een dood lichaam voor een langere tijd in je huiskamer bewaren schijnt in ieder geval niet gezond te zijn..quote:Op maandag 19 februari 2007 18:28 schreef Zyggie het volgende:
Een lichaam kan geen ziektes creeëren.
klopt, maar het lichaam kan niet echt ziektes genereren, dat is aan minder plezierige 'beestjes', die in een dood lichaam vrij spel hebbenquote:Op maandag 19 februari 2007 18:35 schreef dolledingo het volgende:
[..]
een dood lichaam voor een langere tijd in je huiskamer bewaren schijnt in ieder geval niet gezond te zijn..
vertel het mij, ow helder licht!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:37 schreef Catch22- het volgende:
hoe naief kan je zijn ?
ja tuurlijkquote:Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef Catch22- het volgende:
als een ziekte op een dood lichaam kan leven, kan dat ook op een levend lichaam lijkt me. Daarbij zouden zulke verhalen echt wel in de media komen als het echt zo was
En bacteriën dan? Zo'n lichaam ontbind niet van zichzelf lijkt me.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:04 schreef Mrln het volgende:
Buikgriep is zo'n beetje het enige, voor de rest zijn de dode lichamen(ook in de staat van ontbinding) niet gevaarlijk, tenzij ze al ziekte bij zich dragen voor de dood.
het gaat me er niet om hoeveel media-aandacht het wel of niet zou hebben.. het gaat me nu puur om het lichamelijke. Kan een dokter constateren aan de hand van een bepaalde uitslag dat een bepaalde persoon direct/indirect met een dode in aanraking is gekomen..quote:Op maandag 19 februari 2007 18:49 schreef Catch22- het volgende:
als een ziekte op een dood lichaam kan leven, kan dat ook op een levend lichaam lijkt me. Daarbij zouden zulke verhalen echt wel in de media komen als het echt zo was
die moeten ook ergens vandaan komen. Bacterieen die een lichaam afbreken komen voor het grootste gedeelte uit het lichaam zelf (die je dus al hebt wanneer je leeft) en de rest die uit de omgeving komt wordt je als levende net zo goed aan blootgesteld. Alleen de concentratie van deze bacterien is wat andersquote:Op maandag 19 februari 2007 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bacteriën dan? Zo'n lichaam ontbind niet van zichzelf lijkt me.
Nee, er is geen enkele ziekte die je alleen maar van lijken kunt krijgen. Onzinverhaaltje dusquote:Op maandag 19 februari 2007 19:19 schreef dolledingo het volgende:
[..]
het gaat me er niet om hoeveel media-aandacht het wel of niet zou hebben.. het gaat me nu puur om het lichamelijke. Kan een dokter constateren aan de hand van een bepaalde uitslag dat een bepaalde persoon direct/indirect met een dode in aanraking is gekomen..
Het verhaal kwam van mijn preutse nicht, die neemt het woord pijpen niet snel in haar mond tegen haar grote neefquote:Op maandag 19 februari 2007 19:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Nee het verhaal was dat het meisje hem had gepijpt en een rare mondziekte kreeg, veroorzaakt door lijkengif.
En zij kreeg het dus omdat die jongen dode meisjes neukte.
het antwoord is dus NEEquote:Op maandag 19 februari 2007 19:19 schreef dolledingo het volgende:
[..]
het gaat me er niet om hoeveel media-aandacht het wel of niet zou hebben.. het gaat me nu puur om het lichamelijke. Kan een dokter constateren aan de hand van een bepaalde uitslag dat een bepaalde persoon direct/indirect met een dode in aanraking is gekomen..
Die ziet me aankomen..quote:Op maandag 19 februari 2007 21:49 schreef Mrln het volgende:
[..]
tip: verifier t anders met je huisarts![]()
Nee hoor!quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:20 schreef Doderok het volgende:
En als ze was meegegaan was ze ook dood geweest!!!![]()
oftewel: hoe herken je broodjes aap...
Als dat al een criterium is voor een broodje aap verhaal. Heb jij zelf nooit meegemaakt dat je achteraf blij was dat je ergens wel of niet naartoe bent gegaan. Misschien niet op dodelijk niveau, maar ik heb wel eens een trein gemist die bij Utrecht later een ongeluk bleek te krijgen of dat ik net besloot af te slaan richting een tankstation om wat autodrop te kopen voor onderweg, terwijl tijdens het afslaan links van mij de auto's die net nog om mij heen reden op elkaar knalden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:20 schreef Doderok het volgende:
En als ze was meegegaan was ze ook dood geweest!!!![]()
oftewel: hoe herken je broodjes aap...
Puur pech.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:47 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Als dat al een criterium is voor een broodje aap verhaal. Heb jij zelf nooit meegemaakt dat je achteraf blij was dat je ergens wel of niet naartoe bent gegaan. Misschien niet op dodelijk niveau, maar ik heb wel eens een trein gemist die bij Utrecht later een ongeluk bleek te krijgen of dat ik net besloot af te slaan richting een tankstation om wat autodrop te kopen voor onderweg, terwijl tijdens het afslaan links van mij de auto's die net nog om mij heen reden op elkaar knalden.
mooi, die vriendin die het vertelde leek er echt mee weg te zijn, stuur ik haar dit linkje evenquote:
"verkapt: Ik wil lijken zoenen maar ben bang dat mama dr achter komt topic"quote:Op maandag 19 februari 2007 18:26 schreef dolledingo het volgende:
Zijn er ziektes die een dood lichaam kan creëren en die ook als oorsprong enkel een dood lichaam kunnen hebben?
Dit ter verificatie van een kroegverhaal welke ik onlangs hoorde: Een Nederlands meisje was met een vriendin voor een paar dagen in Duitsland, een Duitse jongen ontmoet waar ze mee heeft gezoend. Die jongen wilde graag dat ze meekwam naar zijn huis, zij deed dit niet omdat ze haar vriendin niet alleen wilde laten. Bij thuiskomst in Nederland kreeg ze na een paar dagen een uitslag op haar lip, haar huisarts concludeerde dat het een ziekte was die alleen maar verkregen kon worden als je in contact was geweest met een dode. Het meisje leidde de politie naar de Duitse jongen, er lagen 2 lijken van meisjes bij hem in huis. Als dat Nederlandse meisje dus was meegegaan was zij er waarschijnlijk ook niet meer geweest.
Op zich een aardig plausibel verhaal, echter ben ik wel benieuwd als een ieder dit verhaal voor de 100% kan bevestigen of ontkrachten..![]()
Het "aap" gedeelte moet natuurlijk ook voorkomen in het verhaal.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:47 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Als dat al een criterium is voor een broodje aap verhaal. Heb jij zelf nooit meegemaakt dat je achteraf blij was dat je ergens wel of niet naartoe bent gegaan. Misschien niet op dodelijk niveau, maar ik heb wel eens een trein gemist die bij Utrecht later een ongeluk bleek te krijgen of dat ik net besloot af te slaan richting een tankstation om wat autodrop te kopen voor onderweg, terwijl tijdens het afslaan links van mij de auto's die net nog om mij heen reden op elkaar knalden.
het lichaam bevat bacterien en als je leeft worden die bestreden door de goede bacterien. als je dood bent krijgen de slechte bacterien de overhand en die worden dmv het lijkvocht uitgedreven. uit porieen, urine, ontlasting, bloed, speeksel enz. normaal niet echt heel erg schadelijk maar als je zelf een wondje hebt dus wel. daarom wordt er bij het afleggen van mensen ook geen veiligheidsspelden meer gebruikt bij een luier omdoen enzo en neem je je voorzorgmaatregelen. hoe langer iemand dood is hoe meer bacterien er zich vormen dus hoe schadelijker voor de levende mens.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:09 schreef Lienekien het volgende:
Je zegt dat het bloed dan besmettelijk is. Waarmee kan het je dan besmetten?
Lijken zijn ook wel degelijk giftig en dit kan ook wel degelijk worden overgebracht op levende lichamen. Maar vliegen doen die beestjes niet hoor.quote:Op maandag 19 februari 2007 19:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Nee het verhaal was dat het meisje hem had gepijpt en een rare mondziekte kreeg, veroorzaakt door lijkengif.
En zij kreeg het dus omdat die jongen dode meisjes neukte.
Kraamvrouwenkoorts werd overgebracht door doktoren die met lijken bezig waren en vervolgens gingen helpen op de kraamafdeling.quote:
Ehh als ik jou opereer met blote handen dan kan jij ook die bacterie die kraamvrouwenkoorts veroorzaakt(e) oplopen, met alle gevolgen van dien. Sommige mensen zijn gewoon eenmaal drager van bepaalde organismen. Dus jouw argument is niet sterk aangezien dat geen direct verband toont met een lijk. Lijken kunnen geen ziekten overgeven. In ieder geval niet meer dan als die persoon nog levend zou zijn.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:21 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kraamvrouwenkoorts werd overgebracht door doktoren die met lijken bezig waren en vervolgens gingen helpen op de kraamafdeling.
Toen men eenmaal begon met handenwassen e.d. was het afgelopen.
Aardig plausibel verhaal???quote:Op maandag 19 februari 2007 18:26 schreef dolledingo het volgende:
Zijn er ziektes die een dood lichaam kan creëren en die ook als oorsprong enkel een dood lichaam kunnen hebben?
Dit ter verificatie van een kroegverhaal welke ik onlangs hoorde: Een Nederlands meisje was met een vriendin voor een paar dagen in Duitsland, een Duitse jongen ontmoet waar ze mee heeft gezoend. Die jongen wilde graag dat ze meekwam naar zijn huis, zij deed dit niet omdat ze haar vriendin niet alleen wilde laten. Bij thuiskomst in Nederland kreeg ze na een paar dagen een uitslag op haar lip, haar huisarts concludeerde dat het een ziekte was die alleen maar verkregen kon worden als je in contact was geweest met een dode. Het meisje leidde de politie naar de Duitse jongen, er lagen 2 lijken van meisjes bij hem in huis. Als dat Nederlandse meisje dus was meegegaan was zij er waarschijnlijk ook niet meer geweest.
Op zich een aardig plausibel verhaal,
Dit verhaal hoorde ik laatst ook!quote:Op maandag 19 februari 2007 18:26 schreef dolledingo het volgende:
Op zich een aardig plausibel verhaal, echter ben ik wel benieuwd als een ieder dit verhaal voor de 100% kan bevestigen of ontkrachten..![]()
Ah nog zo'n helder licht.. ook nog geen begrijpend lezen gehad op je detective-opleiding.quote:Op zondag 25 februari 2007 00:29 schreef Walrik het volgende:
[..]
Aardig plausibel verhaal???![]()
En dat baseer jij op???
Bij Apollo Helden?quote:Op maandag 19 februari 2007 18:26 schreef dolledingo het volgende:
Is dat niet eerder omdat je niet weet wat voor ziektes die persoon bij leven had?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 07:29 schreef vingerplantjuhh het volgende:
als een lichaam dood is stopt de bloedstroom en gaat onmiddelijk in ontbinding. het vocht wat het lichaam afstaat is vol bacterien en kan besmettelijk zijn. het schijnt dat het bloed wat "dood" is besmettelijk is. daarom moet je bij zo`n lichaam handschoenen en schort aan en alle kleding en beddegoed op 90 graden gewassen worden na het afleggen van een lijk in thuissituatie en in ziekenhuizen wordt het volgens mij gesterriliseerd.
dat is wat ik in mijn opleiding heb meegekregen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |