Omdat die wannabe fascisten zo graag de stoere vent uithangen moeten ze ook wat kunnen incasseren natuurlijk. Dus naar aanleiding van dit:
quote:
Een 28-jarige Amsterdamse is donderdagavond beboet omdat ze in de metro een hap van een croissant nam. "Het is niet toegestaan, meldt het Gemeentevervoersbedrijf Amsterdam, "in de voertuigen etenswaar of dranken te nuttigen die hinder of schade kunnen veroorzaken."
De vrouw, een psychologe, was na een dag hard werken op weg naar huis. Omdat ze weinig had gegeten en zich wat flauw begon te voelen, kocht ze een broodje. Twee agenten sommeerden haar de metro te verlaten. De vrouw kreeg een bekeuring van vijftig euro.
De vraag: Hoe beledig jij juten?
TS begint uiteraard.
Ik rijd regelmatig zonder licht op de fiets. Ik word dan ook regelmatig staande gehouden door zo'n stoere man met pet. Vorig jaar rond deze tijd zei zo'n hele stoere meneer tegen me dat ik een stommeling was. Ik laat me natuurlijk niet beledigen door een NSB'er en zei toen tegen hem "Je kankermoeder heeft een jodenneus." Dat vond onze stoere handhaver der wet een extra prent waard. Bravo voor de stoere man die niet incasseren kan.
Een half jaar geleden was het ook weer zo ver. Ik werd aangehouden door zo'n flikker op een opgevoerde snorfiets. Meneer de stoere motoragent begon tegen met te zeuren dat het gevaarlijk is om zonder licht te rijden. Rot op, dacht ik bij mezelf, dit is niet gevaarlijk als er om de 4 meter een lichtbak boven de weg hangt. Goed, toen onze fascist klaar was met schrijven van een bon (waar de zwakzinnige overigens wel erg lang over deed) vroeg ik aan de held "Zeg dat koffertje achterop je brommer... bewaar je daar je make-up in?" Vond hij niet mooi, hoop dat hij er in stikt.
Dus hoe beledigen jullie de juten?
Besef
Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.