abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46630054
Eerst koop je een goedkope

bij de

200 bloem en 2 eieren

Kneden, kneden, kneden (kattenspeel-marks op mijn hand, niet op lettensvp)

Mooie soepele bal geworden

In stukken om het makkelijker door de masjien te kunnen halen

Draaien, doorvoeren, het deed me even denken aan de wringer waar mijn moeder vroeger de was doordeed

Lekkere lange spaghettislierten maken

Spaghetti voor vanavond

En tagliatelle voor later

Benieuwd hoe het straks smaakt, wordt vervolgd dus

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 26-02-2007 00:33:42 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 februari 2007 @ 18:21:16 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46630131
leuk

ik schuif wel eens aan
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46630160
Ja, laat ons het eindresultaat eens zien
pi_46630194
en? hoe smaakt het? echt lekkerder dan die "verse" zooi bij de super? Ik zit al lang te twijfelen om het ook een keer te doen maar het is toch wel wat werk... en dan denk ik tha hoe kan die bloem en die eier nou zoveel lekkerder smaken...
pi_46630227
hmm.. dit ga ik ook een keer proberen!
lekker lijkt me dit!
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:26:00 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46630254
Dit is nou juist een van de weinige etenswaren waarbij ik het zelfgemaakt niet of nauwelijks lekkerder vind dan uit de winkel.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46630266
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:23 schreef tinny het volgende:
en? hoe smaakt het? echt lekkerder dan die "verse" zooi bij de super? Ik zit al lang te twijfelen om het ook een keer te doen maar het is toch wel wat werk... en dan denk ik tha hoe kan die bloem en die eier nou zoveel lekkerder smaken...
Volgens mij is die wat je in de winkel koopt ook daarvan gemaakt.....toch?
pi_46630308
hoe laat verwacht je ons.....
pi_46630314
Mijn moeder heeft ook zo'n goeikope spaghettimangel, maar die gebruikt 'm om de vaatdoek uit te wringen. (ivm reuma)
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:30:04 #10
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46630368
wat leuk Bluezz! wanneer was hij bij de aldi te koop? heb hem er nog nooit gezien... helaas.
ben benieuwd of het smaakt, zou je hier ook veel variaties op kunnen maken? pasta met pesto erin ofzo? of knoflook? of is dit niet lekker? (En kun je het er beter overheen doen?)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_46630435
We moeten het nog eten, straks
Met een lekkere golfersaus

De machine is nu nog te koop volgens mij, moet je er wel snel bij zijn, de 28e beginnen de nieuwe aanbiedingen zag ik.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:36:20 #12
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_46630511
Misschien een ideetje om de volgende keer gewoon de achterkant van de verpakking van dat draaiding in te scannen. Minder werk voor een tot nu toe overbodig topic.

ik moet er niet aan denken dat alle idioten hun sperziebonen klaarmaak foto's hier als topic neerzetten. Of spruitjes ontdoen van de buitenbladen.

Overigens heb er ik wel aan gedacht om zo'n ding te kopen. Maar het verschil lijkt me wat te klein met de winkel pasta iit pizza bodems die zelf gemaakt wel beter zijn.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_46630695
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:36 schreef __________ het volgende:
Misschien een ideetje om de volgende keer gewoon de achterkant van de verpakking van dat draaiding in te scannen. Minder werk voor een tot nu toe overbodig topic.

ik moet er niet aan denken dat alle idioten hun sperziebonen klaarmaak foto's hier als topic neerzetten. Of spruitjes ontdoen van de buitenbladen.
Dan heb je pech, en zal je CUL toch echt over moeten slaan
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:44:06 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46630704
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:36 schreef __________ het volgende:

Niemand dwingt je hier te lezen of te reageren, hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:46:25 #15
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_46630750
Niemand dwingt je om foto's te plaatsen waar iemand een fuck aan heeft ...

het is niet dat je een compleet nieuwe techniek hebt ontdekt die de slierten langer en ronder maken .
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_46630817
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:46 schreef __________ het volgende:

het is niet dat je een compleet nieuwe techniek hebt ontdekt die de slierten langer en ronder maken .
het WAS een leuke toppic..... zullen we em leuk laten....?
pi_46631060
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien. Heb je het deeg ook eerst 30min in de koelkast gedaan? En door het deeg een scheut(je) olijolie?

