Same here.quote:Op vrijdag 27 april 2007 11:15 schreef pfaf het volgende:
Gelekt, en staat ondertussen op de pc.
Een best album allertijden is een 10.0 Anders kan het hooguit het beste album tot nog toe zijn.quote:Op zaterdag 28 april 2007 18:48 schreef pfaf het volgende:
Ondertussen wel duidelijk dat dit het beste album aller tijden is. Alleen nog even laten bezinken, nog niet bekend of ik het een 9,7; 9,8 of 9,.9 waard is.
Hij had klaarblijkelijk zelf niet zo'n goede smaak.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:21 schreef -Dries- het volgende:
Toch wel frappant dat 't beste Elliott album vrijwel alleen uit demo's en b-kantjes bestaat..
Nou ja, volgens het boekje (quote:Op dinsdag 8 mei 2007 09:21 schreef -Dries- het volgende:
Toch wel frappant dat 't beste Elliott album vrijwel alleen uit demo's en b-kantjes bestaat..
Ah oké. Wel mooi dat we het nu nog horen!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 15:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou ja, volgens het boekje () nam Elliott in de periode rond E/O gewoon enorm veel op en allemaal zonder doel om op album te komen. Daardoor had hij geen systeem en kon hij ook niet kiezen welke nummers op de albums kwamen. Logisch dat wat van z'n beste werk niet op E/O is gekomen dan.
Als ik hem toegewezen krijg wel ja, weet niet hoe Elliott-gek mijn collega's zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:32 schreef -Dries- het volgende:
Iedereen weet toch dat ie 5 sterren krijgt.
Het is echt bizar hoe een artiest een enigszins nuchter en onbewogen iemand als ik zelf gewoon in tranen kan doen uitbarsten.quote:En vele jaren na zijn dood is nu ook New Moon uit.
Een album dat een verzameling van nummers herbergt uit de de tijd van Either/Or, wat toevallig eveneens mijn favoriete Elliott Smith periode is.
Net voordat alles wat gelikter werd, was het nog puur Elliott en zijn gitaar, met veel gedubte stemmen, allemaal zelf ingezongen.
Het was bijna allemaal al uitgelekt, maar nu voor het eerst in een officieele cd verwerkt.
En al zal het voor voor de liefhebbers van de wat geliktere XO en later-fans wat wennen zijn, is het vintage Elliott en is het zo eerlijk en direct als het ooit zal komen qua muziek.
Het is allemaal heel erg de zanger en zijn gitaar, zelfs Miss Misery is weer back to basics in deze versie, na de opgesmukte filmversie.
Je kunt er lang of kort over praten, maar voor fans is het gewoon om te huilen zo mooi..
Zou het echt kunnen, nog een geweldig album over een jaartje of wat?quote:Larry Crane, ondertussen weer de archieven ingedoken, heeft al doorgeseind dat ook uit de jaren 1998-2003 - toen Smith zich, gesponsord door een major, voor het eerst in een echte studio uitleefde als ware hij de in één schriel lijf geperste Beatles - meer dan voldoende materiaal voorhanden is voor een nieuwe plaat. Hemeltje: als die even sterk is als deze collectie, dan hebben we van de edelsmid met de engelenstem nóg een meesterwerk te goed. 'New Moon' is puur, puur, puur goud.
Smith is niet zo onbekend als je denkt hoor..quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:37 schreef Lamon het volgende:
Ik vraag me af of dit altijd een held van het niche publiek zal blijven of dat hij over een jaar of tien echt in de boeken komt als de geweldige songwriter die hij was..
Hoe weet jij hoe onbekend ik denk dat Elliott Smith is dan?quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:10 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Smith is niet zo onbekend als je denkt hoor..
Ik heb altijd dat als ik cd1 luister ik die beter vind, luister ik cd2 vind ik die de beste.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:33 schreef mrkanarie het volgende:
Welke cd vinden jullie beter? 1 of 2?Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, maar na dit topic heb ik m toch maar binnengehaald en het valt mij heel erg mee.
In dat geval moet ik je Pink Moon van Nick Drake aanraden. Intiemer dan dat krijg je ze niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 21:36 schreef N.i.c.k het volgende:
heb denk ik nog nooit zo'n intiem cd gehoord. (dit is mijn kennismaking met Elliot).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |