waarom zou de vriendschap kapot zijn? Wat is er nu werkelijk gebeurd. Weinig toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:12 schreef Re-Joyce het volgende:
besefte ik dat de vriendschap nu kapot was,
Dat lijkt me idd een goed idee, gewoon face-to-face met elkaar praten hierover. Woorden in een mailtje kunnen anders en wellicht helemaal verkeerd geïnterpreteerd worden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Stap in de trein en ga weer naar haar toe.
Ik kan het niet goed uitleggen, maar het voelt zo. Alsof de keuze is, geen vriendschap, of iets anders dan de vriendschap die we hadden. Nu ik weet wat ik nu weet, lijkt de weg terug naar hoe het was in ieder geval afgesloten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:16 schreef Argento het volgende:
[..]
waarom zou de vriendschap kapot zijn? Wat is er nu werkelijk gebeurd. Weinig toch?
Het is zo groot als je het zelf maakt, de persoon is toch niet veranderd?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:22 schreef Re-Joyce het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed uitleggen, maar het voelt zo. Alsof de keuze is, geen vriendschap, of iets anders dan de vriendschap die we hadden. Nu ik weet wat ik nu weet, lijkt de weg terug naar hoe het was in ieder geval afgesloten.
In die zin is het heel reeel dat de vriendschap die we hadden niet meer bestaat.
precies. In een (slaap)dronken bui heeft ze je gezoend. Wat is er na die gebeurtenis nu echt veranderd aan jullie vriendschap? En willen jullie wel dat er iets veranderd is? Als voor beide het antwoord ontkennend luidt, waarom zou er dan toch iets veranderd moeten zijn?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:25 schreef VaLkyRie het volgende:
ach, tís carnaval
Maargoed ff relativeren meid, niet het einde van je vriendschap of de wereld toch?
Ff laten bezinken en dna nog eens bekijken wat er nou aan de hand is.
ik heb al heel lang een beste vriendinnetje... (ik zelf jongen) tussen ons is ook iets soortgelijks gebeurt.... de vriendschap is eventjes anders erna.. dat zeker.. maar na verloop van tijd is het weer helemaal het oude geworden...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:22 schreef Re-Joyce het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed uitleggen, maar het voelt zo. Alsof de keuze is, geen vriendschap, of iets anders dan de vriendschap die we hadden. Nu ik weet wat ik nu weet, lijkt de weg terug naar hoe het was in ieder geval afgesloten.
In die zin is het heel reeel dat de vriendschap die we hadden niet meer bestaat.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:16 schreef Argento het volgende:
[..]
waarom zou de vriendschap kapot zijn? Wat is er nu werkelijk gebeurd. Weinig toch?
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:19 schreef kanaiken het volgende:
Tjah, drink samen een Hertog Jan, zoals de limburgers doen, en lach erom.
quote:
Prachtig ditquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:25 schreef VaLkyRie het volgende:
ach, tís carnaval
Maargoed ff relativeren meid, niet het einde van je vriendschap of de wereld toch?
Ff laten bezinken en dna nog eens bekijken wat er nou aan de hand is.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Stap in de trein en ga weer naar haar toe.
Hei hep geen rezpek vor jau...hai moet dood!!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de reacties waren als het om twee jongens ging.
Je bent homofoob?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:22 schreef Re-Joyce het volgende:
[..]
Tada... TS, zie hier uw antwoordquote:Tot ik wakker werd. Christel had een arm om me heen geslagen en lag naar me te kijken. Toen trok ze me naar haar toe en kuste me vol op mijn mond. MET TONG! Ik was te verbijsterd om te reageren, en trok niet eens terug.
Ik wilde op staan en weg, maar ze begon te huilen en greep mijn hand. Ze keek me aan met haar betraande gezicht, en ik wilde haar op dat moment graag zoenen, om haar te laten weten dat het goed was. Maar ik deed niks.
quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:51 schreef Everett het volgende:
TS, waar ben je nu het meest van geschrokken? Dat je beste vriendin gevoelens voor jou heeft of dat je zelf niet weet op welke manier jij van haar houdt?
Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar tussen de regels door lijkt het wel alsof jouw vriendin bij jou iets los heeft gemaakt waar je je nog niets helemaal bewust van was/bent.
Tja, hetzelfde eigenlijk. Voor mij dan. Na het rituele 'waar is het mondwater!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:39 schreef Posdnous het volgende:
Prachtig dit.
Ik ben benieuwd hoe de reacties waren als het om twee jongens ging.
Gelukkig dat er nog iemand is die tussen alle (quasi-komische) reacties de essentie van het verhaal ziet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:11 schreef teamlead het volgende:
[..]zo komt het op mij ook over idd.
ik denk van niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:51 schreef Everett het volgende:
TS, waar ben je nu het meest van geschrokken? Dat je beste vriendin gevoelens voor jou heeft of dat je zelf niet weet op welke manier jij van haar houdt?
Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar tussen de regels door lijkt het wel alsof jouw vriendin bij jou iets los heeft gemaakt waar je je nog niets helemaal bewust van was/bent.
komt op mij over alsof TS op zijn minst niet heel goed weet wat ze zelf voelt nuquote:Toch voelde het goed om met haar op de bank te zitten. Alsof het klopt.
dat is gewoon onderdeel van de verwarring.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 13:23 schreef teamlead het volgende:
zeker niks raars om daarvan te schrikken, maar
[..]
komt op mij over alsof TS op zijn minst niet heel goed weet wat ze zelf voelt nu
Tja, laat die emoties maar gaan zou ik zeggen, maakt ook niet uit als het niet veel meer wordt dan wat incoherente snikken aan beide kanten van de lijnquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef Re-Joyce het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties (een enkeling daargelaten).
Een paar mensen hebben gezegd dat ik naar haar toe moet gaan. Mijn probleem is dat ik niet goed durf.
Ze heeft een paar sms-jes gestuurd met de vraag of ik haar wil bellen, en daar ben ik nu de moed voor aan het verzamelen. Ik weet wel een beetje al wat ik wil gaan zeggen, maar ik weet nog niet zo goed hoe.
Ik las dat er mensen zijn die denken dat ik homofoob ben. Ik vind dat kwetsend. Ik heb zelf nooit zo stilgestaan bij homosexualiteit, maar ik denk niet dat ik er bang voor ben. Dat neemt niet weg dat ik er behoorlijk van schrik dat mijn beste vriendin zo'n geheim met zich meedraagt zonder dat ik dat eerder heb gemerkt. Het doet pijn dat ze me niet eerder genoeg heeft vertrouwd om dat te kunnen zeggen, en ik kan me niet voorstellen hoe erg dit voor haar moet zijn geweest. Iedere keer dat ik de telefoon pak om haar te bellen moet ik huilen.
En ja, dit is serieus. Ik heb er zelfs speciaal een profiel voor aangemaakt, omdat ik anders niet kon schrijven hier.
Waarom is dat kwetsend? Ik vroeg het me alleen af gezien je abrupte reactie wat betreft jullie vriendschap.. ik (en anderen moeten) moet het verder ook maar doen met het topic dat je geopend hebt.. ik ken je verder niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef Re-Joyce het volgende:
Ik las dat er mensen zijn die denken dat ik homofoob ben. Ik vind dat kwetsend.
Het probleem is denk ik niet specifiek dat het een meisje betreft maar dat er dus een scheefgroei is met betrekking tot emotionele verbondenheid. Hetzelfde verhaal zou denk ik gepost worden als het een jongen was.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:58 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Waarom is dat kwetsend? Ik vroeg het me alleen af gezien je abrupte reactie wat betreft jullie vriendschap.. ik (en anderen moeten) moet het verder ook maar doen met het topic dat je geopend hebt.. ik ken je verder niet.
Gewoon bellen, vaak vallen gesprekken waarbij je een hoop moed loopt te verzamelen in de regel positiever uit als dat je gedacht had. Het is even moeliijk, maar het kan voor jullie allebei een nieuwe en verhelderende stap zijn in jullie vriendschap. Zeker als ze via sms heeft gevraagd of je haar bellen wilt, moet je dat zeker even doen. Het is voor jullie allebei niet gemakkelijk, maar gooi ook bij voorbaat geen deuren dicht, dat is zo zonde van de vriendschap.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef Re-Joyce het volgende:
Een paar mensen hebben gezegd dat ik naar haar toe moet gaan. Mijn probleem is dat ik niet goed durf.
Ze heeft een paar sms-jes gestuurd met de vraag of ik haar wil bellen, en daar ben ik nu de moed voor aan het verzamelen. Ik weet wel een beetje al wat ik wil gaan zeggen, maar ik weet nog niet zo goed hoe.
nou, meer "ondanks het feit dat ze op JOU valt" , het lesbische aspect lijkt me het probleem niet, hè.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:09 schreef Alicey het volgende:
De vriendschap hoeft niet voorbij te zijn, zolang zij aanvaardt dat jij niet meer wil dan vriendschap met haar en jij haar als vriendin kunt blijven beschouwen ondanks het feit dat ze op vrouwen valt in plaats van mannen.
Dat kan alsnog een van de problemen zijn. Het aspect dat ze op haar valt heb ik in het begin van mijn reactie genoemd (nl. dat beiden er achter moeten staan dat het vriendschap is en niet iets anders).quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:16 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, meer "ondanks het feit dat ze op JOU valt" , het lesbische aspect lijkt me het probleem niet, hè.
Ja, het lijkt me idd heel vervelend als die vriendin toch steeds stiekem zit te hopen op meer, maar daar zullen ze imho over moeten praten.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan een van de problemen zijn. Het andere aspect heb ik in het begin van mijn reactie genoemd (nl. dat beiden er achter moeten staan dat het vriendschap is en niet iets anders).
No problemo...quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:33 schreef Re-Joyce het volgende:
Bedankt voor het hart onder de riem. B-Flip: zo had ik er nog niet over gedacht. Tot nu toe heb ik vooral alleen maar aan mezelf gedacht. Simpel trutje als ik ben, heb ik er geen moment bij stilgestaan bij wat zij meemaakt nu..
Ik ben het er niet mee eens dat het zondermeer logisch is dat ze je wil zien en het uitpraten: ze had er ook voor kunnen kiezen je niet meer te willen zien omdat ze dacht dat de vriendschap nu over is (of ze gewoon de confrontatie niet aan zou willen/durven/kunnen). Het feit dat ze JUIST met je wilt praten is een heel goed teken: ZIJ geeft de vriendschap niet op en wil die graag voortzetten! Natuurlijk zal het in het begin wel even zwaar zijn voor jullie beiden als je elkaar ziet, maar als je samen een paar uurtjes praat, wat drinkt en wellicht later nog even een kroeg induikt zul je zien dat alles weer bij het oude is! En misschien zelfs beter omdat ze haar gevoelens niet meer hoeft te verbergen.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:37 schreef ioko het volgende:
Het is logisch dat ze je wil zien om dit uit te praten. Probeer voor jezelf zo duidelijk mogelijk te krijgen wat je haar graag wilt zeggen. Ben lief en begrijpend maar ook duidelijk, onzekerheid is het belangrijkste wat je moet zien te bestrijden.
Kortom veel succes!
Fijn dat jullie samen gepraat en gehuild en geslapen hebben...quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:26 schreef Re-Joyce het volgende:
Update
Ik heb je O.P. ook gelezen. Tja, het is nogal " awckward" voor je lijkt mij. Wetende dat zij met 'meer' oog naar jouquote:Op dinsdag 20 februari 2007 14:21 schreef Re-Joyce het volgende:
Ze heeft een paar sms-jes gestuurd met de vraag of ik haar wil bellen, en daar ben ik nu de moed voor aan het verzamelen.
Zeg, is dit niet al de tweede keer in korte tijd dat we dezelfde mening hebben?quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:28 schreef Ms.Poes het volgende:
Verhaal
Gek he , hoe een nacht slapen je invalshoek soms kan veranderen. Ik heb dat stuk van vanmorgen in twee keer geschreven. Ik heb eerst een heel stuk weg gegooid. Dat was een soort verslag van wat allemaal wel en niet is gezegd. toen ik het zo terug las ben ik gaan denken en toen heb ik de tweede helft geschreven.quote:Op woensdag 21 februari 2007 10:40 schreef Elounda het volgende:
En nu ben ik in de war, want gisteren leek het alsof je geen gevoelens voor haar hebt, en uit je epistel van vanmorgen lees ik tussen de regels door dat je de mogelijkheid van het hebben van een relatie met haar niet uitsluit? "stel dat we iets beginnen samen, dan woont zij in Maastricht en ik 3 uur verderop".
Ik zou zeggen: de keuzes die je maakt, bepaal je zelf. Ik heb relaties gehad met mannen en vrouwen en de laatste jaren heb ik een relatie met 1 en dezelfde man. Het een sluit het ander niet uit, dus als je haar wel op die manier toelaat in je leven, zou ik zeggen: "veel plezier en genot samen", maar ga niet aan andere mensen advies vragen als je (zoals wel blijkt uit je laatste post) het antwoord zelf al weet.
Volgens mij ben je gewoon bang voor je eigen gevoelens naar je vriendin toe.
Dat is het hem nou juist, ik weet niet wat ik voor haar voel. Vandaag ben ik er niet zo zeker van of ik niet ook wat voor haar voel, maar het is wel zo, dat ik geen vlinders heb, of op een andere manier hals over kop verliefd ben ofzo.quote:maar ga niet aan andere mensen advies vragen als je (zoals wel blijkt uit je laatste post) het antwoord zelf al weet.
Idd. Maar volgende keer wel even op je hoede zijn voor je met haar "het bed induikt"quote:
Als je allebei geen gevoelens tov de ander hebt kun je best samen wonen, als de ene meer voor de andere voelt dan andersom dan krijg je vroeg of laat een conflictsituatie, jij voelt je schuldig omdat je niet verliefd bent en zij voelt zich rot omdat jij niet voor haar voelt wat zij voor jou voelt.quote:Op woensdag 21 februari 2007 11:51 schreef Re-Joyce het volgende:
Dat is het hem nou juist, ik weet niet wat ik voor haar voel. Vandaag ben ik er niet zo zeker van of ik niet ook wat voor haar voel, maar het is wel zo, dat ik geen vlinders heb, of op een andere manier hals over kop verliefd ben ofzo.
Vanmorgen wakker worden naast haar was niet raar, en stiekum kan ik me wel voorstellen zo samen te wonen enzo, maar ze is mijn beste vriendin. We kennen elkaar al bijna 10 jaar en hebben heel vaak samen gelogeerd en gekampeerd en noem maar op. Zoals ik al zeg, het voelt meer als een goede vriendschap dan iets anders. Alsof ze een zus is, hoe afgezaagd dat ook klinkt.
Dat je wel kan voorstellen dat je met haar samen zou kunnen wonen zegt niets omdatquote:Op woensdag 21 februari 2007 11:51 schreef Re-Joyce het volgende:
Zoals ik al zeg, het voelt meer als een goede vriendschap dan iets anders. Alsof ze een zus is, hoe afgezaagd dat ook klinkt.
Goh, ja, laat haar even met de verliefde gevoelens van haar beste vriendin gaan spelen terwijl ze eigenlijk al wel weet wat de uitkomst is. Beetje dom advies imho, dit zou echt ontzettend egoïstisch zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:25 schreef Beroepsgokker het volgende:
Zoen d'r anders een keertje goed en in een romantische sfeer. Dan weet je wel of het opwindend/lekker is of dat je er niet warm of koud van wordt. Misschien dat je dan plotseling ook ineens kriebels krijgt.
Sterkte! Ik moet je zeggen dat de opmerking over een 'gevoelens delen met een groep volslagen vreemden' wel kort door de bocht is. JUIST omdat je de mensen op dit forum niet kent kun je erover praten: had je het moeten opkroppen dan? Of moeten vragen aan je familie of (wederzijdse) vrienden? Je werd nogal geconfronteerd met iets waar je totaal niet op gerekend had en moeilijk kon bevatten.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Re-Joyce het volgende:
Terwijl ik mijn haar zat te doen heeft ze hier gelezen. Ze was niet blij. Als ik mijn gevoelens zo makkelijk kon delen met een groep volslagen vreemden, en zo moeilijk met haar dan klopte er iets niet. Ze is inmiddels op weg naar maastricht. Ze was erg droevig na ons gesprek vanmorgen. Ik heb haar gezegd meer tijd nodig te hebben, en zij vond dat dat al een antwoord was. Als ik hetzelfde voor haar voelde als zij voor mij, dan had ik het volgens haar nu wel geweten. Ze wilde me niet verder onder druk zetten, dus is ze naar huis gegaan.
Ze zei nog dat ze me lief vond en dat ze begreep waarom ik twijfelde, maar dat ik vriendschap en liefde wel uit elkaar kon houden als ik verliefd zou zijn.
Ik heb alleen maar gehuild en geknikt, ze gaf me nog een zoen op mijn wang en toen ging ze weg.
bah, ik heb me in tijden niet zo ellendig gevoeld...
Ik denk dat ze gelijk heeft, als jij dergelijke gevoelens voor haar zou hebben zou dat er in die 10 jaar wel uit zijn gekomen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Re-Joyce het volgende:
Terwijl ik mijn haar zat te doen heeft ze hier gelezen. Ze was niet blij. Als ik mijn gevoelens zo makkelijk kon delen met een groep volslagen vreemden, en zo moeilijk met haar dan klopte er iets niet. Ze is inmiddels op weg naar maastricht. Ze was erg droevig na ons gesprek vanmorgen. Ik heb haar gezegd meer tijd nodig te hebben, en zij vond dat dat al een antwoord was. Als ik hetzelfde voor haar voelde als zij voor mij, dan had ik het volgens haar nu wel geweten. Ze wilde me niet verder onder druk zetten, dus is ze naar huis gegaan.
Ze zei nog dat ze me lief vond en dat ze begreep waarom ik twijfelde, maar dat ik vriendschap en liefde wel uit elkaar kon houden als ik verliefd zou zijn.
Ik heb alleen maar gehuild en geknikt, ze gaf me nog een zoen op mijn wang en toen ging ze weg.
En wat nou als ze het voor het moment wel even lekker/leuk vindt en een dag later zoiets heeft van: "nou, het is toch niet mijn ding en ik prefereer mannen"?quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:25 schreef Beroepsgokker het volgende:
Zoen d'r anders een keertje goed en in een romantische sfeer. Dan weet je wel of het opwindend/lekker is of dat je er niet warm of koud van wordt. Misschien dat je dan plotseling ook ineens kriebels krijgt.
Da's begrijpelijk, en dat zij teleurgesteld is is ook begrijpelijk... Niet dat jij daar iets aan kan doen (jequote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Re-Joyce het volgende:
Jullie zijn wel vaak aan het huilen zeg.quote:Op woensdag 21 februari 2007 12:20 schreef Re-Joyce het volgende:
Fijn dat je er wat aan hebt gehad, en veel succes! (en kijk eens wat verder op het forum, er is meer te vinden dan problemenquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:08 schreef Re-Joyce het volgende:
Iedereen bedankt voor de tijd om alles te lezen, en de reacties. Je zou het niet zeggen misschien, maar het heeft me wel erg geholpen. Ik heb net nog met haar gebeld om haar te zeggen dat ze nog steeds mijn maatje mag zijn als ze dat nog wil. Natuurlijk wilde ze dat, maar ze wil nu even alleen zijn.
Nu ik weet dat ze verliefd is op mij wil ze graag wat tijd om te verwerken dat het niet wederzijds is.
In de zomer zouden we samen naar barcelona gaan, en dat gaat voorlopig gewoon door.
Ik hoop dat we voor die tijd weer een beetje naar elkaar toe gegroeid zijn, maar dat is een kwestie van afwachten.
Ik denk dat dit topic daarmee klaar is. Bedankt iedereen.
Ik zat het net te denkenquote:Op woensdag 21 februari 2007 15:29 schreef ioko het volgende:
[..]
Fijn dat je er wat aan hebt gehad, en veel succes! (en kijk eens wat verder op het forum, er is meer te vinden dan problemen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |