abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2007 @ 23:07:43 #126
103793 kozakken
Living the life
pi_46960726
Dank voor het compliment dan, livelink.

Renzell, hier zijn grote auto''s, graafmachines en tractors het helemaal!!!
Dus mss is een tractor (met aanhanger om rotzooi in te vervoeren ) wel heel geschikt. Goede tractors van bv. Bruder zijn wel prijzig, maar oh... wat mooi

Hier kan er bv. eindeloos het vloerkleed worden gemaaid (met dank aan Tractor Tom ), en dan worden er kaartjes van memory oid afgevoerd in de tractor met aanhangwagen.

Auto's in allerhande kleuren en maten zijn hier ook altijd favoriet.
Duplo wordt veel mee gespeeld en er wordt hier ook heel wat afgetekend.

Jonne wordt eind maart 3 en zijn grootste wens konden we alvast noteren toen we het vroegen:
Een grote roze tractor, mama!
  maandag 5 maart 2007 @ 23:23:40 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_46961229
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:53 schreef renzell het volgende:

Dat doe ik soms ook. Maar dan ziet ie 1 dingetje en wil daar alleen nog maar mee spelen. Een Nijntje 'tv' bijvoorbeeld, met een draaiknop eraan, waardoor je steeds een ander plaatje ziet.. Ach, wellicht een oede tip voor 1 van de tantes ofzo.
Tja als hij dat leuk vindt

Noah heeft ook zo'n tv trouwens, en toen kreeg ie er later nog eentje van iemand cadeau.Dus nu moeten ze altijd tegelijkertijd aan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_46965759
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:19 schreef texelonia het volgende:

Niemand heeft het nog genoemd, maar wat dacht je van auto's? Absoluut nummer 1 bij Noah. Het maakt bijna niet uit wat voor auto's, als het maar 4 wielen heeft
Hier hetzelfde.
David is totaal idolaat van alles wat maar 4 wielen heeft. Echt erg. "Cars" spulletjes zijn hier dan ook erg in trek. Hij kan uren spelen met een garage met autootjes.

Ik vind de tip van een glijbaan ook goed

of een fietsje (driewieler)....
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:05:27 #129
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46966988
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:07 schreef kozakken het volgende:
Dank voor het compliment dan, livelink.

Renzell, hier zijn grote auto''s, graafmachines en tractors het helemaal!!!
Dus mss is een tractor (met aanhanger om rotzooi in te vervoeren ) wel heel geschikt. Goede tractors van bv. Bruder zijn wel prijzig, maar oh... wat mooi

Jonne wordt eind maart 3 en zijn grootste wens konden we alvast noteren toen we het vroegen:
Een grote roze tractor, mama!
Wat schattig!

Juul krijgt van mijn moeder inderdaad een tractor, mét laadbak! Dus da's alvast een supercadeau!
Graafmachines op straat is ie ook weg van, maar we hebben 1 waanzinnig mooie staan thuis, en daar doet meneer dan weer niks mee. Nou ja, misschien dat het over een paar maanden ineens wél leuk is om mee te spelen.
pi_46967067
Mijn dochter gaat sinds gisteren naast 2 dagen creche ook 2 ochtendjes in de week naar de PSZ. En ze werd de 1e keer door papa gebracht, trok der jas uit en dook gelijk de speelhoek in. Als of ze al maanden daar op de PSZ zit en papa was al lang niet meer interessant. Nog anderhalf jaar en dan mogen we haar op school afleveren. Pfffff wat gaat het snel
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 10:16:10 #131
81992 Githa
pi_46967204
Jordy heeft een radiografisch bestuurbare auto van Bob de bouwer met headset Is vanaf 2 jaar
De afstandsbediening heeft 3 knopjes met geluiden en 1 grote knop om te sturen waar je alleen voor en achteruit mee kunt. Makkelijk te besturen dus en Hij vind het geweldig
Een trommel doet het hier ook goed, lekker veel lawaai de keuken met alle spulletjes waar hij in de kamer mee gaat picknicken op een kleedje, auto's en duplo...

Maar Julius al bijna 2 wat gaat dat hard joh!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:45:32 #132
105888 renzell
pi_46967943
Ja hè, zo'n lekkere grote bink is het al!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:29:59 #133
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46969107
Of een keukentje Renzell, met dat soort spul stimuleer je misschien wat meer het 'andere spelen' waar bij wel fysiek gespeeld kan worden. Of een tentje ofzo. Klik hier voor veel te leuke veel te dure tentjes

Ladybos ik vond Myrthe een klein mopje gister. Jolie heeft het er veel over. Ze vindt het erg fijn, het was de eerste keer dat ze helemaal niet gehuild heeft. Omdat Myrthe erbij is nu.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:37:37 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46969317
En ik weet niet of ik dit kan posten hier maar ik doe het toch maar. Ik zit echt heel erg in over de situatie bij ons thuis. In hoeverre het invloed heeft op Jolie en op haar gedrag. Ik doe m'n best haar overal buiten te houden, het zo leuk en fijn en veilig mogelijk te maken voor haar. En dat is nu vooral niet veel bij mij in de buurt zijn. En ik weet niet of het invloed heeft op haar. Ik zie haar soms zo verdrietig en in de war zijn om dingen die door mij komen dat het me beter lijkt als we een tijdje niet bij elkaar in de buurt zijn. Maar aan de andere kant, ze slaapt weer heel vaak bij mij in bed en zoekt me steeds zelf op. Misschien is het wel veel groter voor haar als dat niet zou kunnen. Dat zou ik ook niet willen natuurlijk.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:45:59 #135
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46969597
Als ze je zelf opzoekt denk ik dat ze graag bij je is Luchtbel. In welke omstandigheden dan ook. Zolang jij haar troost bent na de verdrietjes en in de war zijn is ze bij jou op de goeie plek, denk ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:46:48 #136
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_46969627
Of Renzell, anders eens een spelotheek in de buurt bezoeken? Kun je wat ander speelgoed voor Julius lenen en als het niet aanstaat breng je het gewoon weer terug.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:31:21 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46970921
LB, Jolie heeft heel wat met jou meegemaakt in haar korte leventje. Met nadruk op met jou, niet door jou. Voor haar ben je haar mama en aan die band komt niemand aan. Kinderen zijn erg flexibel, dat heb je heel erg aan haar gemerkt. Flexibeler zelfs dan jij en ik zijn. Wij als ouders denken teveel na. Voor haar is het leven heel simpel; dat draait om Jolie en jou. Da's haar basis, da's haar plek waar ze veilig is. Ze heeft je nodig, dus ontneem haar 'jou' niet. Ik denk dat ze dat een beetje laat merken als ze bij je wil zijn. Je bent haar houvast, ookal voel jij je wankel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:27:16 #138
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_46972575
Ja Dutch en Lishe, ik probeer dat ook zo te zien en ook als groter goed boven een tijdje afstand. Waar ik vooral mezelf waarschijnlijk verdriet mee zou doen maar als het beter is voor haar...Er hangt echt zo'n nagtieve sfeer rond mij. Al bijna een half jaar. Soms boos op haar, soms ook niet maar ik ben boos en verdrietig. 24/7 en heel soms lukt het me om me daar voor af te sluiten of wel leuk te doen met haar, soms maar ook dan hangt het om me heen. Ik vraag me echt vaak af of dat wel gezond is voor een kind van haar leeftijd.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:39:52 #139
24188 Belana
kloon van belana
pi_46973042
ik snap je gevoel wel LB, maar ik denk ook dat het voor Jolie nog erger zou zijn als ze je niet meer zou zien. ondanks alles ben je wel haar mama en ook een lieve mama. je hebt het moeilijk, maar doet toch je best. het is misschien kiezen tussen 2 kwaden dan, maar echt ik denk ook dat het erger zou zijn als Jolie je niet zou zien.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:58:18 #140
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46973651
Jullie hebben al zoveel dingen samen meegemaakt LB dat jij samen met Jolie deze crisis ook weer te boven gaan komen. Denk dat jij het eerder te donker bekijkt dan Jolie die is namelijk nog zo flexibel die komt er samen met jou wel weer uit. Denk dat jij nog steeds de goede oplossing bent tegenover haar verdriet en in de war zijn, jij bent haar lieve mamaliiiizzaaaa dus in jou zal zij haar troost vinden.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:59:22 #141
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46973683
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:54 schreef renzell het volgende:

[..]

Trampoline!!!

Maar.... flikkeren ze daar niet heel gemakkelijk vanaf..?
Valt best mee Zoë kan er veel capriolen op uit halen en zo hoog zijn ze niet.
  FOK!fossiel dinsdag 6 maart 2007 @ 14:38:27 #142
2628 Karin
pi_46975161
Even een tipje voor werkende moeders met kinderen die bijna naar school gaan. Zorg dat je wat vrije dagen over hebt in die periode. Bram heeft voordat hij 4 werd een 5 ochtenden mogen wennen. Ik vond het erg sneu voor hem om tussen de kinderopvang door te moeten wennen dus heb wat vrij genomen. En nu zit hij de eerste week op school en heb ik vrij want meteen overblijven en naschoolse opvang leek me wat veel. Gistermiddag heb ik hem ook thuisgehouden want hij was best moe. Dus deze week alleen 2 x de naschoolse opvang waarbij ik vandaag nog een keertje mee ga en donderdag zijn de kinderen van mijn vriendin er ook waar hij heel graag mee speelt. Volgende week dan overblijven ook erbij waarbij ik hem eventueel nog wat extra thuis kan houden.
Nu hoorde ik van de juf vanmorgen dat ze eigenlijk ook aanraden de eerste week de kinderen 's middags thuis te houden (lekker op tijd en dat gaat echt niet want ik heb al afspraken met de naschoolse opvang). En vrijdag hebben ze een excursie naar een museum waarvan ik me ook afvraag of dat al een goed idee is. Volgens de juf kan het wel en zijn ze al de hele week met de voorbereiding bezig dus wel leuk als hij ook mee kan. Maar ik vind het wel wat eng hoor, zo met een vreemde moeder mee in de auto, brrrrr. Nog even over nadenken.

Ben blij dat ik wat dagen van verleden jaar heb bewaard hiervoor want anders was ik al bijna door mijn vrije dagen heen. Nu ben ik ook wel een muts die graag zelf de eerste tijd wil halen en brengen en eventueel thuis houden.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:11:29 #143
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46976361
Goede tip Karin!
Ga ik zeker rekening mee houden volgend jaar.

Gewoon nog even een praktische vraag over dat bezoekje aan het museum en de reis er naartoe: Hoe doen ze dat eigenlijk in de auto? Ze moeten toch nog op stoeltjes zitten op die leeftijd? Moet je die dan meegeven ofzo?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_46977099
Bij ons op de creche wordt er ook jaarlijks een peuteruitje georganiseerd en de kinderen gaan dan met de bus naar het theater. Er gaat 1 ouder/volwassene mee op 2 kinderen (iedere hand 1 zeg maar) waarschijnlijk zal het net zo iets zijn op een basisschool Karin. En het is natuurlijk leuk om ipv in de banken je nieuwe klasgenootjes te leren kennen door een leuk uitje.
pi_46977147
Die moet je dan inderdaad meegeven Dutchie
Vorig jaar liep ik stage bij de kleuters en als de kinderen dan bij elkaar gingen spelen o.i.d. gingen de stoeltjes met hen mee
Met uitstapjes met de auto moesten alle kinderen in stoeltjes vervoerd worden
Met schoolreisje (in de bus) hoefde dit niet, maar toen zaten alle kinderen wel in de gordel
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:39:56 #146
105888 renzell
pi_46977434
Oh Martineke; dat werkbankje!!! Dat vindt ie echt héél leuk denk ik!
pi_46977451
Echt mrien?

Op alle scholen waar ik stage heb gelopen en op de school van mijn moeder gaan de kinderen gewoon in de gordel en zitten er stoeltjes in de auto dan gaan ze daarin maar stoeltjes uitwisselen wordt niet aan gedaan. Wel moet je de juiste gordels hebben. (Uiteraard zou je wel van te voren de moeder waar je kind bij in de auto gaat, kunnen vragen of je zo'n verhogingszitje kan meegeven.)
Vaak gaan er 3 kindjes in een auto en zo'n 4 a 5 kindjes in een groepje in het park. Er zijn dus een aantal breng/haal moeders en een aantal die er daadwerkelijk bij blijven. Je kunt vaak jezelf voor beide opties opgeven. Je moet er tijd en zin in hebben maar het is wel leuk hoor. Weet wel zeker dat je kind zich normaal gedraagt als mama er bij is anders is je dag een stuk minder leuk als je eigen kind de boel op stelten zet.

Tegenwoordig hebben alle bussen verplicht gordels godzijdank. Dat was vroeger wel anders

Overigens is de bus voor lange afstanden en bij een mama in de auto voor een uitje vlakbij. Zo'n bus is niet goedkoop
Syllables govern the world
  dinsdag 6 maart 2007 @ 15:43:31 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_46977579
zo'n trampoline lijkt mij ook wel wat voor Liam, kan ie zijn enrgie een beetje kwijt
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 6 maart 2007 @ 20:32:41 #149
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46989415
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 11:37 schreef Luchtbel het volgende:
En ik weet niet of ik dit kan posten hier maar ik doe het toch maar. Ik zit echt heel erg in over de situatie bij ons thuis. In hoeverre het invloed heeft op Jolie en op haar gedrag. Ik doe m'n best haar overal buiten te houden, het zo leuk en fijn en veilig mogelijk te maken voor haar. En dat is nu vooral niet veel bij mij in de buurt zijn. En ik weet niet of het invloed heeft op haar. Ik zie haar soms zo verdrietig en in de war zijn om dingen die door mij komen dat het me beter lijkt als we een tijdje niet bij elkaar in de buurt zijn. Maar aan de andere kant, ze slaapt weer heel vaak bij mij in bed en zoekt me steeds zelf op. Misschien is het wel veel groter voor haar als dat niet zou kunnen. Dat zou ik ook niet willen natuurlijk.
Ik denk dat het allerbelangrijkste is, dat op de momenten dat jij het wel aankunt, je er ook voor Jolie bent. Jij bent haar baken, haar voorbeeld. Ik wil het niet verergeren maar ik heb zelfs het idee dat als je haar wegstuurd oid je haar helemaal beschadigd. Ze heeft je nog zo nodig LB, en ze moet natuurlijk niet het gevoel krijgen dat zij iets fout heeft gedaan waardoor ze weg moet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46991739
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 13:27 schreef Luchtbel het volgende:
Ja Dutch en Lishe, ik probeer dat ook zo te zien en ook als groter goed boven een tijdje afstand. Waar ik vooral mezelf waarschijnlijk verdriet mee zou doen maar als het beter is voor haar...Er hangt echt zo'n nagtieve sfeer rond mij. Al bijna een half jaar. Soms boos op haar, soms ook niet maar ik ben boos en verdrietig. 24/7 en heel soms lukt het me om me daar voor af te sluiten of wel leuk te doen met haar, soms maar ook dan hangt het om me heen. Ik vraag me echt vaak af of dat wel gezond is voor een kind van haar leeftijd.
Luchtbel... ik ken jouw situatie niet, weet niet waarom je -al zo'n lange tijd- down bent. Maar kinderen voelen sferen buitengewoon goed aan en als ik dit stukje (en je vorige post) lees, krijg ik een beetje het gevoel dat Jolie misschien ook voor je 'zorgen' wil. Heel lief en begrijpelijk, maar zo'n situatie moet niet te lang voortduren omdat dan de verhoudingen scheef zouden kunnen trekken. Afstand nemen is niet zo'n goed idee lijkt me, ze is je dochter en jullie horen bij elkaar, maar is er geen tussenweg? Dat ze af en toe ergens anders iets gaat doen dat zij leuk (bij een vriendje of oma spelen?) vindt en waarbij jij even tijd voor jezelf hebt? Zodat je zelf weer wat op krachten kan komen en ook weer echt (lees bewust) blij bent dat ze weer bij je is?
Over sferen aanvoelen: ik vind het jammer dat ik je niet persoonlijk ken, zou je graag willen helpen. Heb mezelf ook een poos zo gevoeld als jij beschrijft maar toen had ik gelukkig nog geen kinderen. Lijkt me dat je het enorm zwaar moet hebben want met kids wordt je toch een beetje geleefd waardoor zo'n situatie langer kan blijven slepen. Mag ik je vanaf hier een dikke geven? Als ik iets meer voor je kan doen, hoor ik het graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')