quote:
DEN HAAG (GPD) - Geert Wilders, fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid (PVV), twijfelt of hij met een Kamerdelegatie zal afreizen naar Afghanistan en Pakistan. Recente uitspraken van Wilders over de Koran en de profeet Mohammed haalden in Pakistan de pers en zorgden daar voor opschudding.
In Pakistan staat de doodstraf op het 'beledigen van de profeet' en het 'vernielen van de Koran'.Wilders: ,,Er bestaat een kans dat ik om veiligheidsredenen niet meega."Wilders zei onlangs dat moslims die in Nederland willen blijven, de helft van depagina's uit de Koran moeten scheuren en weggooien. Volgens hem is de islam een gewelddadige religie en was de profeet Mohammed een extremist. ,,Als Mohammedhier vandaag leefde, zou ik voorstellen hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen."
Die uitspraken gingen de wereld over en waren voorpaginanieuws in onder meer Marokko en Pakistan. De delegatie van de Tweede Kamer vertrekt binnenkort naar de regio. Wilders: ,,Ik hoop dat het veilig is. Maar ik laat me eerst informeren voordat ik definitief ja zeg. Als het even kan, wil ik mee."
Wilders wordt al langere tijd permanent bewaakt wegens moorddreigingen. Onlangsnog werd de parlementariër bedreigd met een zelfmoordactie. Delegatieleider Hans van Baalen (VVD) zou het betreuren als Wilders besluit niet mee te gaan. ,,Geert levert als criticus op zulke reizen altijd een goede bijdrage. Hij is welkom, maar hij maakt zijn eigen afweging." De delegatie wordt zwaar beveiligd. ,,We gaan natuurlijk niet naar België'', aldus Van Baalen.De Kamerleden spreken op hun reis - waarvan de exacte datum omveiligheidsredenen geheim blijft - vertegenwoordigers van maatschappelijkeorganisaties en politici. Mocht Wilders besluiten thuis te blijven, dan is dat geen reden de kwestie bij de Pakistaanse gesprekspartners aan te kaarten, vindt Van Baalen. ,,Die zijn daarvoor niet verantwoordelijk."Moslims, maar ook Pakistaanse christenen en hindoes, zijn in de afgelopen jarenter dood veroordeeld omdat zij een bladzijde uit de Koran hadden gescheurd of het boek moedwillig in de modder hadden gegooid.
http://www.destentor.nl/binnenlandstn/article1123129.ece Het heeft de voorpagina gehaald in Pakistan en iedereen weet ervan
het zou een provocatie zijn als Wilders zich laat zien in Pakistan.
je kwest Moslims in Pakistan en je gaat je nog ook laten zien in Pakistan
Als ie toch gaat hoop ik op massademonstraties tegen Wilders.
Wilders heeft hierbij de naam van Nederland geschaad
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.