abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 21 februari 2007 @ 17:02:22 #226
95752 crew  Chell
Kluns
pi_46530855
Jeeeej kliekjes

Mijn internet is groter dan FOK en mijn FOK is groter dan OUD (een leven heb ik dan weer niet ) en weet je, dat kliekjesgezeur heb en hou je OVERAL. Zelfs IRL!

Ik snap niet zo goed dat mensen een forum zo ontzettend serieus nemen. Als er eens een keer niet iemand op je reageert: so be it! Dan stel je je vraag nog eens of ergens anders of whatever. Er zijn altijd mensen met wie je meer optrekt dan met anderen. Op je werk, op school, binnen je vriendenkring, binnen je familie. Dat is een keuze die je maakt. Bewust of onbewust trek je meer naar bepaalde mensen toe. En dat gebeurt op een forum dus net zo hard en is niet meer dan normaal! Gewoon groepsdynamica.

Maar nee, op een forum moeten we ineens iedereen als dikke vriendinnen zien, want anders heb je kliekjes. So what! Laat mensen lekker klieken En neem niet alles wat er gebeurt zo ontzettend serieus dus.

En newbie's die er niet tussen komen? Dat ligt vaak toch ook wel aan de newbie in kwestie vind ik. Op FOT wordt er ook vaak gezeurd dat we een kliekje zijn waar niemand tussen komt. Jammer genoeg ben ik alleen het levende voorbeeld dat je er wel degelijk zó tussen komt. Op 11 juni 2006 wandelde ik met mijn compactcamera een meet binnen. Zes maanden later was ik al lang en breed meubilair op FOT en mod.

OUD eng? Geen last van. Ik leef mee met de mensen hier. En met de een heel wat meer dan met de ander. Geef ik lekker eerlijk toe En dat er mensen zijn die totaal niet met mij meeleven omdat ik geen kinderen heb en een raar alleenstaand wicht ben wat wil adopteren: dat mag

En door er op die manier naar te kijken, blijft Fok gewoon leuk.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 februari 2007 @ 17:04:46 #227
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46530926
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:52 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nee, dat was sarcastisch en da's anders.
Nee hoor, die mensen waren écht verbolgen, realiseerde zicht toen dat ze in een post de kritiek van de hele avond bevestigde en noemde het toen 'sarcasme'. Jammer genoeg herkennen de meeste sarcasme nog niet als ze erover struikelen, dus erg geloofwaardig is het niet

Een tip dus....
bovenstaande post van MUUS... dát is sarcasme
  woensdag 21 februari 2007 @ 17:07:13 #228
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_46531012
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 23:56 schreef Ireth het volgende:
Het gevoel van genegeerd worden of er buiten te blijven staan tegen mijn zin in ken ik dus niet, simpel weg omdat ik er niet specifiek in wil staan. Leuk om mee te lezen op zijn tijd, maar het is geen moeten.
Ik dacht "kom laat ik mezelf weer eens quoten"
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 21 februari 2007 @ 17:11:50 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_46531155
Maar volgens mij lopen er twee discussie door elkaar.
  • De discussie van Tinkepink die OUD als en gated community ervaart waar je bijna niet binnen komt.
    Zo ervaar ik het niet, maar goed ik zal vast niet bekend staan om mijn fijngevoeligheid
  • De discussie dat OUD 'eng' is (in de zin van een benauwend, tunnelvisie, navelstaren, niet verder kijken dan de neus lang is, bekrompen wellicht) omdat mensen gewoon 'weigeren' topics die hier niet thuis horen daar te plaatsen waar ze wél thuis horen.
  •   woensdag 21 februari 2007 @ 17:52:01 #230
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_46532310
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 14:37 schreef Sjeen het volgende:
    En Moonah was ook niet echt blij...
    Ik voelde me ook een soort van aangevallen.

Heb vandaag een kutdag dus wellicht daarom een wat felle reactie.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      woensdag 21 februari 2007 @ 17:52:39 #231
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_46532329
    He, het is nog niet afgelopen!
    Eigenlijk wil ik niet meer reageren hierop, want zo serieus neem ik het niet, ik vind Fok leuk en met name OUD omdat ik inderdaad dingen wil uitwisselen, want ja, mijn leven bestaat zo kort na mijn bevalling helemaal in het teken van mijn kind, gelukkig wel! Heb helaas vaak genoeg anders gezien en dat is niet altijd goed.

Ik wil verder even Linda uitzwaaien! Tot ziens!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
      woensdag 21 februari 2007 @ 18:02:36 #232
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_46532720
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 17:04 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, die mensen waren écht verbolgen, realiseerde zicht toen dat ze in een post de kritiek van de hele avond bevestigde en noemde het toen 'sarcasme'. Jammer genoeg herkennen de meeste sarcasme nog niet als ze erover struikelen, dus erg geloofwaardig is het niet

Een tip dus....
    bovenstaande post van MUUS... dát is sarcasme
    Ik ben niet verbolgen over de vraag, hoor, eerlijk waar niet. Ik vind het wel een beetje een stomme vraag, zoals ik later ook zei. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Sjeen werkelijk zich afvroeg of users die vooral in OUD posten irl ook alleen kinderen als onderwerp hebben. Zeker na opmerkingen over bommetjes, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral een bommetje was om een beetje te stoken. En dat mág best hoor, waarom niet, maar ik ga er dan wel cynisch op reageren. Niet vanuit verbolgenheid, wel vanuit ongeloof over de serieuze "ik-vraag-me-zomaar-ineens-af-toon". En die toon is misschien wel typisch voor OUD, want onder die onschuldige noemer kan er heel veel gevraagd en gezegd worden dat wel echt vervelend ishopt? (deze vraag is dat niet, vind ik).

Swetsenegger, dat tweede discussiepunt kun je dan toch gewoon in dergelijke topics aankaarten. Schopje naar R&P, bijvoorbeeld? Of nu hier, een lijstje van de topics die jij ergens anders vindt horen? De moderators zijn de beroerdsten niet en wij users leren ons lesje wellicht ook best snel, als onze topics steeds naar een ander stukje Fok! worden gesc
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 21 februari 2007 @ 18:12:19 #233
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_46533065
    hopt.

(om de laatste zin van Sugar af te maken)
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 21 februari 2007 @ 18:14:42 #234
    67528 Loena-tik-
    Nachtzustertje
    pi_46533144
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 14:45 schreef poemojn het volgende:
    Bij jou was het toch geen verwijt, Sjeen?

Sugar, je kunt het nog iets meta-riger maken idd (is daar een normaal woord voor? of mag ik dat niet hier vragen maar moet dat in TTK? )
    Ik denk eigenlijk dat de meesten hier wel eclectisch bezig zijn.. ik ben hier gekomen omdat ik te weinig mensen met kinderen kende en 't leuk vond om dan online wat erover te praten. Maar daardoor voel ik me niet verplicht heel Fok bij te houden.
    Als ik te weinig op anderen reageer of juist te veel, of te wijsneuzerig ben enz enz is dat heel jammer.. maar PM staat aan dus wie wil kan me dan persoonlijk erop aanspreken.
    En alle newbies zijn welkom
    Heel eloquent hoor Poemojn nu in het nederlands? Zelfs na mij zeven jaar Vwo snap ik nog geen ruk van wat je schrijften nee ik ben geen fan van Google
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
      woensdag 21 februari 2007 @ 18:46:17 #235
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_46534007
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 14:29 schreef Sjeen het volgende:
    Maar goed, ik heb het blijkbaar niet goed geformuleerd, want het wordt als aanval gezien. Jammer...
    Ik lees normale reacties van Ireth, Leah, cattie, easy-going, poemojn, rottdog.

Maar omdat 2 mensen anders reageren vind jij dat het als een aanval wordt gezien?

Typisch weer een voorbeeld dat alleen de nagtieve posts/users blijven hangen. Terwijl er ook gewoon normaal gereageerd wordt. Niet alleen nu, maar overal in OUD. Er zijn een heleboel normale users die normaal met andere users omgaan en ook met newbie's. Maar omdat er een paar vervelende users zijn, die je altijd overal wel zult hebben, zijn alle OUD users hetzelfde ofzow.
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      woensdag 21 februari 2007 @ 18:48:02 #236
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_46534062
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 16:59 schreef MUUS het volgende:
    Als users die niet vast in OUD posten wél de steken en het negeren zien en en de vaste users zien het niet, wie heeft er dan 'gelijk'?
    Is er maar één goed antwoord dan? Er komen hier veel mensen, en iedereen is anders. De één ervaart dit de ander dat. Dat kan toch gewoon? Dat mensen, want dat zijn users tenslotte, verschillend zijn en een andere mening hebben?
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_46534173
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 18:46 schreef texelonia het volgende:

[..]

Maar omdat 2 mensen anders reageren vind jij dat het als een aanval wordt gezien?

Typisch weer een voorbeeld dat alleen de nagtieve posts/users blijven hangen. Terwijl er ook gewoon normaal gereageerd wordt. Niet alleen nu, maar overal in OUD. Er zijn een heleboel normale users die normaal met andere users omgaan en ook met newbie's. Maar omdat er een paar vervelende users zijn, die je altijd overal wel zult hebben, zijn alle OUD users hetzelfde ofzow.
    Oh, dan zal ik wel hetzelfde hebben bij de reacties van achtereenvolgens Sugar, M@x en Rottdog....
    [b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
      Licht Ontvlambaar woensdag 21 februari 2007 @ 19:10:46 #238
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_46534730
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 18:46 schreef texelonia het volgende:

[..]

Grappig dat je niet mijn hele post quote... Daarin stond namelijk ook:
    quote:
    Ik denk niet zo zeer over fora, maar over mensen Dat is namelijk iets wat mij interesseert, hoe mensen denken en doen... En soms wil ik daar wel eens een vraag over stellen. Maar goed, ik heb het blijkbaar niet goed geformuleerd, want het wordt als aanval gezien. Jammer...

Wel leuk om te zien dat de meeste antwoorden die komen, wel stroken met het beeld dat ik verwachtte... Internet is inderdaad groter dan Fok! en de wereld bestaat niet uit Fok! alleen (zou je niet zeggen he, dat ik dat weet )
    Over selectief lezen gesproken
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      woensdag 21 februari 2007 @ 19:34:41 #239
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_46535625
    Ha, ik zag mijn naam voorbij komen. Vervelende user meldt zich

De laatste post van Sugar had van mijn hand kunnen zijn. De post van Sjeen kwam, na 'gedreig' over bommetjes e.d., op mij ook over als gestook. Goed, dat heb ik dan kennelijk verkeerd begrepen, net als dat anderen hier mijn post verkeerd hebben begrepen. Kusje, knuffeltje en kroeltje er over en we zijn weer helemaal terug in de sfeer die zo kenmerkend is voor ons OUD-users. dat laatste is dus sarcastisch bedoeld
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_46535730
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 18:14 schreef Loena-tik- het volgende:
    Heel eloquent hoor Poemojn nu in het nederlands? Zelfs na mij zeven jaar Vwo snap ik nog geen ruk van wat je schrijften nee ik ben geen fan van Google
    Meta.. als in meta-discussie = discussie over discussie; dus steeds een 'trapje hoger' in de hierarchie (sorry, weet niet hoe ik dat beter uit moet leggen), hier dus fok-OUD > FOK > internetfora in 't algemeen.
    En eclectisch: overal vandaan halen wat je 't leukste vindt. Dus van Fok OUD en WGR, en van andere sites andere onderdelen; ipv alles van Fok halen. Dat vindt een groep mensen hier dus vervelend, dat OUD een community op zich is ipv dat iedereen in gelijke mate bij de FOK-community hoort.
      woensdag 21 februari 2007 @ 19:50:36 #241
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_46536222
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 19:34 schreef m@x het volgende:
    De post van Sjeen kwam, na 'gedreig' over bommetjes e.d., op mij ook over als gestook.
    Op mij ook hoor. Ik vond de vraag niet oprecht overkomen. Plus dat er meerdere mensen suggereren dat er 'wat mis is' met vnl in OUD posten of je leven (tijdelijk) in het teken van ouderschap hebben staan. Daar werd in mijn beleving best denigrerend over gedaan. En dat irriteerde me.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_46536794
    Mij ging het niet om Sjeen d'r post, maar om die van mij.

Als mensen mijn post zien als stoken of als "mensen die eens in de zoveel tijd de ramptoerist komen uithangen" zien, dan zegt dat gewoon een hoop over de users zelf.

Ja, dan voel ik me aangesproken, omdat ik nu eens niet in het kliekje/vaste users/meubilair thuishoor, maar wel regelmatig lurk en dingen meekrijg doordat een voormalig meubelstuk nu voornamelijk lurkt.

Mensen pakken er alleen maar stukjes uit en zien alle kritiek alleen maar negatief. (ik geef toe: de posts zijn ook niet opbouwend geschreven, persé, maar dat komt voornamelijk door de verwachte reacties). Niemand haalt de essentie eruit. (dit voornamelijk doordat ik een heel stuk postte over hoe mensen reageren en dan wordt er 1 dingetje uitgetrokken om juist mijn ongelijk aan te tonen, dit geeft op zich wel aan dat de post an sich niet begrepen wordt).
    Ik zit hier echt niet voor mezelf, niet voor Loena, maar omdat ik me erger aan het gedrag hier.(oftewel: een deel van Fok en dat heet toevallig [OUD])

Kan iemand me uitleggen dat hier vaak de meest opgeklopte rellen zijn (want ze gaan over niets, echt waar.....blinde hormoonwoede/kijvende wijven enz. enz....), maar dat "iedereen" vindt dat het hier gewoon hardstikke gezellig is??? (dit is, en ik meld het maar even, maar een deel van de kritiek, een aantal dingen zijn al door Swets en Tinkepink gemeld, maar overheen gelezen, weet ik het, door een deel)
    Het aardige is dat dingen over het algemeen niet snel vergeten worden. Je zal altijd, direct of een steek onder water (dat komt vaker voor) een keertje terugkrijgen.

Wat dat betreft is dat misschien een vrouwending; mannen kunnen soms nog weleens elkaar de hersens inslaan en daarna een biertje drinken

Maar ik zal het wel weer helemaal verkeerd zien.

[OUD] kán echt leuk zijn. Er wordt alleen nu een beetje apart tegenaan gekeken omdat het echt een apart stukje forum is.(en och.... op [WGR] wordt soms ook wel neergekeken, omdat het soms te serieus is, maar owee als er iets mis is met een betaling/levering/salaris, dan weten ze het allemaal makkelijk te vinden)
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:22:52 #243
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_46537540
    En toch he...?
    Zijn jullie echt een beetje raar.

Ik lurk enorm veel in OUD. Nu weten sommigen van jullie wellicht wel, dat ik verre van een liefhebber van het voortplantingsfenomeen ben. Waarom dan in godsnaam in OUD lurken (en ik ben niet de enige!)?
    Omdat in dit deel van FOK! gegarandeerd altijd wel wat te lachen valt, als ik me even verveel. Het gekift, de steekjes onder water, de onderlinge strijd. Maar ook compleet mal, doorgeslagen, infantiel getrut!

Is er bijvoorbeeld een topic met foto's en dan gaan jullie posten alsof je tegen dat kind praat!
    Zie ik posts staan met riedeltjes als:

"Oh Marietje wat een mooie jurk mocht jij van mama aan! En Pietertje wat een gekke bekkies kan jij al trekken grote vent! Suusje, niet zo mama plagen hoor en lief gaan slapen vanavond! Joppie toch oe gekkerd, wel goed de tepel blijven pakken hoor boefje!"

Ja en dan zit ik dus echt te schateren om zo veel zotheid Volwassen vrouwen bij elkaar, die doen alsof de kinderen meelezen op FOK! O en dan zijn die kids ook nog gemiddeld min 1 ofzo, dus hoezo zouden ze überhaupt kunnen begrijpen wat een mooie jurk is, laat staan dat ze mama's laptop opstarten om eens even bij te lezen

Meiden.... Echt.
    Raar.

Beweren dat OUD niet je leven is, maar wel op kindertoon 'praten' tegen een kind van een virtuele kennis die een foto op een forum plaatst.

Uitzonderingen daargelaten he, vóór iedereen weer tegen het plafond zit
    O en van mij hoeft het ook niet anders hoor, ik vermaak me wel met jullie. Boefjes!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:24:08 #244
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_46537596
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:26:25 #245
    3142 m@x
    pi_46537664
    Ik denk dat het inderdaad gewoon een vrouwending is. Zet een stel vrouwen bij elkaar en gegarandeerd dat er haat, nijd en steken onder water voor zullen komen. Daarmee wil ik het overigens niet goedpraten. Ik denk alleen dat je zoiets niet kan voorkomen door het maandelijks weer eens aan te kaarten. Volgens mij was er vorige keer sprake van dat de boel maar eens goed moest uitfikken. Ik zat te wachten, en te wachten, en de discussie bloedde weer eens dood. Wat mij betreft: Speak now or keep silent forever!

Dude
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:29:54 #246
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46537784
    nou ja zeg, nou valt toch even mijn bek open hoor.
    maar ik snap hem. wij OUD users zijn domme infantiele hormoonmonsters die aan wijvennijd en getrut doen. is goed, is prima. ook zo leuk dat het door al die geweldige uberusers die WEL goed zo goed zijn om op de rest van Fok te komen even lekker denigrerend ingewreven wordt. zelfs door een forum admin. nou, petje af hoor. ge-wel-dig
    pffff.... en dan wordt er van "ons" wat gezegd.
    stormy waters...
    sailin'
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:30:55 #247
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_46537811
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 20:29 schreef Belana het volgende:
    maar ik snap hem. wij OUD users zijn domme infantiele hormoonmonsters die aan wijvennijd en getrut doen. is goed, is prima. ook zo leuk dat het door al die geweldige uberusers die WEL goed zo goed zijn om op de rest van Fok te komen even lekker denigrerend ingewreven wordt. zelfs door een forum admin. nou, petje af hoor. ge-wel-dig
    Zelfrelativering, probeer het eens
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_46537857
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 20:29 schreef Belana het volgende:
    In één "woord": " "
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:44 #249
    3142 m@x
    pi_46537941
    Ik vond de post van Dude wel grappig hoor. Een beetje pisnichtenhumor als het ware. Je moet toch toegeven dat het hier af en toe tuttigheid ten top is. Ik kan me heel goed voorstellen dat de rest van fok zich iedere maand weer suflacht als er hier weer wat aan de hand is. Als je er niet middenin zit is het toch ook hilarisch hoe we elkaar steeds weer in de haren vliegen.
      woensdag 21 februari 2007 @ 20:36:00 #250
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_46537995
    ow ja, das nog zoiets, je mag je ook niet aangesproken voelen.
    jezus zeg. het is toch nooit goed. en het zal wel heel grappig bedoeld zijn, maar het schiet mij gewoon in het verkeerde keelgat al dat gezeik over OUD.
    ja, er zal hier altijd wel wat zijn maar niemand kan mij vertellen dat dat elders op Fok niet zo is.
    ik heb zooo ontzettend zat van dat naar beneden gehaal van OUD. er zitten hier plenty mensen die hier gewoon het naar hun zin hebben. iedere keer weer dat zelfde gezeik.
    natuurlijk is het grappig zoals jij het beschrijft dude en geheel gerelativeerd snap ik je ook wel, maar ik heb zo zat hiervan allemaal. mag ik.
    stormy waters...
    sailin'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')