Volgens mij is die wat je in de winkel koopt ook daarvan gemaakt.....toch?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:23 schreef tinny het volgende:
en? hoe smaakt het? echt lekkerder dan die "verse" zooi bij de super? Ik zit al lang te twijfelen om het ook een keer te doen maar het is toch wel wat werk... en dan denk ik tha hoe kan die bloem en die eier nou zoveel lekkerder smaken...
Dan heb je pech, en zal je CUL toch echt over moeten slaanquote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:36 schreef __________ het volgende:
Misschien een ideetje om de volgende keer gewoon de achterkant van de verpakking van dat draaiding in te scannen. Minder werk voor een tot nu toe overbodig topic.
ik moet er niet aan denken dat alle idioten hun sperziebonen klaarmaak foto's hier als topic neerzetten. Of spruitjes ontdoen van de buitenbladen.
Niemand dwingt je hier te lezen of te reageren, hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:36 schreef __________ het volgende:
Misschien een ideetje om de volgende keer gewoon de achterkant van de verpakking van dat draaiding in te scannen. Minder werk voor een tot nu toe overbodig topic.
ik moet er niet aan denken dat alle idioten hun sperziebonen klaarmaak foto's hier als topic neerzetten. Of spruitjes ontdoen van de buitenbladen.
het WAS een leuke toppic.....quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:46 schreef __________ het volgende:
Niemand dwingt je om foto's te plaatsen waar iemand een fuck aan heeft ...
het is niet dat je een compleet nieuwe techniek hebt ontdekt die de slierten langer en ronder maken .
Okquote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:59 schreef K-mail het volgende:
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien. Heb je het deeg ook eerst 30min in de koelkast gedaan? En door het deeg een scheut(je) olijolie?
Wat ook bijdraagt aan veel mooiere lappen is het ong 6x draaien door stand 1, en elke keer weer een keer dubbel (terug) vouwen. En daarna stapje voor stapje dunner doen totdat je gewenste dikte hebt.
Zo staat het in mijn JO boeken en ook in de handleiding van m'n (dure) pastamachine.
(ff verduidelijkt, de randen van je deeg zien er erg rafelig uit, en de bal ziet er ook niet echt soepel uit[afbeelding]
dit is stuk soepeler)
denk dat jij maar beter CUL kan mijden,quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:46 schreef __________ het volgende:
Niemand dwingt je om foto's te plaatsen waar iemand een fuck aan heeft ...
het is niet dat je een compleet nieuwe techniek hebt ontdekt die de slierten langer en ronder maken .
(het is een random foto van internetquote:Op zaterdag 24 februari 2007 19:24 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ok
Hier hebben we wat aan.
We hebben de handleiding die bij het apparaat zat gevolgd, daar werd niet over rusten in de koelkast, of olie gesproken, vandaar!
Jouw deeg ziet er idd mooier uit![]()
Ja dat is the stuff. Doe ik ook regelmatig makenquote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:59 schreef K-mail het volgende:
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien. Heb je het deeg ook eerst 30min in de koelkast gedaan? En door het deeg een scheut(je) olijolie?
Wat ook bijdraagt aan veel mooiere lappen is het ong 6x draaien door stand 1, en elke keer weer een keer dubbel (terug) vouwen. En daarna stapje voor stapje dunner doen totdat je gewenste dikte hebt.
Zo staat het in mijn JO boeken en ook in de handleiding van m'n (dure) pastamachine.
(ff verduidelijkt, de randen van je deeg zien er erg rafelig uit, en de bal ziet er ook niet echt soepel uit[afbeelding]
dit is stuk soepeler)
De pasta zag er ook smakelijk uit hoor.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 20:13 schreef Beelzebub85 het volgende:
Ziet er goed uit, al komt dat voornamelijk door de saus
Mooie borden ook
Knoflook en rooie uien aanfruiten in een pan.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:40 schreef Erosjuhhh het volgende:
kan golfer het recept niet keer hier neer zetten? ben mijn eigen redelijk simpele rode pastasaus wel zat en sta open voor heerlijke recepten!
Dat weten we hoorquote:Op zondag 25 februari 2007 01:10 schreef K-mail het volgende:
Je kunt simpele tomatensauzen gewoon maken door Ingeblikte tomaten(blokjes) te laten koken met een beetje zout peper en rode wijn azijn. Na ong 30miin zijn de tomaten al niet meer heel...
Oeps, was dus al gezegdquote:Op maandag 26 februari 2007 00:34 schreef Bluezz het volgende:
Ja Euc, leest het topic ff door
Foto's gefixed.
Lees het topic in zijn geheel en dan weet je hetquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Wat is Golfersaus eigenlijk?
Sorryquote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:47 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Lees het topic in zijn geheel en dan weet je het
maar hoeveel gr. golfer moet erin? Of krijg je de speciale proteine rijke veloute editie alleen als je bluezz heet ?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Knoflook en rooie uien aanfruiten in een pan.
Champignons erbij.
Daarna mager rundergehakt erbij.
Kruiden erbij: zout, peper, basilicum, oregano, beetje majoraan en koriander.
Vervolgens een pak Italiaanse roerbakgroentes erbij.
Wat pommodores erbij.
Tenslotte een potje Bertoli (of ander merk) Italiaanse pastasaus met basilicum erbij
Klein beetje water toevoegen.
Lekker een uurtje laten pruttelen en klaar is de simpele, doch smakelijke saus van golfer.
Ja, jullie sjoemelen met Bertolli-sausjes, dat viel mij ook al op!quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:59 schreef Tha_Butcha het volgende:
alleen die bertolli shit valt me een beetje tegen van 2 culi mensen zoals jullie hoorgewoon passata, wat rode wijn(jullie hadden nooit wat restjes he?
) en verse basilicum, ben je er ook. goedkoper en lekkerder
Het smaakt wel anders ja... Het is een stuk zachter, vind ik persoonlijk. En kun je het vullen, das nog het leukste, zelfgemaakte Ravioli, Tortellini of Caramella (er zijn vast nog wel meer dingen)quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Is zelfgemaakte pasta echt zoveel lekkerder dan goede pasta uit de supermarkt dan?
De smaak en vooral de structuur is echt veel lekkerder, daarbij vergeleken is die ingedroogde pasta uit de supermarkt plastic.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 12:56 schreef Stansfield het volgende:
Is zelfgemaakte pasta echt zoveel lekkerder dan goede pasta uit de supermarkt dan?
Waarom dat potje bertolli erbij? je had toch al pomodori tomaten en basilicum in je saus gedaan?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 22:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Knoflook en rooie uien aanfruiten in een pan.
Champignons erbij.
Daarna mager rundergehakt erbij.
Kruiden erbij: zout, peper, basilicum, oregano, beetje majoraan en koriander.
Vervolgens een pak Italiaanse roerbakgroentes erbij.
Wat pommodores erbij.
Tenslotte een potje Bertoli (of ander merk) Italiaanse pastasaus met basilicum erbij.
Klein beetje water toevoegen.
Lekker een uurtje laten pruttelen en klaar is de simpele, doch smakelijke saus van golfer.
Ik gebruik altijd griesmeel voor de pasta, ofwel durum tarwe, en krijg een zeer egaal geheel. Durum tarwe heeft een hoger gehalte aan gluten waardoor het zeer elastisch is en waardoor je dus een egaler deeg kan verkrijgen. De gluten doen zelfs zo goed hun werk dat het deeg op bepaalde momenten nauwelijks kneedbaar meer is.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 18:59 schreef K-mail het volgende:
Ik mis wat... Je deeg ziet er niet echt tof uit eerlijk gezegd, het moet er zijdeachtig uitzien.
Veel lekkerder vind ik overdreven, maar het smaakt wel beter.quote:Op dinsdag 27 februari 2007 20:00 schreef Schorpioen het volgende:
De smaak en vooral de structuur is echt veel lekkerder, daarbij vergeleken is die ingedroogde pasta uit de supermarkt plastic.
Overigens is de "verse" pasta van de albert heijn wel behoorlijk goed.
quote:Op zondag 4 maart 2007 09:02 schreef Isdatzo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding] emo-alert [afbeelding]
*kras kras*
Ik verheug me nu al op de foto'squote:Op zondag 4 maart 2007 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Next time dat we pasta gaan maken, zal ik alle tips meenemen
In mijn keuken ook geen bolognese zonder anjovisjes!quote:Op zondag 4 maart 2007 03:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Waarom dat potje bertolli erbij? je had toch al pomodori tomaten en basilicum in je saus gedaan?
Als het is om je saus wat dikker te maken kan je denk ik beter een klein blikje tomatenpuree erin doen.
Mijn bologenesesaus (Geleerd van een achterbuurvrouw die uit sardinië kwam):
2 ansjovisfilets fruiten in olie (voor de smaak, het zoute proef je bijna niet, maar zonder mis je de ansjovis wel)
uitje fruiten
gehakt erbij
(blik) pomodori tomaten toevoegen
klein blikje tomatenpuree toevoegen (zo'n heel klein blikje, voor de dikte, als de saus te dik is een klein beetje water toevoegen)
kruiden naar smaak (iig. peper, zout (ok, is geen kruid), basilicum en oregano
2 teentjes knoflook, liefst zeer dun gesneden, geperst is een optie als je geen zin in snijden hebt.
beetje suiker! (suiker versterkt de smaak van de tomaat, doe er alleen niet teveel in anders wordt je saus te zoet)
Spaghetti opzetten (beetj olie in het water verminderd het plakken)
Als de spaghetti klaar is is de saus ook klaar.
Spaghetti niet onder de kraan afspoelen! (dan spoel je de smaak weg) maar een beetje (olijf)olie eroverheen gieten en husselen (voorkomt wederom het plakken)
Buon apetito!
Ps. De saus moet je eigenlijk een dag vantevoren maken, dan zijn alle smaken heerlijk ingetrokken en is de saus nog veel lekkerder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |