abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 19:40:06 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52537195
je foto's doen het helaas niet dik_voormekaar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52537484
nu wel
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 19:56:00 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52537715
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:03 schreef Xennia het volgende:
Ik ga vrijdag voor het eerst een week door IJsland touren met een jeep. Denk dat het een indrukwekkende vakantie gaat worden
Georganiseerd? Of een rondrit geboekt bij een van de bekenden? Veel plezier, ik weet wel zeker dat het indrukwekkend gaat worden.
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:10:29 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52538172
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 14:10 schreef Inu het volgende:

[..]

Nou, ik ben hier tot kerst, dus ik wil eigenlijk alles nog wel een keer zien in de winter Mn ouders komen over 5 weken en die huren een auto voor een week, maar dan is het nog geen winter, dus dat wordt zelf nog een keer een auto ergens vandaan plukken Ik hoop dan wel nog een keer wat tripjes te doen met ze. Alleen ze wilden de hele week in Reykjavik slapen, dus ik weet niet of het lukt om in 1 dag op en neer te gaan naar de gletsjer... Ik hoop het wel.. Wij gaan het dit weekend in 3 dagen doen met de nodige tussenstops, dus dat worden weer veel nieuwe foto's

Wat is detifoss? Die hele hoge waterval?
nee, waterval met het grootste volume van europ

machtig om te zien
Huilen dan.
pi_52538466
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Georganiseerd? Of een rondrit geboekt bij een van de bekenden? Veel plezier, ik weet wel zeker dat het indrukwekkend gaat worden.
Zelf een auto gehuurd en losse accomodaties geboekt. We hebben een reisroutevoorstel mee gekregen en daar gaan we ons grotendeels aan houden. We gaan in ieder geval naar:
- de blue lagoon
- reykjavik
- via de zuidkust naar de vulkaan Hekla, waterval Seljalandsfoss, vogelrotsen Dyrholaey, gletsjer Vatnajokull
- gletsjermeer Jokulsarlon, Nationaal Park Skaftafell, waterval Svartifoss
- Skogar: waterval Skogafoss
- de geisers en bronnen van Geysir en de waterval Gullfoss, Thingvellir. Verder naar de omgeving Borgarnes/Reykholt: watervallen Hraunfossar die vanuit een lavaveld tevoorschijn komen met uitzicht op de gletsjers Eiriksjokull en de Langjokull en vele heetwaterbronnen waaronder de Deildartunguhver
- schiereiland Snaefellsnes, lavastrand Budir, basaltformaties van Hellnar en Arnarstapi. Eventueel walvissafari. Is dat een aanrader? Is de kans groot dat je ze ook daadwerkelijk ziet?
- via de kustweg van Borgarfjordur en Hvalfjordur naar Reykjavik, langs waterval Glymur.

Wat een lastige taal is het, het is al lastig om na te schrijven . Gelukkig spreken ze er goed Engels. We zijn van plan veel te wandelen door de enorm veelzijdige omgeving(en).
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:23:54 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52538690
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:18 schreef Xennia het volgende:

[..]

Zelf een auto gehuurd en losse accomodaties geboekt. We hebben een reisroutevoorstel mee gekregen en daar gaan we ons grotendeels aan houden. We gaan in ieder geval naar:
- de blue lagoon
- reykjavik
- via de zuidkust naar de vulkaan Hekla, waterval Seljalandsfoss, vogelrotsen Dyrholaey, gletsjer Vatnajokull
- gletsjermeer Jokulsarlon, Nationaal Park Skaftafell, waterval Svartifoss
- Skogar: waterval Skogafoss
- de geisers en bronnen van Geysir en de waterval Gullfoss, Thingvellir. Verder naar de omgeving Borgarnes/Reykholt: watervallen Hraunfossar die vanuit een lavaveld tevoorschijn komen met uitzicht op de gletsjers Eiriksjokull en de Langjokull en vele heetwaterbronnen waaronder de Deildartunguhver
- schiereiland Snaefellsnes, lavastrand Budir, basaltformaties van Hellnar en Arnarstapi. Eventueel walvissafari. Is dat een aanrader? Is de kans groot dat je ze ook daadwerkelijk ziet?
- via de kustweg van Borgarfjordur en Hvalfjordur naar Reykjavik, langs waterval Glymur.

Wat een lastige taal is het, het is al lastig om na te schrijven . Gelukkig spreken ze er goed Engels. We zijn van plan veel te wandelen door de enorm veelzijdige omgeving(en).
Mooie reis. Wij hebben in husavik in het noorden een walvisvaart gedaan, en niets gezien. Maar die tochten schijnen een 'zicht' percentage van 98% te hebben.... zeggen ze.

Koop wel goede wandelschoenen!
pi_52538778
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mooie reis. Wij hebben in husavik in het noorden een walvisvaart gedaan, en niets gezien. Maar die tochten schijnen een 'zicht' percentage van 98% te hebben.... zeggen ze.

Koop wel goede wandelschoenen!
Heb ik al en wandelsokken ook. Ik heb ze zelfs dit weekend ingelopen op een wandeltocht van 18 km en heb nergens last van.

Oh, ik heb er zo'n zin in! Weer eens wat anders dan de losbandige strandvakanties van de afgelopen jaren
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:28:27 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52538893
Ow dit is de detifoss trouwens. Links boven staan mensen

Dit is een foto vanaf de plek waar die mensen staan
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:29:07 #109
3011 E.T.
pi_52538927
iemand op de boot heeft de rug van een of andere grote vis gezien, en dan geldt 't ook meteen als 'goede vaart'. Zo kan ik het ook natuurlijk

Mooie reis, Xennia! Snaefellsnes zijn wij niet geweest, maar de foto's die ik daar van gezien heb waren ook erg mooi (wel weer heel anders dan andere delen van IJsland).

Jokulsarlon zou je misschien een keer op de heen en een keer op terugweg kunnen doen (als dat mogelijk is). Dat ziet er nl. geen uur hetzelfde uit. (tip: ga niet bij de parkeerplaats kijken, waar iedereen staat maar even verderop langs de doorgaande weg de 'dijk' over. Geen mensen die in de weg lopen en weer een heel ander zicht).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:29:18 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52538934
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:25 schreef Xennia het volgende:

[..]

Heb ik al en wandelsokken ook. Ik heb ze zelfs dit weekend ingelopen op een wandeltocht van 18 km en heb nergens last van.

Oh, ik heb er zo'n zin in! Weer eens wat anders dan de losbandige strandvakanties van de afgelopen jaren
Het is voor mij in ieder geval met afstand de mooiste vakantie ooit geweest
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:30:29 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52538976
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:29 schreef E.T. het volgende:
(tip: ga niet bij de parkeerplaats kijken, waar iedereen staat maar even verderop langs de doorgaande weg de 'dijk' over. Geen mensen die in de weg lopen en weer een heel ander zicht).
Vanaf de 'dijk'
pi_52539060
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow dit is de detifoss trouwens. Links boven staan mensen
[afbeelding]

Dit is een foto vanaf de plek waar die mensen staan
[afbeelding]
Wauw, indrukwekkend dat natuurgeweld! Volgens mij word je er gewoon stil van, bij het aanschouwen van al dat moois.

E.T. ook bedankt voor de tip.

Het wordt er in de week dat ik er ben tussen de 12 en 14 graden. Hoe is de gevoelstemperatuur? Hoeveel kleren moet ik dragen als ik wandel? Ik draag in ieder geval veel laagjes en heb een wind- en waterdicht jack in mijn rugzak zitten.
pi_52539078
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vanaf de 'dijk'
[afbeelding]
Wat sprookjesachtig
pi_52539213
Zal mijn foto ervan dan ook maar eens spammen?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2007 20:55:03 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 augustus 2007 @ 20:38:26 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52539235
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:32 schreef Xennia het volgende:

Het wordt er in de week dat ik er ben tussen de 12 en 14 graden. Hoe is de gevoelstemperatuur? Hoeveel kleren moet ik dragen als ik wandel? Ik draag in ieder geval veel laagjes en heb een wind- en waterdicht jack in mijn rugzak zitten.
Toen wij er waren was het een van de mooiste zomers in de afgelopen 30 jaar in IJsland. Dus we hebben voornamelijk een graadje of 21 gehad, met weinig wind en maar 1 dag regen van de 16. In de buurt van de gletsjers is het wel duidelijk kouder. Bij Jokulsuralon was een jas geen overbodige luxe
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:33 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wat sprookjesachtig
Net een surrealistisch schilderij he. Daarom, als je de mogelijkheid hebt, bekijk Jokulsuralon dan 2 maal.
pi_52541793
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wij hebben ook een walvisvaart gedaan en heeeel in de verte wat gezien. Ik heb zelfs op een foto een rugvin oid vast weten te leggen (maar daar kwam ik thuis pas achter na ze op de tv bekeken te hebben).
Van dichtbij wel dolfijnen gezien .

Overigens is IJsland tot nu toe mijn meest indrukwekkende vakantie geweest en ik verwacht eigenlijk niet dat dat gauw overtroffen zal worden. Ik wil nog wel een keer terug .
Fake it till you make it...
pi_52542044
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 20:32 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wauw, indrukwekkend dat natuurgeweld! Volgens mij word je er gewoon stil van, bij het aanschouwen van al dat moois.

E.T. ook bedankt voor de tip.

Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. WInd is er overal, dus zo´n winddicht jack is erg aan te raden Toen ik hier net kwam had ik alleen een jasje aan meestal en dat is nu al een vest en een jasje. Verder gewoon idd een hemd lekker in je broek, maar als het niet regent zijn gewone kleren prima
pi_52548172
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 22:01 schreef Inu het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan waar je bent. WInd is er overal, dus zo´n winddicht jack is erg aan te raden Toen ik hier net kwam had ik alleen een jasje aan meestal en dat is nu al een vest en een jasje. Verder gewoon idd een hemd lekker in je broek, maar als het niet regent zijn gewone kleren prima
Oke, bedankt.

De walvistrip vind ik best duur, zeker als je alleen maar golven ziet
pi_52569229
Kun je het kraanwater eigenlijk gewoon drinken?
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:03:32 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52569644
natuurlijk

ik heb 't wel gedaan in iedergeval en ik leef nog steeds
Huilen dan.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:12:38 #121
3011 E.T.
pi_52569988
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 19:50 schreef Xennia het volgende:
Kun je het kraanwater eigenlijk gewoon drinken?
ja hoor

alleen het warme water kan soms wel behoorlijk stinken, maar dat drink je niet
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:20:20 #122
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52570297
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:12 schreef E.T. het volgende:

[..]

ja hoor

alleen het warme water kan soms wel behoorlijk stinken, maar dat drink je niet
Hehehe ja zwavel.. eerste keer dacht ik WTF

je proeft het ook bij warm water
Huilen dan.
pi_52573288
Soms stinkt de stad ook naar zwavel, maar zoals met alle geuren wen je ook daar na een tijdje wel aan.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:48:05 #124
3011 E.T.
pi_52573338
m'n haar rook regelmatig een beetje 'funky' na het douchen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:49:07 #125
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52573373
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:46 schreef k_man het volgende:
Soms stinkt de stad ook naar zwavel, maar zoals met alle geuren wen je ook daar na een tijdje wel aan.
Nou, daar bij Krafla kon ik er niet echt aan wennen hoor. God wat een bokkelucht.
pi_52574048
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:48 schreef E.T. het volgende:
m'n haar rook regelmatig een beetje 'funky' na het douchen
Om maar niet te spreken over de toestand van je haar na een bezoekje aan de Blue Lagoon.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:11:18 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52574161
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, daar bij Krafla kon ik er niet echt aan wennen hoor. God wat een bokkelucht.
Whehe ja daar rook het behoorlijk ja

maar ik vond het helemaal niet zo erg uiteindelijk..
Huilen dan.
pi_52584932
Gelukkig valt de zwavelgeur in mijn appartement wel mee

Een meisje dat ook meegaat dit weekend heeft een auto kunnen regelen via haar huisbaas, dus het is geheel gratis (op een flesje wijn als bedankje na of course )
pi_52594760
Zijn alle restaurants buitensporig duur of kun je ook nog ergens niet al te duur eten? Waar moet ik op rekenen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 17:45:26 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52595817
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:07 schreef Xennia het volgende:
Zijn alle restaurants buitensporig duur of kun je ook nog ergens niet al te duur eten? Waar moet ik op rekenen?
Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.
Buiten reykjavik heb je trouwens nauwelijks keuze. In die stadskernen heb je meestal maar 1 restaurant.
pi_52595975
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wij betaalde zo tussen de 3000 en 5000 kronen per hoofdgerecht.
Buiten reykjavik heb je trouwens nauwelijks keuze. In die stadskernen heb je meestal maar 1 restaurant.
Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 17:59:49 #132
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52596200
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:50 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat wordt dus nog een flinke kostenpost. Dan vang ik wel zo'n papegaaiduiker met mijn blote handen. Zijn die dingen een beetje te vreten?
Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....
Maar het is inderdaad niet geoedkoop. Hoewel je bij de meeste benzinestations een worstenbroodje kan scoren ofzo.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:09:12 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_52596449
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb ze niet op. Ik heb gerookte zalm op. En gestoofde zalm. En gebakken zalm. En zalm carpacio. En....
Maar het is inderdaad niet geoedkoop. Hoewel je bij de meeste benzinestations een worstenbroodje kan scoren ofzo.
En wat te denken van het lamsvlees?

Wij hebben overigens een paar keer gewoon inkopen gedaan in een supermarkt en dat op de kamer of gewoon buiten opgegeten. Is goed te doen en drukt de kosten ook een beetje. (al vind ik óók de supermarkten erg duur)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_52597076
In Reykjavik zit ook een Chinees. Daar kun je relatief gezien behoorlijk goedkoop eten.

Maar dan tel ik liever wat meer neer voor een écht goed (vis)restaurant. Apoték, of Tveir Fiskar bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2007 18:33:40 ]
pi_52597116
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:09 schreef flugeltje het volgende:

[..]

En wat te denken van het lamsvlees?

Wij hebben overigens een paar keer gewoon inkopen gedaan in een supermarkt en dat op de kamer of gewoon buiten opgegeten. Is goed te doen en drukt de kosten ook een beetje. (al vind ik óók de supermarkten erg duur)
Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?

Ik ben wel dol op vis dus dat komt wel goed
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 18:36:18 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52597156
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:32 schreef k_man het volgende:
In Reykjavik zit ook een Chinees. Daar kun je relatief gezien behoorlijk goedkoop eten.

Maar dan tel ik liever wat meer neer voor een écht goed (vis)restaurant. Apoték, of Tveir Fiskar bijvoorbeeld.
Ow ik heb heerlijk gegeten in de school/hotel restaurants hoor. Bij twee gelegenheden hadden ze een visbuffet. Zelden zoveel lekkere vis op Alleen de Skir kon me niet boeien.

Maar goed, bij een 16 daagse trip kwam er wel elke dag een paar honderd kronen bij voor eten.
pi_52599941
Als je een keuken hebt en je koopt het eten bij de Bonus of de Kronan is het echt niet zo duur... Ik denk dat je de prijzen daar wel ongeveer kunt vergelijken met de Nederlandse prijzen. Uit eten is idd erg duur, maar ik heb al een indier gevonden in Reykjavik waar je voor 1500 kr een curry hebt

Van de supermarkten zijn de Bonus (die met een varken als logo) en de Kronan (een smiley-gezichtje als logo) het goedkoopste. De 10-11 is erg duur en de Hagkaup ook. Op Laugavegur (hoofd winkelstraat) zit een Bonus in Reykavik en volgens mij zijn er wel meer in het binnenland. Maar als je daar gewoon inkoopt en alles verse dingen in de dorpjes koopt, ben je wel goedkoper uit denk ik.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 21:12:34 #138
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52602381
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik houd niet van lamsvlees. Op de hotelkamers hebben wij geen kookgelegenheid en ik moet echt een warme hap nadat ik kilometers heb gelopen. De drank is er zeker ook al duur?

Ik lust ook niet echt lamsvlees en ben ook gek op vis, maar dagen achter elkaar begint het wel je neus uit te komen.
Ik weet nog dat we in het Myvatn gebied een restaurant troffen met kipfilet op het menu.... Mên dat was lekker! En in het zuiden in Selfoss zat een KFC... maar die was dicht op zondag

Net even prijzen zitten kijken.In 2003 was een rekening van 5000 kronen met 2 man goedkoop.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 21:18:48 #139
3011 E.T.
pi_52602644
ik kwam een advertentie met menukaart van Crown Chicken in Akuyeri tegen in het foto-boek..
Hamburger/Cheeseburger 550 kronen, 5 nuggets met cola 750 kronen. Beef-steak met groente, patat en cola voor 1500 kronen.

leuke boekjes trouwens om te lezen als je daar bent 'what's on' Liggen overal om mee te nemen en geven voor die regio wat er te doen is. Staat natuurlijk ook vol met reclame (kan nuttig zijn) en allerlei andere nutteloze info. Maar soms kwamen we er ook wel leuke dingen in tegen, waar we wel op af zijn gegaan. (festivals, musea etc).

Zag dat 't ook op 't net staat www.whatson.is zou het moeten zijn.
pi_52609672
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 21:18 schreef E.T. het volgende:
ik kwam een advertentie met menukaart van Crown Chicken in Akuyeri tegen in het foto-boek..
Hamburger/Cheeseburger 550 kronen, 5 nuggets met cola 750 kronen. Beef-steak met groente, patat en cola voor 1500 kronen.

leuke boekjes trouwens om te lezen als je daar bent 'what's on' Liggen overal om mee te nemen en geven voor die regio wat er te doen is. Staat natuurlijk ook vol met reclame (kan nuttig zijn) en allerlei andere nutteloze info. Maar soms kwamen we er ook wel leuke dingen in tegen, waar we wel op af zijn gegaan. (festivals, musea etc).

Zag dat 't ook op 't net staat www.whatson.is zou het moeten zijn.
Dank voor de link. Er staat op die site dat het niet gebruikelijk is fooi te geven in IJsland
pi_52626117
Ik ga zo boodschappen doen voor mijn reis morgen. Zijn er nog dingen die ik absoluut mee moet nemen en die in IJsland schreeuwend duur zijn? Ik neem in ieder geval een fles wijn mee en wat chips voor op de hotelkamers. Misschien liga's voor de wandelingen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:05:37 #142
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_52626270
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef Xennia het volgende:

[..]

De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehouden

Ligt er natuurlijk een beetje aan wáár je zit, maar in Reykjavik zelf kun je ook redelijk wat fastfood zaken vinden... Wij hadden een pizzeria onder het hotel, dus dat was ook wel makkelijk.

Hou er gewoon rekening mee dat je redelijk wat centen kwijt bent aan je eten en drinken, dan kan je niet veel gebeuren. Overdag maak je overigens verder erg weinig op omdat de meeste bezienswaardigheden en natuurschatten gewoon vrij toegankelijk zijn, dat drukt de kosten dan weer een beetje.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_52626472
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:05 schreef flugeltje het volgende:
De drank is erg duur inderdaad, dus ik heb het steeds maar bij één glaasje wijn bij het eten gehouden
Nou ja zeg, op 1 been kun je niet lopen
quote:
Ligt er natuurlijk een beetje aan wáár je zit, maar in Reykjavik zelf kun je ook redelijk wat fastfood zaken vinden... Wij hadden een pizzeria onder het hotel, dus dat was ook wel makkelijk.
We zitten maar 2 dagen in Reykjavik en de tweede dag telt eigenlijk al niet mee, want dan moeten we al zeer vroeg naar het vliegveld.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:33:00 #144
3011 E.T.
pi_52626991
hoe wil je die fles wijn meenemen? Mag niet in je handbagage. (tenzij je 'm op schiphol koopt en laat verzegelen in zo'n seal-bag)

Ik had trouwens wat pakken muesli-repen mee. Erg lekker voor de trek tijdens wandelingen
pi_52627062
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:33 schreef E.T. het volgende:
hoe wil je die fles wijn meenemen? Mag niet in je handbagage. (tenzij je 'm op schiphol koopt en laat verzegelen in zo'n seal-bag)
Koffer, of mag dat niet?
quote:
Ik had trouwens wat pakken muesli-repen mee. Erg lekker voor de trek tijdens wandelingen
Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etc
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:37:53 #146
3011 E.T.
pi_52627097
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Koffer, of mag dat niet?
[..]

Ja precies, dat soort dingen neem ik mee. Liga, evergreen etc
vertrouw jij dat? een koffer in het ruim met een fles wijn erin?
gooi en smijtwerk enzo met die koffers..

Ik zou 'm op schiphol kopen, dan weet ik zeker dat ik niet als een alcoholist ruik als ik de volgende dag schone kleren aantrek
pi_52635806
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:59 schreef Xennia het volgende:
Ik ga zo boodschappen doen voor mijn reis morgen. Zijn er nog dingen die ik absoluut mee moet nemen en die in IJsland schreeuwend duur zijn? Ik neem in ieder geval een fles wijn mee en wat chips voor op de hotelkamers. Misschien liga's voor de wandelingen.
Aah, neem stroopwafels mee Ze hebben hier in de Bonus echt heeeeel veel Euroshopper, maar geen stroopwafels Wel mergpijpen

Maar wat echt heel duur is, is vlees (echt al het vlees, behalve hotdogs) en kaas is ook aan de prijzige kant (500 kr voor een halve kilo) en verder valt het wel mee als je in de Bonus of de Kronan koopt. In Reykjavik zit een Bonus in de grootste winkelstraat, Laugavegur, dus daar kun je wel inkopen doen
pi_52636999
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:59 schreef Inu het volgende:

[..]

Aah, neem stroopwafels mee Ze hebben hier in de Bonus echt heeeeel veel Euroshopper, maar geen stroopwafels Wel mergpijpen

Maar wat echt heel duur is, is vlees (echt al het vlees, behalve hotdogs) en kaas is ook aan de prijzige kant (500 kr voor een halve kilo) en verder valt het wel mee als je in de Bonus of de Kronan koopt. In Reykjavik zit een Bonus in de grootste winkelstraat, Laugavegur, dus daar kun je wel inkopen doen
Ik ben maar 2 dagen in Reykjavik. In alle hotels waar we verblijven is het ontbijt verzorgd. Koken kunnen we er niet dus ik zal niet vaak in de supermarkt komen. Heb wel evergreen, sultana en muesli-repen voor tijdens het wandelen en vele pakjes drinken en fles water.

Koffer is inmiddels eindelijk gepakt!
pi_52796837
Ik heb weer nieuwe foto's Glacier Lake is echt wel veranderd sinds jullie foto´s Maar wel gaaf om te zien! en koud

De waterval voor Skogarfoss waar je achterlangs kon lopen

Skogarfoss

Skogarfoss (met mijn vage huisgenoot die met haar oranje jas altijd door mijn foto's loopt )

Vatnajokull tijdens de gletsjerhike

Glacier Lagoon

Nogmaals Glacier Lagoon

Dat waren wel weer even genoeg foto's
pi_52854574
Ik ben weer terug. Wat een adembenemend mooi en veelzijdig land. Soms lag er achter een berg een gletsjer, dan weer een vulkaan, een geiser, een gletsjermeer, een enorme diversiteit aan watervallen, prachtige rotsformaties, enorme rotsachtige bergen die gek genoeg toch bekleed waren met mos en vele plantjes, groene heuvellandschappen. Ik ben compleet onder de indruk.

Hier alvast een foto van het gletsjermeer Jokulsarlon. Dit was een van de hoogtepunten, ik was er helemaal stil van en het was er ook zo stil dat je het ijs hoorde smelten. We hebben er ook zeehondjes gezien.

De foto is gemaakt met mijn mobiele telefoon. De andere foto's zijn analoog en moeten allemaal nog ingescand worden. Dit gaat mijn broer doen en die laat waarschijnlijk op zich wachten.

We hebben flinke wandel- en klimtochten gemaakt en een groot deel van het land doorkruist. Later meer tekst, eerst even languit op de bank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')