Bedankt voor de tips! Handige site, die Skyscanner.net. Ik zag dat je met Iceland Express een stuk goedkoper kunt vliegen.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:16 schreef k_man het volgende:
Kijk eens bij Skyscanner.net naar de vluchten. Wat je ook kunt overwegen is met Icelandair naar New York te vliegen, met een stopover in Reykjavik. Dat is relatief goedkoper dan een retour Reykjavik.
Een auto is handig, maar je kunt ook excursies boeken naar dingen buiten de stad. Dagtours naar van alles en nog wat, die perfect geregeld zijn. Met het OV heb ik geen ervaring.
Excursies zijn er idd genoeg. OV is er buiten Reykjavik vrijwel niet....quote:Op maandag 12 maart 2007 18:03 schreef edsuit het volgende:
Ik zit erover te denken om op eigen houtje misschien naar IJsland te gaan deze zomer. Maar ik ben bang dat je daar wel echt een auto nodig hebt wil je een beetje wat van het land kunnen zien.
Is dat inderdaad zo of kun je ook op genoeg plaatsen komen met openbaar vervoer?
En ik ben voor vliegtickets aan het kijken maar de goedkoopste die ik nu kan vinden is al 480 euro. Is dat een redelijke prijs of moet het wel goedkoper kunnen?
Yo TS, hebben ze in IJsland ook een FEBO?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:01 schreef Inu het volgende:
Voor alle IJsland-vakantiegangers, liefhebbers, studenten, bijna-studenten, werkenden en bijna-werkenden
Laatste post:
[..]
Nee, ik studeer Engels, maar IJsland leek me gewoon erg gaaf. En ik kan daar ook gewoon leuke vakken volgen![]()
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?quote:Op maandag 25 juni 2007 11:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Mooie foto's!
Maar als ik je verslag zo lees ben ik blij dat wij de 'eigen vervoer' optie hadden.... Wij hebben op diverse plekken uren rond gehangen.
Wij hebben via Askja een reis geboekt. Zij hebben door heel IJsland diverse zomerhotels (www.edda.is of www.fosshotel.is) geboekt (2-pers.kamers, douche/toilet op de gang) en een Suzuki Jimny. Per dag reden we zo'n 150 km en op enkele bezienswaardige plaatsen sliepen we 2 nachten (bij Myvatn en bij Jokulsarlon).quote:Op maandag 25 juni 2007 12:05 schreef err het volgende:
[..]
hebben jullie onderweg overnacht en zo ja waar? Want volgens mij zijn er maar 2 opties; of een onbetaalbaar hotel (zoals dat poepsjieke resort bij geysir) of kamperen. Of zijn er ook goedkopere opties?
Wat me trouwens op viel is de mode in IJsland![]()
Die is..apart
De vreemdste combinaties heb ik voorbij zien komen in Reykjavik, niet bepaald smaakvol te noemen
Nee, wij hadden een oost europese chauffeur en dit was z'n allereerste rit. Zijn eerste instructies: Keep a constant 110. Hij zat regelmatig weg te dommelen, dat was wat minder..gelukkig hield de reisleidster een oogje op hem.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:09 schreef Nijna het volgende:
Err, maar als jullie zoveel km's hebben afgelegd hadden jullie dan ook meerdere chauffeurs op 1 bus? Want ik begreep toen van onze chauffeur dat ze in IJsland best wel heel streng zijn in de tijd die ze achter het stuur mogen zitten en moeten rusten enzo...
Vreemd, wij hadden juist wél genoeg tijd overal. (ook met reykjavik excursions) We kregen ook de mogelijkheid om naar boven te klimmen bij Skogafoss... Misschien dat het in de zomermaanden anders is dan in de winter...quote:Op maandag 25 juni 2007 11:39 schreef err het volgende:
Ze waren ook zeker goed verzorgd, je werd opgepikt en teruggebracht, de gidsen waren vriendelijk en informatief. Vond alleen dat er veel te weinig tijd was, zou bij Skogarfoss bijvoorbeeld graag naar boven zijn geklommen, of er gewoon een uurtje lekker daar rondhangen, maar we hadden exact 10 minuten de tijd. Dat aspect viel me dus tegen.
De excursie naar de glacial lagoon was ook een dagtrip (met touringcar), die duurde ruim 14 uur..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |