Mwaaah, niet meer dan anders. Hahaa, daar heb je wel wat aan he?! Nee Franse auto's zijn electronisch nooit de meest betrouwbare geweest eerlijk gezegd. Een boordcomputer wil wel eens stuk gaan, maar dat is niet erg, die verschaft alleen maar informatie voor de bestuurder, niet voor de auto zelf.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:20 schreef tjrep het volgende:
Oke', ik begrijp uit je post dat ik geen turbo-versie moet hebben.
Je hebt geen ervaringen met de lectronica begrijp ik uit je post. Sommigen vertellen hele verhalen over defecte sensoren, kapotte boordcomputer etc. Dit is een nogal belangrijk punt omdat volgens mij de Espace nogal afhankelijk is van de electronica, gezien dat bijna alles electronisch bendient/aangestuurd wordt.
Is bij elke vrijwel elke 16v renault zo.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:39 schreef tjrep het volgende:
volgens mij loop je zowiezo al leeg op een 6 cylinder 24V (qua benzine dan).
goede tip overigens om ook de waterpomp te vervangen, bedankt, zal ik zeker onthouden.
automaat stuk en al aan zijn 3e turbo bezig = aftrappenquote:Op woensdag 21 februari 2007 03:39 schreef OreO het volgende:
me pa heeft een espace uit 2005 dacht ik,nog geen ton gelopen en hij heeft al zijn derde turbo... en ook electronica gekloot.Wat een bagger auto.
De automaat schakelt trouwens ook totaal niet lekker
Hoeft zeker niet, er zijn meer problemen met turbo's en tiptronics bij de firma renault/peugeot.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
automaat stuk en al aan zijn 3e turbo bezig = aftrappen
kan niet anders.
best spul danquote:Op woensdag 21 februari 2007 12:48 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Hoeft zeker niet, er zijn meer problemen met turbo's en tiptronics bij de firma renault/peugeot.
Zo heb ik al eens mee mogen maken dat de nieuwe laguna 2.2 diesel ook diverso turbo's versleet binnen 100.000km, terwijl de eigenaar daarvoor een 318tds 400.000 km gereden heeft zonder noemenswaardige problemen. (terwijl bekend is dat het hier nogal eens fout kan gaan als er "getrapt" word.)
Die branden ook hoor!quote:Op donderdag 22 februari 2007 01:38 schreef Driverrrr het volgende:
laat ik het zo zeggen....
Ik heb in 2 weken tijd 2 van zulke auto's brandend op de vluchtstrook zien staan....
My opinion: IK zou m nooit kopen, doe mij maar een jap.
Heb zelf een Espace diesel uit '98 en heb idd een waterpomp moeten vervangen en de steun waar de spanner van de distributieriem op zit is een keer afgebroken. steun kost ¤30 maar als het kreng afbreekt is de schade minstens ¤1500. 10000km daar voor was de riem vervangen volgens het gebruikelijke onderhousschema, bij die vervanging hoort wel de spanner maar niet de steun. Zou als je er een koopt dat soort dingen ook laten vervangen als ze toch die riem doen. Verder is het een heerlijke auto met veel comfort en ruimte waar ik al zo'n 250.000km in heb gereden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:58 schreef JohnnyBe het volgende:
Ik heb 5 jaar bij Renault gewerkt, van 98 tot 03 en mijn bevindingen: die 2.0 turbo motor moet je echt niet nemen, al die turbo's draaien stuk door combi van slechte koeling en smering, hebben ze nu nog steeds last van trouwens.
Die 16 klapper motoren zijn prima, let altijd wel goed op de distributie riem en het onderhoud. Waterpompen zijn ook een zwak punt (althans, bij de garage waar ik werkte).
Verder gewoon een goeie auto voor weinig geld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |