quote:had Jezus een zoon joh? goh.
zeker van die Maria Magdalena teef?
quote:in principe mag iedereen met t sprookjesboek zwaaien
quote:Dan weten we zeker dat Maria geen eeuwige maagd was maar gewoon keihard geneukt.
and the list goes on and on and on.quote:kunnen we eindelijk dat hele kut geloof opdoeken en toegeven dat ie niet is opgestegen riching hemel? Of blijven we de sprookjes geloven?
sorry hoor, maar dat vind ik echt een onzinnige reden. De bovenstaande quotes die van de FP komen, zijn nou n iet bepaald afkomstig van onder dwang bekeerde volkeren of verbrande heksen oid.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, wat u niet wilt dat u geschiedt... Het geloof heeft zich de afgelopen eeuwen nou niet echt getoond als respectvol naar andersdenkenden. Dat komt op een gegeven moment op hun eigen hoofd terug. Actie en reactie.
waarom zou je niet respecteren wat ik wens te geloven? Je hoeft er wmb niet aan mee te doen, je hoeft wmb je leven niet anders te leiden dan jij wil, maar geef mij dan ook die vrijheid.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:28 schreef Bart1984 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom religie zo veel overdreven respect krijgt........
maar wij ongelovigen mogen van jullie branden in de hel, is ook wel lief en repectvolquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
waarom zou je niet respecteren wat ik wens te geloven? Je hoeft er wmb niet aan mee te doen, je hoeft wmb je leven niet anders te leiden dan jij wil, maar geef mij dan ook die vrijheid.
En sorry hoor, maar een opmerking als "die teef" is echt een onnodige opmerking
Nee, vast niet. Maar het vasthouden door met name Christenen aan dogma's uit het jaar 3 helpen niet echt mee om mensen van tegenwoordig in een tijd van snelheid en vooruitgang aan zich te binden. Zeker niet als dat geloof voornamelijk gebaseerd is op 'Thou shalt not...'.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:29 schreef teamlead het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dat vind ik echt een onzinnige reden. De bovenstaande quotes die van de FP komen, zijn nou n iet bepaald afkomstig van onder dwang bekeerde volkeren of verbrande heksen oid.
Mag ik even lachen? Schamper lachen, dat wel. De laatste eeuwen? Wat zijn bij jou 'de laatste eeuwen'? Waar denk je dat een groot deel van de ellende in Afrika vandaan komt? Zeggen zaken als Salem je iets? Je zou eens kunnen gaan lezen over de missionarissen die in het voetspoor van de koloniale machten de binnenlanden van de continenten introkken. Ook nog in de 18e en 19e eeuw.quote:(nog los van de constatering dat je opmerking voor het Christendom iig de laatste eeuwen niet eens waar is)
quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:33 schreef PeZu het volgende:
[..]
maar wij ongelovigen mogen van jullie branden in de hel, is ook wel lief en repectvol![]()
Kijk, dat is nou het soort discussie dat ik met plezier met iemand wil voeren. Kritisch zonder beledigend te worden vind ik helemaal prima, zul je me ook niet over horen klagen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, vast niet. Maar het vasthouden door met name Christenen aan dogma's uit het jaar 3 helpen niet echt mee om mensen van tegenwoordig in een tijd van snelheid en vooruitgang aan zich te binden. Zeker niet als dat geloof voornamelijk gebaseerd is op 'Thou shalt not...'.
[..]
ge moogtquote:Mag ik even lachen? Schamper lachen, dat wel
Lijkt me een boeiende discussie iddquote:. De laatste eeuwen? Wat zijn bij jou 'de laatste eeuwen'? Waar denk je dat een groot deel van de ellende in Afrika vandaan komt? Zeggen zaken als Salem je iets? Je zou eens kunnen gaan lezen over de missionarissen die in het voetspoor van de koloniale machten de binnenlanden van de continenten introkken. Ook nog in de 18e en 19e eeuw.
ja ik dnek ik zal hem maar vast maken dan hebben we dat ook weer gehadquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:35 schreef teamlead het volgende:
[..]het duurde nog lang voor die opmerking kwam.
Mij zul je dat iig nooit horen zeggen, de RK Kerk heeft dat de laatste (pakweg) 400 jaar OOK niet gezegd.
Hoe ontnemen ze jou die vrijheid dan door die opmerkingen? Juist, niet..ik zie nergens in je quotes staan dat iemand je die vrijheid zou willen ontnemen, je trekt het je teveel aan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
maar geef mij dan ook die vrijheid.
Tja,maar je kent het niveau van de FP toch? Ik zou me daar erg weinig van aantrekken. Dat zijn dezelfde mensen die schuimbekkend over elk moslim topic rollen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:38 schreef teamlead het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou het soort discussie dat ik met plezier met iemand wil voeren. Kritisch zonder beledigend te worden vind ik helemaal prima, zul je me ook niet over horen klagen.
preciesquote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:39 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja ik dnek ik zal hem maar vast maken dan hebben we dat ook weer gehad
geloof je? mij prima, val mij er niet mee lastig en dan vind ik echt alles best wat iemand wil geloven
en ik respecteer het ook zeker maar begin bij mij nooit over geloof
ik begin tenslotte ook nooit over dat je niet moet gaan geloven
Weet dat degenen die zich op een dergelijke manier uitlaten over een geloof (of over iets anders) doorgaans niet diegenen zijn die goed geinformeerd zijn of anderszins werkelijk weten waar zij over praten. Wie iets wil leren luistert wat iemand te vertellen heeft, dus ook die wil is er niet aanwezig vrees ik.quote:
mwah.. 1 van die quotes is nou niet echt van een random FP-relpubertjequote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tja,maar je kent het niveau van de FP toch? Ik zou me daar erg weinig van aantrekken. Dat zijn dezelfde mensen die schuimbekkend over elk moslim topic rollen.
Niet iedereen die iets gelooft lijkt mij een vertegenwoordiger van "het geloof", wat "het geloof" ook moge zijn..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, wat u niet wilt dat u geschiedt... Het geloof heeft zich de afgelopen eeuwen nou niet echt getoond als respectvol naar andersdenkenden. Dat komt op een gegeven moment op hun eigen hoofd terug. Actie en reactie.
Veel mensen zijn juist van mening dat dat nou net iets is wat de geloven niet doen. Geloven menen zich overal mee te moeten bemoeien, ook voor mensen die niet geloven.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:42 schreef Steve_I. het volgende:
leven en laten leven enzo...
Wat vind je precies overdreven?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:28 schreef Bart1984 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom religie zo veel overdreven respect krijgt........
Op het gevaar af als Akkersloot te klinken: Elk geloof.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet iedereen die iets gelooft lijkt mij een vertegenwoordiger van "het geloof", wat "het geloof" ook moge zijn..
je hoeft ook niet op eieren te gaan lopen, maar het zal ook voor iemand die niet gelovig is toch vrij logisch zijn dat termen als "teef" over 1 van de belangrijkere personen uit het evangelie of "sprookjesboek", "fabeltjes" etc onnodig kwetsend zijn?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 22:43 schreef MrData het volgende:
Maar om dan op eieren te gaan lopen omdat men ergens in gelooft..nee. Mensen kunnen geloven in de meest kranzinnige en wereldvreemde zaken (zo zie ik het dan), terwijl ze anderen die in net zulke waanzin geloven voor gek verklaren. Daar ga ik geen rekening mee houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |