PeeJie_ | zondag 18 februari 2007 @ 22:56 |
Hallo, Binnenkort kan ik gratis van iemand overnemen, een ford escort 1.3 CL uit 1990, alleen die is in 1996 geimporteerd naar nederland vanuit engeland, dus met het stuur rechts. Aangezien mijn vriendin er in lange termijn ook mee moet rijden, vroeg ik mij af of deze nou net zo veel waard zijn met de verkoop / inruil als auto's met het stuur links. Alles aan die auto is echt tiptop in orde. Nou heb ik dus een paar opties: 1. Zo blijven rijden, misschien voor een paar keer ok, maar aangezien ik met mijn werk normale auto's moet rijden zou ik steeds moeten omschakelen en dat lijkt me niet fijn. 2. Auto inruilen, voor bijv. een golf II, escort of swift uit hetzelfde jaartal met normaal stuur, maar is me auto evenveel waard? 3. Dashboard ombouwen, maar hoeveel tijd en geld ben ik hiervoor kwijt of is dit voor een niet automonteur niet te doen (zelf ben ik vrij handig moet elke dag met gereedschap werken). ![]() | |
Barcaconia | zondag 18 februari 2007 @ 22:59 |
Je auto zal niet evenveel waard zijn, maar als je hem gratis kan overnemen moet dit toch geen belemmering zijn? Gewoon een beetje bijbetalen en een Nederlandse auto kopen lijkt me goedkoper dan ombouwen naar LHD. | |
PeeJie_ | zondag 18 februari 2007 @ 23:02 |
Ja klopt, maar het fijne is dat als ik deze auto nu hou, dat ik wel zeker weet dat ik een goede auto heb. Alleen ik vraag me wel af of hij veel minder waard zou zijn, dus vandaar.. | |
Herr.Flick | zondag 18 februari 2007 @ 23:12 |
quote:Antwoord 1 is een optie, de rest niet ![]() | |
MikeyMan | zondag 18 februari 2007 @ 23:49 |
Inderdaad... Zal wel ff wennen zijn, maar de rest lijkt me financieel niet aantrekkelijk... | |
SolarX | zondag 18 februari 2007 @ 23:51 |
Gevalletje dooie mus lijkt me. | |
F4T4L_3RR0R | maandag 19 februari 2007 @ 00:26 |
Gewoon gaan spookrijden. | |
Captain_Chaos | maandag 19 februari 2007 @ 00:32 |
Gewoon lekker mee gaan rijden. Uiteindelijk wen je overal aan. Zelfs aan het dagelijks overstappen van een left hand drive naar een right hand drive. | |
Turquaz52 | maandag 19 februari 2007 @ 22:21 |
quote: ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 20 februari 2007 @ 18:56 |
Maakt qua rijden niet zoveel verschil. Alleen ff bedenken hoe je die slagboompjes bij parkeergarages ed. gaat benaderen. ![]() Ombouwen in kul, een 16 jaar oude Escrot is hooguit een paar honderd EUR waard. Gewoon proberen, en als het niets wordt zet je dat ding bij het grofvuil | |
Dromer | dinsdag 20 februari 2007 @ 19:06 |
Lijkt me zo lastig als je er in je eentje in zit en je moet bij een parkeergarage een bonnetje trekken. | |
MikeyMan | dinsdag 20 februari 2007 @ 19:09 |
quote:Achteruit erin... | |
Sounddragon | dinsdag 20 februari 2007 @ 19:09 |
Right hand drive is niet echt ![]() | |
mcDavid | dinsdag 20 februari 2007 @ 19:21 |
quote:Da's in engeland ook hoor! | |
menmul | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:02 |
stuur omdraaien? | |
freiss | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:05 |
quote:Dat moet sowieso als je de bocht om wil ![]() | |
kolonel-knalpiemel | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:09 |
Achteruit gaan rijden, tot ie onder je reet vandaan is geroest. | |
mcDavid | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:09 |
Je kunt ook proberen een stoel te monteren op de motorkap! | |
F4T4L_3RR0R | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:30 |
quote: ![]() | |
F4T4L_3RR0R | dinsdag 20 februari 2007 @ 21:31 |
quote:Mr. Bean heeft daar zo'n speciale klem voor. ![]() | |
PeeJie_ | dinsdag 20 februari 2007 @ 22:25 |
Lollig allemaal, is ook wel lollig ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 20 februari 2007 @ 22:51 |
quote:Je mag em nog altijd aan mij schenken.. ![]() ![]() | |
Foo_niks | dinsdag 20 februari 2007 @ 23:02 |
dubbele besturing als in een leswagen en met een snaar of ketting het tweede stuurwiel laten werken. Minder werk als het schutbord ombouwen | |
PeeJie_ | woensdag 21 februari 2007 @ 17:12 |
quote:En in Polen en Afrika krijg je er nog zoveel voor dat dat het allemaal waard is ![]() | |
crossover | woensdag 21 februari 2007 @ 17:17 |
Gewoon zo blijven rijden. Dat wennen stelt niks voor. | |
PeeJie_ | woensdag 21 februari 2007 @ 17:55 |
Iedereen in me directe omgeving raad het allemaal af, maarja, ik zie eind maart wel ![]() | |
StefanP | donderdag 22 februari 2007 @ 10:26 |
Ik zou het niet doen, tenzij je hem wil houden tot hij naar de sloop moet... niemand wil zo'n auto overnemen waardoor je resale value slecht is ![]() | |
MikeyMan | donderdag 22 februari 2007 @ 10:34 |
quote:Wat snap je niet aan "gratis"...? | |
mcDavid | donderdag 22 februari 2007 @ 10:37 |
Kun je hem niet gewoon in engeland verkopen? | |
StefanP | donderdag 22 februari 2007 @ 10:44 |
quote:Ach wat schattig, ga je nu in al mijn topics trollen? | |
MikeyMan | donderdag 22 februari 2007 @ 10:46 |
quote:Dat ligt geheel aan het niveau van je posts... | |
Charizma | donderdag 22 februari 2007 @ 10:52 |
Niks mis mee hoor.. Gewoon ff wennen... | |
61neorej | donderdag 22 februari 2007 @ 16:53 |
quote:In landen waar ze links rijden en stuur dus rechts hebben heeft rechts ook voorrang. | |
PeeJie_ | donderdag 22 februari 2007 @ 17:33 |
quote:Wel aangedacht, maar nog niet uitgezocht want dat kost je veel meer dan dat die auto nog waard is volgens mij.. | |
Dromer | donderdag 22 februari 2007 @ 17:37 |
quote:Dit is je topic niet | |
TR08 | donderdag 22 februari 2007 @ 18:25 |
Ik denk trouwens dat het ombouwen ook vrij goed te doen is. Koop voor 100 euro (of misschien krijg je die ook wel gratis ![]() ![]() ![]() De schutborden zijn voor links en rechts waarschijnlijk toch hetzelfde. Het stuurding (tandheugel? ben naam ff kwijt) hoeft mogelijk alleen maar ondersteboven/achterstevoren/omgekeerd gemonteerd en een dashboard uit en inschroeven is ook geen rocket science. Gaten zitten waarschijnlijk in beide kanten al helemaal voorbereid in het schutbord maar dan met rubber doppen erin. Kijk dit wel even na voor je daadwerkelijk begint ![]() | |
PeeJie_ | donderdag 22 februari 2007 @ 18:38 |
quote:Ja dat dacht ik dus ook en daar hoopte ik eigenlijk ook op, lijkt me wel het beste. Zover ik weet zijn Rechtsgestuurde auto's zo min mogelijk aangepast om dure productie te voorkomen. Zelf weet ik niet exact hoe een auto in elkaar zit, maar mij lijkt dat de stang van je stuur en de pedalen met hun kabels / leidingen alleen veranderd hoeven te worden.. | |
MikeyMan | donderdag 22 februari 2007 @ 18:45 |
quote:Right... Kost je echt wel een dag hoor, als je handig bent... En dan nog kun je je afvragen of je de stuurdelen nog kunt hergebruiken... | |
TR08 | donderdag 22 februari 2007 @ 18:55 |
quote:Je kunt altijd eerst kijken voor je daadwerkelijk tot aanschaf over gaat ![]() ![]() Verder zei ik wel: "Als je handig bent moet het in een paar dagen te doen zijn". Een enkele dag lukt mogelijk met goede hulp EN goede voorbereiding. Het zou mij wel een leuk klusje lijken voor een lang weekend ofzo ![]() Niet dat ik kom helpen klussen voor dit project btw ![]() | |
PeeJie_ | donderdag 22 februari 2007 @ 19:00 |
quote:Als het gebeurt komen er wel foto's online te staan ![]() | |
Richie_Rich | donderdag 22 februari 2007 @ 21:18 |
quote:Barbecue tang gebruiken, serieus | |
MikeyMan | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:05 |
quote:Of achteruit dus... ![]() | |
NITROHOSS | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:12 |
Ombouwen is absoluut kansloos.. bedrading, doorvoeren, panelling, remunits, stuurrack aansluitingen.. ombouwen... vergeet het maar.. een LH drive is echt een compleet andere auto tov een RH drive. Er moeten zelfs andere homologatiekeuringen voor worden gedaan.. vergeet het dus maar.. stel dat je na twee jaar zwoegen wel iets in elkaar hebt geknutseld... dan ga je vervolgens geen APK halen.. Auto inruilen? Kwestie van vraag en aanbod.... mag jij raden wat de vraag is naar jouw specifieke auto... Kortom.. rijden tot ie sterft... | |
mcDavid | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:25 |
quote:Als je een beetje een onhandig tijdstip neemt (daltarief), kun je voor 69 euro naar de overkant! Dus zoek een engelse dealer die 'm wil hebben! (of regel een kennis in engeland om de deal te doen, dat onderhandelt makkelijker) | |
MikeyMan | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:29 |
quote:Jij denkt dat ze nog niet genoeg escorts hebben daar aan de overkant van de plas? | |
mcDavid | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:34 |
quote:Weut ik veul ![]() een beetje auto brengt toch nog steeds wel meer dan 69 euro en een plas benzine op? | |
D. | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:40 |
Hoe kan de auto nou minder waard worden? Minder dan gratis lijkt me lastig, dus als je 'm verkoopt heb je altijd winst ![]() | |
NITROHOSS | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:52 |
quote:Er is ook zoiets als "de MOEITE waard zijn".... we hebben het hier over een 17 jaar oude ford.... ![]() | |
mcDavid | vrijdag 23 februari 2007 @ 00:54 |
quote:Afvoeren naar de sloop kost ook nog een smak geld tegenwoordig! | |
TR08 | vrijdag 23 februari 2007 @ 08:11 |
quote:Je kunt de auto zo apart opnieuw laten keuren bij de afdeling IKS van de RDW (als dat al moet), daar hoef je geen homologatie keuring voor te doorlopen. Vraag anders eerst even wat voor keuringsproblemen je krijgt als je dit gaat doen bij iks.rdw.nl ![]() | |
D. | vrijdag 23 februari 2007 @ 09:11 |
quote:Een auto die in goede staat is hoeft niet naar de sloop, daar is altijd iemand voor te vinden. Desnoods voor onderdelen ![]() | |
D. | vrijdag 23 februari 2007 @ 09:12 |
quote:Hij kan 'm gratis overnemen. Lijkt me de moeite waard ![]() | |
PeeJie_ | vrijdag 23 februari 2007 @ 23:03 |
quote:Moeten er verder geen invoerkosten ed. voor betaald worden dan? Ik bedoel, een weekendje engeland en met de boot / vliegtuig terug is ook nooit verkeerd natuurlijk ![]() | |
NITROHOSS | zondag 25 februari 2007 @ 01:26 |
quote:Ik neem aan dat je het "in samenhang zien" even hebt gelaten voor wat het is... het omklssen van een 17 jaar oude ford naar LH drive is het NIET waard.... zelfs niet als het een nieuwe zou betreffen.. vergeet het maar... |