abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:01:18 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_46891310
Al die kinderen maken hier enorme sprongen. Maria nu ook al zonder speen! Wat goed zeg
Ik maak met Job geen enkele sprong. Ik krijg steeds meer de zenuwen over zijn niet zindelijk zijn, maar kom er ook achter dat hij geen enkele poging doet om zichzelf aan te kleden of wat dan ook.
Misschien mijn eigen schuld. Ik heb hem misschien te lang babietje willen houden of ik ben het afgelopen jaar te veel bezig geweest met andere zaken en te weinig met hem. Ik heb gelukkig binnenkort 3 weken vrij en ga dan maar heel hard met Job aan de slag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:08:04 #77
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_46891551
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:01 schreef livelink het volgende:
Al die kinderen maken hier enorme sprongen. Maria nu ook al zonder speen! Wat goed zeg
Ik maak met Job geen enkele sprong. Ik krijg steeds meer de zenuwen over zijn niet zindelijk zijn, maar kom er ook achter dat hij geen enkele poging doet om zichzelf aan te kleden of wat dan ook.
Misschien mijn eigen schuld. Ik heb hem misschien te lang babietje willen houden of ik ben het afgelopen jaar te veel bezig geweest met andere zaken en te weinig met hem. Ik heb gelukkig binnenkort 3 weken vrij en ga dan maar heel hard met Job aan de slag.
Maak je maar niet te druk livelink, sommige kinderen zijn niet overal even vlug mee. Mijn oudste was op die leeftijd ook nog niet zindelijk en zelf aankleden doet hij liever nog steeds niet (hij is nu net 6).
Of maakt Job op geen enkel gebied vorderingen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:10:10 #78
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46891626
Wat knap van Marietje!
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:11:34 #79
37150 livelink
pi_46891671
Hij gaat steeds beter praten, dat wel. Maar ik focus me op dit moment te veel op alles wat hij nog niet doet of kan. Ik zie gewoon dat Katja al zoveel verder is en ik kan me gewoon niet voorstellen dat Job dit jaar naar school moet. Hij lijkt daar gewoon nog zo totaal niet aan toe te zijn.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:22:43 #80
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46892046
Livelink, misschien gebruikt hij zijn energie om binnen in zn koppie alles op een rijtje te krijgen en hebben dingen als zindelijkheid enzo geen prioriteit bij hem..

Maria, wat goed zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_46892526
livelink, mocht het een troost zijn: bij piet wil 't zelf aan/uitkleden ook nog niet zo vlotten (sokken en ondergoed hoogstens). en qua zindelijkheid schiet 't ook niet zo op. plassen op de wc gaat redelijk, maar poepen is nog steeds te eng/moeilijk.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:41:49 #82
37150 livelink
pi_46892761
Ja, misschien zijn meisjes ook sowieso wat vlotter dan jongens en vergelijk ik Job teveel met Katja.
Maar ik heb ook wel het idee dat ik te makkelijk ben. Dan zie ik hier hoe men voortvarend te werk gaat met speentjes eruit en Kozakken die zo ontzettend veel energie heeft gestoken in het zindelijk krijgen van Jonne. En ik laat het gewoon maar een beetje gaan. In mijn hoofd ben ik er wel mee bezig, maar praktisch doe ik heel weinig.
  zondag 4 maart 2007 @ 09:00:28 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_46898575
livelink, spiegel Job niet aan andere kinderen hier, want alle kinderen zijn gewoon anders. Ik zou ook wel van de speen afwillen, maar hier lukt dat ook niet hoor bijvoorbeeld. Liam is dan wel zindelijk, maar daar heb ik niks bijzonders voor gedaan. alleen maar op een gegeven moment het potje aangeboden en daarna eigenlijk nooit meer echt aandacht aan besteedt. Geloof me, ik ben ook neit zo actief bezig met dat soort dingen. De 1 is gewoon vlugger dan de ander. kan best zijn dat job straks op school ineens heel hard gaat omdat ie dan veel van andere kinderen ziet. Maak je er niet te druk om, het komt wel hoor.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 maart 2007 @ 09:07:47 #84
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_46898601
Livelink, ik ken het gevoel wel een beetje, van "oh, doe ik wel genoeg?" Maar ik denk ook dat je je er niet te druk om moet maken.

Maria doet het echt gewoon zonder ook maar iets van een probleem. Gisteravond weer gewoon gaan slapen, de hele nacht. Ze wordt altijd wakker een paar keer, nu ook (van Storm), maar ze ging telkens weer lekker slapen. Ze zegt ook niks over haar spenen zelfs. Als ik had geweten dat het zo makkelijk was...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_46901997
Wow wat stoer van Maria zeg, ik zou het bijna ook met Myrthe gaan proberen Maar ik denk dat ik er zelf nog niet aan toe ben

Myrthe gaat morgen voor het eerst naar de peuterspeelzaal. Alweer een mijlpaal, alweer dingetjes die ze gaat doen zonder dat wij er bij zijn. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan en hoe ze het zal vinden. Wat wel heel fijn is dat ze bij Jolie in de groep komt, daar verheugt ze zich echt op (Jolie pelen ! school toe, jas aan, autorijden, Jolie pelen !).
  zondag 4 maart 2007 @ 13:00:34 #86
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_46902070
Wat fijn Sugar dat het zo goed gaat! Een dikke kus vor je Marietje, de knappe!!!

Ladybos, een hele stap weer. Leuk en fijn dat ze bij jolie in de groep komt. Heel veel succes voor jou en veel plezier voor Myrthe.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 4 maart 2007 @ 15:47:17 #87
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_46907015
Livelink, zo herkenbaar van het niet zindelijk maken/krijgen hoor. Storm hebben wij met ruim drie en een half ook 'gedwongen' om op het potje te gaan. En bij hem lukte dat door zijn autistische karaktertje en omdat we bij hem gewoon twee weken van tevoren steeds hebben gezegd dat hij op het potje ging. Ik ben ook niet zo'n moeder die er steeds achtereen zit, het moet ook uit een kind zelf komen, dus Sverre was al drie en een half en taalde niet naar het potje. Ook bij hem toen maar eens dwingerder begonnen met potjestraining want ja na de vakantie school en dan is zindelijk zijn toch wel gewenst. En wat heeft hij geprotesteerd, hij heeft wel eens een half uur buiten staan brullen naast zijn potje en niet gaan he en is wist zeker dat hij moest. Maar hij wilde een luier aan. Toen kreeg ik hem met een list op het potje, hij wilde steeds zwemmen buiten en als hij klaar was weer een luier aan. Van mij mocht hij dan een luier aan als hij op het potje had geplast! en dat werkte voor de eerste plasjes. Ondertussen vond Lune (jaartje jonger) dat hele potjesverhaal wel erg leuk en zij ging met plezier op het potje en de wc plassen. Daar kreeg ze steeds een snoepje als beloning voor en zat Sverre jaloers toe te kijken. Toen kreeg jij door dat hij dat ook kreeg als hij op het potje ging plassen en toen waren we binnen een maand van luiers naar volledig zindelijk dag en nacht voor beide kinders. En zo snel kan het gaan hoor, dus gaat helemaal lukken bij Job.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  zondag 4 maart 2007 @ 17:07:54 #88
37150 livelink
pi_46910243
Dank je Genuivere, een hoopgevend verhaal. Ik hoop ook dat het warme weer straks gaat meewerken aan het zindelijk worden.
  zondag 4 maart 2007 @ 17:42:05 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_46911478
wat hier uiteindelijk het hem deed was dat ie pas de wc mocht doortrekken als ie zelf zou gaan plassen op de wc. dat heb ik steeds gezegd als ie wilde doortrekken en toen ineens wilde hij op de wc. dat lukt niet zo goed en toen vroeg ie zelf naar het potje en vanaf dat moment was ie binnen een maand volledig zindelijk.
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 maart 2007 @ 17:43:28 #90
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46911532
Myrthe ook al naar de psz time flies he..... en wat leuk dat ze bij Jolie komt maakt het al een stukje gemakkelijker voor haar dan.

mijn grote man was afgelopen woensdag en vrijdag hartverscheurend aan het krijsen op de psz toen ik wegging dat is echt moeilijk om dan weg te lopen. moest bijna zelf janken
even een periode waar hij doorheen moet. nu heeft hij het ook al paar dagen over "mama weg" "mattie mee" "mama kroel bij, kan nie, mama weg".
hij wou zo graag bij mama zijn maar die ging weg hopelijk gaat het volgende week weer wat beter.
  zondag 4 maart 2007 @ 18:54:29 #91
37150 livelink
pi_46914129
Moeilijk he, Martineke. Maar waarschijnlijk is het maar heel even en speelt hij daarna vrolijk met de rest van de kinderen. Als het echt niet gaat, laten ze het je wel weten.

Myrthe, ook al zo'n grote meid die naar de peuterspeelzaal gaat. Veel plezier, Myrthe!

Belana, gaat hij nu inmiddels wel naar de wc? Of wil hij nog steeds alleen op het potje.
  zondag 4 maart 2007 @ 19:26:48 #92
24188 Belana
kloon van belana
pi_46915106
och martineke wat moeilijk! het went vast wel weer, maar ppfff...

livelink, Liam heeft denk ik een week op het potje geplast en toen had ik krukjes gekocht voor in de wc zodat hij zelf op de wc kon klimmen (we hebben al een wc bril met verkleiner) en toen wilde hij wel op de wc. 's nachts doet ie het op het potje die in zijn kamer staat. Inmiddels gaat ie ook op wc's zonder verkleiner als ik hem vasthoudt, dat was eerst nog drama.
het is hier dus een beetje kwestie geweest van wel af en toe aanbieden maar niet pushen en iets interessants als doortrekken wat ie dus zelf mocht doen als ie zelf zou gaan plassen en dat was ineens de bom (terwijl ik het wel al een hele tijd zei)
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator zondag 4 maart 2007 @ 19:57:54 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46916230
Wat goed van Maria Sugar! Echt heel knap

Livelink zindelijk worden ging hier op iniatief van Iris zelf, en we hadden de mazzel dat Jeroen werkeloos was en even alle aandacht daaraan kon geven. Toen was het met een paar dagen gebeurd.

De speen afwennen zou ik ook wel heel graag willen maar ik krijg Iris niet zover. Ze zegt, heel terecht, "Eva is ook groot en Eva heeft nog wel een speen". Eva eraf, dat weten we helemaal niet hoe we dat aan moeten pakken dus we moeten hier nog maar even diep over nadenken.
Ik merk wel dat Iris' tandjes wat gaan afstaan dus we hebben vast besloten tot stap 1, spenen alleen nog in bed. Te snel, te vaak krijgt ze een speen overdag (of pakt hem gewoon zelf) als ze moe, verdrietig, boos etc is dus dat al minderen is alweer een grote stap.
De rest zien we dan wel weer....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46919299
Maria Wat goed zeg!!!! En dat zonder slag of stoot als ik het goed begrijp!!

Amber is overdag eigenlijk gewoon zindelijk. De hele dag zonder luier en soms ook haar middagslaapje. 's Nachts nog wel een luier, want er gebeurde me net iets te vaak ongelukjes
Project Speen heb ik hier maar even in de koelkast gezet Ik ben blij dat Iris geen speen meer wil, dus dat scheelt me weer een drama over 2 jaar
  zondag 4 maart 2007 @ 21:18:55 #95
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46919593
quote:
Op zondag 4 maart 2007 18:54 schreef livelink het volgende:
Moeilijk he, Martineke. Maar waarschijnlijk is het maar heel even en speelt hij daarna vrolijk met de rest van de kinderen. Als het echt niet gaat, laten ze het je wel weten.
is ook zo woensdag was het om en om huilen/spelen. en vrijdag alleen huilen toen ik wegging en toen hij mij weer zag met ophalen. ze zou me ook bellen als het weer zo zou zijn als woensdag. toen had hij het zo moeilijk

en is het ineens een speen afleerhype hier??
1 schaap over de dam....

ben in ieder geval blij dat wij geen spenenboys hebben. vind het echt zielig zoiets, eerst aanwennen dat ze een speen moeten hebben(om wat voor reden dan ook), en dan weer af pakken stomme dingen gewoon (die spenen)!
  FOK!fossiel zondag 4 maart 2007 @ 22:28:16 #96
2628 Karin
pi_46922995
Wouw wat knap zeg van Maria Inderdaad als ik ook geweten had dat het zo makkelijk ging met de speen afwennen was ik er denk ook eerder mee gestopt. Maar aan de andere kant, misschien waren ze er ook nog eerder niet aan toe, heb het al eens eerder geopperd en toen was het echt dikke paniek.

Myrthe veel plezier morgen!

Livelink ik heb hier een lui jongentje, in combinatie met een luie moeder ook best een vervelende combinatie (mijn moeder herkent zoveel van hem van toen ik klein was, hij heeft het echt van geen vreemde). Gelukkig kwam Bram zelf met zindelijkheid toen hij 3,5 was en ging dat erg makkelijk want ik zag mezelf echt geen weken achter hem aan lopen te dweilen hoor. 's Nachts paar keer geprobeerd, geen succes, nou dan maar weer een luier. Dat zien we over een paar jaar wel weer. En aankleden doet hij ook zelf niet, hij kan het wel want als het echt moet of iets vreselijks leuks tegenover staat doet hij het ook wel maar het is zooooo veel makkelijker het door mama te laten doen. En zo hoorde ik op school dat hij zelf zijn kont af moet kunnen vegen want daar doen ze het niet. Oeps! Ook maar snel mee aan de gang. Nou 3 x laten doen, hij vond een wcpapiertje tussen zijn billen stoppen en dan rondje lopen "waar is het papiertje nou" zo'n leuk spelletje. Ik dus niet dus ik veeg weer heerlijk zijn billen af. Als hij echt op school moet poepen maak ik daarna zijn billen wel schoon, ik ga geen half uur in de wc zitten hem zelf zijn billen af te laten vegen om te oefenen, heb ik helemaal geen geduld voor.
  maandag 5 maart 2007 @ 06:48:09 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_46931080
tja martineke, je hebt een punt. Maar als je baby niet wil gaan slapen en met speen wel dan is die beslissing snel genomen Ik probeer met ezra ook wel steeds zonder nu, maar dat wil niet lukken. te veel gewend al. niet een vraag voor hier natuurlijk, maar hoe doe je dat...
ach ja, ik zie het wel. Het zou fijn zijn als Liam er vanaf was, maar dat komt wel. Zijn tandjes staan wel wat naar voren ja, nou ja. Ik ga me er echt even niet druk om maken. hij heeft hem over het algemeen alleen 's nachts.
stormy waters...
sailin'
  maandag 5 maart 2007 @ 09:14:08 #98
103793 kozakken
Living the life
pi_46932023
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 23:41 schreef livelink het volgende:
Kozakken die zo ontzettend veel energie heeft gestoken in het zindelijk krijgen van Jonne.
Kwam ik echt zo over? Wat erg!
Ik heb gewoon bedacht dat ik het door wilde gaan zetten (toen Jonne trouwens we de signalen aangaf dat hij er aan toe was hoor en ook gewoon een paar keer al zelf op het potje wilde gaan zitten en plassen). En toen heb ik me maar gewoon ingesteld op een tijd dweilen, veel schone kleren en heb ik een hele boel onderbroeken bij de zeeman aangeschaft (Plus dat ik nog met zwangerschapsverlof was. Dat scheelde bij het opstarten een hele boel hoor!)
Daarnaast was ook in diezelfde tijd zijn overbuurjongetje en grootste vriend net zindelijk geworden en was de interessefactor er dus ook.
pi_46932096
zo erg is dat toch niet kozakken? ik vond het wel bewonderenswaardig eigenlijk. maar mij lukt dat ook niet.
pi_46932527
Nou mijn kleine meid zit op school hoor Met een strak wit bekkie maar zonder tranen Zelfs niet bij mama Nou hopen dat het goed gaat en dat ze het leuk vindt. Ze was in ieder geval heel blij dat Jolie er was (en Jolie dat Myrthe er was )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')