abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46761377
Oeh KM da's écht balen! Sterkte ermee! (en met je drie mannen )

En ik bedoel inderdaad die hoge verbena's. Af te halen in Mantgum.
  woensdag 28 februari 2007 @ 09:37:00 #52
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_46763122
Jammer KM! Je gezondheid gaat voor! Sterkte met je sleutelbeen!
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:48:59 #53
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_46766345
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 01:09 schreef Killer_Mom het volgende:
Helaas, mijn stekken gaan deze week niet op de post. ik heb zondag mijn sleutelbeen gebroken, goddomme ook nog eens pijnlijk, dinsdag toch maar naar laten kijken, foto's gemaakt en yep. gebroken, ik dacht al, daarom doet t zo pijn.
knutselen met karton en een stanlymes om ze echt goed te verpakken is even uitgesloten . tikken met een hand is ook moeilijk zeg.
over een paar weken zijn de wortelstokken ook nog goed om op te sturen, tijd genoeg. dat wel.
dus ik ben er mooi klaar mee. balen dus.
Jakkes KM! Heb je wielrennen gedaan...?

Beterschap, ik hoop dat het allemaal snel herstelt!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:50:25 #54
66422 dutch-mamma
pi_46766389
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 21:46 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Zijn op de post gegaan vandaag
[afbeelding]
Ik hou van je!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_46775653
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:50 schreef dutch-mamma het volgende:

Ik hou van je!
golfer roept nu hier iets heel raars over zijn zaadjes en houden van enzo

sorbootje, je woont echt te ver
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:51:31 #56
66422 dutch-mamma
pi_46782948
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Het zaad is niet verspild

Vandaag gearriveerd! Wanneer moet ik het waar voorzaaien? Meestal tief ik het ergens in april in een bloemenpot, maar het kostbare zaad van Bluezz en Golfer moet toch wel wat extra zorg, vind ik...!
pi_46784726
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:51 schreef dutch-mamma het volgende:

Het zaad is niet verspild

Vandaag gearriveerd! Wanneer moet ik het waar voorzaaien? Meestal tief ik het ergens in april in een bloemenpot, maar het kostbare zaad van Bluezz en Golfer moet toch wel wat extra zorg, vind ik...!
Nou ehm, googlen helpt
Voorzaaien (binnen) ga ik morgen doen.
Voor mij is alles een probeersel, vorig jaar had ik rond april/mei kleine plantjes die uit Shmoopys zaad kwamen in de aarde gezet. Het kwam langzaam op gang, maar het bleef tot lang in het najaar bloeien
Je ziet vanzelf van die bosjes trompetjes hangen na de bloei, die haal je eraf drogen en daar zitten dan weer zaadjes in voor volgend jaar
De blauwe winde moet wel steun hebben trouwens, ik zag vorig jaar iemand die een paar planten helemaal om een bezemsteel had laten lopen bij de voordeur. Charming was dat
pi_46785303
Dat spul groeit ook zo ontzettend snel.

En of het idd blauwe bloemen gaan worden, geen idee, ik dacht dat bij mijhn winde-zaadjes ook, maar geen blauw te zien afgelopen zomer, enkel roze.
En blauw is juist zo mooi.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_46789627
Sjonge jonge, ben ik ff 3 weekjes op vakantie, is het vorige topic vol, en zit deze ook al op pagina 2.

Maar qua bloemen/planten mag ik niet klagen. Costa Rica ziet er echt geweldig mooi uit een aanrader voor mensen die van planten houden en geld over hebben
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:39:13 #60
66422 dutch-mamma
pi_46790034
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 20:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou ehm, googlen helpt
Voorzaaien (binnen) ga ik morgen doen.
Voor mij is alles een probeersel, vorig jaar had ik rond april/mei kleine plantjes die uit Shmoopys zaad kwamen in de aarde gezet. Het kwam langzaam op gang, maar het bleef tot lang in het najaar bloeien
Je ziet vanzelf van die bosjes trompetjes hangen na de bloei, die haal je eraf drogen en daar zitten dan weer zaadjes in voor volgend jaar
De blauwe winde moet wel steun hebben trouwens, ik zag vorig jaar iemand die een paar planten helemaal om een bezemsteel had laten lopen bij de voordeur. Charming was dat
Ik had vorig jaar een mengseltje klimbloemenzaadjes, heb ik in een pot op het balkon gekwakt. Was echt leuk, er zaten zelfs mini kalebasjes tussen! En ook winde, maar ik heb het al opgeruimd na de bloei...
Alles leidde ik langs enkele bamboestokken. Ging uitstekend!
pi_46795475
bedankt voor de beterschapswensen. heel lief.

een rustig tuinvoorjaar voor mij. maar we hebben internet inplaats van een hark en schop.
dus ik kijk hier maar naar tuin en boom en bloem en zo. ben ik toch even aan't plannen wat ik nog in onze kale voortuin wil zetten.
op deze side kun je alles opzoeken, is wel Bels. ik krijg al een paar jaar de info mail .
best leuk.
http://www.tuinadvies.be/1_Index.htm
De Puta Madre
pi_46797024
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 16:15 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ik weet het.. Ik woon best wel aan het eind van de wereld... Maar wie weet...áls je ooit toevallig je eens in dit barre land moet begeven...

Ik heb afgelopen zaterdag zaadjes gekocht van een heel grappige felrode winde met kleine bloemetjes. Die ga ik over een oude, donkergroene tuinstoel laten groeien. Dat ziet er vast wel leuk uit.
Vorig jaar liet ik mijn winde in een boompje groeien. Dat ging goed, alleen zag je van de rest van de boom niets terug, zo goed groeide de winde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorbootje op 01-03-2007 07:20:26 ]
pi_46797068
Ik heb gisteren nog even een paar foto's gemaakt in de tuin. Het waaide erg hard, dus alles bewoog en dat zie je ook aan de foto's, maar aangezien de meteorologische LENTE vandaag begonnen is, hebben we voorjaarsplaatjes nodig!!

Cerinthe die zich vorige zomer heeft uitgezaaid gaat bloeien

Hyacinth

En natuurlijk weer helleborus

En nog ééntje dan...
pi_46807667
Mooi
Ben ook net even naar buiten gelopen :

de bolletjes komen lekker naar boven :

(wat achter die gele aconietjes zit, echt geen idee, w.s. een overblijfsel van een hand met bloemzaad? )

hortensia doet haar bestje :

en de kerria ook
pi_46808042
Is dat geen speenkruid bij je akonietjes?

Zo ja.... ziet er leuk uit, maar sterkte... (woekerdewoekerdewoeker)
pi_46808125
Verder: heerlijke voorjaarsplaatjes!
pi_46808272
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:57 schreef Sorbootje het volgende:
Is dat geen speenkruid bij je akonietjes?

Zo ja.... ziet er leuk uit, maar sterkte... (woekerdewoekerdewoeker)
OMG speenkruid? Als ik goed speur, zit het ook in het gras, kan dat?
Al opgezocht :
http://www.neerlandstuin.nl/planten/speenkruid.html
Vandaar dat ik het dus elk jaar rond deze tijd zie

Ik zie nu ook het dappere sneeuwklokje op de foto achter de hortensia
pi_46808429
Haha jij bent gewoon stiekem een japanner! Je ziet op de foto's pas wat er eigenlijk te zien was
pi_46808539

Ik zie het wel, maar ik fotografeer er gewoon op los en van de 50 zijn er 4 best leuk
Bij die sterhyacint (scilla nogwattus) zie je trouwens goed dat het hier zandgrond is.

Hoe komt het trouwens dat de heide het niet doet hier? Het ziet er zo dor uit
pi_46809737
Gaat met foto's bij mij net zo hoor...

Van die heide...ik weet het niet. Ik heb helemaal niets met heide, dus heb ik er ook geen verstand van. Sorry.
pi_46809890
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:43 schreef Sorbootje het volgende:
Gaat met foto's bij mij net zo hoor...

Van die heide...ik weet het niet. Ik heb helemaal niets met heide, dus heb ik er ook geen verstand van. Sorry.
Ik heb ook niks met heide Maar voor het eeuwige lelijke stukkie waar niks groeit (waar nu dus wel die bollekes ons verblijden) dacht ik, kom, heide doet het altijd.

pi_46810002
Ach, gelukkig heb je nu speenkruid
pi_46810197
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 15:48 schreef Sorbootje het volgende:
Ach, gelukkig heb je nu speenkruid
pi_46812623
veel plezier met het speenkruid

verder wel mooie voorjaarsfoto's allemaal
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_46833169
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:30 schreef Veersesmurf het volgende:
Sjonge jonge, ben ik ff 3 weekjes op vakantie, is het vorige topic vol, en zit deze ook al op pagina 2.

Maar qua bloemen/planten mag ik niet klagen. Costa Rica ziet er echt geweldig mooi uit een aanrader voor mensen die van planten houden en geld over hebben
hebben we allemaal, foto's graag.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')