abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46961325
Maar het blijft de god met de hoofdletter G. Welke menselijke boodschapper claimt zijn berichten te kunnen ontvangen maakt niet veel uit.
pi_46965688
quote:
Op maandag 5 maart 2007 23:26 schreef Autodidact het volgende:
Maar het blijft de god met de hoofdletter G. Welke menselijke boodschapper claimt zijn berichten te kunnen ontvangen maakt niet veel uit.
Dat zeg je nou wel, maar voor de een heeft die niet de hoofdletter G, maar A, de ander de hoofdletter J en weer de ander de hoofdletter E. Das toch een beetje raar, als je je telkens op een andere manier voorstelt.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_46976343
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:50 schreef Autodidact het volgende:
De god van Jezus lijkt voor mij ook een andere god dan die uit het OT.
Ja, mensen die dat geloven zijn er ook nog.
pi_46976448
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:06 schreef Burakius het volgende:

[..]

idd. zo kunnen we het zien

Jahveh (of hoe je het ook spelt) is God voor de Joden.
De god van de Christenen is niet de god van de joden, want de joden geloven niet in jezus zijn profeetschap.
De Islam gelooft in god die profeten heeft gestuurd voor Jodendom en Christendom en Islam.

Maar in essentie lijken ze veel op elkaar en daarom worden ze verzameld in Abrahamistische geloven.
Joden en Christenen geloven in dezelfde God. Er zijn ook genoeg Messiasbelijdende joden te vinden hoor. De moslims geloven m.i. niet in dezelfde God. Allah is één van de Goden die door de oude arabische volkeren werd aanbeden (en als beeldje aanwezig was in de Kabah). Door de Bijbel te wijzigen heeft Mohammed voor een winner-God gezorgd door e.e.a. door elkaar te hutselen. Allah is dus half de God van de joden en christenen en half een maan God (hetgeen ook duidelijk wordt uit het gebruik van het halve maan symbool).
pi_46976883
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ja, mensen die dat geloven zijn er ook nog.
Dat geloof ik niet, dat is mijn conclusie na het vernemen van de eigenschappen uit beide godsbeelden. Hoe Christenen dat gemengd hebben is me toch een kunstje intellectuele acrobatiek...
pi_46976920
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

Joden en Christenen geloven in dezelfde God. Er zijn ook genoeg Messiasbelijdende joden te vinden hoor. De moslims geloven m.i. niet in dezelfde God. Allah is één van de Goden die door de oude arabische volkeren werd aanbeden (en als beeldje aanwezig was in de Kabah). Door de Bijbel te wijzigen heeft Mohammed voor een winner-God gezorgd door e.e.a. door elkaar te hutselen. Allah is dus half de God van de joden en christenen en half een maan God (hetgeen ook duidelijk wordt uit het gebruik van het halve maan symbool).
Christenen hebben juist weer de drie-eenheid en stuff. Verder geloven de Christenen in god die de profeet Jezus heeft gestuurd.. of voor degenen die in de drie-eenheid geloven is God zelf neergedaald ofzo (ken het fijne er niet van).

Allah is 1god. Er is geen andere god dan Allah. Via gabriël heeft Muhammad (vzmh) de koran doorgekregen.

sailant detail trouwens.... de maan of ster symbool is nooit gebruikt door de kalifaten... ( ummayad en de profeet (vzmh)). Daar en tegen werd er altijd een blanco vlag gebruikt : zwart of wit of groen.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_46977126
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:13 schreef buachaille het volgende:

[..]

Joden en Christenen geloven in dezelfde God.
Maar diezelfde God zegt wel mooi tegen de joden 'ik ben er allleen voor jullie" en tegen de christenen "ik ben er alleen voor hen die Christus volgen". Als God alleen al op zo'n cruciaal punt anders is, hoe kan je dan stellen 'dat is dezelfde god'?
pi_46977153
The city of Byzantium (later known as Constantinople and Istanbul) adopted the crescent moon symbol. According to some reports, they chose it in honor of the goddess Diana. Others indicate that it dates back to a battle in which the Romans defeated the Goths on the first day of a lunar month. In any event, the crescent moon was featured on the city's flag even before the birth of Christ.

The early Muslim community did not really have a symbol. During the time of the Prophet Muhammad (peace be upon him), Islamic armies and caravans flew simple solid-colored flags (generally black, green, or white) for identification purposes. In later generations, the Muslim leaders continued to use a simple black, white, or green flag with no markings, writing, or symbolism on it.

It wasn't until the Ottoman Empire that the crescent moon and star became affiliated with the Muslim world. When the Turks conquered Constantinople (Istanbul) in 1453, they adopted the city's existing flag and symbol. Legend holds that the founder of the Ottoman Empire, Osman, had a dream in which the crescent moon stretched from one end of the earth to the other. Taking this as a good omen, he chose to keep the crescent and make it the symbol of his dynasty. There is speculation that the five points on the star represent the five pillars of Islam, but this is pure conjecture. The five points were not standard on the Ottoman flags, and as you will see on the following page, it is still not standard on flags used in the Muslim world today.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_46977201
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:31 schreef onemangang het volgende:

[..]

Maar diezelfde God zegt wel mooi tegen de joden 'ik ben er allleen voor jullie" en tegen de christenen "ik ben er alleen voor hen die Christus volgen". Als God alleen al op zo'n cruciaal punt anders is, hoe kan je dan stellen 'dat is dezelfde god'?
hij bedoeld denk ik dat de God die is er voor de Christenen en die heeft Jezus gestuurd .. of is zelf neergedaald (trinity ofzo) en de Joden hebben hem niet aanvaard als messias. Dat bedoeld hij (denk ik)

Dan is het idd nog niet de God van de Joden I guess.
pi_46977211
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:26 schreef Burakius het volgende:

[..]

Christenen hebben juist weer de drie-eenheid en stuff. Verder geloven de Christenen in god die de profeet Jezus heeft gestuurd.. of voor degenen die in de drie-eenheid geloven is God zelf neergedaald ofzo (ken het fijne er niet van).

Allah is 1god. Er is geen andere god dan Allah. Via gabriël heeft Muhammad (vzmh) de koran doorgekregen.

sailant detail trouwens.... de maan of ster symbool is nooit gebruikt door de kalifaten... ( ummayad en de profeet (vzmh)). Daar en tegen werd er altijd een blanco vlag gebruikt : zwart of wit of groen.
Nog een saillant detail, de vader van mohammed heette Abdullāh. Hij was dus vernoemd naar Allah een beetje vreemd, Akkersloot waar zit je als ik je nodig heb?
Overigens geloven Christenen wel in de profeet Mohammed! in de Bijbel wordt zelfs expliciet voor valse profeten gewaarschuwd.
En waarom denk je dat de zin "Er is geen andere god dan Allah" gebruikt moet worden als geloofsbetuigenis? Dat is bedoeld om de andere Goden van de oude arabieren buiten spel te zetten.
pi_46977219
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:26 schreef Burakius het volgende:
Ja ja, het zal wel. Maar als er geen andere God zou zijn dan Allah, waar komen deze goden dan vandaan?
pi_46977294
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ja ja, het zal wel. Maar als er geen andere God zou zijn dan Allah, waar komen deze goden dan vandaan?
Vertwistingen van overleveringen van alle profeten. Zelfverheerlijking en waarschijnlijk gebrek aan beter? Als er geen Islam, Christendom of Jodendom is geintroduceerd kan ik me voorstellen dat ze iets met natuur gaan aanhouden.

Allah vergeeft hen die niet de kans hebben gekregen met de Islam geintroduceerd te worden.

Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde
pi_46977412
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef Burakius het volgende:

Allah vergeeft hen die niet de kans hebben gekregen met de Islam geintroduceerd te worden.

welnee, ik ben veel vergevingsgezinder. ik vergeef het mensen zelfs die wel de kans gekregen hebben met de islam geïntroduceerd te worden
pi_46977440
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:33 schreef buachaille het volgende:
in de Bijbel wordt zelfs expliciet voor valse profeten gewaarschuwd.
Klopt.

Deut 18: 21 Misschien vraagt u zich af: Is er een manier om te bepalen of een profetie al dan niet van de HEER komt? 22 Die is er inderdaad: als een profeet zegt te spreken in de naam van de HEER, maar zijn woorden komen niet uit en er gebeurt niets, dan is dat geen profetie van de HEER geweest. Heb geen ontzag voor een profeet die zich dat aanmatigt.

Okay, lijkt me een goede regel.

Marcus 14:61 Toen vroeg de hogepriester hem: ‘Bent u de messias, de Zoon van de Gezegende?’ 62 Jezus zei: ‘Dat ben ik, en u zult de Mensenzoon aan de rechterhand van de Machtige zien zitten en hem zien komen op de wolken van de hemel.’

Die hogepriester heeft dat nooit zien gebeuren. Pas regel toe, exit Jezus.
Helaas ken ik de koran nog niet zo goed, maar er zullen vast ook voorspellingen door Mohammed gedaan zijn die ook niet uitkwamen of foutief waren (zoals het tijdstip waarop Constantinopel zou vallen?)
pi_46977444
"Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde"
Tsja, leg dat zijn grondpersoneel maar eens uit.
pi_46977466
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

welnee, ik ben veel vergevingsgezinder. ik vergeef het mensen zelfs die wel de kans gekregen hebben met de islam geïntroduceerd te worden
een eigenschap die Allah je hebt toegekend. Im happy for you. Niemand is vergevingsgezinder en rechtvaardiger dan Allah(c.c.)
pi_46977521
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:40 schreef buachaille het volgende:
"Voorwaar Allah (c.c.)is de meest barmhartige, meest vergevingsgezinde"
Tsja, leg dat zijn grondpersoneel maar eens uit.
hoe bedoel je?
pi_46977529
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:40 schreef Burakius het volgende:

[..]

een eigenschap die Allah je hebt toegekend. Im happy for you. Niemand is vergevingsgezinder en rechtvaardiger dan Allah(c.c.)
jawel, ik...dat post ik net nog met onderbouwing
pi_46977567
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Zelfs je onderbouwing kan niet tippen aan de vergevingsgezindheid van Allah
pi_46977594
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

pi_46977665
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zelfs je onderbouwing kan niet tippen aan de vergevingsgezindheid van Allah
noem iets wat Allah wel vergeeft en ik niet
pi_46977711
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Jouw liefde fataal afmaken?
pi_46977726
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Zo een vergelijking gaat niet op.

je laat me denken aan hans teeuwen ken je dat stuk van...ja maar ik heb hier een boek en hier staat het anders
pi_46977775
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jouw liefde fataal afmaken?
huh ?
pi_46977799
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:46 schreef Burakius het volgende:

[..]

Zo een vergelijking gaat niet op.

je laat me denken aan hans teeuwen ken je dat stuk van...ja maar ik heb hier een boek en hier staat het anders
nee, dat was een papiertje waarop geschreven stond "God bestaat niet"
pi_46977807
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

huh ?
Je geliefde op een onmenselijk manier afmaken, afslachten. Zomaar omdat ik me verveel.
pi_46977858
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je geliefde op een onmenselijk manier afmaken, afslachten. Zomaar omdat ik me verveel.
ja hoor, dat vergeef ik ook...na een zeer lange tijd TBS en geen proefverlof
pi_46977870
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:47 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, dat was een papiertje waarop geschreven stond "God bestaat niet"
jah haha.. vind ik wel humor, maar met zulks soort geintjes kom jij dus ook. Geintje daar gelaten moet je ook kunnen meedraaien in een serieuze discussie
pi_46977880
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en als hij geen tbs krijgt?
pi_46977884
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik heb het dus over geen enkel gevolgen, Allah is wel in staat om zo iets te vergeven.
pi_46977939
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:36 schreef Burakius het volgende:

[..]

Vertwistingen van overleveringen van alle profeten. Zelfverheerlijking en waarschijnlijk gebrek aan beter? Als er geen Islam, Christendom of Jodendom is geintroduceerd kan ik me voorstellen dat ze iets met natuur gaan aanhouden.
Welja, negeer maar voor het gemak maar even het feit dat meergodengodsdiensten er waren ruim voordat Mozes, Jezus of Mohammed met hun supermarktgod op de proppen kwamen. Waarom wel Allah en niet Zeus? Waarom wel Allah en niet Bumba?
quote:

Ja ja, behalve dan tegenover de leden van de joodse stam Banu Qurayza die allen fijn op Mohammeds bevel werden onthoofd.
pi_46977941
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:50 schreef Burakius het volgende:

[..]

en als hij geen tbs krijgt?
dan gewoon levenslange opsluiting
pi_46977960
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik heb het dus over geen enkel gevolgen, Allah is wel in staat om zo iets te vergeven.
Allah heeft makkelijk praten natuurlijk, die heeft geen geliefde
pi_46978017
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:51 schreef onemangang het volgende:

Ja ja, behalve dan tegenover de leden van de joodse stam Banu Qurayza die allen fijn op Mohammeds bevel werden onthoofd.
Ben jij een revisionist? Op Mohammeds bevel nog wel?
Zo niet lees het stukje goed, hoe het in de Islamitische bronnen staat.

Om maar te beginnen met:
quote:
This page is currently protected from editing until disputes have been resolved.
Please discuss changes on the talk page or request unprotection. Protection is not an endorsement of the current version. (protection log)

The neutrality of this article is disputed.
Please see the discussion on the talk page.
!
pi_46978051
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:52 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Allah heeft makkelijk praten natuurlijk, die heeft geen geliefde
Conclusie:
Allah is vergevensgezinder dan jij.
pi_46978064
Aangezien de koran met geen ander doel is geschreven door mohammed dan om de Bijbel en "de mensen van het boek" te lasteren is het voor moslims vrij makkelijk om een tekst te vinden die de waarheid verdraaid. Een ieder met een beetje verstand weet dat de beste manier om te liegen is om de halve waarheid te zeggen en te verdraaien.

In de bijbel staat in Handelingen 10:43 'Van hem getuigen alle profeten dat iedereen die in Hem (Jezus) gelooft door Zijn naam vergeving van zonden krijgt.’ Als er een profeet is die dat niet doet dan is het een valse profeet.
pi_46978071
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:51 schreef onemangang het volgende:

[..]

Welja, negeer maar voor het gemak maar even het feit dat meergodengodsdiensten er waren ruim voordat Mozes, Jezus of Mohammed met hun supermarktgod op de proppen kwamen. Waarom wel Allah en niet Zeus? Waarom wel Allah en niet Bumba?
[..]

Ik negeer ze niet. Ik geef je net redenen waarom er meergodsdiensten er waren. Er waren profeten gestuurd voor elke tijd hoor. Waarom Allah(c.c.) wel en niet Zeus. Simpel. Leg de bewijzen gebeurtenissen naast elkaar en vel je oordeel.

Over de Qurayza:') . Tijden van oorlog ga je ze geen kusje geven. Als ze zelf zo wreedheid hebben getoond dan krijgen ze het zelfde terug. Je zaait wat je oogst.
pi_46978080
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Conclusie:
Allah is vergevensgezinder dan jij.
nee, het is niet te vergelijken. je vergelijkt Appels met peren. Allahs met fokschaapjes
pi_46978136
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, het is niet te vergelijken. je vergelijkt Appels met peren. Allahs met fokschaapjes
Neeuh, nu doe je gemeen, jij zei dat jij alles kon vergeven wat Allah kon vergeven, ook in de Christelijke leer vergeeft God de moord op zijn zoon
pi_46979117
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 15:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik negeer ze niet. Ik geef je net redenen waarom er meergodsdiensten er waren. Er waren profeten gestuurd voor elke tijd hoor. Waarom Allah(c.c.) wel en niet Zeus. Simpel. Leg de bewijzen gebeurtenissen naast elkaar en vel je oordeel.
Ok, er is net zo veel en net zo weinig reden om in het bestaan van Allah als in Zeus te geloven. Hoewel, de berg Olympus bestaat wel, in de hemel is geen Allah aangetroffen.
quote:
Over de Qurayza:') . Tijden van oorlog ga je ze geen kusje geven. Als ze zelf zo wreedheid hebben getoond dan krijgen ze het zelfde terug. Je zaait wat je oogst.
Praat maar fijn een genocide van een complete stam (incl. vrouwen en kinderen) goed. Net was Allah nog de 'vergevingsgezinde" ! Al die zogenaamde 'profeten' kunnen daarom alleen al een puntje zuigen aan een mens als Mohatma Ghandi, die zonder geloof, zonder de zogenaamde steun van God en zonder bloedvergieten er in slaagde om zijn volk te bevrijden/verenigen. Alleen daarom al kan je stellen dat Allah een desastreuse illusie is.

The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.

Do you think I am superstitious? I am a super-atheist.

Mohandas K Gandhi
pi_46979236
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Ok, er is net zo veel en net zo weinig reden om in het bestaan van Allah als in Zeus te geloven. Hoewel, de berg Olympus bestaat wel, in de hemel is geen Allah aangetroffen.
[..]

Praat maar fijn een genocide van een complete stam (incl. vrouwen en kinderen) goed. Net was Allah nog de 'vergevingsgezinde" ! Al die zogenaamde 'profeten' kunnen daarom alleen al een puntje zuigen aan een mens als Mohatma Ghandi, die zonder geloof, zonder de zogenaamde steun van God en zonder bloedvergieten er in slaagde om zijn volk te bevrijden/verenigen. Alleen daarom al kan je stellen dat Allah een desastreuse illusie is.

The most henious and the must cruel crimes of which history has record have been committed under the cover of religion or equally noble motives.

Mohandas K Gandhi
1. beetje triest om bij de aanduiding 'hemel' het hemellichaam te bedenken.
2. de bewijzen die in de koran worden geleverd en de hadiths zijn onomstotelijk
3. praat jij maar fijn over hoe zij eerst iedereen uitmoorden.
4. Allah maakt leven en ontneemt het wanneer Allah dat wil
5. Onder mom van geloof is door atheïsten de ergste dingen gedaan. Ik ben dan ook super-gelovig.
pi_46979834
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:24 schreef Burakius het volgende:

[..]

1. beetje triest om bij de aanduiding 'hemel' het hemellichaam te bedenken.

2. de bewijzen die in de koran worden geleverd en de hadiths zijn onomstotelijk
Man, er is geen enkel boek die gods bestaan kan bewijzen. Alleen God kan dat zelf door zich te tonen aan de mensen. Maar een telescoop kan daarentegen wel ons er op wijzen dat het heelal anders in elkaar steekt dan men toen dacht waardoor het bestaan van Allah zeer onwaarschijnlijk is.

De Chinese filosoof Wang Chong bedacht dat al 600 jaar voor Mohammed:

De plaats van de mens in het universum is als die van een vlo of luis onder een kiel, dus hoe komen we erop dat wij veranderingen kunnen bewerkstelligen n het heelal, of dat het zich voegt naar onze behoeften?"

Gezien de onmetelijke grootte van het heelal dat geen enkel nut voor mensen lheeft, heeft hij pas werkelijk een onomstotelijk punt.
quote:
3. praat jij maar fijn over hoe zij eerst iedereen uitmoorden.
4. Allah maakt leven en ontneemt het wanneer Allah dat wil
Als Allah wil bewijzen dat hij bestaat (niet onbelangrijk toch?), dan verzoek ik bij deze Allah om mij te doden. En wel nu. Doet hij dat niet, dan
-Bestaat hij niet of
-heeft ie geen zin om zijn bestaan aan te tonen

Als 2, waarom dan nog tijd besteden aan Allah?
quote:
5. Onder mom van geloof is door atheïsten de ergste dingen gedaan. Ik ben dan ook super-gelovig.
Je begrijpt de quote van Ghandi niet helemaal. De clue zit in het woordje 'noble motives'. Iedereen denkt een nobel geloof aan te hangen (dat kan ook communisme zijn), maar is blind voor de gevolgen.
pi_46982256
een mooie quote voor jou:

need for proof is for the weak faithed. Als Allah het zo duidelijk zou maken zou er geen beproeving meeer zijn.
pi_46982592
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:37 schreef Burakius het volgende:

need for proof is for the weak faithed.
plechtig uitgesproken door iemand die z'n verhaal niet met verifieerbare feiten kon ondersteunen
pi_46982907
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 17:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

plechtig uitgesproken door iemand die z'n verhaal niet met verifieerbare feiten kon ondersteunen
nee jij ontkracht zoveel .. ik kom er zelden uit . Geinige is dat geen één andersdenkende nou hier 1 feit heeft kunnen aanhalen om de Islam af te schrijven
pi_46983626
quote:

need for proof is for the weak faithed.
Je zegt het prima. Bewijs is voor mensen die niet afgaan op geloof. Geloof in kaboutertjes en zo.
pi_46983676
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:14 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Je zegt het prima. Bewijs is voor mensen die niet afgaan op geloof. Geloof in kaboutertjes en zo.
Er is genoeg bewijs voor diegenen die het willen zien.
pi_46983736
quote:

need for proof is for the weak faithed. Als Allah het zo duidelijk zou maken zou er geen beproeving meeer zijn.

No proof, no knowledge. Als Allah zijn bestaan duidelijk zou maken, dan zou de beproeving juist des te meer zijn: het idee alleen al slaaf te moeten zijn van een almachtige dictator die alles met je kan doen wanneer hij maar wil en zijn bestaan bewezen hebben zien en dan nog gelukkig proberen te leven... Dát is pas een beproeving. Maar ik heb goed nieuws voor je: ik leef nog steeds, dus die almachtige Allah van jou bestaat gelukkig niet. (zie vorige post)
pi_46983916
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 18:18 schreef onemangang het volgende:

[..]

No proof, no knowledge. Als Allah zijn bestaan duidelijk zou maken, dan zou de beproeving juist des te meer zijn: het idee alleen al slaaf te moeten zijn van een almachtige dictator die alles met je kan doen wanneer hij maar wil en zijn bestaan bewezen hebben zien en dan nog gelukkig proberen te leven... Dát is pas een beproeving. Maar ik heb goed nieuws voor je: ik leef nog steeds, dus die almachtige Allah van jou bestaat gelukkig niet. (zie vorige post)
Dit vindt jij serieus bewijs voor het ontkennen van Allah. .. niemand in al die jaren vanaf het jodendom af.. is daar vast nooit meegekomen
pi_46984039
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 16:20 schreef onemangang het volgende:

[..]

Alsof God aanwezig is IN zijn eigen schepping
Vanuit verwijzingen kan je concluderen dat veel theorieën van Einstein zijn, zonder de verwijzingen is dat voor een onbekende helemaal niet zo vanzelfsprekend. Zo is God ook niet in zijn eigen schepping te vinden, gezien God de schepper is van alles (mocht je even vanuit de islamitische theologie discussiëren) is hij ook niet onderhevig aan concepten als, tijd, plaats en ruimte.. God is namelijk Goddelijk en de concepten a la tijd, plaats en ruime zijn menselijk.
quote:
Man hou toch op met je onzin, ga eerst even lezen wat er werkelijk is gebeurd voor je onzin lult over genocide inclusief vrouwen en kinderen, NEW LIGHT ON THE STORY OF BANU QURAYZA
quote:

Mohandas K Gandhi
Oh ja, wat Gandhi betreft:
quote:
"Ik wilde alles weten over degene die de harten van miljoenen mensen beroert…. Ik raakte er steeds meer van overtuigd dat het niet het zwaard was dat de Islaam een plaats gaf in die dagen. Het was de uiterste simpelheid, de volledige onzelfzuchtigheid van de Profeet, het enorme respect voor zijn preken, zijn intense toewijding naar zijn vrienden volgelingen toe, zijn dapperheid, zijn onverschrokkenheid en zijn absolute vertrouwen in Allah en in zijn eigen missie. Deze elementen en niet het zwaard droegen alles en overwonnen elk obstakel. Toen ik het tweede deel (van de biografie van de Profeet) uithad vond ik het jammer dat er niet meer te lezen was over dat grootse leven."
Mahatma Ghandi, sprekend over het karakter van Mohamed, in Young India

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2007 18:28:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')