abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46389714
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef rednajt het volgende:
Hoeeveel rokers hebben op dit kabinet gestemd????

Accijns op tabaks en rookwaren wordt hoger, roken in horeca wordt verboden...goede maattregelen van dit kabinet
Kan niet duur genoeg worden.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 02:18:52 #102
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46389791
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 01:25 schreef lesley het volgende:
en wanneer komt de rokende bevolking in opstand?
De teerguerilla
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  zaterdag 17 februari 2007 @ 02:20:54 #103
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_46389816
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:23 schreef minkuukel het volgende:
Een tevreden roker, is geen onrust stoker.
Lekker verschuilen achter levenwijsheden uit de Enkhuizer Almanak
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_46391407
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:53 schreef Metro2005 het volgende:
dan gaan we maar zuipen met zijn allen
alcohol mag ook duurder worden
pi_46391411
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 15:56 schreef Qwea het volgende:
het lijkt me zo heerlijk om in een kroeg te komen en niet gelijk die gore rooklucht te hoeven ruiken
mij ook
pi_46391415
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 17:18 schreef Byte_Me het volgende:
Zou het ze dan toch alleen om het geld gaan?
ja....jij moet voor je eigen gezondheid betalen
pi_46391951
Het lijkt me zo heerlijk om in een kroeg te komen en niet gelijk alleen maar huillandse zeikerds te zien
pi_46391971
Trouwens gezondheidsfreaks, weten jullie wat brandremmers in laptops/computers met jullie doen? Daar krijgen vrouwen piemels van (of mannen borsten ik weet het niet meer). En internet zorgt voor depressies etc. etc.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 10:02:34 #109
242 Pinball
Electric Monk
pi_46391992
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 02:13 schreef Juup© het volgende:

Kan niet duur genoeg worden.
Maar wel lekker langzaam, zodat ze het niet door hebben.

Net als die kikker in dat kokende water.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46393112
Vind het maar niks. Rook zelf niet maar ze belasten alles maar kapot tegenwoordig, nu zijn het sigaretten morgen dingen waar ik wel last van heb.
pi_46393325
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 08:34 schreef rednajt het volgende:

[..]

ja....jij moet voor je eigen gezondheid betalen
Nog roomser als de paus. Je hebt ze er ook altijd bij, die koorknaapjes. En nee, ik rook zelf niet.
pi_46393431
Mocht iedereen stoppen met roken trouwens, zou de regering dan niet iets anders met 400% gaan belasten? Alcohol bijvoorbeeld, is immers ongezond en behoorlijk dodelijk? Junkfood ofzo, een bigmac voor 15 euro?

Denk je niet dat het gat wat dan valt ergens anders mee gevuld gaat worden? Heb je dan niet veel liever dat de rokers deze belastingen zonder klagen blijven ophoesten, dan dat ze iets uit gaan zoeken wat ook die heilige nietrokers op een gevoelige plek gaat raken?
some things you lose, and some things you just give away
pi_46393539
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:26 schreef Ms.Poes het volgende:
Mocht iedereen stoppen met roken trouwens, zou de regering dan niet iets anders met 400% gaan belasten? Alcohol bijvoorbeeld, is immers ongezond en behoorlijk dodelijk? Junkfood ofzo, een bigmac voor 15 euro?

Denk je niet dat het gat wat dan valt ergens anders mee gevuld gaat worden? Heb je dan niet veel liever dat de rokers deze belastingen zonder klagen blijven ophoesten, dan dat ze iets uit gaan zoeken wat ook die heilige nietrokers op een gevoelige plek gaat raken?
Mensen lijken ook niet in de gaten te hebben dat het nooit ophoudt. De fatsoensrakkers moeten iets hebben om tegen aan te schoppen. Nu is dat het roken, en ook al voorzichtig de alcohol. Maar wat komt daarna? Inderdaad, het junkfood? En dan? Mensen met overgewicht aanpakken? Onderaan een wachtlijst zetten voor medische zorg?
De mensen die nu flink ageren tegen het roken komen ook wel aan de beurt. En wat zullen ze dan piepen.
pi_46393778
Ik moet toch maar even reageren op sommige rokers welke posten hier.

Dat jullie roken is jullie keuze. Maar wat voor veel niet-rokers vervelend is is de stank in haren en kleren na een avondje uit, welke jullie niet ruiken.
Ik vraag er niet om. De eerste standaard reactie welke je altijud ziet "dan ga je toch niet of dan ga je toch niet naar een gelegenheid waar gerookt mag worden"
Dus ik kon gisteravond geen avondje bowlen?

Het is gewoon abnormaal dat dit vroeger wel normaal was en een rookvrije horeca moet gewoon kunnen. Accijnsverhoging vind ik ook aso van de regering, daar kopen niet rokers niets voor. Schaf het gewoon af in de horeca.
When I win, I win. When i loose? I still win..
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:06:26 #115
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_46394464
als iedereen zou stoppen met roken, dan gaan alle belastingen flink omhoog.

en dan zeiken de anti rokers nog steeds
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zaterdag 17 februari 2007 @ 12:08:13 #116
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_46394500
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef rednajt het volgende:
Hoeeveel rokers hebben op dit kabinet gestemd????

Accijns op tabaks en rookwaren wordt hoger, roken in horeca wordt verboden...goede maattregelen van dit kabinet
ik heb niet op dit kabinet gestemd
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_46395859
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 02:13 schreef vbmot het volgende:

[..]

Inderdaad. Aan de andere kant zou je eens voor de grap bij een starbucks/costa (of weet ik wat jullie daar in NL hebben) moeten kijken. Zit altijd stampvol, en er wordt toch echt geen alcohol geschonken.
Dat zal best maar gister hadden we met een aantal collega's een feestje, maar een aantal gingen niet mee omdat ze niet konden drinken want ze waren met de auto. Nu is het op zich wel goed dat ze daar bij stil staan maar is voor sommigen dat alcohol echt zo belangrijk om het gezellig te hebben? Nou, zo is het dus met roken ook waarschijnlijk. Ben zelf niet eens een roker maar gun iemand zo'n pleziertje toch.

Maar goed, hopelijk gaan ze nu ook alcohol verbieden in de horeca, eens kijken of de anti-rokers het dan eens gaan begrijpen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_46398653
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:08 schreef WEST het volgende:

[..]

ik heb niet op dit kabinet gestemd
Ik ook niet, wel op een partij uit het kabinet

Roken blijft dus gewoon stoer. Mensen die niet roken zijn softies!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:43:39 #119
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_46400079
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 12:58 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat zal best maar gister hadden we met een aantal collega's een feestje, maar een aantal gingen niet mee omdat ze niet konden drinken want ze waren met de auto. Nu is het op zich wel goed dat ze daar bij stil staan maar is voor sommigen dat alcohol echt zo belangrijk om het gezellig te hebben? Nou, zo is het dus met roken ook waarschijnlijk. Ben zelf niet eens een roker maar gun iemand zo'n pleziertje toch.
Ik ga me natuurlijk niet verantwoorden voor jouw collega's van de jostiband
quote:
Maar goed, hopelijk gaan ze nu ook alcohol verbieden in de horeca, eens kijken of de anti-rokers het dan eens gaan begrijpen.
Hoezeer heeft het nuttigen van alcohol te maken met roken? Overlast van alcohol mogen ze van mij net zo hard aanpakken als overlast door roken. Maargoed, van mij mogen ze het best verbieden. Ik vermaak me ook wel met een kopje kamillethee
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_46400420
Het verbieden van zaken staat me al niet aan. We worden toch geacht volwassen mensen te zijn die onderling dingen met elkaar op kunnen lossen?
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:11:12 #121
242 Pinball
Electric Monk
pi_46400754
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:57 schreef kriele het volgende:
Het verbieden van zaken staat me al niet aan. We worden toch geacht volwassen mensen te zijn die onderling dingen met elkaar op kunnen lossen?
Dat werkt normaal ook wel. Maar met verslaafden is het altijd wat lastig communiceren.
Niet lullig bedoeld, maar zo is het nu eenmaal. Rokers zijn niet asociaal, intolerant of tenenkrommend dom of zo, ze zijn gewoon verslaafd.
En dan werkt een normale rationele discussie niet zo goed.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_46401241
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:11 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat werkt normaal ook wel. Maar met verslaafden is het altijd wat lastig communiceren.
Niet lullig bedoeld, maar zo is het nu eenmaal. Rokers zijn niet asociaal, intolerant of tenenkrommend dom of zo, ze zijn gewoon verslaafd.
En dan werkt een normale rationele discussie niet zo goed.
Laat dan de kroegbazen en discotheek-eigenaren zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:00:36 #123
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_46402052
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:32 schreef kriele het volgende:

[..]

Laat dan de kroegbazen en discotheek-eigenaren zelf bepalen of er wel of niet gerookt wordt.
Helemaal mee eens.
Zijn zijn tenslotte eigenaar en mogen dus zelf beslissen of er wel of niet gerookt mag worden. Voor je het weet is het verboden om thuis te roken!!!
  zaterdag 17 februari 2007 @ 17:04:47 #124
242 Pinball
Electric Monk
pi_46402159
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 16:32 schreef kriele het volgende:
Die roken zelf ook allemaal, dus dat schiet niet zo op.
Net als al het personeel trouwens. En terecht overigens, want als je niet rookt is het ook niet vol te houden in de horeca.

Ik stel voor dat we het eerst 15 jaar verbieden, en daarna laten we de keuze aan de kroegbazen en eigenaren. Dat is wat eerlijker, na 100 jaar toestaan.
pi_46403677
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 17:04 schreef Pinball het volgende:

[..]

Die roken zelf ook allemaal, dus dat schiet niet zo op.
Net als al het personeel trouwens. En terecht overigens, want als je niet rookt is het ook niet vol te houden in de horeca.

Ik stel voor dat we het eerst 15 jaar verbieden, en daarna laten we de keuze aan de kroegbazen en eigenaren. Dat is wat eerlijker, na 100 jaar toestaan.
Zo, das een flink portie generalisatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')