abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46498374
Ik zit met een dilemma en weet niet zo goed wat ik moet doen.
Het gaat om mijn zusje, ze is 19 jaar. Ik heb er vorige week gesnapt met XTC pillen. Haar jas viel op de grond en de pillen viel uit haar jaszak. Ze zei tegen mij dat de pillen van een of andere vriend zijn. Maar dan nog wat moet ze met die pillen op zak? Ik vermoed dat de vriend van mijn zusje een dealertje is. Dit vermoeden heb ik omdat hij altijd grote aankopen doet voor zijn auto, maar hij werkt dus niet.

Ik ben van de ontdekking heel erg geschrokken en weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Aan de ene kant wil ik het tegen mijn ouders zeggen, maar ik weet ook de consequenties hiervan. Mijn vader is vrij streng, mijn zusje zal me dus nooit meer aankijken. Tevens ben ik erg bang dat ze straks gesnapt word door een of andere instantie (politie, etc).

Help? Wat moet ik doen? Tips zijn welkom.

Groeten.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
pi_46498435
Met je zus praten over waarom ze gebruikt/dealt.

Als je er zeker van bent dat zij zelf niet gebruikt/dealt vraag haar dan waarom ze die pillen bij heeft, misschien wordt er wel misbruik van haar gemaakt.
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_46498605
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:46 schreef JediMindTricks het volgende:
Met je zus praten over waarom ze gebruikt/dealt.

Als je er zeker van bent dat zij zelf niet gebruikt/dealt vraag haar dan waarom ze die pillen bij heeft, misschien wordt er wel misbruik van haar gemaakt.
Ik ben er dus niet zeker van dat ze niet gebruikt. Als ik erover begin, begint ze alleen maar te schreeuwen tegen me. Kortom ze luistert dus niet naar me.
Tja misschien gebruikt ze ook wel niet....
Het probleem is gewoon dat ik al een week hiermee rond loop en mijn zusje niet de afgrond in wil zien gaan! Ik geef gewoon heel veel om haar!

Het liefste schop ik dr vriend in de afgrond maar daar bereik ik ook niks mee.
Maak wat moois van je leven!
Je Leeft Tenslotte maar een keer!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:54:07 #4
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_46498715
Aangifte doen en ze via het officiele hulpcircuit laten helpen.
Dat ventje moet eens eventjes de bak in, dan leert 'ie het wel af !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 20 februari 2007 @ 18:54:43 #5
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_46498732
nou geloof me... die gebruikt heus wel eens iets
zeker als je zo "agressief" reageert op die vraag....
en 30 pillen is best wel een aardige hoeveelheid....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_46498899
Als ze wel eens gebruikt, is er natuurlijk nog geen man overboord en gaat ze echt de afgrond niet in hoor.
Negatief en afkeurend reageren zal haar ook zeker niet open doen staan voor goede raad.
Het vriendje afzeiken evenmin.

Kortom, geen drama van maken, beetje in de gaten houden of het allemaal goed met haar gaat en vriendelijk blijven over het vriendje. Het vriendje dat door ouders/broers/zussen wordt afgezeken of waarvoor gewaarschuwd wordt, is vele malen interessanter dan het vriendje dat gewoon geaccepteerd wordt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46499001
Je zegt gewoon tegen haar dat je het er met haar over wilt hebben dat het je niet lekker zit. Begint ze dan weer te schreeuwen dan zeg je dat je het tegen je ouders verteld als ze dan nog niet normaal kan praten.
pi_46499236
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:01 schreef Riann het volgende:
Je zegt gewoon tegen haar dat je het er met haar over wilt hebben dat het je niet lekker zit. Begint ze dan weer te schreeuwen dan zeg je dat je het tegen je ouders verteld als ze dan nog niet normaal kan praten.
eench

confronteren..
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:08:33 #9
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46499321
XTC is toch maar een paar euro/pil?
A.F.C. Ajax
pi_46499445
Chanteren, zowel je zus als haar vriendje!
Huh?
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:12:08 #11
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_46499473
Het klinkt trouwens uit de scene van een film, dat die jas op de grond valt en de pillen er uit vallen.
A.F.C. Ajax
pi_46499489
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:50 schreef Glenn-Micra het volgende:

[..]

Ik ben er dus niet zeker van dat ze niet gebruikt. Als ik erover begin, begint ze alleen maar te schreeuwen tegen me. Kortom ze luistert dus niet naar me.
Tja misschien gebruikt ze ook wel niet....
Het probleem is gewoon dat ik al een week hiermee rond loop en mijn zusje niet de afgrond in wil zien gaan! Ik geef gewoon heel veel om haar!

Het liefste schop ik dr vriend in de afgrond maar daar bereik ik ook niks mee.
UHm, dat vriendje opzoeken en hem even goed in elkaar slaan, voor mij part met zijn vieren dat die even goede pijn heeft, en dat die het wel uit zijn hoofd laat om ooit nog bij jouw zus in de buurt te komen. Dat is het enige wat je zou moeten doen.
pi_46499511
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef SoupNazi het volgende:
Het klinkt trouwens uit de scene van een film, dat die jas op de grond valt en de pillen er uit vallen.
Goede Tijden Slechte Tijden!
pi_46499580
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 18:58 schreef miss_sly het volgende:
Als ze wel eens gebruikt, is er natuurlijk nog geen man overboord en gaat ze echt de afgrond niet in hoor.
Negatief en afkeurend reageren zal haar ook zeker niet open doen staan voor goede raad.
Het vriendje afzeiken evenmin.

Kortom, geen drama van maken, beetje in de gaten houden of het allemaal goed met haar gaat en vriendelijk blijven over het vriendje. Het vriendje dat door ouders/broers/zussen wordt afgezeken of waarvoor gewaarschuwd wordt, is vele malen interessanter dan het vriendje dat gewoon geaccepteerd wordt!
Snap jij het wel. Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie. Als een van die jongens dat bij mijn zus/zusje zou doen, had ik het wel geweten. En dan kun je wel zeggen geweld lost niks, in deze situatie lost het alles op.
pi_46499674
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:12 schreef honderd het volgende:

[..]

UHm, dat vriendje opzoeken en hem even goed in elkaar slaan, voor mij part met zijn vieren dat die even goede pijn heeft, en dat die het wel uit zijn hoofd laat om ooit nog bij jouw zus in de buurt te komen. Dat is het enige wat je zou moeten doen.
Om vervolgens 2 dagen later met diezelfde vrienden naar het ziekenhuis te kunnen om een bosje bloemen bij het zusje te bezorgen? Geen goed idee, die lui geven meestal minder om een ander dan jij en zijn wat lastig bang te maken.

Ik zou eens met hulpverlening gaan praten, misschien hebben die oplossingen en kunnen ook uitleggen waarom dat wel of geen goeie oplossing is.
En anders confronteren en dreigen naar je ouders te stappen als ze niet alles opbiegt.
-
pi_46499757
XTC

Je gaat je zusje toch niet verlinken? Ze is 19...
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_46499775
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:14 schreef honderd het volgende:

[..]

Snap jij het wel. Ik ken ook wel een paar jongens die "dealen", die dumpen vaak genoeg even pillen bij andere omdat zij dan minder risico hebben. Ofwel zijn zus wordt gewoon keihard gebruikt, en hij zet haar in een gevaarlijke positie. Als een van die jongens dat bij mijn zus/zusje zou doen, had ik het wel geweten. En dan kun je wel zeggen geweld lost niks, in deze situatie lost het alles op.
Ik vind jou met je opmerkngen over geweld echt net zo dom als jij die jongens die dealen En nee, ook in dit geval lost geweld niets op.

Maar goed, je hebt geen flauw idee of zijn zus keihard wordt gebruikt. Misschien heeft ze gewoon 30 pillen voor haar eigen voorraad, misschien draait ze willens en wetens mee met de dealerpraktijken van haar vriendje, misschien kan ze er neit goed tegenop. In alle gevallen is geweld geen oplossing, tegen de ouders vertellen jaag je haar alleen maar meer tegen je in het harnas en het vriendje afkeuren en de omgang weigeren maakt hem alleen maar interessanter.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_46499849
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:17 schreef splendor het volgende:

[..]

Om vervolgens 2 dagen later met diezelfde vrienden naar het ziekenhuis te kunnen om een bosje bloemen bij het zusje te bezorgen? Geen goed idee, die lui geven meestal minder om een ander dan jij en zijn wat lastig bang te maken.
In welke wereld leef jij? Denk jij nu serieus dat die loopjongetjes nu ook maar iets gevaarlijk zijn? Ze worden vaak wel geaccepteerd maar daar is ook alles mee gezegd. Buttyboys.
pi_46499900
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind jou met je opmerkngen over geweld echt net zo dom als jij die jongens die dealen En nee, ook in dit geval lost geweld niets op.
Wat weet jij nu van een jongenswereld.
pi_46499905
Gewoon zeggen dat je de helft van de pillen wilt; anders vernaai je haar
#winning
pi_46499977
Ja, ga je zusje maar verraden .
Secrets never die. Only people.
pi_46500017
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:21 schreef honderd het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij? Denk jij nu serieus dat die loopjongetjes nu ook maar iets gevaarlijk zijn? Ze worden vaak wel geaccepteerd maar daar is ook alles mee gezegd. Buttyboys.
Jij hebt natuurlijk praktijk ervaring met een aantal van die gasten.
Enig idee wat die lui doen als hun handeltje in gevaar komt dankzij een meisje van, hoe oud was ze, 15? 19 dus.

En daarbij helpt TS zijn zusje niet met die gast in elkaar te slaan.
Mocht het nodig zijn dan kan rammen altijd nog wel, eerst op de nette manier proberen.
-
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:26:25 #23
64949 Gappie
the one and only
pi_46500031
Misschien een briefje schrijven naar zus lief? Klinkt misschien raar maar als zij niet nomaal met jou kan converseren kan het ee nmakkelijk oplossing zijn.. Zeg hoe jij je erover voeld en hoeveel je om haar geeft.. gewoon eerlijk over je gevoelens zijn..

mail desnoods
d(-_-)b
pi_46500035
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:14 schreef honderd het volgende:

[..]

mee eens.

Lekkere vriend dan dat ie haar daarvoor gebruikt
pi_46500155
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 19:26 schreef splendor het volgende:

[..]

Jij hebt natuurlijk praktijk ervaring met een aantal van die gasten.
Enig idee wat die lui doen als hun handeltje in gevaar komt dankzij een meisje van, hoe oud was ze, 15? 19 dus.
Huilen op het politiebureau. En als ze zo bang zijn dat hun handeltje in gevaar komt kun je ze maar beter in elkaar slaan, en even duidelijk maken dat je het niet erg vindt dat die dealt maar dat jouw familie hier niet aan meedoet. Overigens, als jij gewoon als man tegen man naar die kerel gaat en hem even dringend verzoekt te stoppen wil het ook wel werken, maar dan moet je wel overtuigend zijn (in dit geval hoeft het niet met geweld maar de meeste hebben dit niet in zich).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')