Op zich wel boeiend dat je dit even aanstipt. Niet alleen zou de mentale verwachting van een pijnprikkel invloed hebben op de pijnervaring ('Aih dit gaat pijn doen' --> focus op pijn --> meer pijnervaring), maar ook dat de gedachte aan die pijn het effect (wat jij noemt: blaren) beinvloed.quote:Dusdanig laag dat mijn lichaam eigenhandig blaarvorming laat optreden of een verbrande tong?
ik heb dat weer andersom, ik moet niet proberen in het bad van mijn vriendin te stappen, dan verbrand ik mijn voeten (geen blaren, maar kan er absoluut niet in staan, laat staan gaan liggen) maar als we thee drinken kan ik die inderdaad vrij snel drinken terwijl die van haar bijna koud moet zijn, anders om is het ook weer zo dat mijn handen vuurvaster zijn dan die van haar, dus met koken kan ik makkelijker dingen omkeren vastpakken etcquote:Op maandag 19 februari 2007 13:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb het volgende altijd heel raar gevonden:
Als ik een slokje thee neem, een even groot slokje als iemand anders, desnoods van hetzelfde kopje, dat net gezet is (water dus heet!), dan verbrand ik mijn mond. Het trekt blaren.
De andere persoon merkt niks en drinkt met kleine slokjes verder. Ik laat mijn thee altijd dan ook eerst een minuutje of 15 afkoelen.
Hoe kan dat? Heb ik een lage pijngrens? Dusdanig laag dat mijn lichaam eigenhandig blaarvorming laat optreden of een verbrande tong? Aan de andere kant heb ik ook wel eens met ingegroeide teennagels rondgelopen, dusdanig lang dat de nagel er door de zijkant van mijn teen uitkwam. En ja dat deed ook pijn, maar ik bleef er wel mee lopen....
ik denk dat de pijngrens bij verschillende zenuwen hoger is dan bij andere. omdat je voeten meer moeten verdragen kan je daar beter tegen dan je tong. maar wellicht als je elke dag meteen de thee drinkt met kleine slokjes, dat na een tijdje je pijngrens omhoog is gegaan en het dan wel lukt. dan moet je even op de blaren zitten maar daarna kan je het wel. ik denk dat de zenuwen dan wat afgestompt zijn en daardoor minder gevoel uitzenden naar je hersens.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:50 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb het volgende altijd heel raar gevonden:
Als ik een slokje thee neem, een even groot slokje als iemand anders, desnoods van hetzelfde kopje, dat net gezet is (water dus heet!), dan verbrand ik mijn mond. Het trekt blaren.
De andere persoon merkt niks en drinkt met kleine slokjes verder. Ik laat mijn thee altijd dan ook eerst een minuutje of 15 afkoelen.
Hoe kan dat? Heb ik een lage pijngrens? Dusdanig laag dat mijn lichaam eigenhandig blaarvorming laat optreden of een verbrande tong? Aan de andere kant heb ik ook wel eens met ingegroeide teennagels rondgelopen, dusdanig lang dat de nagel er door de zijkant van mijn teen uitkwam. En ja dat deed ook pijn, maar ik bleef er wel mee lopen....
http://www2.ru.nl/umoja/i(...)20cultuur%5B1%5D.docquote:Pijn hoort thuis in de natuur, in de biologie en bij het lichaam; maar tegelijkertijd is er een grote verscheidenheid in waarneming, beleving, uiting en beheersing van pijn, zodat ze ook een sociaal en cultureel verschijnsel is. Pijn ligt op het snijvlak van natuur en cultuur, lichaam en geest. Meer dan ooit is pijn een voortdurende bron van zorg voor mensen van zeer uiteenlopende achtergrond.
Ik kan juist wel weer lekker in een heet bad liggen, dat bij anderen als te heet ervaren wordt.quote:Op maandag 19 februari 2007 14:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
ik heb dat weer andersom, ik moet niet proberen in het bad van mijn vriendin te stappen, dan verbrand ik mijn voeten (geen blaren, maar kan er absoluut niet in staan, laat staan gaan liggen) maar als we thee drinken kan ik die inderdaad vrij snel drinken terwijl die van haar bijna koud moet zijn, anders om is het ook weer zo dat mijn handen vuurvaster zijn dan die van haar, dus met koken kan ik makkelijker dingen omkeren vastpakken etc
het is een raar concept pijn!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:03 schreef Aneurism het volgende:Doe niet zo raar, vrouwen een hogere pijngrens?
Vrouwen hebben alleen maar 1 vaardigheid. De mogelijkheid om kinderen te krijgen. En het is niet zozeer een vaardigheid, het gaat om een afweermechanisme tegenover werk verrichten. Het is eigenlijk hetzelfde als een inktvis die inkt spuit als een Haai hem wilt bijten.. Het is de natuurlijke verdediging van vrouwen: Dmv het uitpoepen en biggen van Kinderen hoeft ze niet te werken en kan ze haar luie bestaan verantwoorden aan haar partner.
Vrouwen gebruiken het biggen van kinderen als reden dat ze meer pijn kunnen ervaren als mannen, alsof dit het feit is wat hun stelling onderbouwt. Super Bullshit natuurlijk. Het bewijs staat hieronder:
Volgens een interview eens met Linda LeResche kunnen mannen een hogere pijngrens dan vrouwen.
Verder dan dat heb ik het geheel niet gelezen want het was reeds bewezen voor mijwtf! Het is toch duidelijk.
Mannen kunnen meer pijn verdragen dan vrouwen, dat was reeds duidelijk voor mij toen ik voor het eerst minuten op de grond lag omdat er in mijn kloten getrapt was. Ik heb een vrouw hetzelfde zien doen toen ze een trefbal in haar gezicht kreeg. Die twee dingen zijn niet hetzelfde.
Dus vrouwen faken het gewoon dat ze beter pijn kunnen verdragen? Nope. Ze zouden het nooit kunnen om de kans voorbij te laten gaan om als een prinses behandelt te worden na het stoten van haar kleine teen of iets kleins zoals dat. Zou je het je voor kunnen stellen dat een vrouw haar mond houd en door de pijn heen bijt terwijl er net een bron van aandacht tegen haar kleine teentje gekomen is? Nope, geen enkele man kan dat.
Moraal van dit verhaal is dat vrouwen nooit pijn lijken te hebben simpel omdat ze geen flikker doen. Het is zoiets als gelijke rechten. Tuurlijk, het klinkt aardig (niet echt), maar zodra vrouwen volgens deze regels leven valt alles in duigen.
Vrouwen doen nooit iets, tot het tijd is om een kind te baren. En wanneer het tijd is schreeuwen ze moord en brand en roepen dat geen man weet wat echte pijn is.
Wat ik wil zeggen is dat de pijn van geboorte dezelfde bullshit is als al die andere feministische punten, ik betwijfel of het überhaupt pijn doet. Plop en je bent klaar, wat doe je moeilijk? Ik kan je zeggen dat het niet half zo pijnlijk is als je leven lang luisteren naar de beledigende, beschamende en half onderbouwde mening van een vrouw zoals alle mannen moeten doen.
Daar gedragen ze zich anders niet naar. Of geef ik het topic nu een verkeerde wending.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:39 schreef secret17 het volgende:
Ik heb vaker gehoord dat vrouwen een hogere pijngrens zouden hebben dan mannen.
Ik tiep hele lappen text en je neemt niet eens de moeite om het te lezen? Ik voel me gekwetst.quote:Op zondag 22 februari 2009 13:17 schreef Knevelt het volgende:
Oh, ik zie dat Aneurism me al voor is geweest.
haha geweldigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:03 schreef Aneurism het volgende:Doe niet zo raar, vrouwen een hogere pijngrens?
Vrouwen hebben alleen maar 1 vaardigheid. De mogelijkheid om kinderen te krijgen. En het is niet zozeer een vaardigheid, het gaat om een afweermechanisme tegenover werk verrichten. Het is eigenlijk hetzelfde als een inktvis die inkt spuit als een Haai hem wilt bijten.. Het is de natuurlijke verdediging van vrouwen: Dmv het uitpoepen en biggen van Kinderen hoeft ze niet te werken en kan ze haar luie bestaan verantwoorden aan haar partner.
Vrouwen gebruiken het biggen van kinderen als reden dat ze meer pijn kunnen ervaren als mannen, alsof dit het feit is wat hun stelling onderbouwt. Super Bullshit natuurlijk. Het bewijs staat hieronder:
Volgens een interview eens met Linda LeResche kunnen mannen een hogere pijngrens dan vrouwen.
Verder dan dat heb ik het geheel niet gelezen want het was reeds bewezen voor mijwtf! Het is toch duidelijk.
Mannen kunnen meer pijn verdragen dan vrouwen, dat was reeds duidelijk voor mij toen ik voor het eerst minuten op de grond lag omdat er in mijn kloten getrapt was. Ik heb een vrouw hetzelfde zien doen toen ze een trefbal in haar gezicht kreeg. Die twee dingen zijn niet hetzelfde.
Dus vrouwen faken het gewoon dat ze beter pijn kunnen verdragen? Nope. Ze zouden het nooit kunnen om de kans voorbij te laten gaan om als een prinses behandelt te worden na het stoten van haar kleine teen of iets kleins zoals dat. Zou je het je voor kunnen stellen dat een vrouw haar mond houd en door de pijn heen bijt terwijl er net een bron van aandacht tegen haar kleine teentje gekomen is? Nope, geen enkele man kan dat.
Moraal van dit verhaal is dat vrouwen nooit pijn lijken te hebben simpel omdat ze geen flikker doen. Het is zoiets als gelijke rechten. Tuurlijk, het klinkt aardig (niet echt), maar zodra vrouwen volgens deze regels leven valt alles in duigen.
Vrouwen doen nooit iets, tot het tijd is om een kind te baren. En wanneer het tijd is schreeuwen ze moord en brand en roepen dat geen man weet wat echte pijn is.
Wat ik wil zeggen is dat de pijn van geboorte dezelfde bullshit is als al die andere feministische punten, ik betwijfel of het überhaupt pijn doet. Plop en je bent klaar, wat doe je moeilijk? Ik kan je zeggen dat het niet half zo pijnlijk is als je leven lang luisteren naar de beledigende, beschamende en half onderbouwde mening van een vrouw zoals alle mannen moeten doen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:03 schreef Aneurism het volgende:Doe niet zo raar, vrouwen een hogere pijngrens?
Held.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 23:03 schreef Aneurism het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |