Ik weet niet of het je ooit is opgevallen, maar een hond kan niet praten en dus niet zeggen wat ie heeft.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:00 schreef BolleSmurf het volgende:
En dierenarts als de hond een beetje piept ? Als je kind huilt breng je em toch ook niet gelijk naar de dokter ?
Jij snapt mijn reactie blijkbaar. JE gaat niet voor elk klein dingetje gelijk naar de dierenarts.quote:Op zondag 18 februari 2007 16:00 schreef BolleSmurf het volgende:
En dierenarts als de hond een beetje piept ? Als je kind huilt breng je em toch ook niet gelijk naar de dokter ?
Waarom open je dan dit topic? Je krijgt van meerdere mensen het advies om even een bezoekje aan de dierenarts te brengen en vervolgens doe je er niks meequote:Op zondag 18 februari 2007 16:04 schreef monaldo het volgende:
[..]
Jij snapt mijn reactie blijkbaar. JE gaat niet voor elk klein dingetje gelijk naar de dierenarts.
quote:Op zondag 18 februari 2007 15:57 schreef Biancavia het volgende:
Misschien heeftie zo'n piepspeeltje ingeslikt.
Maar misschien krijgt ie daadwerkelijk geen aandachtquote:Op zondag 18 februari 2007 19:50 schreef SHE het volgende:
Graag even de lollige, onzinnige opmerkingen achterwege laten beste FF-ers.
SHE is ongesteld, dus pas op.
Ontopic; piepen is doorgaans gewoon janken om aandacht. Je woef is dus gewoon een beetje high maintenance.
Negeren van het piepen en belonen als hij niet piept, werkt doorgaans goed om het af te leren. Net als bij vrouwen eigenlijk.
Ja neusfluiten is het hier ook inderdaad.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:51 schreef littledrummergirl het volgende:
de hond van vriendlief heeft zichzelf ook aangeleerd om te piepen voor aandacht. Eerst deed hij dat als pup als hij moest plassen, maar nu doet hij het bij alles waar hij aandacht op wil vestigen. Negeren helpt bij het beestje totaal niet, dus we hopen dat het afleren na zijn castratie ( vorige week) wat meer effect heeft. Als er loopse teefjes in de buurt zijn is het hek trouwens helemaal van de dam, dan ligtie dagen aan een stuk te piepen, kwijlen en klappertanden... geil beest![]()
Het is ook niet hetzelfde als janken en het is ook niet piepen van pijn, het is een soort van neusfluiten![]()
Doet mijn duitse herder ook inderdaad, eerrruug luidruchtig gaan gapen, steeds gaan verleggen en met zijn poten langs de rand van zijn plastic mand schrapen, erg irritant.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:06 schreef bima het volgende:
M eestal is het klagen, of te weinig aandacht, of hij probeerd je iets duidelijk te maken, maar jij mist het.
Kan natuurlijk ook iets onprettig zijn, als hij niks mankeerd helemaal negeren.
Wij hadden vroeger een herder die als hij in de mand moest ivm visite of niet zo goed luisteren, een kompleet skala aan geluiden van diep zuchten tot iritant piepen kon produceren, tot whoehoehoehoeoeoe toe.
![]()
Elco is uitermate irritant als het om blaffen gaat, en als ik hem dan zeg dat hij moet zwijgen dan is hij stil totdat ik uit de huiskamer benquote:Op dinsdag 20 februari 2007 18:55 schreef deedeetee het volgende:
Mijn hond doet ook aan neusfluiten om aandacht te trekken. Meestal als ze zich ergert omdat er iemand buiten is die wil gaan begroeten en ze weet dat ze niet mag blaffen.
Elco kijkt al standaart de andere kant op als ik dan weer binnen kom, hij weigert me echt aan te kijkenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:02 schreef deedeetee het volgende:
Whehehe slimme elco![]()
Die van mij flikt dat ook hoor en die onschuldige snuit die ze trekt als je dan verontwaardigd binnen komt. Zo'n echte * ik doe niks hoor * snui t![]()
Wij hebben ook een hond die tijdens het uitgaan een soort van praat, maar dan piepend praat tegen andere honden en mensen. We hebben al zo vaak de vraag gehad waarom de hond zo piept.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 19:25 schreef deedeetee het volgende:
Hij gaat dus de confrontatie uit de weg, die van mij niet. Die is schijnheilig geboren. En piepend, de eerste weken liep ze constant te piepen als we gingen wandelen. Gewoon aan één stuk door.
Mega irritant maar ik heb 't lekker genegeerd en ben enthousiast pratend vrolijk met haar het verplichte rondje gaan lopen. Moest ik wel mensen uit de weg blijven die die arme pieperd zonodig moesten beklagen, domme mensen heb je op de wereld.....![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |