abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52574048
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef E.T. het volgende:
m'n haar rook regelmatig een beetje 'funky' na het douchen
Om maar niet te spreken over de toestand van je haar na een bezoekje aan de Blue Lagoon.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:11:18 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52574161
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, daar bij Krafla kon ik er niet echt aan wennen hoor. God wat een bokkelucht.
Whehe ja daar rook het behoorlijk ja

maar ik vond het helemaal niet zo erg uiteindelijk..
Huilen dan.
pi_52584932
Gelukkig valt de zwavelgeur in mijn appartement wel mee

Een meisje dat ook meegaat dit weekend heeft een auto kunnen regelen via haar huisbaas, dus het is geheel gratis (op een flesje wijn als bedankje na of course )
pi_52594760
Zijn alle restaurants buitensporig duur of kun je ook nog ergens niet al te duur eten? Waar moet ik op rekenen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 17:45:26 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52595817
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:07 schreef Xennia het volgende:
Zijn alle restaurants buitensporig duur of kun je ook nog ergens niet al te duur eten? Waar moet ik op rekenen?
Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.
Buiten reykjavik heb je trouwens nauwelijks keuze. In die stadskernen heb je meestal maar 1 restaurant.
pi_52595975
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.
Buiten reykjavik heb je trouwens nauwelijks keuze. In die stadskernen heb je meestal maar 1 restaurant.
Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 17:59:49 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52596200
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?
Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....
Maar het is inderdaad niet geoedkoop. Hoewel je bij de meeste benzinestations een worstenbroodje kan scoren ofzo.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:09:12 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_52596449
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....
Maar het is inderdaad niet geoedkoop. Hoewel je bij de meeste benzinestations een worstenbroodje kan scoren ofzo.
En wat te denken van het lamsvlees?

Wij hebben overigens een paar keer gewoon inkopen gedaan in een supermarkt en dat op de kamer of gewoon buiten opgegeten. Is goed te doen en drukt de kosten ook een beetje. (al vind ik óók de supermarkten erg duur)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_52597076
In Reykjavik zit ook een Chinees. Daar kun je relatief gezien behoorlijk goedkoop eten.

Maar dan tel ik liever wat meer neer voor een écht goed (vis)restaurant. Apoték, of Tveir Fiskar bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2007 18:33:40 ]
pi_52597116
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

En wat te denken van het lamsvlees?

Wij hebben overigens een paar keer gewoon inkopen gedaan in een supermarkt en dat op de kamer of gewoon buiten opgegeten. Is goed te doen en drukt de kosten ook een beetje. (al vind ik óók de supermarkten erg duur)
Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?

Ik ben wel dol op vis dus dat komt wel goed
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 18:36:18 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52597156
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:32 schreef k_man het volgende:
In Reykjavik zit ook een Chinees. Daar kun je relatief gezien behoorlijk goedkoop eten.

Maar dan tel ik liever wat meer neer voor een écht goed (vis)restaurant. Apoték, of Tveir Fiskar bijvoorbeeld.
Ow ik heb heerlijk gegeten in de school/hotel restaurants hoor. Bij twee gelegenheden hadden ze een visbuffet. Zelden zoveel lekkere vis op Alleen de Skir kon me niet boeien.

Maar goed, bij een 16 daagse trip kwam er wel elke dag een paar honderd kronen bij voor eten.
pi_52599941
Als je een keuken hebt en je koopt het eten bij de Bonus of de Kronan is het echt niet zo duur... Ik denk dat je de prijzen daar wel ongeveer kunt vergelijken met de Nederlandse prijzen. Uit eten is idd erg duur, maar ik heb al een indier gevonden in Reykjavik waar je voor 1500 kr een curry hebt

Van de supermarkten zijn de Bonus (die met een varken als logo) en de Kronan (een smiley-gezichtje als logo) het goedkoopste. De 10-11 is erg duur en de Hagkaup ook. Op Laugavegur (hoofd winkelstraat) zit een Bonus in Reykavik en volgens mij zijn er wel meer in het binnenland. Maar als je daar gewoon inkoopt en alles verse dingen in de dorpjes koopt, ben je wel goedkoper uit denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 21:12:34 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52602381
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?

Ik lust ook niet echt lamsvlees en ben ook gek op vis, maar dagen achter elkaar begint het wel je neus uit te komen.
Ik weet nog dat we in het Myvatn gebied een restaurant troffen met kipfilet op het menu.... Mên dat was lekker! En in het zuiden in Selfoss zat een KFC... maar die was dicht op zondag

Net even prijzen zitten kijken.In 2003 was een rekening van 5000 kronen met 2 man goedkoop.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:18:48 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52602644
ik kwam een advertentie met menukaart van Crown Chicken in Akuyeri tegen in het foto-boek..
Hamburger/Cheeseburger 550 kronen, 5 nuggets met cola 750 kronen. Beef-steak met groente, patat en cola voor 1500 kronen.

leuke boekjes trouwens om te lezen als je daar bent 'what's on' Liggen overal om mee te nemen en geven voor die regio wat er te doen is. Staat natuurlijk ook vol met reclame (kan nuttig zijn) en allerlei andere nutteloze info. Maar soms kwamen we er ook wel leuke dingen in tegen, waar we wel op af zijn gegaan. (festivals, musea etc).

Zag dat 't ook op 't net staat www.whatson.is zou het moeten zijn.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52609672
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:18 schreef E.T. het volgende:
ik kwam een advertentie met menukaart van Crown Chicken in Akuyeri tegen in het foto-boek..
Hamburger/Cheeseburger 550 kronen, 5 nuggets met cola 750 kronen. Beef-steak met groente, patat en cola voor 1500 kronen.

leuke boekjes trouwens om te lezen als je daar bent 'what's on' Liggen overal om mee te nemen en geven voor die regio wat er te doen is. Staat natuurlijk ook vol met reclame (kan nuttig zijn) en allerlei andere nutteloze info. Maar soms kwamen we er ook wel leuke dingen in tegen, waar we wel op af zijn gegaan. (festivals, musea etc).

Zag dat 't ook op 't net staat www.whatson.is zou het moeten zijn.
Dank voor de link. Er staat op die site dat het niet gebruikelijk is fooi te geven in IJsland
pi_52626117
Ik ga zo boodschappen doen voor mijn reis morgen. Zijn er nog dingen die ik absoluut mee moet nemen en die in IJsland schreeuwend duur zijn? Ik neem in ieder geval een fles wijn mee en wat chips voor op de hotelkamers. Misschien liga's voor de wandelingen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:05:37 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_52626270
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehouden

Ligt er natuurlijk een beetje aan wáár je zit, maar in Reykjavik zelf kun je ook redelijk wat fastfood zaken vinden... Wij hadden een pizzeria onder het hotel, dus dat was ook wel makkelijk.

Hou er gewoon rekening mee dat je redelijk wat centen kwijt bent aan je eten en drinken, dan kan je niet veel gebeuren. Overdag maak je overigens verder erg weinig op omdat de meeste bezienswaardigheden en natuurschatten gewoon vrij toegankelijk zijn, dat drukt de kosten dan weer een beetje.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_52626472
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:05 schreef flugeltje het volgende:
De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehouden
Nou ja zeg, op 1 been kun je niet lopen
quote:
Ligt er natuurlijk een beetje aan wáár je zit, maar in Reykjavik zelf kun je ook redelijk wat fastfood zaken vinden... Wij hadden een pizzeria onder het hotel, dus dat was ook wel makkelijk.
We zitten maar 2 dagen in Reykjavik en de tweede dag telt eigenlijk al niet mee, want dan moeten we al zeer vroeg naar het vliegveld.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:33:00 #144
3011 E.T.
pi_52626991
hoe wil je die fles wijn meenemen? Mag niet in je handbagage. (tenzij je 'm op schiphol koopt en laat verzegelen in zo'n seal-bag)

Ik had trouwens wat pakken muesli-repen mee. Erg lekker voor de trek tijdens wandelingen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52627062
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:33 schreef E.T. het volgende:
hoe wil je die fles wijn meenemen? Mag niet in je handbagage. (tenzij je 'm op schiphol koopt en laat verzegelen in zo'n seal-bag)
Koffer, of mag dat niet?
quote:
Ik had trouwens wat pakken muesli-repen mee. Erg lekker voor de trek tijdens wandelingen
Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etc
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:37:53 #146
3011 E.T.
pi_52627097
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Koffer, of mag dat niet?
[..]

Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etc
vertrouw jij dat? een koffer in het ruim met een fles wijn erin?
gooi en smijtwerk enzo met die koffers..

Ik zou 'm op schiphol kopen, dan weet ik zeker dat ik niet als een alcoholist ruik als ik de volgende dag schone kleren aantrek
pi_52635806
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:59 schreef Xennia het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen voor mijn reis morgen. Zijn er nog dingen die ik absoluut mee moet nemen en die in IJsland schreeuwend duur zijn? Ik neem in ieder geval een fles wijn mee en wat chips voor op de hotelkamers. Misschien liga's voor de wandelingen.
Aah, neem stroopwafels mee Ze hebben hier in de Bonus echt heeeeel veel Euroshopper, maar geen stroopwafels Wel mergpijpen

Maar wat echt heel duur is, is vlees (echt al het vlees, behalve hotdogs) en kaas is ook aan de prijzige kant (500 kr voor een halve kilo) en verder valt het wel mee als je in de Bonus of de Kronan koopt. In Reykjavik zit een Bonus in de grootste winkelstraat, Laugavegur, dus daar kun je wel inkopen doen
pi_52636999
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Aah, neem stroopwafels mee Ze hebben hier in de Bonus echt heeeeel veel Euroshopper, maar geen stroopwafels Wel mergpijpen

Maar wat echt heel duur is, is vlees (echt al het vlees, behalve hotdogs) en kaas is ook aan de prijzige kant (500 kr voor een halve kilo) en verder valt het wel mee als je in de Bonus of de Kronan koopt. In Reykjavik zit een Bonus in de grootste winkelstraat, Laugavegur, dus daar kun je wel inkopen doen
Ik ben maar 2 dagen in Reykjavik. In alle hotels waar we verblijven is het ontbijt verzorgd. Koken kunnen we er niet dus ik zal niet vaak in de supermarkt komen. Heb wel evergreen, sultana en muesli-repen voor tijdens het wandelen en vele pakjes drinken en fles water.

Koffer is inmiddels eindelijk gepakt!
pi_52796837
Ik heb weer nieuwe foto's Glacier Lake is echt wel veranderd sinds jullie foto´s Maar wel gaaf om te zien! en koud

De waterval voor Skogarfoss waar je achterlangs kon lopen

Skogarfoss

Skogarfoss (met mijn vage huisgenoot die met haar oranje jas altijd door mijn foto's loopt )

Vatnajokull tijdens de gletsjerhike

Glacier Lagoon

Nogmaals Glacier Lagoon

Dat waren wel weer even genoeg foto's
pi_52854574
Ik ben weer terug. Wat een adembenemend mooi en veelzijdig land. Soms lag er achter een berg een gletsjer, dan weer een vulkaan, een geiser, een gletsjermeer, een enorme diversiteit aan watervallen, prachtige rotsformaties, enorme rotsachtige bergen die gek genoeg toch bekleed waren met mos en vele plantjes, groene heuvellandschappen. Ik ben compleet onder de indruk.

Hier alvast een foto van het gletsjermeer Jokulsarlon. Dit was een van de hoogtepunten, ik was er helemaal stil van en het was er ook zo stil dat je het ijs hoorde smelten. We hebben er ook zeehondjes gezien.

De foto is gemaakt met mijn mobiele telefoon. De andere foto's zijn analoog en moeten allemaal nog ingescand worden. Dit gaat mijn broer doen en die laat waarschijnlijk op zich wachten.

We hebben flinke wandel- en klimtochten gemaakt en een groot deel van het land doorkruist. Later meer tekst, eerst even languit op de bank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')