abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:44:26 #1
97111 ukga
Siewosie baas
pi_46410672
Het is een lang verhaal maar ik zal het ff kort maken.

Maandag werd ik beetje ziek, en tegelijk kwam 1 verstandskies door.
Dinsdag kreeg ik er aften bij (normaal heb ik ongeveer 2 aften per jaar)
Woensdag had ik onstoken amandelen en in totaal 12 ! aften.
De volgende dag naar de dokter gegaan en peniciline gekregen(voor me amandelen) en voor me aften een verdovendmiddel; LIDOCAINE HCL(werkt vrijwel niet bij mij)

Het punt is nu dat het nu zaterdag is, en ik al 9 kilo ben afgevallen omdat ik amper kan eten .
En me tandenpoetsen is ook niet te doen. Na het 'poetsen' lijkt én voelt het, alsof er een handgranaat in mn mond is ontploft.

Heeft iemand alsjublief goede tips om de pijn te verminderen, en wat aan mn mond hygiene te doen. Want als het zo nog een halve week doorgaat, lijk ik op een uitgemergelde junk
(en die hongersnood begint me ook me keel uit te hangen )

thnx.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:46:08 #2
78843 mrbomb
Open misère praatje
pi_46410739
Wow, dat klinkt erg. Heb je al geprobeerd om je eten vloeibaar te maken met een blender of iets dergelijks?
Why does it hurt when I pee?
pi_46410745
9 kilo in een paar dagen
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:52:15 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_46410939
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:46 schreef mrbomb het volgende:
Wow, dat klinkt erg. Heb je al geprobeerd om je eten vloeibaar te maken met een blender of iets dergelijks?
jah ik had donderdag een banaan en een kiwi in de blender gegooit met wat yoghurt. en beetje soep eten. Maarja dat doet al pijn en liever eet ik niets.
Ik weet wel dat zodra ik beter ben de KFC ga opzoeken.
pi_46411033
9 Kilo in een paar dagen kan nooit. Tenzij je 9 liter water verliest zonder dit bij te drinken. Maar dan zou je nu niet zo vrolijk dit topic zijn gestart.

Maar probeer vloeibaar voedsel tot je te nemen (pap, soep etc). En wachten totdat de aften verdwenen zijn om vervolgens je dieet weer uit te breiden.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 21:59:05 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_46411153
nou et kan 8 kilo zijn maar normaal weeg ik net onder de 80 kilo en nu nog maar 70 ongeveer.
Maarja wat et is is et, kut is et, dat is het.
pi_46411516
Dat is kut. Sonja Bakker is er jaloers op.
pi_46411941
Corsodyl? Bacteriedodend is dat. Tis een beetje smerig maar na het trekken van mn verstandskiezen heeft dat goed geholpen om het een beetje 'schoon' te krijgen (voor het tandenpoetsen).
Weet alleen niet zeker of het zonder recept verkrijgbaar is.

En een beetje vloeibaar eten kan vast ook geen kwaad. Veel yoghurt, desnoods met wat fruit of beschuit erbij kan je wel naar binnen krijgen lijkt me.
pi_46411956
vitamine C werkt tegen aften toch?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_46412084
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 21:44 schreef ukga het volgende:
Het is een lang verhaal maar ik zal het ff kort maken.

Maandag werd ik beetje ziek, en tegelijk kwam 1 verstandskies door.
Dinsdag kreeg ik er aften bij (normaal heb ik ongeveer 2 aften per jaar)
Woensdag had ik onstoken amandelen en in totaal 12 ! aften.
De volgende dag naar de dokter gegaan en peniciline gekregen(voor me amandelen) en voor me aften een verdovendmiddel; LIDOCAINE HCL(werkt vrijwel niet bij mij)

Het punt is nu dat het nu zaterdag is, en ik al 9 kilo ben afgevallen omdat ik amper kan eten .
En me tandenpoetsen is ook niet te doen. Na het 'poetsen' lijkt én voelt het, alsof er een handgranaat in mn mond is ontploft.

Heeft iemand alsjublief goede tips om de pijn te verminderen, en wat aan mn mond hygiene te doen. Want als het zo nog een halve week doorgaat, lijk ik op een uitgemergelde junk
(en die hongersnood begint me ook me keel uit te hangen )

thnx.
Na het 'poetsen' lijkt én voelt het, alsof er een handgranaat in mn mond is ontploft.

eh heb je geen mondschimmel gekregen door de antibiotica?
Vooral bij zure dingen doet dat mega veel pijn
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46412133
Bij antibiotica veel karnemelk en yoghurt nemen, dit hersteld de darmflora in zekere zin.
drinken doe je met een rietje bij mondschimmel..
je kunt hier spul voor krijgen!
Zo te horen lijkt dit me eerder het geval, dus en en..je weerstand is nu ook lager omdat je griep hebt en keelonsteking en die kies..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_46412204
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 16:09:55 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:41:44 #13
97111 ukga
Siewosie baas
pi_46412334
@ zhe-devilll
ja het zou kunnen, de dokter zei dat het aften waren. Oke niet dat dat alles zegt.

@Mikkie; nou vreet 4 a 5 dagen amper tot niets. ik gok dat je er ook van afvalt

gister kon ik niet eens slapen, had het idee of me maag door tweeën scheurde.
pi_46412563
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:41 schreef ukga het volgende:
@ zhe-devilll
ja het zou kunnen, de dokter zei dat het aften waren. Oke niet dat dat alles zegt.

@Mikkie; nou vreet 4 a 5 dagen amper tot niets. ik gok dat je er ook van afvalt

gister kon ik niet eens slapen, had het idee of me maag door tweeën scheurde.
jep slijmvliezen zijn aangetast nu
Nu meteen even de weekend arts bellen
dan
avond apotheek en morgen gatie weer!
Doen hoor!
pi_46412675
pi_46412741
poetsen met parodontax?
en veel vitamine c.. desnoods in tabletjesvorm (van röter bijvoorbeeld)
volgens mij wil spoelen met kamille thee, gezet van verse kamille zeg maar,ook wel helpen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 17 februari 2007 @ 22:57:13 #17
242 Pinball
Electric Monk
pi_46412763
9 kilo in 6 dagen.

Je gaat dood, sorry.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46418073
listerine?
pi_46418508
Voor je verstandskies: ook al doet het een beetje pijn, probeer er vooral wel zachtjes overheen te poetsen. Ook al is het nog voor het grootste deel tandvlees en is de kies nog niet helemaal door, probeer ze altijd helemaal goed mee te poetsen (wel zachtjes). In het begin is het even vervelend, maar je hebt er bijna geen last meer van (minder ontstekingen etc.) als je dat blijft doen (tip van mijn tandarts, en sindsdien heb ik geen last meer van door komende verstandskiezen).

Voor aften zou je ook nog Pyralvex kunnen proberen. Doet even pijn als je het er op smeert maar het verdooft een beetje en wellicht gaan de aften er eerder van weg. Pyralvex is te krijgen bij apotheek en volgens mij ook bij de drogisterij.
Ik denk dat Vitamine C alleen helpt ter voorkoming en niet ter genezing, al is het volgens mij nog niet helemaal duidelijk waar aften precies door ontstaan.

Succes er mee, aften zijn niet fijn
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_46419321
Je kunt je mond spoelen met lauwe of koude kamillethee. Werkt verzachtend.
pi_46419550
niets helpt tegen aften. je kunt het proberen te verzachten maar helaas niet langdurig.
Mensen die roken hebben minder aften, mensen met een (tijdelijk of permanent) slechtere afweer krijgen er meer.
ik wil je als medico natuurlijk niet stimuleren om met roken te beginnen
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_46419674
Toen ik nog rookte had ik vaker aften dan nu hoor dus ik denk dat dat toch echt een fabeltje is.
Heeft echt met je weerstand te maken.
pi_46420912
om de pijn te verzachten en je toch aan t eten te krijgen moet je gewoon ff blowen, verzacht de pijn, lekker chillen en door de vreetkick moet je wel wat eten. serieus, ik zou t doen
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
pi_46422138
Probeer eens Listerine (dit is dus een geintje, niet proberen dus)
pi_46422557
ik zou naar de tandarts gaan
pi_46433297
9 kilo in een paar dagen? =/ De laatste keer dat ik de griep had en drie dagen niks gegeten had was ik een kilo zwaarder... (vocht, ongetwijfeld, maar het irriteerde me toch =P)

Misschien heb je MKZ =P
Nou ja, terug naar de dokter denk ik...
Sanity is (not) statistical
pi_46437851
Laten we duidelijk zijn: 9 kilo in een paar dagen is onmogelijk. Of je moet wat vet wegsnijden ofzo.. Wat dat betreft liegt de TS......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')