abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 april 2007 @ 21:17:29 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48479087
In de trein las ik Viva's en in de bus ook nog. Niks aan de hand. De laatste minuten in de bus leg ik het tijdschrift weg om even stil te staan bij wat ik ga doen: die drempel over naar het werk.
Ik moet tien minuten lopen vanaf de halte en ik voel het verdriet echt ineens weer binnenstromen. Heel intens, ineens. De tranen branden in mijn ogen en al snel loop ik zachtjes huilend naar mijn werk. Ben ik bang? Nee, niet eens echt. Waar komt dat verdriet nu zo plotseling vandaan? Ik denk dat het komt doordat ik iets ga doen dat van vóór deze rottijd is. Van toen alles nog leuk leek te worden en fijn. Van toen ik met hoogzwangere buik vertrok, mijn verlof in om een tweede keer het geluk van een kindje krijgen te ervaren.

Het was oké om met mijn baas en collega te praten. Ik schoot soms vol, maar ze begrepen het wel. En ze staan erg open voor wat ik nodig heb. Dus dat was fijn en goed. We gaan binnenkort weer afspreken dat ik koffie kom drinken.

Maar oh, wat zat ik vol ervan. Met rode wangen, bibberig en de tranen hoog, rende ik terug naar de bushalte. Maar wel ook met een goed gevoel over deze stap.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48479146
quote:
Op woensdag 18 april 2007 21:03 schreef XTracer het volgende:
Sugar, hoe ging het?
(Ik ben het, Lishe, verkleed als de vader van mijn kinderen. )

Ja Sjoeg, hoe was de koffie?
op de een of andere manier klinkt het toch positief
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48479243
dubbel
  woensdag 18 april 2007 @ 21:38:37 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_48480128
sugar goed dat je gegaan bent! wat snoopy zegt, het klinkt toch heel positief!
stormy waters...
sailin'
pi_48480483
Sugar heel goed dat je gegaan bent, het klinkt positief .
Fake it till you make it...
  woensdag 18 april 2007 @ 22:48:03 #231
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_48483962
Gooi dat verdriet er maar uit Sugar. Je hebt het hartstikke goed gedaan, je mag heel trots op jezelf zijn. En de volgende keer koffie drinken zal ongetwijfeld minder beladen zijn dan dat het vandaag was.
pi_48484177
Sugar je hebt het toch maar ff gedaan. En wat dapper om toch gewoon door te zetten. Je bent echt een kanjer hoor. En ik denk dat je vandaag een hele stap overwonnen hebt
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 19 april 2007 @ 09:08:57 #233
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48492056
Oef Sugar..
Wat een stap.. Maar je hebt het wél gedaan. Je bent naar je werk geweest!

Het klinkt goed, je baas en collega hebben begrip en staan open voor je.
Heb jij er ook een goed gevoel bij? Ik bedoel.. Niet alleen over deze dag, deze stap maar ook het vooruitzicht naar de volgende keer koffie drinken?

Wat de dames hier boven ook al zeggen is waar!
Je hebt het goed gedaan, bent dapper en mag écht heel erg trots op jezelf zijn!!!

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_48492201
ik vind 't ook stoer sugar. fijn dat 't goed verliep, en dat ze zo aardig zijn voor je! "komt goehoed" zou anna zeggen.
  Jubileum moderator donderdag 19 april 2007 @ 09:44:36 #235
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48492857
Sugar jij supervrouw! Goed gedaan meisje, wees maar keitrots op jezelf want wij zijn het ook
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_48492945
Suug, ik sluit me aan aan de meiden hierboven!
Stoere meid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 april 2007 @ 12:00:59 #237
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48535005
Wat fijn dat het zo goed is gegaa en wat een supercollega's lijken me dat Sugar! Succes met stappen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 23 april 2007 @ 13:20:22 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48629972
Sugar, het klinkt goed van je werk. Fijn hoor!
Yppy? Nog steeds beetje bij beetje vooruit aan het komen?

Ik ben sinds een week of 2 weer aan mijn 'oude' medicatie. Ik heb de BV afgebouwd ( ), want ik trok het echt niet langer zonder AD. Inmiddels weer een aantal weken hapto gehad, echt super! En mijn meds slaan ook aan, dus langzaam aan gaat het zonnetje ook voor mij weer schijnen.
Pff, ik was echt vergeten hoe kut het voelt om depressief te zijn. Het allerergste vond ik dat ik niet meer van Thies kon genieten. Alsof er een scherm tussen stond. Ik kon hem slechts observeren en met mijn ratio beredeneren dat bepaalde dingen toch echt wel heel schattig waren. Verder irriteerde hij me meestal. Dat deed me heel veel pijn. Gelukkig kan ik nu weer af en toe verliefd op hem zijn.
Inmiddels ben ik bij de ARBO-arts geweest. Die was heel redelijk. "Eerst maar eens de balans in jezelf terug vinden, daarna je gezin weer op de rit krijgen en dan gaan we eens over werken nadenken." Pak van mijn hart...

Yppy en Sugar, ik hoop van harte dat jullie ook snel mogen gaan genieten van resp. Anna en Storm....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_48630135
Moonah, fijn dat het weer de goede kant opgaat. Want het is vast heel verdrietig als je niet zo kan genieten van je kind als dat je zou willen en gehoopt had.
  maandag 23 april 2007 @ 13:46:22 #240
103793 kozakken
Living the life
pi_48630916
Och Moonah.... bah, wat heb je dan alweer een rotperiode achter de rug zeg!
Fijn dat je je iets beter voelt en dat het 'ijzeren gordijn' wat lijkt te verdwijnen.
Dikke kus (en dank ook voor je openhartigheid.)

Verliefd mogen en kunnen zijn op je eigen kind is zo fijn!
  maandag 23 april 2007 @ 13:50:38 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48631078
Moonah thies heeft heel lang de beste voeding mogen hebben.
En nu is het tijd dat zijn beste mama ook zich goed voelt.
En die arbo arts goed plan van hem
neem die tijd voor jou zelf voor jou en thies voor jou en manlief en voor jouw gezin.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 23 april 2007 @ 14:45:21 #242
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48632968
Moonah, wat goed dat je hier update en nog wel meteen met iets positiefs. Heel fijn te horen dat je al zo snel iets van verbetering merkt. Broodnodig ook natuurlijk. En een verstandige arbo-arts, heel goed.

Wij kregen vandaag Luchtbel en Jolie op bezoek. Ik had er zin in natuurlijk en toch gaat het dan ineens weer niet. Maria gedraagt zich als een peuterpuber en ik word boos, heel boos. Dan huilen, me rot voelen en vooral ook heel schuldig. Luchtbel die hartstikke lief en begripvol was! en Jolie zijn maar weer gegaan, het ging gewoon niet. Hoe kut is het soms? Nou, kut dus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48638553
Moonah, ik denk echt dat het een teken is van wijsheid en zelfkennis als je kunt zeggen tegen jezelf "ok, dit kan ik niet zonder medicatie". En steeds sneller leer je ook om dat te herkennen, zonder dat eerst alles kapot moet gaan. Fijn dat je ook al resultaat merkt.

Sugar , wat blijft het toch een worsteling voor jou he?
mooi he, alles
  maandag 23 april 2007 @ 17:51:18 #244
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48639973
quote:
Op maandag 23 april 2007 13:46 schreef kozakken het volgende:
alweer een rotperiode
Nou weet je, eigenlijk sluimert eea al vanaf mijn kraambed hoor. Ik ben sowieso al een hypergevoelig typje, heb ook al eerder depressies gehad. En dan die hele toestand van premature weeën, ziekenhuisopname, dreigende vroeggeboorte, die afschuwelijke spanning daarover. Daarna zo'n klotenbevalling die eigenlijk een keizersnede had moeten worden... Ik ben er indertijd maar overheen gestapt, maar dat wringt allemaal nog wel hoor. Gisteren was er een reportage over ziekenhuizen die op arts-assistenten draaien. Nu was het bij ons absoluut niet zo erg als bij betreffende mensen, maar ik zat te brullen voor de TV hoor. Zo herkenbaar....
Dus alles bij elkaar werd het een beetje veel.
Maar idd zoals Phileine zegt, ik heb inmiddels veel zelfkennis opgedaan en heb eea redelijk op tijd onderkend. Gelukkig.

Suug, jammer dat het zo mis liep vandaag.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 23 april 2007 @ 19:43:18 #245
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_48643908
Nou Sugar, niet schuldig voelen, je kunt er niks aan doen. Tegenover niemand. Het is erger dat jij je weer rot moest voelen. En daarbij, als de bussen hadden gereden, als dit of dat anders was gegaan, als iemand iets anders had gezegd of het gewoon een andere dag was geweest, dan was het misschien wel goed gegaan. En misschien ook niet. Ik vind het rot voor je dat het zo gaat soms omdat ik helaas weet hoe het is. Ik wil graag zo veel beter voor je. Wees maar blij dat wij het waren, ik begrijp het wel en we proberen het gewoon een andere keer weer. Kom op he.

En Moonah, succes nog maar weer verder. Het klinkt alsof het de goede kant weer op gaat.
  dinsdag 24 april 2007 @ 08:11:47 #246
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48656559
Lief geschreven, LB. Ik was ook echt blij dat jullie het waren, ondanks dat ik het rot vond dat Jolie me zo zag. Ik was gewoon achteraf 'blij' dat ik ook mijn verdriet erover kon laten zien.

Yppy, hoe gaat het met jou? Werken de AD nu echt, denk je?

En monedula, hoe is het met je?

Ik vind trouwens dat er hier al best veel moeders met dit probleem zitten. Of nou ja, eerder las ik het misschien minder, ofzo.
  dinsdag 24 april 2007 @ 11:15:11 #247
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48660798
Moonah, fijn dat de arbo-arts inziet dat werken voorlopig een treetje te hoog is voor je! En verder sluit ik me aan bij Phileine's opmerking.

Sugar, knap van je dat je dat gelukt is, je verdriet laten zien!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 25 april 2007 @ 07:50:23 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_48693436
Goed dat je naar je werk bent geweest Sugar, is weer een hele stap.

Wat een super arbo-arts heb je Moonah. Heb je met jouw medicijn ook steeds last van tijdelijke terugvallen?

Vorige week ging het weer erg slecht. Zelfs al toen het nog zo'n lekker weer was. Afgelopen weekend was al beter, maar nog steeds niet zo goed als ik was. Een terugval waarvoor ik gelukkig wel was gewaarschuwd. Ik vind dat wel moeilijk, ik kreeg eindelijk weer goede moed omdat het steeds beter leek te gaan, en ineens zit ik weer in de fase van het aftellen van de dagen. Niet dat k ergens 'naartoe' aftel, maar meer van 'elke dag is weer een dag'.
Ik begrijp dat je erg boos geworden bent Sugar. Bij mij keert mijn woede zich juist naar binnen, de buitenwereld merkt er dus weinig van.

Wat ik erg lastig vind, is dat ik zo veel moeite heb met het nemen van beslissingen. Op mijn werk, thuis, maar ook met anderen erbij. Zaterdag had ik een vrijgezellenfeestje. Erg gezellig, maar als er dan ineens de vraag ligt om een spelletje midgetgolf te doen of wat anders, schiet ik helemaal in de stress. En dat terwijl het om helemaal niks gaat. Boeit dat nou wat ik doe.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 25 april 2007 @ 21:24:35 #249
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48719514
Och, dat ken ik zo erg, YPPY. Klote is dat, dat zulke kleine dingen zo moeilijk worden.
En het aftellen herken ik ook, maar dan de uren en zelfs minuten tot S thuiskomt.

Hier nog niet zo goed, hekel aan mezelf weer en erg onzeker over mezelf in gezelschap enzo, bah.
pi_48721777
Oh Sugar wat rot nou weer. En ik vond het juist zo ontspannen in jouw gezelschap laatst. Gek is dat, dat je zo anders overkomt dan dat je je voelt.

En YPPY ook al een terugval. Was het maar echt zo dat je dagen kon aftellen. Dat je gewoon weet: over x dagen is alles weer zoals vroeger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')