abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 10:49:29 #201
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48317679
He, goed idee, misschien moet ik er hier ook eens wat neerleggen. Jammer dat verkiezingen net geweest zijn...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:02:11 #202
1037 Kaos
see you in 2017
pi_48320360
Dit zijn echt oude zaterdagtijden. Met 1 fietstas om 8 uur de deur uit met een best grote ochtendwijk.
pi_48323032
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het komt dat het bij ons op zaterdag zo rustig is. Het heeft niks met concurrentie te maken, ze hebben gewoon die hele zwik tijdschriften naar de vrijdag verschoven. Toen ik gisteren extra was ingeroosterd op de wijk die ik zaterdag ook heb had ik ineens weer 8 blauwe bakken! En vandaag had ik er maar 5! En vroeger was dat omgekeerd. Toen stelde de vrijdag geen ruk voor, en moest je zaterdag alle zeilen bijzetten.

Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_48331352
Ja Libelle en Margriet komen op vrijdag tegenwoordig, omdat ze eerder in de winkel worden verkocht.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_48334011
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
En een postbezorger doet het voor nog minder.
Wat minder onlogisch nu ?!!

Het viel mij inderdaad ook al op er (steeds meer) tijdschriften te bezorgen zijn.

En geen rustige vrijdag meer..
  FOK!fotograaf dinsdag 17 april 2007 @ 23:04:46 #206
73911 ultra_ivo
pi_48441111
Zijn er nog anderen naar de actievergaderingen van de ABVAKABO geweest? Ik ben net terug van de vergadering in Weert. 650 man in de zaal, de mening was unaniem, de voorstellen van Koorstra c.s. zijn onaanvaardbaar. Dat kan nog een hete zomer worden.
pi_48452336
Ik wist niet eens dat er actievergaderingen waren? Maar misschien is dat areagebonden..
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2007 @ 13:20:12 #208
73911 ultra_ivo
pi_48458587
quote:
Op woensdag 18 april 2007 11:01 schreef Carport het volgende:
Ik wist niet eens dat er actievergaderingen waren? Maar misschien is dat areagebonden..
Nee hoor, in iedere area. De kaderleden van de bond hebben deze vergadering vorige week aangekondigd. Er waren ook bussen geregeld.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:22:41 #209
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48458706
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Zijn er nog anderen naar de actievergaderingen van de ABVAKABO geweest? Ik ben net terug van de vergadering in Weert. 650 man in de zaal, de mening was unaniem, de voorstellen van Koorstra c.s. zijn onaanvaardbaar. Dat kan nog een hete zomer worden.
Nee, ik heb college op ma en di avond. Maar aangezien ook bij de aanschrijvingen van de bonden zaterdagpostbodes niet genoemd worden... Gemiste kans voor ze, ze zitten te springen om jonge leden... Het is niet niks hoor, zoveel studenten ed die de keuze maken om elke zaterdag op te offeren om vaak in hun ouderlijk dorp aan de slag te gaan. Die vragen zich ook af wat eht voro hen kan betekenen.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:23:37 #210
15869 gr8w8
Better by design.
pi_48458753
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het komt dat het bij ons op zaterdag zo rustig is. Het heeft niks met concurrentie te maken, ze hebben gewoon die hele zwik tijdschriften naar de vrijdag verschoven. Toen ik gisteren extra was ingeroosterd op de wijk die ik zaterdag ook heb had ik ineens weer 8 blauwe bakken! En vandaag had ik er maar 5! En vroeger was dat omgekeerd. Toen stelde de vrijdag geen ruk voor, en moest je zaterdag alle zeilen bijzetten.

Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.
Welkom bij de V&D der webfora.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 april 2007 @ 23:40:11 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48523435
* peterselieman meldt zich

Ik ben sinds enkele weken zaterdagswerker bij de post
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2007 @ 07:35:27 #212
80382 manny
30 is best veel
pi_48527831
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:23 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.
Snap ik niet. Een uur werk kost op zaterdag toch minder voor TNT door de inzet van zaterdagwerkers ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 20 april 2007 @ 12:29:12 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48535895
Dat is zeker waar. TNT wil steeds meer toe naar postbezorgers. Dat scheelt per uur zomaar 1,5 euro ten opzichte van bijvoorbeeld een zaterdagswerker van dezelfde leeftijd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:38:17 #214
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_48538332
Zaterdag voor het eerst in twee weken weer werken. Jee.

Ik ben benieuwd of de gemoederen inmiddels al een beetje bedaard zijn...
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:22:04 #215
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_48542466
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 13:38 schreef MadGuy het volgende:
Zaterdag voor het eerst in twee weken weer werken. Jee.

Ik ben benieuwd of de gemoederen inmiddels al een beetje bedaard zijn...
Bij ons lopen de gemoederen juist steeds hoger op. Dat komt niet alleen door de ontwikkelingen, maar ook door onze nieuwe leidinggevende. Daar is namelijk nogal wat op aan te merken. Hij is om te beginnen heel slordig, de urenuitdraai van Harmony moet je dus goed controleren, want een fout kan je tientallen euro's kosten (vreemd genoeg maakt hij zelden fouten in iemands voordeel). Daarnaast doet hij ook de planning, wat ook niet vlekkeloos gaat. Regelmatig roostert hij mensen in op hun vaste vrije dag, of hij vergeet dat iemand met verlof is.

Ook heeft hij de gewoonte om zonder iets te zeggen binnen te komen en weg te gaan. De meeste teamcoaches die ik ken maken bij binnenkomst even een rondje over de zaal, om hun aanwezigheid kenbaar te maken. En als ze weggaan zeggen ze dat even, en ook waar ze heen zijn en wanneer ze weer terugkomen. Dat doet deze man niet. Hij gaat ook in de pauze vaak naar huis om te lunchen, wat ik eigenlijk ook vreemd vind. En niet zelden komt hij daarna ook niet meer terug. En hoe kan zo'n man ons coachen als hij er bijna nooit is?

Dus iedere dag worden er verhitte discussies gevoerd en staan mensen zich op te winden over de teamcoach. Het zou me niet verbazen als binnenkort de bom barst.

Helaas zijn de meeste mensen hier van het type veel getier maar weinig actie. Al dat gescheld op de TC lost namelijk niets op, we zouden beter gewoon een keer met z'n allen z'n kantoor moeten binnen stappen en vertellen wat ons dwars zit. En dat zonder schelden of vloeken, gewoon op een zakelijke toon, en geïllustreerd met feiten.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_48543974
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
. Al dat gescheld op de TC lost namelijk niets op, we zouden beter gewoon een keer met z'n allen z'n kantoor moeten binnen stappen en vertellen wat ons dwars zit. En dat zonder schelden of vloeken, gewoon op een zakelijke toon, en geïllustreerd met feiten.
Precies, lijkt mij ook de weg die je bewandelen moet. Eerst praten met je coach, lost dat niets op dan stap je naar de manager.

Hier heeft 'het nieuwe leidinggeven' een nieuw dieptepunt bereikt. Binnenkort worden er foto's op de vestiging gemaakt van de medewerkers t.b.v. de nieuwe legitimatie. Nu heeft zo'n knappe kop verzonnen dat dat voor alle medewerkers van de vestiging gebeurt op een woensdag tussen 10.40 en 11.00 uur. Dat er vanaf zeg maar 09.00 uur allerlei mensen uitvliegen naar de buitendorpen of nog niet terug zijn van hun 1e tranche is even niet bij stilgestaan. Het enige antwoord wat je de laatste tijd op je vragen krijgt is 'het moet toch gebeuren'. Ik wil hier binnenkort een serieus gesprek over hebben want ik weiger gewoon als een Josti behandeld te worden. En zo voelt het de laatste maanden zeker wel...

[ Bericht 1% gewijzigd door Vinduppie op 20-04-2007 16:20:18 ]
what if everything around you, isn't quite as it seems?
what if all the world you think you know, is an elaborate dream?
  vrijdag 20 april 2007 @ 17:32:05 #217
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48546662
Wat er nu toch weer gebeurt... ik kreeg mijn loonafschrift van deze maand, waarin doodleuk werd vermeld dat ik de vakantieuitkering die ik vorige maand had gekregen weer afgetrokken wordt van mijn loon! En omdat ik tegenwoordig niet meer door de week werk, omdat ik door de week nuttige dingen doe, moet ik nu dus 39 euro en 19 centen gaan terugstorten. Dat alles zonder enig excuusbriefje of in elk geval iets waarop wordt uitgelegd wat er aan de hand is.

Nen welgemeende fuck you voor de salarisadministratie!
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:23:50 #218
Bijdehand mannetje
pi_48548079
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 17:32 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat er nu toch weer gebeurt... ik kreeg mijn loonafschrift van deze maand, waarin doodleuk werd vermeld dat ik de vakantieuitkering die ik vorige maand had gekregen weer afgetrokken wordt van mijn loon! En omdat ik tegenwoordig niet meer door de week werk, omdat ik door de week nuttige dingen doe, moet ik nu dus 39 euro en 19 centen gaan terugstorten. Dat alles zonder enig excuusbriefje of in elk geval iets waarop wordt uitgelegd wat er aan de hand is.

Nen welgemeende fuck you voor de salarisadministratie!
Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.

Wanneer duidelijk wordt dat je contract toch is verlengd worden die bedragen weer terggevorderd. Overigens krijg je het vakantiegeld op de officiele datum (in mei) dus alsnog uitbetaald, je krijgt het geld dus wel, maar een maandje later.

Tja, het blijft toch een bureaucratisch bedrijf.

Je hoeft het geld niet zelf terug te storten overigens, het teveel ontvangen geld wordt de eerstvolgende keer op je loon ingehouden.

Dit soort dingen komt vaker voor. Ik ben nog een tijdje deeltijdpostbode geweest naast mijn zaterdagcontract, en dat contract is toen niet verlengd. Een jaar later kreeg ik een loonstrookje waaruit bleek dat er te weinig premie WW was ingehouden, en dat hebben ze toen ingehouden op mijn, nog wel bestaande, (zaterdag) contract.

Dat vakantiegeldgeintje is mijn zus ook overkomen, toen ging het om 300 euro. Ze was al aangenaam verrast dan in januari ineens zoveel betaald werd. Maar in februari werd het teruggevorderd, zodat ze die maand ineens maar iets van 50 euro verdiend had!
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:29:42 #219
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_48548207
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.

Wanneer duidelijk wordt dat je contract toch is verlengd worden die bedragen weer terggevorderd. Overigens krijg je het vakantiegeld op de officiele datum (in mei) dus alsnog uitbetaald, je krijgt het geld dus wel, maar een maandje later.

Tja, het blijft toch een bureaucratisch bedrijf.

Je hoeft het geld niet zelf terug te storten overigens, het teveel ontvangen geld wordt de eerstvolgende keer op je loon ingehouden.

Dit soort dingen komt vaker voor. Ik ben nog een tijdje deeltijdpostbode geweest naast mijn zaterdagcontract, en dat contract is toen niet verlengd. Een jaar later kreeg ik een loonstrookje waaruit bleek dat er te weinig premie WW was ingehouden, en dat hebben ze toen ingehouden op mijn, nog wel bestaande, (zaterdag) contract.

Dat vakantiegeldgeintje is mijn zus ook overkomen, toen ging het om 300 euro. Ze was al aangenaam verrast dan in januari ineens zoveel betaald werd. Maar in februari werd het teruggevorderd, zodat ze die maand ineens maar iets van 50 euro verdiend had!
Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.

Nu ja, als ze het willen hebben komen ze het maar halen, ze weten waar ik woon.
  vrijdag 20 april 2007 @ 18:43:15 #220
Bijdehand mannetje
pi_48548551
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.

Nu ja, als ze het willen hebben komen ze het maar halen, ze weten waar ik woon.
Dat geld wordt bij de volgende loonbetaling ingehouden.

Een briefje zou wel zo netjes zijn, maar we zijn nu eenmaal een geautomatiseerde en onpersoonlijke machinebureaucratie.
  zaterdag 21 april 2007 @ 16:35:32 #221
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_48574192
krijgen we in mei ons vakantiegeld?ik meen me te herinneren dat ik het niet krijg door een of andere optie in me cao waarbij het verrekent word met me loon, kan dat? of praat ik nu complete onzin lol
pi_48575979
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 16:35 schreef koejoeloek het volgende:
krijgen we in mei ons vakantiegeld?ik meen me te herinneren dat ik het niet krijg door een of andere optie in me cao waarbij het verrekent word met me loon, kan dat? of praat ik nu complete onzin lol
Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.
pi_48576769
Wat een drukte vandaag.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 21 april 2007 @ 19:13:42 #224
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_48578206
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.
zaterdagbesteller, althans als dat inclusief aangetekende en zetten van de post is, dan wel, dus dan zou het in mei moeten zijn?
pi_48579341
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef zjroentje het volgende:
Wat een drukte vandaag.
Inderdaad... Ik zie dat je woonplaats Roermond is, zit je daar ook bij de post?

Uiteindelijk heb ik weer eens ouderwets lang moeten werken, van 6.00 tot 16.30...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')