Oei, ik hoop echt dat je em vindt man!quote:Op maandag 9 juli 2007 21:37 schreef SCH het volgende:
Kutverdomme - ben mijn kaartje voor woensdag kwijt
Heb je echt geen idee waar je em gelaten heb? Ik bewaar mijn dingen altijd op 1 plaats zeg maar.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:42 schreef SCH het volgende:
Ik heb een mail naar ticketservice gestuurd - geen idee of dat werkt
Ik doe hem ook altijd in hetzelfde bakje. Kan me nog vaag herinneren dat ie binnenkwam en vervolgens houdt het op. Ik denk dat ik mijn vriend maar de schuld geefquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Heb je echt geen idee waar je em gelaten heb? Ik bewaar mijn dingen altijd op 1 plaats zeg maar.
Ik was koortsig dus ben niet gegaan. Maar was helemaal ook niet blij met dat ticket voor een halve prijs. Ik had gewoon al betaald via cc en kon dat ook aantonen.quote:Op donderdag 12 juli 2007 00:18 schreef nein het volgende:
Oh en SCH: zonde als je niet gaat, ik vind het echt heel sympathiek van de melkweg dat ze je een ticket voor de halve prijs aanbieden, plus bright eyes is érg goed live
Helaas dan! Ik denk dat de melkweg het risico incalculeerde dat jij ondertussen je kaartje ook verkocht zou kunnen hebben, en dat het daardoor dus nog altijd 50/50 was qua prijs. Maarjaa, volgende keer beter ofzoquote:Op donderdag 12 juli 2007 09:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik was koortsig dus ben niet gegaan. Maar was helemaal ook niet blij met dat ticket voor een halve prijs. Ik had gewoon al betaald via cc en kon dat ook aantonen.
Fijn dat het zo goed was![]()
Arienette.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:12 schreef SlagerKorrel het volgende:
Ja, was super in de Melkweg. Prachtig orkest, leuke visuals, en een innemende en uitbundige Conor.
Ik vond het vreemd dat ik geen een nummer uit de toegift kende, mijn favorieten waren allemaal in het begin al langsgekomen (Middleman, First day of my life, e.v.a.). Weet iemand hoe het een-na-laatste nummer heette? Het eindigde met zoiets als "stay till the wolfs leave" (ongeveer he), wat een prachtig nummer, van mij had-ie toen mogen stoppen.
Prachtig toch?quote:Bright Eyes kust de perfectie in de Effenaar
Perfectie kan soms zo dichtbij komen. Bright Eyes kuste dinsdag dat niveau in de Effenaar. Muzikaal grotesk, in woorden zo ontzettend klein. Pijnlijk mooi. Heldere ogen achter gewapend glas. Zo oogt Conor Oberst, het brein achter de twaalfkoppige formatie zoals die afgereisd is naar Eindhoven. Oberst valt niet te peilen. In zijn praatjes bijvoorbeeld niet.
Hij vindt de Effenaar hemels na gezworven te hebben over festivalweides. Als toerist kwalificeert hij Eindhoven als interessant. Cynisme of puurheid? Alleen hij weet het. Hij die zich verschuilt achter die Jack Nicholson-blik zoals die op zijn gezicht staat in de film 'The Shining'.
Die twijfel over zijn oprechtheid wordt gevoed door zijn liedjes. Oberst is ongrijpbaar. Dan weer een perfect observator van het leven om even later het geweld in de wereld te veroordelen in een meedogenloos hard politiek lied. Vechten in de zon, sterven in de nacht. Het zijn die kleine, simpele zinnetjes die je bij de strot pakken.
Hij kijkt hoopvol in een glazen bol om het verleden te zien. Hij beveelt de vrouw van zijn leven dreigend om vliegensvlug een liefdesplan op te stellen. Als het haar schikt, voegt hij er aan toe.
Muzikaal is Bright Eyes dikker dan linksdraaiende yoghurt. Strijkers, dwarsfluit, een jammerend keyboard. Hij struint de randjes van de Americana/folkrock af. Passief agressieve liedjes maakt hij, zoals hij het in De Effenaar benoemt. Inhouden als het om de woorden gaat en gas geven in de notenbalk. Twee drumkits zorgen dan voor het bijna ongepaste venijn. Alsof de liedjes niet kleurrijk genoeg zijn, heeft Bright Eyes een kunstenaar bij zich die visueel live voor prachtige beelden zorgt. Als Oberst over de liefde zingt, plukt de man een bloem kaal. Alleen neuroten tellen mee en komen uit bij 'hij houdt niet van me'. En weer een litteken op het hart dat zich willoos openspreidt om te bloeden.
Bright Eyes. Gezien op dinsdag 10 juli in de Effenaar in Eindhoven. door Roy Mevissen - POPMUZIEK
http://www.eindhovensdagblad.nl/cultuur/article1636060.ece
Aah dank je!! Ik was gisteren al tijdenlang het internet aan het afstruinen voor recensies!quote:
Hehe, grappig idd die oude nummers.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:48 schreef nein het volgende:
In de volkskrant staat ook nog een recensie van t concert in de melkweg, geen zin om over te typen, maar de strekking is: conor is een emo mannetje dat nu mainstream gaat omdat de hele band in t wit is gekleed met VJ erbijstom verhaal dus.
Oh! en verder![]()
ik heb op internet z'n eerste album (cassette) gedownload van toen ie 13 was
Laten we zeggen, hij klinkt daar ook als iemand van 13
Potver! Es even luisteren naar die band dan..quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:33 schreef -Dries- het volgende:
Conor komt 2 september met zijn nieuwe band (Conor Oberst & The Mystic Valley Band, dus niet Bright Eyes) naar Nederland!
Bron: Pitchfork
Dan kan ik niet, dan zit ik al bij Madonna!quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:33 schreef -Dries- het volgende:
Conor komt 2 september met zijn nieuwe band (Conor Oberst & The Mystic Valley Band, dus niet Bright Eyes) naar Nederland!
hopelijk komt jenny ook mee naar europa!quote:Op donderdag 19 juni 2008 14:33 schreef -Dries- het volgende:
Ik vind sommige nummers een beetje mat, dus ik ben niet helemaal overtuigd door het album. Maar er zit zeker goed spul tussen.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:46 schreef SlagerKorrel het volgende:
Zijn soloalbum (Conor Oberst) ben ik nu via illegale weg aan het beluisteren.
Klinkt precies als Bright Eyes, en daar ben ik helegaar niet rouwig om!
(Officiele release 4 augustus.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |