abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46494449
artikel

nationale trots

Wat blijkt nu, een schoolkameraadje van mn broertje heeft voor de gein geboden op het artikel denkende dat het wel weer overboden zou worden. De registratie duurde wat langer dan verwacht en wat blijkt:

Congratulations: YOU ARE THE HIGHEST BIDDER!

Enigste minpuntje: het raampje kostte 3 miljoen euro

Krijgt ie hier mot mee?
pi_46494492
Als hij onder de 18 jaar is dan is er geen enkel probleem. Als hij er boven is dan heeft hij denk ik wel een wettelijke bedenktijd bij zo'n hoog bedrag. Het is wel een goeie trouwens.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:46:33 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46494497
Leuk verzonnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_46494549
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:46 schreef buachaille het volgende:
Als hij onder de 18 jaar is dan is er geen enkel probleem. Als hij er boven is dan heeft hij denk ik wel een wettelijke bedenktijd bij zo'n hoog bedrag. Het is wel een goeie trouwens.
Hij is net 18 geworden
quote:
Leuk verzonnen.
Niet dus, ene Ruud te Hengelo.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 16:51:34 #5
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_46494684
Hij is goed.
pi_46495128
Waarom zou uberhaupt iemand bieden op het kozijn. Buiten dat het geheel nutteloos is, is het niet onwaarschijnlijk dat het ook nog eens nep is.
pi_46495174
pi_46495228
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 16:51 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Hij is goed.
Is het werkelijk zo onvoorstelbaar dat iemand die bij ons in de buurt woont een bod heeft gedaan op zo'n item op INTERNET? Welkom in de moderne wereld.

Het is serieus maar je bent vrij om me niet te vertrouwen.
pi_46495270
assa... wat?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 20 februari 2007 @ 17:08:27 #10
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_46495279
quote:
Op dinsdag 20 februari 2007 17:06 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo onvoorstelbaar dat iemand die bij ons in de buurt woont een bod heeft gedaan op zo'n item op INTERNET? Welkom in de moderne wereld.

Het is serieus maar je bent vrij om me niet te vertrouwen.
Ik vertrouw je
Ik vond jou ook niet goed, maar hem!
  dinsdag 20 februari 2007 @ 19:57:25 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_46501212
Heb je concrete bewijzen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_46501408
Ik mag hopen dat 'ie flink moet bloeden, zal hem leren.
pi_46517251
Het ligt volgens mij een beetje aan de verkoper, wat die nu gaat doen. Waarschijnlijk snapt die ook wel dat die ene gast van 18 het niet kan betalen en hij zal het raam nu verkopen aan de hoogste bieder die wel het geld heeft.

De "grap" is trouwens wel een beetje flauw en oud en bovendien niet origineel, maar dat terzijde.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:05:35 #14
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_46517393
Ik denk ook dat de koper niet echt is. Als je ziet dat de vorige dingen die deze gast kocht, marker pennen waren.

ebay link
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_46517944
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:05 schreef Knarf het volgende:
Ik denk ook dat de koper niet echt is. Als je ziet dat de vorige dingen die deze gast kocht, marker pennen waren.

ebay link
Het staat ook in de Belgische krant:

http://www.tijd.be/mijn_n(...)tikel.asp?Id=2712188
quote:
Het raam van waaruit John F Kennedy is gedood, is verkocht voor 3 miljoen dollar op de veilingssite e-Bay. Het raam werd te koop aangeboden door Caruth Byrd. Zijn familie was eigenaar van de Texas School Book Depository in Dallas vanwaaruit Oswald de president neerschoot.

(belga) - De koper van het ding draagt de nickname 'r.seydel' en woont volgens zijn profiel op e-Bay in Nederland. Hij betaalde exact 3.001.501 dollar. Het raam bevond zich voor meer dan tien jaar in een museum in Dallas. Alhoewel er commotie bestaat over de echtheid ervan, verzekerde Byrd dat hij de koper alle documenten die aantonen dat dit raam weldegelijk het echte is, zal bezorgen.
Hij heeft nog geprobeerd z'n naam te veranderen (of de account), kun je zien aan t icoontje op Ebay.
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:55:06 #16
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46518315
Ik denk het inderdaad aan de verkoper ligt. Omdat je wettelijk gezien aan de koop vast zit, kan de verkoper via procedures zijn geld proberen te krijgen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:56:40 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_46518352
Ik denk niet dat hij uiteindelijk 3 miljoen moet ophoesten, maar hij zal er nog wel wat probleempjes mee krijgen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 21 februari 2007 @ 09:57:37 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46518370
Jezus... Wat lopen er domme lui rond op deze wereld .
Een dergelijke domme actie zal ie niet nog een keer uithalen.
pi_46518473
aangezien ebay commissie krijgt op de verkoopprijs zullen die ook niet blij zijn en de verkoper graag aan info helpen
pi_46519007
Ik ben wel heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. In principe is dit gewoon een geldige koopovereenkomst dus het kon wel eens lastig voor hem worden om er onderuit te komen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46520111
van Ebay:
quote:
he box below contains the User IDs that this member has used on eBay.
This person's no longer a registered eBay user.
User ID Effective Date End Date
d!sguise Feb-18-07 Not a registered user
r.seydel Apr-07-05 Feb-18-07
Hij is dus geen Ebay lid meer, nu vijf dagen na het eind van de veiling.
pi_46520184
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:15 schreef ..-._---_-.- het volgende:
van Ebay:
[..]

Hij is dus geen Ebay lid meer, nu vijf dagen na het eind van de veiling.
Er afgemikt dus.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_46522544
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Er afgemikt dus.
Dat niet alleen, ik hoorde van mn broertje dat ie een contract moet ondertekenen van fraude.

Dit was enkele jaren niet zo heel boeiend maar Ebay is in de tussentijd gewoon een multinational geworden met behoorlijk wat macht en ik denk dat de CIA zoiets ook wel meeneemt in hun administratie. Kut dus
pi_46522616
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:57 schreef bleiblei het volgende:
Jezus... Wat lopen er domme lui rond op deze wereld .
Een dergelijke domme actie zal ie niet nog een keer uithalen.
Hij was niet degene die de knop indrukte maar een kameraad van hem, hij stond er echter wel bij.
Zoiets in de trend van ' ach boeien, we gooien er nog 100 dollar bij, lache'. Niet dus.

De invoer duurde wat langer dan verwacht en de server bleef een beetje hangen, voordat ze het wisten waren ze de laaste bieders, en verdomde goede bieders ook
  woensdag 21 februari 2007 @ 12:42:47 #25
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_46522661
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Hij was niet degene die de knop indrukte maar een kameraad van hem, hij stond er echter wel bij.
Zoiets in de trend van ' ach boeien, we gooien er nog 100 dollar bij, lache'. Niet dus.

De invoer duurde wat langer dan verwacht en de server bleef een beetje hangen, voordat ze het wisten waren ze de laaste bieders, en verdomde goede bieders ook
Lekkere kameraad!
pi_46522707
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:39 schreef alex4allofyou het volgende:

Dit was enkele jaren niet zo heel boeiend maar Ebay is in de tussentijd gewoon een multinational geworden met behoorlijk wat macht en ik denk dat de CIA zoiets ook wel meeneemt in hun administratie.

Jij gelooft ook nog in sinterklaas zeker, beste vrind.
pi_46523308
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ja, tis altijd een ander.
pi_46523635
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 09:55 schreef LENUS het volgende:
Ik denk het inderdaad aan de verkoper ligt. Omdat je wettelijk gezien aan de koop vast zit, kan de verkoper via procedures zijn geld proberen te krijgen.
ja die zal hij dan ook krijgen van een kloothommel van net 18 jaar.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:23:08 #29
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_46523930
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:14 schreef PVV het volgende:

[..]

ja die zal hij dan ook krijgen van een kloothommel van net 18 jaar.
Waarom niet. Hij heeft geboden en zal moeten betalen.
Waarschijnlijk zal het nog wel helpen dat hij in een ander land woont.
Maar ik denk dat Ebay hier ook wel werk van gaat maken.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:25:00 #30
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_46523996
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:23 schreef Knarf het volgende:

[..]

En terecht
pi_46524218
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 12:44 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Jij gelooft ook nog in sinterklaas zeker, beste vrind.
Ebay verdient nu ongeveer een miljard per jaar, dat zal denk ik wel blijven groeien als ze meer markten in handen hebben a la Marktplaats.

Als je kijkt naar de goederen die verhandelt worden op Ebay waar ze een graantje van meepikken dan is Ebay een grote speler in het handelsverkeer:

Cijfers 2006

Cars: $6.5 billion
Consumer electronics: $2.6 billion
Computers: $2.4 billion
Intellectual property: $2 billion
Clothing: $1.8 billion
Sports stuff: $1.8 billion
Collectibles: $1.5 billion
Toys: $1.5 billion
Home & garden: $1.3 billion
Jewelry: $1.3 billion
Auto parts: $1 billion.

Daar komt nog bij dat ze er nieuwe diensten bij zullen doen waar Paypal een voorbeeld van is.

Alles bij mekaar is het gewoon een multinational geworden, en in het Westen (maar met name in Amerika) geldt dat wanneer je geld hebt je (politieke) macht hebt.

Dus ik weet niet waarom je die smilies tevoorschijn haalt.
pi_46524520
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:23 schreef Knarf het volgende:

als landgenoot hoop ik het niet voor hem in iedergeval. zou knap lullig zijn. weg rijbewijs, weg auto, weg kamer, weg studeren, weg mooie dure kleren. niks meer te neuken voor de rest van je leven
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:44:43 #33
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_46524572
Misschien kan hij beroep doen op de wet 'kopen op afstand'
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:57:42 #34
24533 ACT-F
pi_46524956
Nog een artikel:

http://www.freenet.de/fre(...)29e85303676ab45.html

Komt hij uit Hengelo OV of GLD?
pi_46526031
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:43 schreef PVV het volgende:

[..]

als landgenoot hoop ik het niet voor hem in iedergeval. zou knap lullig zijn. weg rijbewijs, weg auto, weg kamer, weg studeren, weg mooie dure kleren. niks meer te neuken voor de rest van je leven
En als het een belg was geweest had het je niks kunnen schelen?

Anders leen je die jongen even wat geld, als je je zo'n zorgen om hem maakt, als landgenoot
pi_46526331
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:32 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Dus ik weet niet waarom je die smilies tevoorschijn haalt.
Het ging meer over het CIA-gedeelte, lijkt me.
pi_46526372
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja, straks moet ie nog naar Guantanamo Bay
pi_46527304
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:57 schreef ACT-F het volgende:
Nog een artikel:

http://www.freenet.de/fre(...)29e85303676ab45.html

Komt hij uit Hengelo OV of GLD?
Overijssel
pi_46527401
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:42 schreef Sloggi het volgende:

[..]

OK, maar dan toch, je doet zaken met een Amerikaans bedrijf dat een bemiddelingsbedrijf is voor een Amerikaanse particulier welke op zijn beurt benadeelt is. Reden genoeg.

De CIA heeft sowieso heel veel internationale records zelfs als het niets met Amerika van doen heeft, ze doen dit als voorzorgsmaatregel aangezien Amerika een groot immigratieland is enne Amerika zit overal. Big Brother is watching u
  woensdag 21 februari 2007 @ 15:23:15 #40
24533 ACT-F
pi_46527523
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Overijssel
Ok, RTV Oost is zojuist getipt
pi_46527600
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:19 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

OK, maar dan toch, je doet zaken met een Amerikaans bedrijf dat een bemiddelingsbedrijf is voor een Amerikaanse particulier welke op zijn beurt benadeelt is. Reden genoeg.

De CIA heeft sowieso heel veel internationale records zelfs als het niets met Amerika van doen heeft, ze doen dit als voorzorgsmaatregel aangezien Amerika een groot immigratieland is enne Amerika zit overal. Big Brother is watching u
Iets onbenulligs als fraude lijkt me niet iets waar de CIA zich mee bezighoudt.
pi_46529349
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Iets onbenulligs als fraude lijkt me niet iets waar de CIA zich mee bezighoudt.
Dat is inderdaad een zaak voor de FBI.
pi_46532711
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 14:31 schreef Nielsch het volgende:

En als het een belg was geweest had het je niks kunnen schelen?

Anders leen je die jongen even wat geld, als je je zo'n zorgen om hem maakt, als landgenoot
idd als het een belg was geweest had het me geen reet uitgemaakt alsmede het een marokkaan was geweest. hoewel ze in marokko nog geen pc's hebben dus vermoedleijk kon hij daar niet op bieden. Meki heeft zijn pc uit nederland meegenomen trouwens.

verder heb ik niet zoveel geld omdat ik geen loverboy ben, drugs verkoop, overvallen pleeg en weet kweek
pi_46542935
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 16:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een zaak voor de FBI.
De Federal Bureau of Investigation vs de Central Intelligence Agency, mmm, ik opt toch voor de CIA.
pi_46543303
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:46 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

De Federal Bureau of Investigation vs de Central Intelligence Agency, mmm, ik opt toch voor de CIA.
Fraude zaken vallen volgens mij onder de FBI.
  woensdag 28 februari 2007 @ 22:20:57 #46
24533 ACT-F
pi_46789207
quote:
Hengelose jongen biedt op wereldberoemd raam

Het NOS Journaal besteedde op 16 februari uitgebreid aandacht aan de veiling van het raam van waaruit Lee Harvey Oswald president John F. Kennedy doodschoot. Rond die tijd zat een Hengelose jongen net als vele leeftijdgenoten achter de computer. ‘Ik doe ook mee aan die veiling’ heeft hij later tegen zijn ouders gezegd.
Even nadat de veiling was afgesloten, kwam er een e-mail binnen. De gelukkige koper werd gefeliciteerd door eBay met de koop van de ‘John F. Kennedy Assassination Shooters Perch Window JFK’ voor 3.001.501 Amerikaanse dollars.

Lees hier woensdag meer over in onze krant.
http://www.tctubantia.nl/voorpagina/article1161466.ece

Wie gaat het artikel inscannen?
pi_46794120
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 22:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wie gaat het artikel inscannen?
En ik maar te horen krijgen dat ik uit mn nek lul.

For all you doubters:
pi_46797571
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 00:29 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

En ik maar te horen krijgen dat ik uit mn nek lul.

For all you doubters:
Je loopt nu al een week lang aandacht te vragen voor iets wat een kameraad van jou niet eens zelf heeft gedaan. Beetje triest. Zoveel doubters waren er nu ook weer niet.
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:49:56 #49
24533 ACT-F
pi_46801561
quote:
Twentse puber kocht Kennedy-raam

HENGELO - Heel even was hij wereldnieuws. Zonder dat hij het zelf wilde. Want uiteraard was het niet de bedoeling van een 17-jarige Hengelose scholier om het raam van het pand van waaruit Lee Harvey Oswald in 1963 de Amerikaanse president John F. Kennedy vermoordde, voor veel geld te kopen. Maar het gebeurde toch.

De Texas School Book Depository waarvan het geveilde raam onderdeel van geweest zou zijn. Foto ANP

De schrik was groot in het Hengelose gezin toen bleek dat de zoon de hoogste bieder was na de veiling op de internetsite eBay; 3.0001.501 Amerikaanse dollars had de Nederlandse koper over voor het raam. Gelukkig voor de Hengelose jongen kon hij onder de koop uitkomen. „Maar je verbaast je erover dat het heeft kunnen gebeuren", zegt zijn vader. „Hij heeft het gedaan in een vlaag van verstandsverbijstering."

Het NOS Journaal besteedde enkele weken geleden uitgebreid aandacht aan deveiling van het beruchte raam. Het is het raam van waaruit Lee Harvey Oswald'JFK' doodschoot. Ten tijde van de moord zat het raam in de Texas School Book Depository. De veiling was op vrijdag 16 februari. Net zoals zoveel leeftijdgenoten zat de Hengelose jongen 's avonds rond zes uur achter de computer. 'Ik doe ook eens mee aan een veiling' heeft hij later tegen z'n ouders gezegd.

Hij had ingelogd op de bekende veilingsite eBay via een account van z'n kameraad uit Hengelo, die wel vaker spullen kocht op internet. „Wij zaten op dat moment gewoon in de kamer", zeggen de ouders van de jongen. Ze hadden geen idee wat hun zoon aan het doen was. De 'gouden bieding' deed de scholier uiteindelijk 22 seconden voor het einde van de veiling. „Hij had 100 dollar meer geboden dan het op dat moment hoogste bod", zegt zijn vader, die het nog steeds niet kan snappen dat het is gebeurd. „Hij heeft het volledige bedrag moeten intoetsen: ruim drie miljoen dollar. En dat bedrag heeft hij ook nog eens moeten bevestigen."

Even nadat de veiling op 16 februari was afgesloten, kwam er een e-mail binnen bij de Hengelose familie. De gelukkige koper werd gefeliciteerd door eBay met de koop van de 'John F. Kennedy Assassination Shooters Perch Window JFK.' Over de overdracht van de gekochte spullen en het betalen van de ruim drie miljoen dollar kunnen koper en verkoper rechtstreeks contact opnemen. „Hij werd groen en geel", zegt de moeder over haar zoon. Zijn broer kreeg de slappe lach. De mededeling dat de jongen 'winner of the auction' was, zette hem nog even op het verkeerde spoor. Maar hij had het raam niet gewonnen, er moest fiks voor in de buidel worden getast.

Pa zag meteen in dat het zaak was snel actie te ondernemen. Dus ging er per kerende post een mailtje uit Hengelo naar de verkoper in de Verenigde Staten. Het raam is eigendom van Caruth Byrd, die zich laat vertegenwoordigen door Fred McLane. Korte inhoud van dat mailtje: het Hengelose bod was een vergissing, de koop gaat niet door. Het digitale antwoord uit de VS wordt nu gekoesterd in het Hengelose gezin: 'Het geschil over objectnummer... is na wederzijds overleg afgesloten. Je bent McLane niets meer verplicht met betrekking tot dit object. Bedankt, eBay.'

De vader: „De bieding is daarmee ongedaan gemaakt. We hebben het zwart op wit." Daarmee loopt een digitaal avontuur met een sisser af voor de Hengelose scholier. Maar het heeft zijn ouders wel aan het denken gezet. „Als je hier aan de deur een encyclopedie koopt, heb je zelfs nog een aantal dagen bedenktijd. Dat zou ook moeten gelden als je iets koopt via internet." Daar zou de Nederlandse regering volgens de ouders van de jongen wel iets aan mogen doen. Kinderen verbieden dergelijke sites te bezoeken, is onmogelijk, zegt de vader. „Kinderen weten immers veel meer van computers dan hun ouders. "

Die heeft ontzettend veel geluk gehad, want voor hetzelfde geldt had hij het bedrag kunnen afdwingen. Maar de verkoper zag natuurlijk ook wel in dat er niets te halen viel
  donderdag 1 maart 2007 @ 11:55:55 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46801738
Wel lekker dat die ouders de schuld afschuiven aan anderen .
Ja de overheid moet er iets aan doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')