En een postbezorger doet het voor nog minder.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
Nee hoor, in iedere area. De kaderleden van de bond hebben deze vergadering vorige week aangekondigd. Er waren ook bussen geregeld.quote:Op woensdag 18 april 2007 11:01 schreef Carport het volgende:
Ik wist niet eens dat er actievergaderingen waren? Maar misschien is dat areagebonden..
Nee, ik heb college op ma en di avond. Maar aangezien ook bij de aanschrijvingen van de bonden zaterdagpostbodes niet genoemd worden...quote:Op dinsdag 17 april 2007 23:04 schreef ultra_ivo het volgende:
Zijn er nog anderen naar de actievergaderingen van de ABVAKABO geweest? Ik ben net terug van de vergadering in Weert. 650 man in de zaal, de mening was unaniem, de voorstellen van Koorstra c.s. zijn onaanvaardbaar. Dat kan nog een hete zomer worden.
Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het is mij inmiddels wel duidelijk hoe het komt dat het bij ons op zaterdag zo rustig is. Het heeft niks met concurrentie te maken, ze hebben gewoon die hele zwik tijdschriften naar de vrijdag verschoven. Toen ik gisteren extra was ingeroosterd op de wijk die ik zaterdag ook heb had ik ineens weer 8 blauwe bakken! En vandaag had ik er maar 5! En vroeger was dat omgekeerd. Toen stelde de vrijdag geen ruk voor, en moest je zaterdag alle zeilen bijzetten.
Dus nu vraag ik me af of dit de wens is van de uitgever van de bladen die graag wil dat ze eerder bij de abonnees liggen, of ligt hier een strategie van TNT aan ten grondslag? Dat laatste zou dan wel onlogisch zijn, aangezien de gemiddelde schaal 3 postbode (inclusief 50% zaterdagTOT) zo'n 18 euro per uur opstrijkt, terwijl de gemiddelde zaterdagbesteller het voor de helft doet.
Snap ik niet. Een uur werk kost op zaterdag toch minder voor TNT door de inzet van zaterdagwerkers ?quote:Op woensdag 18 april 2007 13:23 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Toch niet onlogisch? Werken die niet voor niks en kunnen ze zaterdags met minder toe.
Bij ons lopen de gemoederen juist steeds hoger op. Dat komt niet alleen door de ontwikkelingen, maar ook door onze nieuwe leidinggevende. Daar is namelijk nogal wat op aan te merken. Hij is om te beginnen heel slordig, de urenuitdraai van Harmony moet je dus goed controleren, want een fout kan je tientallen euro's kosten (vreemd genoeg maakt hij zelden fouten in iemands voordeel). Daarnaast doet hij ook de planning, wat ook niet vlekkeloos gaat. Regelmatig roostert hij mensen in op hun vaste vrije dag, of hij vergeet dat iemand met verlof is.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:38 schreef MadGuy het volgende:
Zaterdag voor het eerst in twee weken weer werken. Jee.![]()
Ik ben benieuwd of de gemoederen inmiddels al een beetje bedaard zijn...
Precies, lijkt mij ook de weg die je bewandelen moet. Eerst praten met je coach, lost dat niets op dan stap je naar de manager.quote:Op vrijdag 20 april 2007 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
. Al dat gescheld op de TC lost namelijk niets op, we zouden beter gewoon een keer met z'n allen z'n kantoor moeten binnen stappen en vertellen wat ons dwars zit. En dat zonder schelden of vloeken, gewoon op een zakelijke toon, en geïllustreerd met feiten.
Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.quote:Op vrijdag 20 april 2007 17:32 schreef Hooghoudt het volgende:
Wat er nu toch weer gebeurt... ik kreeg mijn loonafschrift van deze maand, waarin doodleuk werd vermeld dat ik de vakantieuitkering die ik vorige maand had gekregen weer afgetrokken wordt van mijn loon! En omdat ik tegenwoordig niet meer door de week werk, omdat ik door de week nuttige dingen doe, moet ik nu dus 39 euro en 19 centen gaan terugstorten. Dat alles zonder enig excuusbriefje of in elk geval iets waarop wordt uitgelegd wat er aan de hand is.
Nen welgemeende fuck you voor de salarisadministratie!
Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat je een contract voor bepaalde tijd hebt. Als niet tijdig wordt doorgegeven (door je teamcoach aan de afdeling HR&O, en door hun weer aan het HRSSC) dat je contract verlengd is, gaat de salarisadmie. er vanuit dat je contract niet verlengd is en gaat dan over tot het uitbetalen van bedragen die je nog te goed hebt.
Wanneer duidelijk wordt dat je contract toch is verlengd worden die bedragen weer terggevorderd. Overigens krijg je het vakantiegeld op de officiele datum (in mei) dus alsnog uitbetaald, je krijgt het geld dus wel, maar een maandje later.
Tja, het blijft toch een bureaucratisch bedrijf.
Je hoeft het geld niet zelf terug te storten overigens, het teveel ontvangen geld wordt de eerstvolgende keer op je loon ingehouden.
Dit soort dingen komt vaker voor. Ik ben nog een tijdje deeltijdpostbode geweest naast mijn zaterdagcontract, en dat contract is toen niet verlengd. Een jaar later kreeg ik een loonstrookje waaruit bleek dat er te weinig premie WW was ingehouden, en dat hebben ze toen ingehouden op mijn, nog wel bestaande, (zaterdag) contract.
Dat vakantiegeldgeintje is mijn zus ook overkomen, toen ging het om 300 euro. Ze was al aangenaam verrast dan in januari ineens zoveel betaald werd. Maar in februari werd het teruggevorderd, zodat ze die maand ineens maar iets van 50 euro verdiend had!
Dat geld wordt bij de volgende loonbetaling ingehouden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 18:29 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Dan nog, waarom niet gewoon even een briefje erbij gedaan? Overigens, ik sta dus nu nog steeds 39,13 in de min. Er staat "vordering" bij.
Nu ja, als ze het willen hebben komen ze het maar halen, ze weten waar ik woon.
Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:35 schreef koejoeloek het volgende:
krijgen we in mei ons vakantiegeld?ik meen me te herinneren dat ik het niet krijg door een of andere optie in me cao waarbij het verrekent word met me loon, kan dat? of praat ik nu complete onzin lol
zaterdagbesteller, althans als dat inclusief aangetekende en zetten van de post is, dan wel, dus dan zou het in mei moeten zijn?quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat hangt er van af, onder welke CAO je valt. Ben je postbode (voltijd/deeltijd), postbezorger, zaterdagbesteller, of tijdelijke hulpkracht (THK'er)? Die laatste categorie heeft geen CAO, en ontvangt het vakantiegeld in de vorm van een 8% toeslag op het uurloon.
Inderdaad... Ik zie dat je woonplaats Roermond is, zit je daar ook bij de post?quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:25 schreef zjroentje het volgende:
Wat een drukte vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |