abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46705350
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:38 schreef CarDani het volgende:

Wel dat jij je jurist noemt, hoewel ik daar hevig mijn vragen bij heb.
Weer een jij-bak. Natuurlijk. Als ik jouw geclaimde hoedanigheid aanval, dan moet jij die van mij aanvallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_46705359
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:34 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ja, er zijn anders te weinig cellen over voor mensen die hun parkeerbonnen niet hebben betaald .
Ik ben het niet eens met DS4, maar je zou op zn minst de moeite kunnen nemen om zijn postst eens goed te lezen voor je gaat lopen schreeuwen. Hij zegt nl zelf ook ergens dat hij de straf verhouding tussen deze twee niet goed vindt. En met zo een opmerking kun je er vanuit gaan dat mensen je niet serieus nemen.
Vooral niet als je daarvoor ook al Freud hebt aangehaald.
pi_46705435
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weer een jij-bak. Natuurlijk. Als ik jouw geclaimde hoedanigheid aanval, dan moet jij die van mij aanvallen.
Jij begon
pi_46705615
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:41 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met DS4, maar je zou op zn minst de moeite kunnen nemen om zijn postst eens goed te lezen voor je gaat lopen schreeuwen. Hij zegt nl zelf ook ergens dat hij de straf verhouding tussen deze twee niet goed vindt. En met zo een opmerking kun je er vanuit gaan dat mensen je niet serieus nemen.
Vooral niet als je daarvoor ook al Freud hebt aangehaald.
Ondanks dat Freud en rare knakker was, en een vreemde vogel, hebben Freud en Jung veel betekend voor de psychologie, maar dat terzijde.

Ik heb de posts gelezen. Maar inderdaad er komt bij mij emotie vrij en dan kan ik er niet tegen als er zo plastisch mee om wordt gegaan.
pi_46705659
We hebben het verdorie over een onschuldig kind van 4. !!!!!!!

Een kind dat in een ongekend belangrijke fase van haar leven zit. !!!!!!!
pi_46706155
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:46 schreef CarDani het volgende:

[..]

Ondanks dat Freud en rare knakker was, en een vreemde vogel, hebben Freud en Jung veel betekend voor de psychologie, maar dat terzijde.
Dat ze een zet in de goede richting hebben gegeven wil niet zeggen dat het inmiddels niet achterhaald is.
quote:
Ik heb de posts gelezen. Maar inderdaad er komt bij mij emotie vrij en dan kan ik er niet tegen als er zo plastisch mee om wordt gegaan.
...
We hebben het verdorie over een onschuldig kind van 4. !!!!!!!

Een kind dat in een ongekend belangrijke fase van haar leven zit. !!!!!!!
Dat is zo. En daarom zouden de straffen hoger moeten, maar daar is iedereen het hier over eens. En het is ook goed dat er iemand is die de andere (justitiele) kant van zo'n verhaal eens kan uitleggen. En voor die kant kan ik ook begrip voor hebben, tot op zekere hoogte. Justitie kan niet emotioneel gaan lopen doen, daar schiet je niks mee op. En wat DS4 schreef over de reden van die strafvermindering kan ik ook in komen, alleen is die strafvermindering veel te groot. Maar om die straffen omhoog te krijgen (de vermindering omlaag) is de politiek nodig, de mensen die het beleid verzinnen en maken.Helaas ligt er zo een groot taboe op dit onderwerp dat het geen politiek draagvlak heeft, waardoor er dus niet over gesproken wordt, waardoor er niets aan verandert.
En dat is erg kut. Maar het moet eerst bespreekbaar worden, en de ernst moet er van worden ingezien (maar dat komt meestal vanzelf zodra het bespreekbaar wordt).
pi_46712873
quote:
Op maandag 26 februari 2007 19:59 schreef zillah666 het volgende:

[..]

[quote]Dat ze een zet in de goede richting hebben gegeven wil niet zeggen dat het inmiddels niet achterhaald is.
Hij heeft de basis gelegd in de psychoanalytische benadering. Later is er op voortgeborduurd, maar affijn, daar gaat het nu niet over.
quote:
Dat is zo. En daarom zouden de straffen hoger moeten, maar daar is iedereen het hier over eens. En het is ook goed dat er iemand is die de andere (justitiele) kant van zo'n verhaal eens kan uitleggen. En voor die kant kan ik ook begrip voor hebben, tot op zekere hoogte. Justitie kan niet emotioneel gaan lopen doen, daar schiet je niks mee op. En wat DS4 schreef over de reden van die strafvermindering kan ik ook in komen, alleen is die strafvermindering veel te groot. Maar om die straffen omhoog te krijgen (de vermindering omlaag) is de politiek nodig, de mensen die het beleid verzinnen en maken.Helaas ligt er zo een groot taboe op dit onderwerp dat het geen politiek draagvlak heeft, waardoor er dus niet over gesproken wordt, waardoor er niets aan verandert.
En dat is erg kut. Maar het moet eerst bespreekbaar worden, en de ernst moet er van worden ingezien (maar dat komt meestal vanzelf zodra het bespreekbaar wordt).
[/quote]

Ja, dat is wel zo. Maar ik voel me zo verdomd machteloos. Als ik aan die slachtoffertjes denk die aan de grillen van zo'n vuilak zijn onderworpen .....
pi_46713531
quote:
Op maandag 26 februari 2007 21:57 schreef CarDani het volgende:

Ja, dat is wel zo. Maar ik voel me zo verdomd machteloos. Als ik aan die slachtoffertjes denk die aan de grillen van zo'n vuilak zijn onderworpen .....
Ja, ok, maar machteloos blijf je. Je kan je kind (of jezelf) niet tegen alle kwaad in de wereld beschermen. En harder straffen zal daar vrees ik ook niet tegen helpen (puur om het te voorkomen bedoel ik).
Ik denk trouwens ook dat langere straffen de kans op herhaling niet verkleinen (behalve levenslang dan). Ook geloof ik niet echt in genezing, wel in aangeleerd fatsoen, en zoals al genoemd werd, leren hoe je moet reageren op bijvoorbeeld een psychiater, maar ook op een kind. Kan allemaal.
Maar engerds blijf je houden, daarin sta je machteloos. Hoe lullig dat ook is voor alle slachtoffers en alle slachtoffers die nog zullen komen.
pi_46853282
quote:
PURMEREND
De rechtbank in Haarlem heeft vrijdag uitspraak gedaan in de zaak rondom de verkrachting van het 4-jarige meisje uit Purmerend. De rechter vond de 40-jarige overbuurman van het slachtoffertje schuldig aan verkrachting.
Hiervoor krijgt de man zes maanden voorwaardelijke gevangenisstraf met een proeftijd van twee jaar. Daarnaast krijgt hij 240 uur werkstraf. Ook moet de man verplicht een behandeling ondergaan.
De vader van het meisje, raadslid in Purmerend, Arie-Wim Boer, kwam al eerder in de media omdat hij woest was over de lage strafeis.

Bron: rtvnh.nl
Nounou.. daar zullen verkrachters in spé wel even van schrikken..

Die rechters zouden zich toch helemaal kapot moeten schamen..
Met zulke uitspraken worden ze wel heel erg ongeloofwaardig..
pi_46853322
geen wonder dat die vader woest is!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:56:47 #191
117098 Hathor
Effe niet
pi_46853371
Er is misschien sprake van verzachtende omstandigheden omdat het meisje het zelf uitgelokt zou hebben. Waarschijnlijk likte ze op erotische wijze aan haar lollie, en kon zodoende de man zich niet langer bedwingen.

Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:57:37 #192
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46853403
Dat zal hem leren.

De eis was trouwens al bekend, hij heeft 'm dus ook gekregen.

Man krijgt 180 uur werkstraf voor verkrachten 4-jarig meisje
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:57:48 #193
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_46853408
quote:
Ook moet de man verplicht een behandeling ondergaan.
En wat houdt die behandeling in?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:58:43 #194
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46853436
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Xboxen, af en toe ontsnappen.

Dat soort dingen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 17:59:43 #195
117098 Hathor
Effe niet
pi_46853471
quote:

[..]

2 weken onafgebroken kijken naar the bold and the beautiful, daar word zelfs de meest agressieve man heel kneedbaar van.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:02:34 #196
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46853557
quote:

[..]

Beetje fysiotherapie, wat manuele therapie en Turks stoombaden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_46853623
Zou één van de moderators de titel kunnen veranderen in Werkstraf ipv werkstrat..

Dank u
pi_46853714
Op het eerste gezicht vind ik dit werkelijk een schokkend lage straf. Als ik die vader was dan brandde het huis van m'n aardige overbuurman nog vandaag tot de grond toe af.
pi_46853759
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Xboxen, af en toe ontsnappen.

Dat soort dingen.
, maar triest dus dat het idd werkstraf geworden is
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 2 maart 2007 @ 18:10:28 #200
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_46853794
Werkstrat moet werkstraf worden.

Kan een mod de topictitel aanpassen en mij een schouderklopje geven?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')