Opvallend nieuws vanuit het hagelnieuwe kabinet. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen en hoe snel de horeca daadwerkelijk rook vrij is.quote:Klink wil rokers snel weg uit horeca
DEN HAAG - Minister Ab Klink van Volksgezondheid streeft er naar om in een jaar tijd een rookverbod in de horeca te realiseren.
Dat is sneller dan verwacht. In het coalitieakkoord van het nieuwe kabinet staat wel dat er in overleg met de sector een rookverbod moet komen, maar er wordt geen datum genoemd. Het moet in elk geval gebeuren in deze kabinetsperiode en die loopt in 2011 af.
Stappenplan
Klink deed zijn uitspraak donderdagavond tijdens het televisieprogramma van de NOS met de nieuwe bewindspersonen. Zijn voorganger Hans Hoogervorst had al met de horeca een stappenplan afgesproken waarin staat dat de sector tot 2009 de tijd krijgt om het roken terug te dringen.
Dit voorjaar komt er een evaluatie over de resultaten daarvan. Mocht er te weinig zijn gebeurd, dan zou Hoogervorst versneld een verbod invoeren.
BRON: NU.NL
er zijn miljoenen mensen die dat al doen.......quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:36 schreef eer-ik het volgende:
Ook al rook ik niet meer, vind ik het belachelijk.
Dat wordt zwaar voor alle rokers.
Niet roken tijdens het zuipen is, naar mijn ervaring, knap lastig!
Bij een biertje hoort een rookvrije omgevingquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:38 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Bij bier hoort een peukje.
Waaronder ikquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:38 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
er zijn miljoenen mensen die dat al doen.......
mensen zullen echt wel blijven komen. alleen mag er niet meer gerookt worden. Beetje zelfde als tijdje terug dat er ineens geen sportschoenen toegestaan werden in disco's. Toen ging men ook gewoon door met uitgaan alleen paste men zich aan........quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:39 schreef Fiduci het volgende:
Horeca, rookvrij ONBEGRIJPELIJK!! Je kunt het toch niet maken om op een plaatst waar je je volledig kan ontspannen, een rookverbod op te leggen??
Wij hebben zelf ook een kroeg, net op de NL/Belgische grens. Ook wij ondervinden hinder van dit soort "genozel". Hier is zelfs nog de vreemde regeling dat als je oppervlakte onder 67 vierkante meter valt je enkel rookzones moet maken, die ook nog eens niet in het loopgebied van de toiletten mogen zijn. Helemaal rookvrij??? Je maakt de branche kapot. Het is toch onmogelijk te eisen dat mensen die genieten van een sigaret die na het avondmaal in een pracht restaurant geen sigaret mogen opsteken?
Mooie politici... Houd je bezig met belangrijkere zaken dan dit vreemde roobeleid!!
Sportschoenen wel of niet dragen is toch wel effe wat anders dan wel of niet toegeven aan een verslaving, vooral tijdens een verslaving-aanwakkerende bezigheid als bierdrinkenquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:42 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
mensen zullen echt wel blijven komen. alleen mag er niet meer gerookt worden. Beetje zelfde als tijdje terug dat er ineens geen sportschoenen toegestaan werden in disco's. Toen ging men ook gewoon door met uitgaan alleen paste men zich aan........
Dat sportschoenen verhaal is niet te vergelijken met dit. Daarbij hoeft er niets in je gedrag veranderd te worden, enkel in je uigterlijk. Ik weet zeker dat als wij hier totaal rookverbod hadden, onze klanten om het pilsje naar buiten gaan om te roken wat na een sigaret of 10 a 15 ( 5 min per sgaret) al een uur aan tijd weg neemt.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:42 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
mensen zullen echt wel blijven komen. alleen mag er niet meer gerookt worden. Beetje zelfde als tijdje terug dat er ineens geen sportschoenen toegestaan werden in disco's. Toen ging men ook gewoon door met uitgaan alleen paste men zich aan........
Dan drink je hem lekker niet in de kroeg:Wquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:41 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Bij een biertje hoort een rookvrije omgeving
Ook dat wordt lastig na 2en, althans, hier.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:43 schreef Fiduci het volgende:
[..]
Dat sportschoenen verhaal is niet te vergelijken met dit. Daarbij hoeft er niets in je gedrag veranderd te worden, enkel in je uigterlijk. Ik weet zeker dat als wij hier totaal rookverbod hadden, onze klanten om het pilsje naar buiten gaan om te roken wat na een sigaret of 10 a 15 ( 5 min per sgaret) al een uur aan tijd weg neemt.
das precies ook het probleem, het lijkt er bij te horen, maar zoals al eerder te lezen in andere landen werkt het ook prima. Misschien dat het voor 2-3 maanden omzet daling zorgt, daarna gaat het meteen weer goed want men zil toch wel uitgaan. En als het nergens mag, is er ook geen reden om oneerlijke concurrentie te hebben.......quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:42 schreef Fiduci het volgende:
In mijn ogen hoort het gewoon bij de ambiance. Drankje, gezelligheid, sigaretje of sigaartje. Ik denk dat ik maar eens op de markt ga komen met filters voor niet rokers zodat ze die in hun neus kunnen stoppen en niet meer hoeven te zeuren!!!
Hier hebben we het alquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:44 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ook dat wordt lastig na 2en, althans, hier.
Hier gaan de deuren dicht na 2 uur, dus kan je ook niet meer naar buiten om even een peukie te roken.
Dan rook je maar buiten.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:44 schreef Fathom het volgende:
[..]
Dan drink je hem lekker niet in de kroeg:W
dan rook je toch niet in de kroegquote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:44 schreef Fathom het volgende:
[..]
Dan drink je hem lekker niet in de kroeg:W
Het is nu eenmaal een feit dat als rokers een drankje nuttigen de drang naar een sigaret vele malen groter is. Wat je dan krijgt is dat het er wel gewoon bij hoort, en mensen lekker een sigaretje opsteken,quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:45 schreef sledge5hammer het volgende:
[..]
das precies ook het probleem, het lijkt er bij te horen, maar zoals al eerder te lezen in andere landen werkt het ook prima. Misschien dat het voor 2-3 maanden omzet daling zorgt, daarna gaat het meteen weer goed want men zil toch wel uitgaan. En als het nergens mag, is er ook geen reden om oneerlijke concurrentie te hebben.......
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand horen zeggen dat ze wel weer eens lekker uit wilde gaan, maar dat rokers hun barriere waren....quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:46 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dan rook je maar buiten.
En in t buitenland is al bewezen dat de omzet stijgt met een rookvrije horeca
precies, egoistischer denken dan dat kan bijna niet. Wij hebben er geen last van dus moet het kunnen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:47 schreef Fiduci het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een feit dat als rokers een drankje nuttigen de drang naar een sigaret vele malen groter is. Wat je dan krijgt is dat het er wel gewoon bij hoort, en mensen lekker een sigaretje opsteken,
What's teh big deal?
Ehm, (mee)roken is ongezond?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:47 schreef Fiduci het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal een feit dat als rokers een drankje nuttigen de drang naar een sigaret vele malen groter is. Wat je dan krijgt is dat het er wel gewoon bij hoort, en mensen lekker een sigaretje opsteken,
What's teh big deal?
The Big deal is dat personeel en klanten in een rookvrije omgeving wil werken/zitten, dus de aso's met hun peuken passen zich maar aan.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:47 schreef Fiduci het volgende:
[..]
What's teh big deal?
JOW hiero IKKE IKKE........ik ga al 5 jaar niet meer uit ofzo, omdat ik het gewoon te ranzig voor woorden vind om te feesten in die stank.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 09:48 schreef Fiduci het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele leven nog nooit iemand horen zeggen dat ze wel weer eens lekker uit wilde gaan, maar dat rokers hun barriere waren....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |