Dat zeg je nou wel, maar voor de een heeft die niet de hoofdletter G, maar A, de ander de hoofdletter J en weer de ander de hoofdletter E. Das toch een beetje raar, als je je telkens op een andere manier voorstelt.quote:Op maandag 5 maart 2007 23:26 schreef Autodidact het volgende:
Maar het blijft de god met de hoofdletter G. Welke menselijke boodschapper claimt zijn berichten te kunnen ontvangen maakt niet veel uit.
Ja, mensen die dat geloven zijn er ook nog.quote:Op maandag 5 maart 2007 20:50 schreef Autodidact het volgende:
De god van Jezus lijkt voor mij ook een andere god dan die uit het OT.
Joden en Christenen geloven in dezelfde God. Er zijn ook genoeg Messiasbelijdende joden te vinden hoor. De moslims geloven m.i. niet in dezelfde God. Allah is één van de Goden die door de oude arabische volkeren werd aanbeden (en als beeldje aanwezig was in de Kabah). Door de Bijbel te wijzigen heeft Mohammed voor een winner-God gezorgd door e.e.a. door elkaar te hutselen. Allah is dus half de God van de joden en christenen en half een maan God (hetgeen ook duidelijk wordt uit het gebruik van het halve maan symbool).quote:Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
idd. zo kunnen we het zien
Jahveh (of hoe je het ook spelt) is God voor de Joden.
De god van de Christenen is niet de god van de joden, want de joden geloven niet in jezus zijn profeetschap.
De Islam gelooft in god die profeten heeft gestuurd voor Jodendom en Christendom en Islam.
Maar in essentie lijken ze veel op elkaar en daarom worden ze verzameld in Abrahamistische geloven.
Dat geloof ik niet, dat is mijn conclusie na het vernemen van de eigenschappen uit beide godsbeelden. Hoe Christenen dat gemengd hebben is me toch een kunstje intellectuele acrobatiek...quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, mensen die dat geloven zijn er ook nog.![]()
Christenen hebben juist weer de drie-eenheid en stuff. Verder geloven de Christenen in god die de profeet Jezus heeft gestuurd.. of voor degenen die in de drie-eenheid geloven is God zelf neergedaald ofzo (ken het fijne er niet van).quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Joden en Christenen geloven in dezelfde God. Er zijn ook genoeg Messiasbelijdende joden te vinden hoor. De moslims geloven m.i. niet in dezelfde God. Allah is één van de Goden die door de oude arabische volkeren werd aanbeden (en als beeldje aanwezig was in de Kabah). Door de Bijbel te wijzigen heeft Mohammed voor een winner-God gezorgd door e.e.a. door elkaar te hutselen. Allah is dus half de God van de joden en christenen en half een maan God (hetgeen ook duidelijk wordt uit het gebruik van het halve maan symbool).
Maar diezelfde God zegt wel mooi tegen de joden 'ik ben er allleen voor jullie" en tegen de christenen "ik ben er alleen voor hen die Christus volgen". Als God alleen al op zo'n cruciaal punt anders is, hoe kan je dan stellen 'dat is dezelfde god'?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Joden en Christenen geloven in dezelfde God.
hij bedoeld denk ik dat de God die is er voor de Christenen en die heeft Jezus gestuurd .. of is zelf neergedaald (trinity ofzo) en de Joden hebben hem niet aanvaard als messias. Dat bedoeld hij (denk ik)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:31 schreef onemangang het volgende:
[..]
Maar diezelfde God zegt wel mooi tegen de joden 'ik ben er allleen voor jullie" en tegen de christenen "ik ben er alleen voor hen die Christus volgen". Als God alleen al op zo'n cruciaal punt anders is, hoe kan je dan stellen 'dat is dezelfde god'?
Nog een saillant detail, de vader van mohammed heette Abdullāh. Hij was dus vernoemd naar Allah een beetje vreemd, Akkersloot waar zit je als ik je nodig heb?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:26 schreef Burakius het volgende:
[..]
Christenen hebben juist weer de drie-eenheid en stuff. Verder geloven de Christenen in god die de profeet Jezus heeft gestuurd.. of voor degenen die in de drie-eenheid geloven is God zelf neergedaald ofzo (ken het fijne er niet van).
Allah is 1god. Er is geen andere god dan Allah. Via gabriël heeft Muhammad (vzmh) de koran doorgekregen.
sailant detail trouwens.... de maan of ster symbool is nooit gebruikt door de kalifaten... ( ummayad en de profeet (vzmh)). Daar en tegen werd er altijd een blanco vlag gebruikt : zwart of wit of groen.
Ja ja, het zal wel. Maar als er geen andere God zou zijn dan Allah, waar komen deze goden dan vandaan?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:26 schreef Burakius het volgende:
Allah is 1god. Er is geen andere god dan Allah. Via gabriël heeft Muhammad (vzmh) de koran doorgekregen.
Vertwistingen van overleveringen van alle profeten. Zelfverheerlijking en waarschijnlijk gebrek aan beter? Als er geen Islam, Christendom of Jodendom is geintroduceerd kan ik me voorstellen dat ze iets met natuur gaan aanhouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ja ja, het zal wel. Maar als er geen andere God zou zijn dan Allah, waar komen deze goden dan vandaan?
welnee, ik ben veel vergevingsgezinder. ik vergeef het mensen zelfs die wel de kans gekregen hebben met de islam geïntroduceerd te wordenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef Burakius het volgende:
Allah vergeeft hen die niet de kans hebben gekregen met de Islam geintroduceerd te worden.
Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde
Klopt.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef buachaille het volgende:
in de Bijbel wordt zelfs expliciet voor valse profeten gewaarschuwd.
een eigenschap die Allah je hebt toegekend. Im happy for you. Niemand is vergevingsgezinder en rechtvaardiger dan Allah(c.c.)quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:39 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
welnee, ik ben veel vergevingsgezinder. ik vergeef het mensen zelfs die wel de kans gekregen hebben met de islam geïntroduceerd te worden
hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:40 schreef buachaille het volgende:
"Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde"
Tsja, leg dat zijn grondpersoneel maar eens uit.
jawel, ik...dat post ik net nog met onderbouwingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
een eigenschap die Allah je hebt toegekend. Im happy for you. Niemand is vergevingsgezinder en rechtvaardiger dan Allah(c.c.)
Zelfs je onderbouwing kan niet tippen aan de vergevingsgezindheid van Allahquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
jawel, ik...dat post ik net nog met onderbouwing
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
jawel, ik...dat post ik net nog met onderbouwing
noem iets wat Allah wel vergeeft en ik nietquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zelfs je onderbouwing kan niet tippen aan de vergevingsgezindheid van Allah
Jouw liefde fataal afmaken?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
noem iets wat Allah wel vergeeft en ik niet
Zo een vergelijking gaat niet op.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
noem iets wat Allah wel vergeeft en ik niet
nee, dat was een papiertje waarop geschreven stond "God bestaat niet"quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef Burakius het volgende:
[..]
Zo een vergelijking gaat niet op.
je laat me denken aan hans teeuwenken je dat stuk van...ja maar ik heb hier een boek en hier staat het anders
ja hoor, dat vergeef ik ook...na een zeer lange tijd TBS en geen proefverlofquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je geliefde op een onmenselijk manier afmaken, afslachten. Zomaar omdat ik me verveel.
jah haha.. vind ik wel humor, maar met zulks soort geintjes kom jij dus ook. Geintje daar gelaten moet je ook kunnen meedraaien in een serieuze discussiequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:47 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, dat was een papiertje waarop geschreven stond "God bestaat niet"
en als hij geen tbs krijgt?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja hoor, dat vergeef ik ook...na een zeer lange tijd TBS en geen proefverlof
Ik heb het dus over geen enkel gevolgen, Allah is wel in staat om zo iets te vergeven.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja hoor, dat vergeef ik ook...na een zeer lange tijd TBS en geen proefverlof
Welja, negeer maar voor het gemak maar even het feit dat meergodengodsdiensten er waren ruim voordat Mozes, Jezus of Mohammed met hun supermarktgod op de proppen kwamen. Waarom wel Allah en niet Zeus? Waarom wel Allah en niet Bumba?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef Burakius het volgende:
[..]
Vertwistingen van overleveringen van alle profeten. Zelfverheerlijking en waarschijnlijk gebrek aan beter? Als er geen Islam, Christendom of Jodendom is geintroduceerd kan ik me voorstellen dat ze iets met natuur gaan aanhouden.
Ja ja, behalve dan tegenover de leden van de joodse stam Banu Qurayza die allen fijn op Mohammeds bevel werden onthoofd.quote:Allah vergeeft hen die niet de kans hebben gekregen met de Islam geintroduceerd te worden.
Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde
Allah heeft makkelijk praten natuurlijk, die heeft geen geliefdequote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het dus over geen enkel gevolgen, Allah is wel in staat om zo iets te vergeven.
Ben jij een revisionist? Op Mohammeds bevel nog wel?quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:51 schreef onemangang het volgende:
Ja ja, behalve dan tegenover de leden van de joodse stam Banu Qurayza die allen fijn op Mohammeds bevel werden onthoofd.
quote:This page is currently protected from editing until disputes have been resolved.
Please discuss changes on the talk page or request unprotection. Protection is not an endorsement of the current version. (protection log)
The neutrality of this article is disputed.
Please see the discussion on the talk page.
Conclusie:quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:52 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Allah heeft makkelijk praten natuurlijk, die heeft geen geliefde
Ik negeer ze niet. Ik geef je net redenen waarom er meergodsdiensten er waren. Er waren profeten gestuurd voor elke tijd hoor. Waarom Allah(c.c.) wel en niet Zeus. Simpel. Leg de bewijzen gebeurtenissen naast elkaar en vel je oordeel.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:51 schreef onemangang het volgende:
[..]
Welja, negeer maar voor het gemak maar even het feit dat meergodengodsdiensten er waren ruim voordat Mozes, Jezus of Mohammed met hun supermarktgod op de proppen kwamen. Waarom wel Allah en niet Zeus? Waarom wel Allah en niet Bumba?
[..]
Ja ja, behalve dan tegenover de leden van de joodse stam Banu Qurayza die allen fijn op Mohammeds bevel werden onthoofd.
nee, het is niet te vergelijken. je vergelijkt Appels met peren. Allahs met fokschaapjesquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Conclusie:
Allah is vergevensgezinder dan jij.
Neeuh, nu doe je gemeen, jij zei dat jij alles kon vergeven wat Allah kon vergeven, ook in de Christelijke leer vergeeft God de moord op zijn zoonquote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
nee, het is niet te vergelijken. je vergelijkt Appels met peren. Allahs met fokschaapjes
Ok, er is net zo veel en net zo weinig reden om in het bestaan van Allah als in Zeus te geloven. Hoewel, de berg Olympus bestaat wel, in de hemel is geen Allah aangetroffen.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik negeer ze niet. Ik geef je net redenen waarom er meergodsdiensten er waren. Er waren profeten gestuurd voor elke tijd hoor. Waarom Allah(c.c.) wel en niet Zeus. Simpel. Leg de bewijzen gebeurtenissen naast elkaar en vel je oordeel.
Praat maar fijn een genocide van een complete stam (incl. vrouwen en kinderen) goed. Net was Allah nog de 'vergevingsgezinde" ! Al die zogenaamde 'profeten' kunnen daarom alleen al een puntje zuigen aan een mens als Mohatma Ghandi, die zonder geloof, zonder de zogenaamde steun van God en zonder bloedvergieten er in slaagde om zijn volk te bevrijden/verenigen. Alleen daarom al kan je stellen dat Allah een desastreuse illusie is.quote:Over de Qurayza:') . Tijden van oorlog ga je ze geen kusje geven. Als ze zelf zo wreedheid hebben getoond dan krijgen ze het zelfde terug. Je zaait wat je oogst.
1. beetje triest om bij de aanduiding 'hemel' het hemellichaam te bedenken.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ok, er is net zo veel en net zo weinig reden om in het bestaan van Allah als in Zeus te geloven. Hoewel, de berg Olympus bestaat wel, in de hemel is geen Allah aangetroffen.
[..]
Praat maar fijn een genocide van een complete stam (incl. vrouwen en kinderen) goed. Net was Allah nog de 'vergevingsgezinde" ! Al die zogenaamde 'profeten' kunnen daarom alleen al een puntje zuigen aan een mens als Mohatma Ghandi, die zonder geloof, zonder de zogenaamde steun van God en zonder bloedvergieten er in slaagde om zijn volk te bevrijden/verenigen. Alleen daarom al kan je stellen dat Allah een desastreuse illusie is.
The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.
Do you think I am superstitious? I am a super-atheist.
Mohandas K Gandhi
Man, er is geen enkel boek die gods bestaan kan bewijzen. Alleen God kan dat zelf door zich te tonen aan de mensen. Maar een telescoop kan daarentegen wel ons er op wijzen dat het heelal anders in elkaar steekt dan men toen dacht waardoor het bestaan van Allah zeer onwaarschijnlijk is.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef Burakius het volgende:
[..]
1. beetje triest om bij de aanduiding 'hemel' het hemellichaam te bedenken.
2. de bewijzen die in de koran worden geleverd en de hadiths zijn onomstotelijk
Als Allah wil bewijzen dat hij bestaat (niet onbelangrijk toch?), dan verzoek ik bij deze Allah om mij te doden. En wel nu. Doet hij dat niet, danquote:3. praat jij maar fijn over hoe zij eerst iedereen uitmoorden.
4. Allah maakt leven en ontneemt het wanneer Allah dat wil
Je begrijpt de quote van Ghandi niet helemaal. De clue zit in het woordje 'noble motives'. Iedereen denkt een nobel geloof aan te hangen (dat kan ook communisme zijn), maar is blind voor de gevolgen.quote:5. Onder mom van geloof is door atheïsten de ergste dingen gedaan. Ik ben dan ook super-gelovig.
plechtig uitgesproken door iemand die z'n verhaal niet met verifieerbare feiten kon ondersteunenquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Burakius het volgende:
een mooie quote voor jou:
need for proof is for the weak faithed.
nee jij ontkracht zoveelquote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
plechtig uitgesproken door iemand die z'n verhaal niet met verifieerbare feiten kon ondersteunen
Je zegt het prima. Bewijs is voor mensen die niet afgaan op geloof. Geloof in kaboutertjes en zo.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Burakius het volgende:
need for proof is for the weak faithed.
Er is genoeg bewijs voor diegenen die het willen zien.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je zegt het prima. Bewijs is voor mensen die niet afgaan op geloof. Geloof in kaboutertjes en zo.
quote:Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Burakius het volgende:
need for proof is for the weak faithed. Als Allah het zo duidelijk zou maken zou er geen beproeving meeer zijn.
Dit vindt jij serieus bewijs voor het ontkennen van Allah.quote:Op dinsdag 6 maart 2007 18:18 schreef onemangang het volgende:
[..]
![]()
No proof, no knowledge. Als Allah zijn bestaan duidelijk zou maken, dan zou de beproeving juist des te meer zijn: het idee alleen al slaaf te moeten zijn van een almachtige dictator die alles met je kan doen wanneer hij maar wil en zijn bestaan bewezen hebben zien en dan nog gelukkig proberen te leven... Dát is pas een beproeving. Maar ik heb goed nieuws voor je: ik leef nog steeds, dus die almachtige Allah van jou bestaat gelukkig niet. (zie vorige post)
Alsof God aanwezig is IN zijn eigen scheppingquote:Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef onemangang het volgende:
[..]
Ok, er is net zo veel en net zo weinig reden om in het bestaan van Allah als in Zeus te geloven. Hoewel, de berg Olympus bestaat wel, in de hemel is geen Allah aangetroffen.
Man hou toch op met je onzin, ga eerst even lezen wat er werkelijk is gebeurd voor je onzin lult over genocide inclusief vrouwen en kinderen, NEW LIGHT ON THE STORY OF BANU QURAYZAquote:Praat maar fijn een genocide van een complete stam (incl. vrouwen en kinderen) goed. Net was Allah nog de 'vergevingsgezinde" ! Al die zogenaamde 'profeten' kunnen daarom alleen al een puntje zuigen aan een mens als Mohatma Ghandi, die zonder geloof, zonder de zogenaamde steun van God en zonder bloedvergieten er in slaagde om zijn volk te bevrijden/verenigen. Alleen daarom al kan je stellen dat Allah een desastreuse illusie is.
Oh ja, wat Gandhi betreft:quote:The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.
Do you think I am superstitious? I am a super-atheist.
Mohandas K Gandhi
Mahatma Ghandi, sprekend over het karakter van Mohamed, in Young Indiaquote:"Ik wilde alles weten over degene die de harten van miljoenen mensen beroert…. Ik raakte er steeds meer van overtuigd dat het niet het zwaard was dat de Islaam een plaats gaf in die dagen. Het was de uiterste simpelheid, de volledige onzelfzuchtigheid van de Profeet, het enorme respect voor zijn preken, zijn intense toewijding naar zijn vrienden volgelingen toe, zijn dapperheid, zijn onverschrokkenheid en zijn absolute vertrouwen in Allah en in zijn eigen missie. Deze elementen en niet het zwaard droegen alles en overwonnen elk obstakel. Toen ik het tweede deel (van de biografie van de Profeet) uithad vond ik het jammer dat er niet meer te lezen was over dat grootse leven."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |