abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:39:32 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_46632202
vervolg van Het Peutertopic [2-4 jaar] deel 5

Peuters:


01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician en gemeenkaboutertje
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria


de laatste posts:
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:34 schreef jessie het volgende:
Livelink heb je foto's?
Spannend hoor.
Hier zouden ze nu niet meer zonder elkaar willen slapen. Ook al is het vaak genoeg ruzie in de tent. Ze slapen nu zelfs met de bedjes tegen elkaar aan. Net als papa en mama
Alleen zit er bij hun dan wel een randje tussen zodat ze niet naar elkaar kunnen rollen. Jans houd Bo nogal eens wakker. Maar als ik dan zeg zal ik Jans dr bedje naar de muur schuiven dan wil ze dat toch niet.

En die bijdehandte opmerkingen
Van de week gingen we fietsen, was nog heel stil op straat.
Jans zit achterop, kijkt wat om zeg heen en zegt met zo'n wijsneuserig stemmetje. "Goh, lekker rustig nog he".

Luchtbel hoe gaat het met Jolie nu snachts zonder luier?
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:28 schreef livelink het volgende:
We hadden Job's ledikant bij Katja op de kamer gezet, maar binnen de kortste keren kroop Job bij Katja in bed en ze liggen nu elke nacht samen in het grote bed van Katja. Beiden slapen daardoor beter, dus ik ben eigenlijk ook alleen maar positief over het samen slapen.
Ezra slaapt dus nog steeds bij ons op de kamer omdat we geen ruimte hebben en dat gaat op zich best goed, maar een priveleven heb je niet meer. Ik ben zo bang dat de 1 de ander gaat wakker houden als ze op 1 kamer liggen, dat houdt me tegen. kwestie van proberen natuurlijk, maarja...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 10-03-2007 18:35:35 ]
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:58:41 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46632954
Ezra is natuurlijk nog wel erg klein, vergeleken met Job toen hij bij Katja op de kamer ging slapen. Die was toen 2 jaar. Ruzies komen hier ook nog wel voor, maar dan hoef ik alleen maar te dreigen dat Job anders in zijn eigen bed moet gaan liggen en dat willen ze dan toch ook weer niet.

Belana, ik heb de kamer van Job helemaal gratis en hij is nog hardstikke mooi. Kennissen van ons hadden hem op marktplaats staan, maar er kwam helemaal geen bod op. Dus toen vroegen ze of wij hem dan wilden hebben. Het is een bed, een bureau, een kast en nog een ladenkast.

We hebben hem toen opgehaald en meteen bij mijn ouders neergezet en nu zagen we dus pas hoe goed alles er nog uitzag. Ik denk dat ik die mensen een foto van de kamer ga sturen met een cadeaubon erbij. Want eigenlijk is het absurd dat we dat zomaar gratis hebben gekregen.

Jessie, foto's heb ik nu nog niet. Misschien morgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:14:56 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46633641
Jessie, ze heeft wel een luier om nu in bed. Overdag ging het helemaal goed en vanavond zei ze ineens: en nu doe ik een luier om. Ik doe dat maar gewoon want ik ik wil geen ruzie met d'r maken over zulke dingen. Ben te bang dat het dan niet meer gaat.

Livelink wat fijn zo'n gekregen kamer en ik hoop dat het goed gaat met slapen. Spannend.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:25:05 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46634088
Oh en vandaag zei zoiets moois. Ze is nog een beetje met het overlijden van mijn opa bezig soms en had daar net wat over gevraagd. Ze vindt het zielig voor mijn oma dat ze niet meer iedere dag met opa samen kan leven. En ze moet soms gerustgesteld worden dat oma het niet zo erg vindt.
Daarna speelde ze met de Duplo stad die ze gemaakt had, uit vormen die ik helemaal niet begrijp. A. was hier en vroeg aan haar of hij mee mocht spelen maar ze zei dat ze al met Mimi met de Lego was. Hij mocht wel mee doen maar ze wilde wel haar eigen spel doen. 'We zitten te ontbijten en allemaal bent we blij. Als eten op is kunt je boodschappen doen of werken of naar chool of nog spelen. Doe je dat ook?' Hij zei dat het hem wel een leuk spel leek en terwijl ze hem een poppetje gaf 'Oke het spel bent levend zijn. We spelen als dat het iedere dag is.'
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:30:04 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_46634290
och wat lief weer van Jolie ze kan ook zo fijn spelen
Liam heeft daar nog altijd moeite mee. maar dat hangt ook samen met de dwarse periodes. het is 2 maandjes beter en rustiger geweest en toen kon ie ook lief spelen. nu is ie voornamelijk de hele dag zijn grenzen aan het zoeken. ik kan er weer wat beter mee omgaan, ben er weer een beetje meer op in gesteld. en mijn rug gaat weer beter, dat scheelt ook.
vanmiddag heeft ie wel een tijdje heel lief met riddertjes en een kasteel zitten spelen trouwens, daar heb ik hem ook maar even uitgebreid om geprezen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 24 februari 2007 @ 20:35:26 #6
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46634514
Oh ja, rot is dat he. Wij hebben een tijd geleden, toen ik helemaal niks kon hebben al het lawaaispeelgoed weggedaan. Op één ding na. En een nieuwe regel ingevoerd: niet spelen met de televisie aan op de achtergrond. Dat scheelde hier enorm. En sinds ze naar de peuterspeelzaal gaat kan ze ineens heel goed knutselen. Ze had van de week van d'r juf wol mee naar huis gekregen, met zoiets kan ze dan ineens fijn spelen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 21:11:05 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_46635879
de tv staat hier 's morgens even aan en 's middags laat, das altijd al zo geweest, want idd, met de tv aan gebeurt er helemaal niks meer. het gaat wel weer beter worden, daar heb ik tegenwoordig wel meer vertrouwen in
stormy waters...
sailin'
pi_46639179
Wat geweldig, kindertjes die op één kamer slapen! Wij zitten daar ook al een poosje aan te denken aangezien we alleen een zolderkamer over hebben. We zijn die al tot kinderkamer aan het om toveren maar we vinden het idee van één kind op een andere verdieping dan wij eigenlijk maar niets. Wij hoorden viavia een succesverhaal van 2 kinderen op dezelfde kamer maar mijn ouders lachten ons ronduit uit; dat zou nooit lukken! Nou hebben mijn ouders altijd overal commentaar op, dus het zou alleen maar leuk zijn om hun ongelijk te bewijzen! Zolang Tinka nog borstvoeding krijgt, slaapt ze nog bij ons op de kamer maar daarna moet ze toch verhuizen. Alleen slaapt ze nogal licht en ben ik best bang dat Randy haar wakker houdt. Wat is jullie ervaring in de beginperiode? En als er eentje wakker wordt, is de andere dat dan ook niet meteen?? Hoe gaat dat met in slaap komen, want die van mij gaan tegelijkertijd op bed, ook smiddags. Tell me more!!!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:43:45 #9
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46639483
wij hadden vanmiddag een leuke peuter
we gingen naar de AH om half 5, Maxim en Romijn waren beide net uit hun bed. ik zeggen tegen Maxim dat hij dan in de racewagen mag mee boodschapjes doen (winkelwagen getransformeerd tot racewagen is dat), hij helemaal blij, in de auto constant "mattie heeshagen" ja maxim racewagen.
komen we in de winkel, stop 2 euro in dat ding..en maxim ziet die hele kleine winkelwagentjes en rent erop af. papa pakt hem weer en wil hem op de racewagen zetten, spartelen en krijsen daar (en echt hard krijsen), dat was het begin dus. nou vooruit, ik doe niet moeilijk, we wisselen de kar wel. dus maxim met dat kleine ding aan de haal, vrolijk mee de winkel in en rennen maar. totdat we bij de vleeswaren waren en hij het ineens vertikt eom t elopen grrrrrrrrrr ok, dan draag ik je wel, en als je hem dan vasthebt en verder loopt, hoor je weer "lopen", dus maxim weer op de grond lopen en dan hoor je weer"dragen" ik hem weer dragen wou hij weer lopen natuurlijk, ik zeg "nee maxim, je loopt niet mee dus draag ik je" soooheee krijsennn weer. papa liep snel weg, die wou er niet bij horen. op gegeven moment heb ik hem in de grote winkelwagen gezet, als je niet mee wil dan maar daarin, krijseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen
papa denkt, ok "papa taxi maxim?" dat is in zn nek zitten ja dat was goed. papa lopen met hem in zn nek, hoor je constant "mama, mama, mama en half huilen", dus maxim weer van zn nek af en naar mij toe. toen kwamen we bij de speelhoek,en toen was het over
en wat ik ook deed of vroeg om hem af te leiden tijdens die krijspartijen, het werkte echt niet

en wat een verhaal, sorry, kan niet kort schrijven
  zaterdag 24 februari 2007 @ 23:22:08 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46640900
Ja, dat zijn de echt erge en herkenbare momenten, Martineke . Gelukkig ging het in de winkel nog over, maar bij mij schiet de stress wel de lucht in op dat soort momenten.

Hier was de slaapuitkomst van vannacht verrassend. Er was uberhaupt geen enkele discussie over het feit dat ze samen gingen slapen, er moest alleen nog bepaald worden in welke kamer ze gingen slapen.
Job wilde op Katja's kamer en Katja wilde op Job's kamer. Katja heeft gewonnen en ze slapen nu heerlijk samen in Job's nieuwe bed op de nieuwe kamer.

Mammietje, om jouw vragen te beantwoorden. Job was een slechte slaper, hij was 's nachts vaak wakker en krijste dan de hele buurt wakker en was helemaal overstuur. Katja ging wel goed slapen, maar stapte om een uur of 03.00 's nachts meestal bij ons in bed. Ze sliep dan wel meteen verder en we hadden er niet echt veel last van, maar toch.

Vanaf het moment dat ze samen op een kamer gingen is Job niet meer 's nachts overstuur wakker geworden en komt Katja veel minder vaak naar ons toe. Ze gaan soms wel wat moeilijker slapen, omdat ze elkaar dan wakker houden, maar eenmaal in slaap gaat het perfect. Overigens slapen wij op zolder en de kinderen een etage lager. Ik heb dat nooit als een probleem gezien of ervaren. Alleen de 1e 6 maanden heb ik ze allebei bij ons boven gehad, maar daarna niet meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_46642035
Dat klinkt bemoedigend Livelink... toch maar eens uitproberen t.z.t. Klinkt trouwens ongeloooooflijk vertederend dat ze saampies in 1 bed slapen! Daar moet je als ouder toch echt bij wegsmelten!
  zondag 25 februari 2007 @ 06:22:46 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_46647077
wat grappig livelink, dat ze toch weer bij elkaar zijn gaan slapen

Mijn heerlijke peutertje was om 5 uur alweer wakker
hij moet dan plassen en gaat ook wel zelf (hij heeft een potje op zijn kamer) maar dan denkt ie: nou ik ben wakker... Ik heb hem nog proberen te overtuigen van het feit dat het midden in de nacht was, en dat heeft me nog 40 minuten opgeleverd, maar ehm.... tja.... wakker dus
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 13:42:19 #13
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46653358
dat was lekker vroeg Belana
die van mij kwam gelukkig pas om 7 uur hij lag er dan ook om 21.15 pas in

en dat samen slapen klinkt wel leuk manlief heeft het daar ook allemaal over om ze in de toekomst samen te leggen, want dat is leuk. ik weet nog niet hoor, maar ach heb nog de tijd. ze zijn nog zo klein.
  zondag 25 februari 2007 @ 14:06:55 #14
24188 Belana
kloon van belana
pi_46654568
we zijn vanmorgen met lois en karin en de kindjes naar ballorig geweest en na 2 uur was meneer helemaal total loss dus die ligt nu heerlijk te slapen
martineke, jouw verhaal in de supermarkt wat een draakjes zijn het toch he
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zondag 25 februari 2007 @ 15:26:48 #15
81992 Githa
pi_46657775
Martineke, wat gezellig he Als Jordy zo'n bui heeft in de supermarkt, ga ik eigenlijk niet eens meer zo'n eind mee in zijn gedrag. Ik kap het vrijwel direct af ( bijv. de keuze lopen of het karretje) en ik moet zeggen dat ik daar ( meestal ) toch wel baad bij heb, als hij merkt dat hij zo gekaderd wordt.

Jordy is alweer aan de beterende hand Zijn koorts is wat gezakt en hij is weer actief. Zijn eetlust is nog niet terug, maar dat komt vanzelf wel, hij kan het hebben
  zondag 25 februari 2007 @ 15:40:33 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46658216
Fijn dat Jordy wat beter is!
En slaapdrama Belana, we kunnen er intussen over meepraten. Vanochtend was het 5.30 uur. Uit-ein-de-lijk toch overstag gegaan en dochterlief bij ons in bed gelegd. Ik ga het nu maar proberen te negeren, misschien dat dat werkt. (Dus niet snel ernaartoe als ze wakker is en huilt.)
En Luuke heetft exceem. We smeren nu elke dag met vaseline om het vet te houden maar dat werkt niet echt. We hebben ook een tube hormonenzalf meegekregen, ik denk dat we dat toch maar moeten proberen. Het wordt nl steeds erger. Ze heeft er echt jeuk van. Haar onderrug en schouders staan onder.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 25 februari 2007 @ 16:31:26 #17
24188 Belana
kloon van belana
pi_46660186
gewone vaseline is niet goed he lishe, dat sluit de huid af namelijk. lanette vaseline is wel goed.

fijn dat het beter gaat met jordy githa
stormy waters...
sailin'
  zondag 25 februari 2007 @ 16:33:39 #18
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46660276
Het is vaseline van de huisarts. Een witte tube en witte creme. Ik weet de preciese naam niet. (Maar neem aan dat hij het goeie meegeeft toch? ) Ik zal straks thuis meteen even kijken! (Maar het voelt anders dan gewone dus ik neem aan....)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_46660406
witte vaseline is cetomagrogol of lannette vaseline. dat trekt sneller in als normale "geeldoorzichtige vaseline"
witte vaseline creme is beter geschikt voor het hele lijf, de normale vaseline meer voor het gezicht en rondom "kwijl" plekken als je juist af wilt sluiten voor wind en vocht.
  zondag 25 februari 2007 @ 16:38:31 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_46660455
dan is het de goeie wel lishe als dat niet helpt (het duurt wel ff hoor) dan zou ik ook met hormoonzalf ff smeren, dan is het ergste er snel af en das wel zo fijn voor Luuke. die jeuk is niet leuk. Bij ezra weet ik het nu redelijk onder controle te houden met repair, maar ik zou ook hormoonzalf smeren indien nodig hoor.
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel zondag 25 februari 2007 @ 21:56:43 #21
2628 Karin
pi_46673945
Fijn dat Jordy weer beter is

Je zou toch zeggen dat als je al 2 weken erg laat gaat slapen, je moet wennen op de basisschool, je een aantal uur hebt lopen rennen en springen in Ballorig je toch eens op tijd gaat slapen he? Nou Bram dus niet. Hij kon niet eens stilzitten dat we thuis waren, heeft Peet nog geholpen in de babykamer, daarna nog een uur rondjes gefiets door de kamer. Ik heb hem na het eten nog even lekker in bed gedaan, zal hij vast wel rozig van worden. Om half 8 lag hij in bed en om 9 uur sliep hij al En dit gaat dus al 2 weken zo, hij slaapt niet voor half 9.

We zijn haast in staat die speen weer terug te geven, doen we natuurlijk niet. Maar jeetje mina we hebben echt een stuiterbal in huis, ik ben dit zo niet gewend. In het spenentijdperk moest ik hem af en toe bij de tv wegslepen terwijl hij nu echt niet kan stilzitten achter de tv, nog geen 5 minuten of hij is alweer aan het klimmen of rennen of spelen. Moet er zelf echt heel erg aan wennen. Voorheen werd hij wakker, kroop bij ons in bed en pakte de zapper en we konden nog lekker een uurtje doezelen met zijn allen, in het weekend dan. Nu wordt hij erg vroeg wakker en moeten we meteen naar beneden en gaat hij op standje warp 3 door de kamer. Zelf rustig wakker worden is er niet meer bij.

Het is wel beregezellig hoor, dat kleppie staat niet stil en er komen fantastische uitspraken uit maar ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon op tijd gaat slapen.
pi_46676011
oi oi karin, dat lijkt me ook nogal heftig! hopelijk allemaal tijdelijk ontwenningsgedrag...

fijn dat 't alweer beter gaat met jordy. ik zag zeer schattige badderfoto's van 'm, dus ik hoopte al zoiets.

lishe, wat sneu voor luukske! hier hebben we precies dezelfde combi van de huisarts gekregen toen anna een paar weken geleden ook last bleek te hebben van eczeem. ik had eerst dat repair-zalfje van belana nog geprobeerd maar dat was niet genoeg hier. de hormoonzalf voor de echt nare plekken en die cetomatogrol (ofhoediebelachelijkmoeilijkenaamookpreciesluidt) vaseline bij wijze van onderhoudscreme. werkt hier tot nu toe goed. ik smeer anna echt 2x daags in met die witte vaseline. en dan nog blijft ze hier en daar af en toe gekke vlekjes houden, en daar ben ik dan vrij snel bij met die hormoonzalf, (wel héél dun smeren).
  zondag 25 februari 2007 @ 22:49:03 #23
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46676583
quote:
Op zondag 25 februari 2007 15:26 schreef Githa het volgende:
Martineke, wat gezellig he Als Jordy zo'n bui heeft in de supermarkt, ga ik eigenlijk niet eens meer zo'n eind mee in zijn gedrag. Ik kap het vrijwel direct af ( bijv. de keuze lopen of het karretje) en ik moet zeggen dat ik daar ( meestal ) toch wel baad bij heb, als hij merkt dat hij zo gekaderd wordt.
jup, dat werkt niet meneer blijft dan stokstijf op zn plek staan en verroert zich vooral niet!!! zelfs niet als ik al om een hoekje loop en hem sta te bespieden wat hij gaat doen. hijs best koppig
dat zal hij van zn mama hebben
pi_46676677
Ik doe hetzelfde als Bix met het eczeem van Morris. Onze ervaring is dat als we niet op tijd met de hormoonzalf aan de slag gaan, Morris zo gaat krabben dat er een bacteriële infectie ontstaat. En dan ben je nog verder van huis
Het blijft hier nog steeds een probleem. In de winter, door de droge lucht. En in de zomer door de warmte.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 26 februari 2007 @ 06:41:04 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_46685200
ik ga ook maar eens naar de huisarts voor die zalf, scheelt wel een hoop geld denk ik. dat krijg je dan toch vergoedt?
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')