Wat ook bijdraagt aan veel mooiere lappen is het ong 6x draaien door stand 1, en elke keer weer een keer dubbel (terug) vouwen. En daarna stapje voor stapje dunner doen totdat je gewenste dikte hebt.

Zo staat het in mijn JO boeken en ook in de handleiding van m'n (dure) pastamachine.

(ff verduidelijkt, de randen van je deeg zien er erg rafelig uit, en de bal ziet er ook niet echt soepel uit
dit is stuk soepeler )
pi_46631182

Zo ziet mijn deeg er ook uit, is stuk meer "zijde" dan bij jou
pi_46631668
Leuk topic!!
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
pi_46631740
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:59 schreef K-mail het volgende:
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien. Heb je het deeg ook eerst 30min in de koelkast gedaan? En door het deeg een scheut(je) olijolie?

Wat ook bijdraagt aan veel mooiere lappen is het ong 6x draaien door stand 1, en elke keer weer een keer dubbel (terug) vouwen. En daarna stapje voor stapje dunner doen totdat je gewenste dikte hebt.

Zo staat het in mijn JO boeken en ook in de handleiding van m'n (dure) pastamachine.

(ff verduidelijkt, de randen van je deeg zien er erg rafelig uit, en de bal ziet er ook niet echt soepel uit [afbeelding]
dit is stuk soepeler )
Ok
Hier hebben we wat aan.
We hebben de handleiding die bij het apparaat zat gevolgd, daar werd niet over rusten in de koelkast, of olie gesproken, vandaar!

Jouw deeg ziet er idd mooier uit
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:45:22 #21
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46632414
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:46 schreef __________ het volgende:

denk dat jij maar beter CUL kan mijden,
fototopics

@k-mail: mooi deeg! dit soort tips zijn handig om te weten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_46633515
Fototopics, ik hou er van

Eindresultaat :

De spaghetti was goed van constistentie, mondgevoel goed , wel iets te flauw, maar dat maakte de pastasaus wel goed
pi_46633578
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:24 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ok
Hier hebben we wat aan.
We hebben de handleiding die bij het apparaat zat gevolgd, daar werd niet over rusten in de koelkast, of olie gesproken, vandaar!

Jouw deeg ziet er idd mooier uit
(het is een random foto van internet ) maar zo ziet het er wel uit bij mij. Overigens kun je het beste als je deeg niet soepel genoeg wordt, een beetje losgeklopt ei toevoegen, en niet zoals ik een keer deed gewoon olie er bij blijven gieten Dat werd geen succes

En nog 1 tip rol het niet TE dun uit, bij mij laatste serie had ik m gewoon tot stand 9, de dunste, uitgerold, waardoor ik er bijna doorheen kon kijken, en vreemd eten is, omdat het zo snel zacht wordt.
pi_46633603
Ziet er goed uit, al komt dat voornamelijk door de saus

Mooie borden ook
pi_46634548
quote:

(ff verduidelijkt, de randen van je deeg zien er erg rafelig uit, en de bal ziet er ook niet echt soepel uit [afbeelding]
dit is stuk soepeler )
Ja dat is the stuff. Doe ik ook regelmatig maken
A little bit hateful
pi_46636872
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 20:13 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ziet er goed uit, al komt dat voornamelijk door de saus

Mooie borden ook
De pasta zag er ook smakelijk uit hoor.
En het bord mooi?
Is van voor de oorlog volgens mij, soort zwart arcopal.
pi_46637894
Daarnaast is het verstandig om niet het deeg in een keer in plakken te snijden, maar in een homp in plastic folie te bewaren, zodat het niet terwijl je aan het draaien bent uitdroogt.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:27:15 #28
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_46638931
Cool! Keukenspeeltjes

Wat moet ik me bij een kwakje Golfersaus voorstellen?
Confidence through competence
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:40:43 #29
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46639363
kan golfer het recept niet keer hier neer zetten? ben mijn eigen redelijk simpele rode pastasaus wel zat en sta open voor heerlijke recepten!
pi_46639594
Hee leuk! Ik wil dit binnenkort ook een keer doen
Saartje
  zaterdag 24 februari 2007 @ 22:56:01 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_46639981
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
kan golfer het recept niet keer hier neer zetten? ben mijn eigen redelijk simpele rode pastasaus wel zat en sta open voor heerlijke recepten!
Knoflook en rooie uien aanfruiten in een pan.
Champignons erbij.
Daarna mager rundergehakt erbij.
Kruiden erbij: zout, peper, basilicum, oregano, beetje majoraan en koriander.
Vervolgens een pak Italiaanse roerbakgroentes erbij.
Wat pommodores erbij.
Tenslotte een potje Bertoli (of ander merk) Italiaanse pastasaus met basilicum erbij.
Klein beetje water toevoegen.

Lekker een uurtje laten pruttelen en klaar is de simpele, doch smakelijke saus van golfer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 24 februari 2007 @ 23:13:08 #32
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_46640588
Pastasaus is soms zo makkelijk en zo lekker

groente, gehakt of kipfilet, heb liever gehakt een pot saus en klaar . ff bijkruiden uurtje sudderen of nog langer voor een hele dikke saus
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_46644162
Je kunt simpele tomatensauzen gewoon maken door Ingeblikte tomaten(blokjes) te laten koken met een beetje zout peper en rode wijn azijn. Na ong 30miin zijn de tomaten al niet meer heel...
pi_46645483
quote:
Op zondag 25 februari 2007 01:10 schreef K-mail het volgende:
Je kunt simpele tomatensauzen gewoon maken door Ingeblikte tomaten(blokjes) te laten koken met een beetje zout peper en rode wijn azijn. Na ong 30miin zijn de tomaten al niet meer heel...
Dat weten we hoor
pi_46648372
Leuk topic, vooral met die foto's!

Ik heb eens een site gevonden die het pasta maken stap voor stap uitlegt en recepten geeft om allerlei soorten zelf te maken. Niet dat ik het zelf wel eens gedaan heb, maar misschien heb je er wat aan ...
Ze hebben het in ieder geval over het eventueel toevoegen van olijfolie en het rusten van het deeg.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_46664810
Erg leuk die site met foto's *bookmarked* .
pi_46665440
Een aantal foto's doen het bij mij niet...

Het is dat het voor in mijn eentje zelf pasta maken iets te veel werk is, anders had ik al lang een pastamachine want het is veel lekkerder dan die ingedroogde zooi uit de winkel. Heb het wel een paar keer met vrienden gemaakt, idd deden we dan eerst het deeg een aantal malen door de machine zonder opzetstuk en dan dubbelvouwen, steeds wat dunner, daar wordt het deeg erg stevig en glad van. En daarna pas slierten maken.

En je moet de pasta natuurlijk eten met zelfgemaakte pesto!
Unox, the worst operating system.
  zondag 25 februari 2007 @ 23:27:59 #38
37887 Dauthi
Progressive
pi_46678283
het is trouwens geen spaghetti maar linguine Linguine is namelijk dun en plat, spaghetti is rond.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_46680027
een aantal foto's in de OP doen het niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_46680731
Hey vreemd... ik heb ze eerst op mijn blog gezet en daar vanaf gepakt.
FF fixen
Daar doen ze het wel...
  maandag 26 februari 2007 @ 00:28:26 #41
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46680784
ff refreshe, ik had t ook na een f5 was t over.
  maandag 26 februari 2007 @ 00:30:53 #42
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_46680845
Vind het deeg er heeeeeel erg rafelig en droog uitzien, als je er nog een eitje doorheen had gedaan, misschien wat olijfolie dan had je het veel mooier glad gekregen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_46680967
Ja Euc, leest het topic ff door
Foto's gefixed.
  maandag 26 februari 2007 @ 00:40:11 #44
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_46681179
quote:
Op maandag 26 februari 2007 00:34 schreef Bluezz het volgende:
Ja Euc, leest het topic ff door
Foto's gefixed.
Oeps, was dus al gezegd
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  Redactie Games maandag 26 februari 2007 @ 01:12:34 #45
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_46682141
Ik vind verse pasta sowieso lekkerder, denk dat je gewoon 2 soorten even tegelijkertijd moet koken. Maar je merkt het echt wel. Kost alleen zoveel moeite en tijd om het te bereiden...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_46704859
Bluezz wat ontzettend gaaf zo met die foto's erbij! Ziet er echt goed uit
  maandag 26 februari 2007 @ 20:32:28 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46707665
Ziet er erg goed uit Bluezz!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46722723
Naar aanleiding van het topic mijn pastamachine ook maar eens afgestoft! Grote dank Bluezz!!! Heerlijk gegeten en leuk om weer eens te doen.

Ik ben van plan om de volgende keer zelf ravioli of tortellini te maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zwaalie op 27-02-2007 13:05:03 ]
pi_46728228
Wat is Golfersaus eigenlijk?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_46728649
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat is Golfersaus eigenlijk?
Lees het topic in zijn geheel en dan weet je het
pi_46728913
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:47 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Lees het topic in zijn geheel en dan weet je het
Sorry
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_46728942
Is zelfgemaakte pasta echt zoveel lekkerder dan goede pasta uit de supermarkt dan?
pi_46729043
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Champignons erbij.
Wat pommodores erbij.
Tenslotte een potje Bertoli (of ander merk) Italiaanse pastasaus met basilicum erbij

Lekker een uurtje laten pruttelen en klaar is de simpele, doch smakelijke saus van golfer.
maar hoeveel gr. golfer moet erin? Of krijg je de speciale proteine rijke veloute editie alleen als je bluezz heet ?

alleen die bertolli shit valt me een beetje tegen van 2 culi mensen zoals jullie hoor gewoon passata, wat rode wijn(jullie hadden nooit wat restjes he? ) en verse basilicum, ben je er ook. goedkoper en lekkerder
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
pi_46739271
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:59 schreef Tha_Butcha het volgende:
alleen die bertolli shit valt me een beetje tegen van 2 culi mensen zoals jullie hoor gewoon passata, wat rode wijn(jullie hadden nooit wat restjes he? ) en verse basilicum, ben je er ook. goedkoper en lekkerder
Ja, jullie sjoemelen met Bertolli-sausjes, dat viel mij ook al op!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_46742722
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Is zelfgemaakte pasta echt zoveel lekkerder dan goede pasta uit de supermarkt dan?
Het smaakt wel anders ja... Het is een stuk zachter, vind ik persoonlijk. En kun je het vullen, das nog het leukste, zelfgemaakte Ravioli, Tortellini of Caramella (er zijn vast nog wel meer dingen)

Je kunt pasta trouwens errug goed invriezen
pi_46742756
we hadden het potteke nog staan geloof ik

Maar het ging om de pasta

pi_46744858
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef Stansfield het volgende:
De smaak en vooral de structuur is echt veel lekkerder, daarbij vergeleken is die ingedroogde pasta uit de supermarkt plastic.
Overigens is de "verse" pasta van de albert heijn wel behoorlijk goed.
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 18:39:31 #58
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_46883716
Tijd geleden een pastamachine gekregen, maar nog steeds niet gebruikt. TVP dus.
Smell the flowers while you can....
  zondag 4 maart 2007 @ 03:52:12 #59
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_46897741
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Champignons erbij.
Wat pommodores erbij.
Tenslotte een potje Bertoli (of ander merk) Italiaanse pastasaus met basilicum erbij.

Waarom dat potje bertolli erbij? je had toch al pomodori tomaten en basilicum in je saus gedaan?
Als het is om je saus wat dikker te maken kan je denk ik beter een klein blikje tomatenpuree erin doen.

Mijn bologenesesaus (Geleerd van een achterbuurvrouw die uit sardinië kwam):

2 ansjovisfilets fruiten in olie (voor de smaak, het zoute proef je bijna niet, maar zonder mis je de ansjovis wel)
uitje fruiten
gehakt erbij
(blik) pomodori tomaten toevoegen
klein blikje tomatenpuree toevoegen (zo'n heel klein blikje, voor de dikte, als de saus te dik is een klein beetje water toevoegen)
kruiden naar smaak (iig. peper, zout (ok, is geen kruid), basilicum en oregano
2 teentjes knoflook, liefst zeer dun gesneden, geperst is een optie als je geen zin in snijden hebt.
beetje suiker! (suiker versterkt de smaak van de tomaat, doe er alleen niet teveel in anders wordt je saus te zoet)

Spaghetti opzetten (beetj olie in het water verminderd het plakken)
Als de spaghetti klaar is is de saus ook klaar.
Spaghetti niet onder de kraan afspoelen! (dan spoel je de smaak weg) maar een beetje (olijf)olie eroverheen gieten en husselen (voorkomt wederom het plakken)

Buon apetito!

Ps. De saus moet je eigenlijk een dag vantevoren maken, dan zijn alle smaken heerlijk ingetrokken en is de saus nog veel lekkerder.
pi_46897962
quote:
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien.
Ik gebruik altijd griesmeel voor de pasta, ofwel durum tarwe, en krijg een zeer egaal geheel. Durum tarwe heeft een hoger gehalte aan gluten waardoor het zeer elastisch is en waardoor je dus een egaler deeg kan verkrijgen. De gluten doen zelfs zo goed hun werk dat het deeg op bepaalde momenten nauwelijks kneedbaar meer is. Een 5 kilo verpakking kost bij de lokale chinese toko 4 euro.
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 20:00 schreef Schorpioen het volgende:
De smaak en vooral de structuur is echt veel lekkerder, daarbij vergeleken is die ingedroogde pasta uit de supermarkt plastic.
Overigens is de "verse" pasta van de albert heijn wel behoorlijk goed.
Veel lekkerder vind ik overdreven, maar het smaakt wel beter. Het is zachter en heeft iets meer smaak.

[ Bericht 29% gewijzigd door Bolkesteijn op 04-03-2007 05:01:44 ]
  zondag 4 maart 2007 @ 09:02:06 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_46898579

emo-alert

*kras kras*
Huilen dan.
pi_46903823
ik haal ook vaker verse van de AH of Edah/C1000 . Niet de gdroogde want dt smaakt veel anders. Maar tussen die "verse"en zelfgemaakte proef ik niet veel verschil hoor, ja misschien als je alleen eidooiers gebruikt of er kruiden ofzo indoet. Dus als die verse in de aanbieding is koop ik die.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_46908496
quote:
Op zondag 4 maart 2007 09:02 schreef Isdatzo het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding] emo-alert [afbeelding]

*kras kras*

Leest wat er bij stond
  zondag 4 maart 2007 @ 16:33:35 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_46908933
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:24 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Leest wat er bij stond
SMOESJES!!

dat zeggen ze allemaal
Huilen dan.
  zondag 4 maart 2007 @ 16:43:48 #65
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46909382
Leuke pasta revieuw

Mare Bluezz laat je je pasta ook iets drogen voor dat je verder gaat met de uiteindelijke verwerking? (koken ervan)
Ik hang dan altijd alles even op een stok en dan blijft het net wat mooier tijdens koken ( en niet zo plakken)

Ik had laatst en lekker groente prutje gemaakt als vullig en dan van die grote kussens gemaakt
Je kunt er zo veel mee doen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46909426
Next time dat we pasta gaan maken, zal ik alle tips meenemen
  zondag 4 maart 2007 @ 16:47:30 #67
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46909503
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Next time dat we pasta gaan maken, zal ik alle tips meenemen
Ik verheug me nu al op de foto's
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 4 maart 2007 @ 19:46:45 #68
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_46915791
quote:
Op zondag 4 maart 2007 03:52 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Waarom dat potje bertolli erbij? je had toch al pomodori tomaten en basilicum in je saus gedaan?
Als het is om je saus wat dikker te maken kan je denk ik beter een klein blikje tomatenpuree erin doen.

Mijn bologenesesaus (Geleerd van een achterbuurvrouw die uit sardinië kwam):

2 ansjovisfilets fruiten in olie (voor de smaak, het zoute proef je bijna niet, maar zonder mis je de ansjovis wel)
uitje fruiten
gehakt erbij
(blik) pomodori tomaten toevoegen
klein blikje tomatenpuree toevoegen (zo'n heel klein blikje, voor de dikte, als de saus te dik is een klein beetje water toevoegen)
kruiden naar smaak (iig. peper, zout (ok, is geen kruid), basilicum en oregano
2 teentjes knoflook, liefst zeer dun gesneden, geperst is een optie als je geen zin in snijden hebt.
beetje suiker! (suiker versterkt de smaak van de tomaat, doe er alleen niet teveel in anders wordt je saus te zoet)

Spaghetti opzetten (beetj olie in het water verminderd het plakken)
Als de spaghetti klaar is is de saus ook klaar.
Spaghetti niet onder de kraan afspoelen! (dan spoel je de smaak weg) maar een beetje (olijf)olie eroverheen gieten en husselen (voorkomt wederom het plakken)

Buon apetito!

Ps. De saus moet je eigenlijk een dag vantevoren maken, dan zijn alle smaken heerlijk ingetrokken en is de saus nog veel lekkerder.
In mijn keuken ook geen bolognese zonder anjovisjes!
  zondag 4 maart 2007 @ 21:06:58 #69
45 SiGNe
pi_46919157
Wat trouwens ook wel leuk is om te doen is het deeg kleuren.
Spinazie geeft een groene kleur, bietjes rood, inktvisinkt zwart, etc. (rest van de kleuren weet ik niet zo 123)
Kan je ook heel creatief mee zijn, deeg in verschillende kleuren maken, door elkaar husselen en vervolgens rollen.
Heb je pasta met meerdere kleuren tegelijk.
Je kan ook proberen om patroontjes in je pasta te krijgen.
  zondag 4 maart 2007 @ 21:25:31 #70
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_46919829
Smurfen blauw?
Confidence through competence
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:08:32 #71
45 SiGNe
pi_46962460
Als je die kleurstof weet te vinden..
Ik zou zelf denk ik voor een natuurlijke kleurstof gaan en het meot natuurlijk ook wel eetbaar zijn.
Bij de toko hebben ze dat spul wel liggen, maar of ze smurfenblauw hebben weet ik neit..
  dinsdag 6 maart 2007 @ 00:22:01 #72
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_46962761
blauw hebben ze er wel, ligt beetje aan de hoeveelheid die je gebruikt denk ik he
pi_46969995
Ik heb sinds kort ook een pastamachine en volgens mijn Italiaanse collega moet je bloem gebruiken waar Typo 00 op staat. Ik heb geen idee wat het verschil is eigenlijk...
pi_47006681
Typo 00 meel is heel erg fijn meel. Hierdoor krijg je mooiere pasta. Het is te krijgen bij italiaanse winkels en kookwinkels.

Ik heb net een pastamachine voor m'n verjaardag gehad, en ik ben hem nu aan het testen. Woei!
pi_47012849
hmm ik krijg er over paar weken eentje.. ben heel benieuwd
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_47014027
Nou, de eerste test is gelukt. Met dank aan alle tips hier.

Ik heb het deeg gemaakt met de mixer met deeghaken en met de pastamachine tagiatelle gemaakt. Smaakte goed en leuk om te doen!
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 14:03:50 #77
34726 Fratz
Max
pi_47014413
ik krijg nu ontzettend zin om ook zelf pasta te maken
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_47020572
Vanavond eten we de tagliatelle die we hadden ingevroren.
Benieuwd
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2007 @ 23:03:40 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47036873
o wat een leuk topic
helaas is mijn pastamachine al ingepakt en wordt niet binnen 2 maanden uitgepakt, vrees ik.
maar daarna istie een keer het haasje (mag ook wel, ik heb m nu geloof ik 8 jaar ongebruikt staan

ik heb van de zomer in italië van die canneloni-vormen gekocht.
weet iemand misschien hoe je daar iets fatsoenlijks mee maakt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')