abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 februari 2007 @ 12:11:01 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46589693
Nog 12uurtjes en we gaan rijden naar Mayrhofen!! Kan niet wachten.... Lekker raggen met mijn nieuwe carvers
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:34:34 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46597976
ja ik ben aangekomen op ons tussen station. Hele goeie rit gehad niet te druk heerlijk door kunnen
rijden. Tussenstand is dat het hier ontiegelijk groen is

zal kijken of ik nog wat foto's kan regelen vanavond ik ga nu eerst effe wat eten
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:49:27 #53
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_46598558
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:34 schreef ook_gek het volgende:
ja ik ben aangekomen op ons tussen station. Hele goeie rit gehad niet te druk heerlijk door kunnen
rijden. Tussenstand is dat het hier ontiegelijk groen is

zal kijken of ik nog wat foto's kan regelen vanavond ik ga nu eerst effe wat eten
hotel met internet ?

Hoe hoog zit je? en waarschijnlijk zit je op de zuid kant.
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:06:09 #54
165624 Jodelaar
pi_46599163
Hallo allemaal, ik zit nu in St Anton. Ik heb vanmiddag al een lage piste gepakt en ik moet zeggen de sneeuwconditie is top! Ik vind het beter dan vorig jaar met 2 meter 10 sneeuw. Jammere is wel dat het dal aan de zuid kant geheel groen is. De dalafdaling aan de zuidkant is ook niet meer mogelijk. Ik heb net al wel wat lichte sneeuw meegemaakt, eerste sneeuw dat ik dit jaar meemaak! Noordkant is mooi wit en zelfs het weggetje naar ons hotel was nog bedekt met ijs/sneeuw. Nu vraag je je af hoe dat kan? Op de zuidkant staat de meeste zon per dag, noord kant is dit eigenlijk alleen in de ochtend en dan is het koeler.

Nu heb ik met de hotel eigenaar gepraat en die zegt dat het de beste sneeuw van de laatste 10 jaar is. Niemand heeft klachten over de sneeuwcondities, er is wel veel nepsneeuw wat iets stroever skied, maar met goede skies heeft zelfs de gevordere dit jaar pret.

Ik heb net met de eigenaar de laatste run van het weer doorgelopen (hij is zelf ook amateur meteoloog). En we zijn het met elkaar eens geworden dat het Zondag avond tot woensdag ochtend bijna onafgebroken gaat sneeuwen. Op zondag nog boven 1200 meter maar daarna zakt het al erg vlot naar 600 meter. Gezien de neerslaghoeveelheid en de sneeuwhoeveelheid verwacht ik ook wel wat natte-sneeuw of regen. In de bergen kan al gauw in 3 dagen een centimeter of 50 / 70 vallen. het wordt een zeer leuke week voor de wintersporters, alleen erg veel sneeuw. Mijn verwachting is als volgt:

West (Voralberg / Zwitserland / Frankrijk)
800 meter - 5 tot 20 cm
1000 meter - 20 tot 40 cm
1500 meter - 20 tot 60 cm
2000 meter - 60 / 80 cm

Midden (Tirol, (Sölden)) Sneeuwgrens ligt hier iets hoger
1000 meter - 5 tot 20 cm
1500 meter - 20 tot 30 cm
2000 meter - 30 tot 50 cm

Oost (Salzburger land)
1300 meter - 5 tot 10 cm
1700 meter - 10 tot 15 cm
2000 meter - 10 tot 30 cm

Zuid (Sud Tirol)
600 meter - 10 tot 20 cm
1000 meter - 10 tot 30 cm
1700 meter - 10 tot 35 cm
2000 meter - 20 tot 60 cm

Noord (Allgau, Garmisch)
1000 meter - 5 tot 20 cm
1500 meter - 20 tot 40 cm
2000 meter - 20 tot 70 cm

Dat er een bak sneeuw gaat vallen is dus vrijwel zeker. Wanneer is opnieuw de vraag, net als donderdag is de sneeuw weer met een middagje uitgesteld. Zou donderdag de sneeuw zondag ochtend al gaan vallen, is dat nu pas zondag avond / nacht. Gister vertelde ik u dat de sneeuw grote overlast kan maken in het verkeer. Vergeet dit maar. Alleen als u maandag nacht / dag aankomt heeft u nog te maken met sneeuw in de dalen. Zondag overdag is het vrijwel helemaal droog maar bewolkt, en zeer natte bovenlucht maakt het nog altijd moeilijk voor de lage dalen.

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is voor de komende dagen, als ik vanavond tijd heb zal ik weer een weerpraatje geven voor de komende 3 / 6 dagen.

Even snel 3 dagen vooruit.

Zaterdag: 12/-4
Zondag: 7/-8
Maandag: 1/-4

Jonattan van der Bergh & Otto Laufer (eigenaar hotel)

Update:

Het kaartje er nog even bij. Dit is voor 1300 meter gemeten. Dus doe er nog maar 10 / 20 cm bij voor hogere toppen en 10 cm af voor lage dalen.

Groet, Jonattan van der Bergh

[ Bericht 2% gewijzigd door Jodelaar op 23-02-2007 17:11:44 ]
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:17:31 #55
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46599525
Laten we hopen dat je gelijk hebt! Zou echt super zijn!!!!!! ZINNNNNNNN, morgen misschien al een middagje skiën. (hangt af van de reis)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:22:48 #56
165624 Jodelaar
pi_46599695
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:17 schreef Public_NME het volgende:
Laten we hopen dat je gelijk hebt! Zou echt super zijn!!!!!! ZINNNNNNNN, morgen misschien al een middagje skiën. (hangt af van de reis)
ik heb het niet geschreven, hoor gewoon gejat van site
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:30:35 #57
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46599899
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 16:49 schreef Jodelaar het volgende:

[..]

hotel met internet ?

Hoe hoog zit je? en waarschijnlijk zit je op de zuid kant.
dit is een pension voor 1 nacht.

geen idee waar we zitten we zitten wel 1 uur rijden van westendorf af.
om je een idee te geven....

ingesneeuwd dus
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:35:55 #58
165624 Jodelaar
pi_46600058
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:30 schreef ook_gek het volgende:

[..]

dit is een pension voor 1 nacht.

geen idee waar we zitten we zitten wel 1 uur rijden van westendorf af.
om je een idee te geven....

[afbeelding]
ingesneeuwd dus
Westerdorf (Skiwel) slechte vooruitzichten volgens wetter.at .. waar ligt dat ergens?
Ski, Schnee & Schnaps!
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:37:29 #59
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46600112
tirol ligt dat
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:21:28 #60
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46608299
even idee van Solden...
Daar tref je het prima qua sneeuw

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:22:14 #61
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46608328
ook_gek.. ben benieuwd wat je daar aantreft
Hoop op sneeuw uiteraard.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 24 februari 2007 @ 07:18:38 #62
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46617019
ik hoop het ook. Ik weet niet of ik daar internet heb.
Zo ja horen jullie het van zelf wel zo niet moet je een weekje wachten
pi_46619094
Ik baal nog steeds dat er geen wintersport in zit voor ons dit jaar (reden: dochter )
Aan de ene kant is het dan wel prettig dat de sneeuwcondities nergens echt geweldig zijn (want dan zou ik nog veel meer zin hebben!) maar aan de andere kant gun ik de mensen die wél gaan natuurlijk een fantastische wintersport.

Hopelijk gaat het binnenkort nog een keer flink sneeuwen in Winterberg, kunnen we in ieder geval nog een beetje "proeven"...
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:31:50 #64
165624 Jodelaar
pi_46621673
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:37 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik baal nog steeds dat er geen wintersport in zit voor ons dit jaar (reden: dochter )
Aan de ene kant is het dan wel prettig dat de sneeuwcondities nergens echt geweldig zijn (want dan zou ik nog veel meer zin hebben!) maar aan de andere kant gun ik de mensen die wél gaan natuurlijk een fantastische wintersport.

Hopelijk gaat het binnenkort nog een keer flink sneeuwen in Winterberg, kunnen we in ieder geval nog een beetje "proeven"...
Sneeuw condities zijn prachtig hoor. Juist 1 van de beste jaren. Maandag & Dinsdag sneeuw in winterberg
Ski, Schnee & Schnaps!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 16:19:10 #65
165624 Jodelaar
pi_46626408
Goedemiddag vanuit St Anton!

het sneeuwt hier nu aardig door, er is nu denk al zoon 5 cm gevallen. Met een lekkere wind zie ik al sneeuwduinen van 30 cm. Het verkeer is hier al even ontregeld geweest naar het dorp toe.

Wintersporters voor deze week, ik kan u verzekeren, we gaan een geweldige week te gemoet. Ik genoot vanochtend al van de gebroken sneeuwdekjes. Nu geniet ik nog erger van 5 cm sneeuw. Het is zoon prachtig gezicht om alles wit zien worden. En het ziet er niet naar uit dat het gaat stoppen vandaag.

Verwachtingen in het kort maar dan.

Zondag: 2/-1 Sneeuwgrens 1300 meter. WAARSCHUWING IJZEL, SNEEUW EN AANVRIEZENDE REGEN VOOR WEST OOSTENRIJK TOT IN DE AVOND!
Maandag: -2/-3 Sneeuwgrens 700 meter; Zware Sneeuw
Dinsdag: -3/-4 Sneeuwgrens 900 meter; Sneeuw
Woensdag 1/-6 Sneeuwgrens 1100 meter; Sneeuw / IJzel
Donderdag 4/-2 Sneeuwgrens ; Heerlijk zonnetje
Vrijdag -1/-8 Sneeuwgrens 1000 meter; zware sneeuw
Zaterdag -2/-6 Sneeuwgrens 400 meter; Sneeuw
Zondag 6/-4 Sneeuwgrens 1200 meter; IJzel / Regen / Sneeuw

Verwachting van sneeuw t/m Zondag:

West Oostenrijk (Voralberg)
Berg 50 tot 90 cm
Dal 30 tot 50 cm

Midden Oostenrijk (Tirol)
Berg 40 tot 60 cm
Dal 30 tot 50 cm

Oost Oostenrijk (Salzburger land)
Berg 10 tot 50 cm
Dal 5 tot 20 cm

Noord Oostenijk / Zuid Duitsland (Algau)
Berg 5 tot 40 cm
Dal 2 tot 20 cm

Zuid Oostenijk / Noord Italië (Sud Tirol, Tirol)
Berg 50 tot 105 cm
Dal 20 tot 60 cm

ik heb geen tijd voor een vol praatje, maar het ziet er dus goed uit, veel plezier voor wie nog gaat!
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46629528
Okee tof ik ga vanacht weg naar St Anton!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:04:52 #67
165624 Jodelaar
pi_46631190
Gaan vanacht 3 uur rijden wat later dan gepland mja who cares.. anders hadden we vandaag in de 40 km lange file gestaan bij Frankfurt en 20 km bij Ulm..

Let it snow .

1400 Meter

1900 Meter

900 Meter (Laagste punt van dal, in een kloof

Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46632097
Ik ga 14 maart naar Kaprun .
  zondag 25 februari 2007 @ 02:17:07 #69
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46645278
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:36 schreef moemoe het volgende:
Ik ga 14 maart naar Kaprun .
jij wel he

Ik wil mee

Alvast keiveel plezier

Jodelaar: leuke update
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46685400
Het heeft gesneeuwd vannacht

amokaapjeeh O+
pi_46685910
Als ik dit allemaal weer zo zie, heb ik gelijk zin om weer te gaan. Helaas moet nog ongeveer 11 maanden wachten. Degene die nog wel gaan veeeeel plezier .
  maandag 26 februari 2007 @ 11:08:45 #72
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_46688489
Nog 3 weken en dan naar Zell am Ziller!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
pi_46691939
Ik ben net een dag terug uit Kirchberg en het was echt vet sneeuw was er idd niet veel, maar meeste pistes waren gewoon goed Viel me allemaal mee

en natuurlijk het apres-skieen was geweldig in de London Pub
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:16:24 #74
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_46725877
Ik ga rond 10 a 11 maart met 3 vrienden een week op wintersport, probleem is echter dat we nog geen idee hebben wat we moeten boeken. Totaal willen we rond de 800 euro uitgeven in die week (inclusief (bus)reis, accommodatie en 'apres-ski'en'). Suggesties?
AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  dinsdag 27 februari 2007 @ 15:02:44 #75
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_46733323
Mja dan valt Solden af kan ik je melden.. daar ben je toch echt wel iets meer kwijt.
Alhoewel het zou net kunnen met een vette aanbieding, maarja waar vind je die
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_46762298
En het heeft voor de 3e opeenvolgende nacht gesneeuwd
amokaapjeeh O+
pi_46797718
Wat is het hier rustig Is iedereen alweer met zijn zomervakantie bezig ofzo

Wij gaan vannacht om 05.00 uur weg. Er ligt meer dan genoeg sneeuw en er staat voor volgende week best vaak een zonnetje op het programma Ik heb er zin in!
amokaapjeeh O+
  donderdag 1 maart 2007 @ 10:17:09 #78
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_46799219
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 08:45 schreef Coconut het volgende:
Wat is het hier rustig Is iedereen alweer met zijn zomervakantie bezig ofzo

Wij gaan vannacht om 05.00 uur weg. Er ligt meer dan genoeg sneeuw en er staat voor volgende week best vaak een zonnetje op het programma Ik heb er zin in!
Veel plezier! Ben benieuwd wat voor een soort mensen er nu zijn!
pi_46807754
Net terug uit St Anton, 3 hele mooie dagen gehad. Maandag en dinsdag erg veel nieuwe sneeuw en woensdag helaas regen maar toen we naar Lech toe reden begon de zon te schijnen en hebben we daar nog erg mooi kunnen skieen.
pi_46808558
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 14:48 schreef Remzz het volgende:
Net terug uit St Anton, 3 hele mooie dagen gehad. Maandag en dinsdag erg veel nieuwe sneeuw en woensdag helaas regen maar toen we naar Lech toe reden begon de zon te schijnen en hebben we daar nog erg mooi kunnen skieen.
En, een mooi gebied? Wil er volgend jaar heen gaan.
pi_46809790
Mwou.....
Heel, heel erg druk niet zozeer bij de liften maar meer op de pistes, echt erg oppassen met skieen je word zo onderuit geskiet. Ook waren de pistes is erg slechte staat vond ik tenminste. Misschien kwam het door de nieuwe sneeuw of de vele mensen maar het leek niet erg goed geprepareerd.
De laatste dag zijn we naar het gebied van Lech geweest(zit gewoon bij de skikaart in), dat was veel beter erg rustig en prachtig geprepareerde pistes, bovedien erg luxe liften(met stoelverwarming enzo ). Ook de pistes waren veel beter dan in St Anton.
  zaterdag 3 maart 2007 @ 22:45:43 #82
165624 Jodelaar
pi_46890854
Ben "Heel" Terug..

Zondag kwamen we geheel groen met 9 graden aan in het dal. Het is dat we de weerberichten wisten maar anders hadden we de auto gepakt en weer naar huis gegaan.. . Maar dat veranderde een kwartier later compleet. Het zakte al snel naar 4 graden en de wind zette aan tot storm (heb filmpjes enzo) later werd de bewolking dikker en viel er hagel. Al snel was het 1 graad en sneeuwde het tot maandag avond aan 1 stuk door.

Maandag avond klaarde het even op, de sneeuw werd gelijk heel ijzig. Dinsdag ochtend was het weer compleet wit met nieuwe sneeuw. Lekkere skidag gehad met veel zon en sneeuwbuitjes, wel een harde wind. Dinsdag avond sneeuwde het ook nog maar rond 8 uur veranderde dit in regen, en regende het de hele nacht.

De sneeuw had het erg moeilijk maar in de hoger gelegen gebieden was het nog perfecte sneeuw. er werd een weeralarm afgegeven op de kanzelwand, kans op lawines waren erg groot door zware sneeuwval en wind. Ik ging met nog 2 vrienden naar boven om te kijken hoe het was, de gondel schommelde van de ene naar de andere kant. We besloten alleen de dalafdaling te nemen. Alleen hadden we beter terug in de gondel kunnen stappen. 1900 meter was alles perfect met lekkere sneeuw, daarna ging het over in grote hagelstenen, vol in je gezicht.

Donderdag was geen slechte dag maar de sneeuw was heel slecht onder 1600 meter. De sneeuw was bruin, ijzig met de gespote nepsneeuw etc. Rotsen waren zichtbaar. Was geen slechte dag om te skien maar gelukkig hadden we nog een leuke vrijdag te gaan, waar weer veel sneeuw voorspeld werd.

Vrijdag ochtend werden we weer wakker in een witte wereld, maar er was niet genoeg sneeuw gevallen om de schade van de andere dagen te herstellen. Dus de sneeuw was in de dalen na 2 dal-afdalingen weer slecht. We besloten om naar een hoger gelegen gebied te gaan 2200 meter. om daar te gaan skien, het klaarde op en de zon kwam door. We gingen wat eten en toen we klaar waren veranderde het weer totaal en kwam er een zware sneeuwstorm. Je zag niets meer.

Leuke week dus gehad, met de nodige apresski etc. Het was zeker niet druk, en bijna alleen nederlanders. Maar voor een paar liften lang hoeven wachten.

Alleen waren er heel veel skiklasjes, wat het vervelend maakte.

Ben hard met me hoofd en me schouder tegen een rots geknald. Door dat er een snowboarder een skiklasje onverwachts raar in haalde. voor de rest zonder problemen thuis.

Zware files wel weer in Duitsland. Bij Köln hebben we over een stuk van 1.2 km 40 minuten gedaan.

Filmpjes, fotos komen.
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 4 maart 2007 @ 15:12:19 #83
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46905949
gister avond rond 21uur thuis gekomen. Ben er na lekker op stap geweest.
Maar ik ben dus weer thuis. We hebben vol op sneeuw gehad. Ik heb een aantal keren kunnen skiën in diepe sneeuw. Stond tot aan mijn knieën. Beneden was het vrij slecht maar boven was alles perfect. Zal later deze week wel effe wat foto's dumpen hier.

We zaten echt direct aan de piste dus dat was lekker makkelijk. Echter de mensen in Westendorf was een drama. Alleen maar nederlanders en dan ook echt het foutste soort van alles. Kampers en foute amsterdamers. Wat een walgelijke mensen zeg

Voor de rest ben ik ook elke dag wolter kroes tegen gekomen. Die was daar ook "gezellig" met zijn familie aan het skiën. Hij kan overgens wel goed skiën

En tja zo sta je in een kroeg en komt hij daar opeens zingen......

Ook wij hebben heel erg veel file"s gehad helaas onderweg. We zijn om 08:00 vertrokken op ons gemakje. Mocht je een mogol met een blauwe kip op zijn hoofd gezien hebben ben ik dat geweest
pi_46906175
Je bent naar Brixental geweest?
Dat is idd echt alleen maar Nederlanders daar, wij hebben twee keer in Brixen gezeten en een keer in Westendorf en idd wat een volk daar... Toen wij er waren werd er ook nog z'n Tros feest opgenomen
  zondag 4 maart 2007 @ 15:32:04 #85
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_46906551
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:12 schreef ook_gek het volgende:
gister avond rond 21uur thuis gekomen. Ben er na lekker op stap geweest.
Maar ik ben dus weer thuis. We hebben vol op sneeuw gehad. Ik heb een aantal keren kunnen skiën in diepe sneeuw. Stond tot aan mijn knieën. Beneden was het vrij slecht maar boven was alles perfect. Zal later deze week wel effe wat foto's dumpen hier.

We zaten echt direct aan de piste dus dat was lekker makkelijk. Echter de mensen in Westendorf was een drama. Alleen maar nederlanders en dan ook echt het foutste soort van alles. Kampers en foute amsterdamers. Wat een walgelijke mensen zeg

Voor de rest ben ik ook elke dag wolter kroes tegen gekomen. Die was daar ook "gezellig" met zijn familie aan het skiën. Hij kan overgens wel goed skiën

En tja zo sta je in een kroeg en komt hij daar opeens zingen......

Ook wij hebben heel erg veel file"s gehad helaas onderweg. We zijn om 08:00 vertrokken op ons gemakje. Mocht je een mogol met een blauwe kip op zijn hoofd gezien hebben ben ik dat geweest
Ik ben al stuk of 16 keer in Westendorf geweest, idd al die Nederlanders, maar kben nu 1 keer in Kirchberg (2 dorpen verder) kweet nu wel waar ik voortaan heen ga
10. Jari Litmanen
  zondag 4 maart 2007 @ 15:34:11 #86
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46906621
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:18 schreef Remzz het volgende:
Je bent naar Brixental geweest?
Dat is idd echt alleen maar Nederlanders daar, wij hebben twee keer in Brixen gezeten en een keer in Westendorf en idd wat een volk daar... Toen wij er waren werd er ook nog z'n Tros feest opgenomen
wij zaten echt midden in het centrum van westendorf bij de stoeltjes lift. Kon hem zo zien van uit mijn kamer. Kwestie van straat oversteken en ik was er.

We zijn in westendorf, brixen, kirg berg geweest en nog wat plaatsen er om heen. We hadden zo een alpen pas. Kan je al die gebieden mee af gaan. Van uit brixen skiën naar kirg berg en van uit daar weer terug naar westendorf. Dat zijn wel hele leuke tochten.

Vrijdag was de gondel in kirg berg gesloten wegens storm. We zijn toen via een andere gondel omhoog gegaan en inderdaad ik kan je melden dat er boven dus ECHT een storm was

Heb nog foto's van de wolken waar wij door heen moesten. Die waren extreem grijs. Wat kan het spoken daar boven zeg
  zondag 4 maart 2007 @ 15:44:22 #87
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46906929

en daar zijn dan de donkere wolken

Hoezo geen genoeg sneeuw?

Tja van uit mijn slaapkamer genomen.

Links zie je een sleeplift die gewoon zoals begrijpelijk is gesloten
Rechts zie je de stoeltjes ligt en dat witte is dan een ski piste

Je ziet boven aan wel leuk de sneeuw grens. Daar boven was de sneeuw gewoon meer dan perfect!

Ook de hanen kam was beneden aan zeer slecht
pi_46906996
Vanochtend om 3 uur teruggekomen uit Steinach am Brenner.
Mooie week gehad, veel sneeuw.
Vorige week zaterdag om 10 uur 's avonds vertrokken met 30 man.
De hele nacht met 130 km/u doorgereden en toen stonden we om 9 uur 's ochtends boven op de berg.
Daar zaten we ook in ons appartement.
's Ochtends nog een mooie zonsopgang gezien boven de bergen.

Ons Appartement:

Zondag voor het eerst op een snowboard gestaan, dit ging wel redelijk maar ik ben toch weer overgestapt op ski's. Maandagochtend wakker geworden met een dik pak sneeuw op de berg, en het dal was ook mooi wit.Zo'n 25 centimeter was er 's nachts gevallen.

Dinsdag was een van de lekkerste skidagen, een laagje van 8 centimeter nieuwe sneeuw bovenop de geprepareerde pistes.
Woensdag, behoorlijke dooi en alle bomen werden weer langzaam groen.
Donderdag, ongeveer 20 centimeter nieuwe sneeuw, maar wel een behoorlijk harde en koude wind.
Vrijdag, lekker zonnig en een paar sneeuwbuitjes.
Zaterdagochtend voordat we weggingen, bijna sneeuwstorm met een erg harde wind.

Ik in het lekkere zonnetje 's middags nadat de liften dichtgingen.
  zondag 4 maart 2007 @ 15:52:37 #89
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46907185
wat wel weer minder was is het feit dat de kerk zo goed als in mijn slaapkamer stond. Leuk zo een bel....
  zondag 4 maart 2007 @ 16:30:39 #90
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46908807
Zo, ik ben vannacht ook weer teruggekomen uit Mayrhofen. Terugreis was best wel drama, gingen rond 11.45 rijden en waren vannacht om 01.30 in Utrecht.
Hebben echt een topweek gehad, zaten 3min lopen v/d Penkenbahn (tegenover het zwembad). Sneeuw was goed omdat er nieuwe was gevallen, alleen de dalafdaling bij de Ahornbahn heb ik niet kunnen/willen doen. (wilde mijn nieuwe ski's niet gelijk vernielen)
Veel wezen skiën, en bijna nog meer weze apres-skien. Meestal in de Icebar (erg leuk daar) en daarna uiteten....
  zondag 4 maart 2007 @ 16:52:27 #91
151308 roflcopter
ROFLPANTOFFEL!
pi_46909662
quote:
Op zondag 4 maart 2007 15:44 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
en daar zijn dan de donkere wolken

[afbeelding]
Hoezo geen genoeg sneeuw?

[afbeelding]
Tja van uit mijn slaapkamer genomen.

Links zie je een sleeplift die gewoon zoals begrijpelijk is gesloten
Rechts zie je de stoeltjes ligt en dat witte is dan een ski piste

Je ziet boven aan wel leuk de sneeuw grens. Daar boven was de sneeuw gewoon meer dan perfect!

Ook de hanen kam was beneden aan zeer slecht
De Hahnenkahm slecht? Met kerst was'ie nog erg mooi .
!11!!!!111!!:D:D:D:D:!!11!!!1!!einseinseins!111!!!11!!!!
  zondag 4 maart 2007 @ 16:55:54 #92
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_46909810
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:52 schreef roflcopter het volgende:

[..]

De Hahnenkahm slecht? Met kerst was'ie nog erg mooi .
ik zal zo effe een foto uploaden er van je zal schrikken

edit

En hier is hij dan

zondag 4 maart 2007 @ 17:11:24 #93
151308 roflcopter
ROFLPANTOFFEL!
pi_46910373
quote:
Op zondag 4 maart 2007 16:55 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ik zal zo effe een foto uploaden er van je zal schrikken

edit

En hier is hij dan

[afbeelding]

Zo slecht heb ik hem in al die jaren nog niet meegemaakt Zo zonde, de mooiste piste van het hele gebied IMHO...
  zondag 4 maart 2007 @ 17:13:44 #94
165624 Jodelaar
pi_46910452
dat is inderdaad erg slecht, zo erg heb ik het niet meegemaakt gelukkig.. Alleen de ifen was de dalafdaling erg slecht met rotsen over de piste, dat ze die nog open hadden was raar. Gelukkig was de zwarte dal afdaling beter, alleen de minder ervaren skiërs moesten over de rotsen naar beneden, zeker geen pretje. boven 1500 meter was het zeer goed te doen.
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 4 maart 2007 @ 17:27:45 #95
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_46910958
Afdaling is echt erg ja, alleen echt mooi vind ik hem ook niet, zeker niet mooiste in het gebied, doordat het één van de bekendste ter wereld is hij wel speciaal, maar dat terzijde.
10. Jari Litmanen
  zondag 4 maart 2007 @ 17:34:10 #96
151308 roflcopter
ROFLPANTOFFEL!
pi_46911172
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:27 schreef ericajax het volgende:
Afdaling is echt erg ja, alleen echt mooi vind ik hem ook niet, zeker niet mooiste in het gebied, doordat het één van de bekendste ter wereld is hij wel speciaal, maar dat terzijde.
De zwarte 44 (naam even vergeten) vind ik ook erg mooi, maar de Hahnenkamm is gewoon een lekkere klapperafdaling .
  zondag 4 maart 2007 @ 17:59:30 #97
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46912102
quote:
Op zondag 4 maart 2007 17:34 schreef roflcopter het volgende:

[..]

De zwarte 44 (naam even vergeten) vind ik ook erg mooi, maar de Hahnenkamm is gewoon een lekkere klapperafdaling .
Doe mij maar de Harakiri (Steilste van Oostenrijk, daar zit een stuk in wat echt niet gezond is)
  zondag 4 maart 2007 @ 18:49:15 #98
165624 Jodelaar
pi_46913936
ziet er niet steil uit
Ski, Schnee & Schnaps!
  zondag 4 maart 2007 @ 18:55:28 #99
165624 Jodelaar
pi_46914161

3 en 1a waren niet open. maar 1b is zeker wel de beste in het gebied
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_46939545
Helicopter en vliegtuig tegen elkaar gebotst boven de Areitsbahn in Zell am See, 8 doden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')