abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46624765
quote:
Father killed family for being too western

By Nigel Bunyan
Last Updated: 1:58am GMT 22/02/2007

Mohammed Riaz, Father killed family for being too western
Mohammed Riaz

A father killed his wife and four daughters in their sleep because he could not bear them adopting a more westernised lifestyle, an inquest heard yesterday.

Mohammed Riaz, 49, found it abhorrent that his eldest daughter wanted to be a fashion designer, and that she and her sisters were likely to reject the Muslim tradition of arranged marriages.

On Hallowe'en last year he sprayed petrol throughout their terraced home in Accrington, Lancs, and set it alight.

Caneze Riaz, 39, woke and tried to protect her three-year-old child, Hannah, who was sleeping with her, but was overcome by fumes. Her other daughters, Sayrah, 16, Sophia, 13, and Alisha, 10, died elsewhere in the house.

Riaz, who had spent the evening drinking, set himself on fire and died two days later.

Relatives broke the news to the couple's son, Adam, 17, as he lay terminally ill with cancer at the Christie Hospital, Manchester. He died six weeks later.

Michael Singleton, the coroner, recorded verdicts that Riaz killed himself and that his victims were unlawfully killed.

Riaz, who had spent all but the last 17 years of his life in the North West Frontier region of Pakistan, met his Anglo-Pakistani wife when her father sent her to the sub-continent to find a husband.

After an arranged marriage, she developed a career as a community leader in Accrington while he, handicapped by a lack of English, took on a series of low-paid jobs.

After Mrs Riaz's father died she "suddenly felt less beholden to Mohammed", a friend said. "She started to develop her own circle of friends and allowed the girls to express themselves in a more western way."

She began to work with women who felt suppressed by Asian culture and many saw her as a role model for young Asian women.
Bron: Telegraph.co.uk

Die lui zijn te ziek voor woorden. En we blijven ze vooral maar naar Europa halen.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
pi_46624806
Als ze allemaal zo waren, hadden we er heel snel een stuk minder he?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_46624830
idd.... ....en achteraf klagen...
pi_46625189
Gelukkig heeft ie zichzelf opgeruimd

Maar dat had de geesteszieke beter kunnen doen voor hij anderen vermoordde.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:42:05 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_46625229
Och, elders in Europa worden buitenlanders in elkaar geslagen omdat ze buitenlands zijn. Balanceert elkaar prima uit dus!
pi_46625273
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:42 schreef Slarioux het volgende:
Och, elders in Europa worden buitenlanders in elkaar geslagen omdat ze buitenlands zijn. Balanceert elkaar prima uit dus!
Door hun eigen vader?
pi_46626190
Wat een triest familiedrama. Drank maakt... etc.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:21:45 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_46626490
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:22:48 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_46626520
Beetje oud nieuws, niet
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:31:58 #10
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_46626805
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:22 schreef Fliepke het volgende:
Beetje oud nieuws, niet
precies, maar ts laat de kans niet voorbij gaan om zijn moslimhaat weer ff te kunnen eteleren
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_46628024
Een heel goede actie van die man, van dat soort smerige hoeren kun je niet streng genoeg aanpakken.
pi_46629190
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:22 schreef Fliepke het volgende:
Beetje oud nieuws, niet
De reden van de moordpartij was nog niet bekend.

En er zullen best andere voorbeelden te vinden zijn maar in dit geval is het niet een incident en ook in Nederland worden met name moslim vrouwen het slachtoffer van geweld als zij de "familie eer" beschadigen door bijvoorbeeld het hebben van een niet islamitische vriend of uberhaupt een man die niet door de ouders is aangewezen.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:55:22 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46629382
Ach dit is slechts een incident, ik snap de woede van de man, ik begrijp zijn machteloosheid, echter heeft hij helaas de verkeerde middelen gebruikt. Het is jammer dat de dames in kwestie niet eerder tot inkeer kwamen, dat had een hoop ellende kunnen voorkomen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:58:53 #14
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_46629493
Wat een klootzak die vent, hoop dat die lekker lang geleden heeft, stompzinnig figuur
pi_46629586
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 16:12 schreef Tirion het volgende:
Wat een triest familiedrama. Drank maakt... etc.
Dat drinken vind ik ook niet zo heel moslimmig van hem trouwens.
pi_46629598
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ach dit is slechts een incident, ik snap de woede van de man, ik begrijp zijn machteloosheid, echter heeft hij helaas de verkeerde middelen gebruikt. Het is jammer dat de dames in kwestie niet eerder tot inkeer kwamen, dat had een hoop ellende kunnen voorkomen.

²
Ah, de dames zaten fout? Ze woonden wel in Engeland, vreemd hoor dat ze zich westers willen gedragen.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:02:50 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46629617
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:26 schreef franske19 het volgende:

[..]

Bron: Telegraph.co.uk

Die lui zijn te ziek voor woorden. En we blijven ze vooral maar naar Europa halen.
We blijven moordenaars naar Europa halen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:08:21 #18
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46629762
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:02 schreef proteus het volgende:

[..]

Ah, de dames zaten fout? Ze woonden wel in Engeland, vreemd hoor dat ze zich westers willen gedragen.
Non-argument, ik woon ook in Nederland, ik ben hier zelfs geboren, shows als "Zeg eens AAA" en "Vrienden voor het leven" hebben me gevormd tot wat ik vandaag de dag ben. Zegt dus niks.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:08:25 #19
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_46629764
Die dames probeerden zich aan te passen wat ze allemaal zouden moeten doen. Maar dan heb je altijd weer zo'n geitenneuker ertussen zitten die dat belet.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_46629820
Ik vind de topictiel met die spelfout wel erg misleidend...
  zaterdag 24 februari 2007 @ 18:10:57 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46629836
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:08 schreef BansheeBoy het volgende:
shows als "Zeg eens AAA" en "Vrienden voor het leven" hebben me gevormd tot wat ik vandaag de dag ben.
.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_46629999
quote:

[..]

Non-argument, ik woon ook in Nederland, ik ben hier zelfs geboren, shows als "Zeg eens AAA" en "Vrienden voor het leven" hebben me gevormd tot wat ik vandaag de dag ben. Zegt dus niks.

²
Dan hoop ik maar dat er ook iemand is die zo goed wil zijn om ook jou om het leven te brengen
pi_46630132
quote:

[..]

²
Als jij zijn zoon was geweest was je nu dus ook dood, omdat je te westers bent. Vind je dat jouw fout?
  Moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 18:22:27 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_46630164
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 18:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

.
verklaart wel 1 en ander
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_46630177
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:55 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Hallo, ze woonden in een Westers land. Hier heb je de vrijheid om te kiezen hoe je leeft, zolang binnen de wettelijke grenzen. Het ligt dus volledig aan die man. Een alcoholdrinkende moslim niet te vergeten.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')