Nee, goddank niet. Maar dat maakt niet dat ik het wel okee vind als ze zoiets zingen. Maargoed, ik schaamde me ook plaatsvervangend bij 'like a virgin' playbackende achtjarige klasgenootjes, vroeger.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:38 schreef Biancavia het volgende:
Alsof kleuters begrijpen wat ze dan aan het zingen zijn.
Hop Marjanneke stroop in het kanneke, laat de poppekes dansen ...quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:45 schreef anneja het volgende:
[..]
Nee, goddank niet. Maar dat maakt niet dat ik het wel okee vind als ze zoiets zingen. Maargoed, ik schaamde me ook plaatsvervangend bij 'like a virgin' playbackende achtjarige klasgenootjes, vroeger.
Maar mijn huis komt het niet in. Mijn zoons kennen de liedjes van K3 en van die idioten met hun toet-toet-toeter op hun waterscooter (van wie is dat eigenlijk?) wel, maar ik ga dat zeker niet stimuleren. Nou gaat natuurlijk driekwart van de oude kinderliedjes ook over seks, maar een stuk minder expliciet
De meeste vierjarigen die ik ken geven een geheel andere lading aan 'zoenen' dan die die in dat liedje bedoeld wordt.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:33 schreef KroJo het volgende:
de meeste vierjarige meisjes weten heus wel wat zoenen is en als ze dat leuk vinden, soit ...
Ik heb eigenlijk liever dat de liedjes die ze zingen een beetje aansluiten bij hun belevingswereld. Het liefst niet al teveel up-tempo want dat kunnen ze zelf nauwelijks meezingen. En niet mierzoet, want anders word je als ouder zeeziek.quote:ik heb zo idee dat een 4-jarig meisje dat graag zoentjes geeft een stuk gezonder is dan een vierjarige dat liever liedjes over massamoord aanhoort en scheermesjes voor dr vijfde verjaardag vraagt ....
alhoewel dat misschien inderdaad wel een nieuwe mode-wending kan worden... Kindergarten-Goths, nu ja, daar zal jij wel blij mee zijn
Exactquote:Op donderdag 22 februari 2007 12:50 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Hop Marjanneke stroop in het kanneke, laat de poppekes dansen ...![]()
"Ik haat de creche, mama. Het zijn allemaal van zulke conformistische kutkoters die geindoctrineerd zijn door de vrolijke Duplo-poppetjes waarmee ze spelen. Ze denken allemaal in een fucking Disneyland te leven. Het leven doet pijn en de dood is een vriend. O, mag ik trouwens een snoepje?"quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:33 schreef KroJo het volgende:
[..]
Kindergarten-Goths, nu ja, daar zal jij wel blij mee zijn
so what? moet je wat kinderen zingen laten bepalen door de 'sick mind' van hun ouders ...quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:52 schreef anneja het volgende:
[..]
De meeste vierjarigen die ik ken geven een geheel andere lading aan 'zoenen' dan die die in dat liedje bedoeld wordt.
Tja, ook maar verbieden?quote:Der Vogelfänger bin ich ja,
Stets lustig, heisa, hopsassa!
Ich Vogelfänger bin bekannt
Bei Alt und Jung im ganzen Land.
Ein Netz für Mädchen möchte ich,
Ich fing sie dutzendweis für mich;
Dann sperrte ich sie bei mir ein,
Und alle Mädchen wären mein.
Nee, niet door de sick mind van hun ouders, maar door hun eigen belevingswereld. Volwassen sex maakt daar bij het grootste deel van de vierjarigen geen deel van uit.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:57 schreef KroJo het volgende:
so what? moet je wat kinderen zingen laten bepalen door de 'sick mind' van hun ouders ...
ik zie je parallel denk ik wel, maar ik vind het een vierjarige niet expliciete seksuele teksten in de mond willen leggen iets totaal anders dan een peuter schorsen wegens een belachelijk preutse moraal (aangezien die peuter zijn handeling nauwelijks volwassen seksueel bedoeld kan hebben, zie mijn gehamer op belevingswereld).quote:Wat je beweerde deed me opeens denken aan die amerikaanse peuter van drie jaar die van zn kleuterschool geschorst werd wegens 'seksuele aanranding' toen hij de borsten van de kinderjuffrouw beetpakte.
Ik heb het niet over verbieden. Als ze hier thuis een keer zo'n liedje zingen doen ze hun best maar, maar de CD's krijgen ze echt niet. En in een andere taal vind ik het om de een of andere reden minder erg.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:57 schreef KroJo het volgende:
Mijn dochter zingt graag mee met de vogelvanger Papageno uit Die Zauberflöte:
[..]
Tja, ook maar verbieden?
quote:Op donderdag 22 februari 2007 13:13 schreef anneja het volgende:
[..] K3-seksualiteit [..]
vergeet Oya Lele niet:quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Nee, Heyah Mama dan:
[..]
of 'doe maar'
[..]
Leg dat maar uit aan een kleuter van 5.quote:Leven is een feest
Elke dag weer een nieuw avontuur als je bij me bent
‘t leven is een feest
en mijn hart staat in vuur en vlam als je mij verwent
Oh jeee oya lele
Ik geef je een stiekeme zoen
Oh jeee oya lele
En niemand die merkt wat we doen
LOL, K3-CD's verbieden omdat er "sex" in voor komt, en je kinderen wel naar machinegeweren van Metallica laten luisteren.quote:Op donderdag 22 februari 2007 12:52 schreef anneja het volgende:
[..]
Dat gezegd hebbende- mijn eigen kinderen luisteren graag naar de meer toegankelijke nummers van Metallica, vooral Load vinden ze geweldig vanwege de helicopter aan het begin. Dat ze de machinegeweren niet als zodanig herkennen en dat ze de tekst niet begrijpen is misschien wel te vergelijken met over sex zingen en de tekst niet begrijpen. Ik weet niet.
Het leuke van dat verhaal is dat ergens in 2004 de EO een rapportage uitzond bij 2 vandaag over House muziek en Naar House, en dan starten ze met een citaat uit een liedje van Manowar.quote:
Godverdomme wat een leuk topicquote:
Of de T omdat het in de woorden terig of typhus zit. Of de G omdat die voorkomt in het woord godverdomme of grafkanker.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:16 schreef Jump het volgende:
Straks moeten we nog de letter 'e' uit het alfabet halen omdat die in het woord verdomme zit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |