abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:25:24 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608427
Wat als iemand het Heiligste waar je in gelooft beledigt?. Ik merk aan mezelf dat ik daar steeds minder goed tegen kan. Ik ga met veel plezier in discussie met iemand die niet gelooft wat ik geloof (of helemaal niet gelooft), maar wat te doen op het moment dat het geen discussie meer is, maar gewoon botweg moedwillig beledigen?

van de FP vandaag:
quote:
had Jezus een zoon joh? goh.
zeker van die Maria Magdalena teef?
quote:
in principe mag iedereen met t sprookjesboek zwaaien
quote:
Dan weten we zeker dat Maria geen eeuwige maagd was maar gewoon keihard geneukt.
quote:
kunnen we eindelijk dat hele kut geloof opdoeken en toegeven dat ie niet is opgestegen riching hemel? Of blijven we de sprookjes geloven?
and the list goes on and on and on.

Meestal probeer ik dit soort onzinnige dingen te negeren, reageer ik op mensen die vanuit een verkeerde informatie reageren en probeer ik hooguit in discussie te komen met die paar mensen die overblijven en gewoon op een respectvolle manier reageren en probeer ik dat "andere wang toekeren" in de praktijk te brengen.. maar da's soms fucking lastig

What to do?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:27:48 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_46608490
Tja, wat u niet wilt dat u geschiedt... Het geloof heeft zich de afgelopen eeuwen nou niet echt getoond als respectvol naar andersdenkenden. Dat komt op een gegeven moment op hun eigen hoofd terug. Actie en reactie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_46608526
Ik snap eigenlijk niet waarom religie zo veel overdreven respect krijgt........
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:29:29 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608557
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, wat u niet wilt dat u geschiedt... Het geloof heeft zich de afgelopen eeuwen nou niet echt getoond als respectvol naar andersdenkenden. Dat komt op een gegeven moment op hun eigen hoofd terug. Actie en reactie.
sorry hoor, maar dat vind ik echt een onzinnige reden. De bovenstaande quotes die van de FP komen, zijn nou n iet bepaald afkomstig van onder dwang bekeerde volkeren of verbrande heksen oid.
(nog los van de constatering dat je opmerking voor het Christendom iig de laatste eeuwen niet eens waar is)
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:30:35 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608595
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:28 schreef Bart1984 het volgende:
waarom zou je niet respecteren wat ik wens te geloven? Je hoeft er wmb niet aan mee te doen, je hoeft wmb je leven niet anders te leiden dan jij wil, maar geef mij dan ook die vrijheid.
En sorry hoor, maar een opmerking als "die teef" is echt een onnodige opmerking
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:33:38 #6
138448 PeZu
Suspended animation
pi_46608706
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

waarom zou je niet respecteren wat ik wens te geloven? Je hoeft er wmb niet aan mee te doen, je hoeft wmb je leven niet anders te leiden dan jij wil, maar geef mij dan ook die vrijheid.
En sorry hoor, maar een opmerking als "die teef" is echt een onnodige opmerking
maar wij ongelovigen mogen van jullie branden in de hel, is ook wel lief en repectvol
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:34:49 #7
66444 Lord_Vetinari
pi_46608755
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

sorry hoor, maar dat vind ik echt een onzinnige reden. De bovenstaande quotes die van de FP komen, zijn nou n iet bepaald afkomstig van onder dwang bekeerde volkeren of verbrande heksen oid.
Nee, vast niet. Maar het vasthouden door met name Christenen aan dogma's uit het jaar 3 helpen niet echt mee om mensen van tegenwoordig in een tijd van snelheid en vooruitgang aan zich te binden. Zeker niet als dat geloof voornamelijk gebaseerd is op 'Thou shalt not...'.
quote:
(nog los van de constatering dat je opmerking voor het Christendom iig de laatste eeuwen niet eens waar is)
Mag ik even lachen? Schamper lachen, dat wel. De laatste eeuwen? Wat zijn bij jou 'de laatste eeuwen'? Waar denk je dat een groot deel van de ellende in Afrika vandaan komt? Zeggen zaken als Salem je iets? Je zou eens kunnen gaan lezen over de missionarissen die in het voetspoor van de koloniale machten de binnenlanden van de continenten introkken. Ook nog in de 18e en 19e eeuw.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:35:15 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608771
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:33 schreef PeZu het volgende:

[..]

maar wij ongelovigen mogen van jullie branden in de hel, is ook wel lief en repectvol
het duurde nog lang voor die opmerking kwam.

Mij zul je dat iig nooit horen zeggen, de RK Kerk heeft dat de laatste (pakweg) 400 jaar OOK niet gezegd.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:38:18 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608879
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, vast niet. Maar het vasthouden door met name Christenen aan dogma's uit het jaar 3 helpen niet echt mee om mensen van tegenwoordig in een tijd van snelheid en vooruitgang aan zich te binden. Zeker niet als dat geloof voornamelijk gebaseerd is op 'Thou shalt not...'.
[..]
Kijk, dat is nou het soort discussie dat ik met plezier met iemand wil voeren. Kritisch zonder beledigend te worden vind ik helemaal prima, zul je me ook niet over horen klagen.
quote:
Mag ik even lachen? Schamper lachen, dat wel
ge moogt
quote:
. De laatste eeuwen? Wat zijn bij jou 'de laatste eeuwen'? Waar denk je dat een groot deel van de ellende in Afrika vandaan komt? Zeggen zaken als Salem je iets? Je zou eens kunnen gaan lezen over de missionarissen die in het voetspoor van de koloniale machten de binnenlanden van de continenten introkken. Ook nog in de 18e en 19e eeuw.
Lijkt me een boeiende discussie idd (HOC waarschijnlijk dan?. Doe ik straks ff en anders morgen) Het moge duidelijk zijn dat ik je kritische mening niet deel, maar weer voel ik me niet beledigd. Het soort posts dat jij nu plaatst, zijn dus niet de opmerkingen die ik in mijn OP bedoelde
[/quote]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:39:03 #10
138448 PeZu
Suspended animation
pi_46608913
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:35 schreef teamlead het volgende:

[..]

het duurde nog lang voor die opmerking kwam.

Mij zul je dat iig nooit horen zeggen, de RK Kerk heeft dat de laatste (pakweg) 400 jaar OOK niet gezegd.
ja ik dnek ik zal hem maar vast maken dan hebben we dat ook weer gehad

geloof je? mij prima, val mij er niet mee lastig en dan vind ik echt alles best wat iemand wil geloven

en ik respecteer het ook zeker maar begin bij mij nooit over geloof

ik begin tenslotte ook nooit over dat je niet moet gaan geloven
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:39:33 #11
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_46608930
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

maar geef mij dan ook die vrijheid.
Hoe ontnemen ze jou die vrijheid dan door die opmerkingen? Juist, niet..ik zie nergens in je quotes staan dat iemand je die vrijheid zou willen ontnemen, je trekt het je teveel aan.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:40:33 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_46608963
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou het soort discussie dat ik met plezier met iemand wil voeren. Kritisch zonder beledigend te worden vind ik helemaal prima, zul je me ook niet over horen klagen.
Tja,maar je kent het niveau van de FP toch? Ik zou me daar erg weinig van aantrekken. Dat zijn dezelfde mensen die schuimbekkend over elk moslim topic rollen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:41:02 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46608977
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:39 schreef PeZu het volgende:

[..]

ja ik dnek ik zal hem maar vast maken dan hebben we dat ook weer gehad

geloof je? mij prima, val mij er niet mee lastig en dan vind ik echt alles best wat iemand wil geloven

en ik respecteer het ook zeker maar begin bij mij nooit over geloof

ik begin tenslotte ook nooit over dat je niet moet gaan geloven
precies en dan zijn we (uiteindelijk) allemaal vrij om te doen wat we willen binnen de grenzen die wij onszelf wensen op te leggen. Ben ik helemaal met je eens
pi_46609010
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:25 schreef teamlead het volgende:

What to do?
Weet dat degenen die zich op een dergelijke manier uitlaten over een geloof (of over iets anders) doorgaans niet diegenen zijn die goed geinformeerd zijn of anderszins werkelijk weten waar zij over praten. Wie iets wil leren luistert wat iemand te vertellen heeft, dus ook die wil is er niet aanwezig vrees ik.

Wat er precies mee te doen weet ik niet, maar het lijkt mij natuurgeweld, zinloos om het daar tegenop te nemen dus..
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:42:07 #15
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46609024
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tja,maar je kent het niveau van de FP toch? Ik zou me daar erg weinig van aantrekken. Dat zijn dezelfde mensen die schuimbekkend over elk moslim topic rollen.
mwah.. 1 van die quotes is nou niet echt van een random FP-relpubertje
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:42:23 #16
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_46609036
Ik ben het eens met TS. Ik denk dat levensbeschouwingen veel dieper zitten dan elke andere vorm van beledigen, en dat er een grens aan zou moeten zijn. Niet per definitie wettelijk, maar mensen zouden eens bij zichzelf te rade moeten gaan waarom ze zich zo uit willen laten over iets wat anderen zo gevoelig ligt. leven en laten leven enzo...
pi_46609081
Maar om dan op eieren te gaan lopen omdat men ergens in gelooft..nee. Mensen kunnen geloven in de meest kranzinnige en wereldvreemde zaken (zo zie ik het dan), terwijl ze anderen die in net zulke waanzin geloven voor gek verklaren. Daar ga ik geen rekening mee houden.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_46609082
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet iedereen die iets gelooft lijkt mij een vertegenwoordiger van "het geloof", wat "het geloof" ook moge zijn..
pi_46609091
Ik snap niet dat weldenkende mensen nog steeds in zoiets kunnen geloven, alsof ze in de middeleeuwen zijn blijven hangen.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:44:04 #20
66444 Lord_Vetinari
pi_46609096
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:42 schreef Steve_I. het volgende:
leven en laten leven enzo...
Veel mensen zijn juist van mening dat dat nou net iets is wat de geloven niet doen. Geloven menen zich overal mee te moeten bemoeien, ook voor mensen die niet geloven.
pi_46609104
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:28 schreef Bart1984 het volgende:
Wat vind je precies overdreven?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:45:27 #22
164687 milfoid
Ja, maar toch
pi_46609154
Hmm is geloof exact wat het is m.a.w een GELOOF. Het is JOUW overtuiging, wat andere mensen vinden moeten ze zelf weten. Dat jij je daar kwaad over maakt ligt meer aan jou zelf als persoon. Misschien is het beter om te kijken wat je aan je zelf kan veranderen zodat je je hier niet zo over opwind. Persoonlijk denk ik ook niet dat je het recht hebt om iemand te straffen om een opmerking die hij maakt die niet strookt met je eigen overtuiging, daarnaast is dat vaak ook geheel nutteloos omdat die ander jouw mening toch niet deelt, en daarmee dus zonde van jouw tijd als je daar op ingaat.

Edit: Overigens vind ik dat een geloof beledigen, meer zegt over de gene die dat doet.
What seems to be the officer, problem?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:45:42 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_46609168
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet iedereen die iets gelooft lijkt mij een vertegenwoordiger van "het geloof", wat "het geloof" ook moge zijn..
Op het gevaar af als Akkersloot te klinken: Elk geloof.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:46:09 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_46609187
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:43 schreef MrData het volgende:
Maar om dan op eieren te gaan lopen omdat men ergens in gelooft..nee. Mensen kunnen geloven in de meest kranzinnige en wereldvreemde zaken (zo zie ik het dan), terwijl ze anderen die in net zulke waanzin geloven voor gek verklaren. Daar ga ik geen rekening mee houden.
je hoeft ook niet op eieren te gaan lopen, maar het zal ook voor iemand die niet gelovig is toch vrij logisch zijn dat termen als "teef" over 1 van de belangrijkere personen uit het evangelie of "sprookjesboek", "fabeltjes" etc onnodig kwetsend zijn?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:46:30 #25
168821 Luigi_
Forza Milano
pi_46609202
TS--> eensch

Het gaat mij niet eens persé over christen-bebash maar om ieder ander gebash dan ook het is nergens voor nodig en je hebt d'r niks aan! TS goed hoe je het verwoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')