abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:12:30 #101
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46363328
Ik lees nergens dat die cabaretier moslim is.
Waarom moslims zich nu moeten verantwoorden is al een raadsel op zich.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:13:12 #102
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_46363348
Het gaat mij niet om de cabaret voorstelling, maar over het feit om dit op scholen te laten zien. Omdat erop straat, op tv of op internet genoeg stuitende zaken langskomen, betekent toch niet dat daarom ook alles op school moet kunnen? Ik vind dat er een verkeerd signaal vanuit school gaat als je een cabaret voorstelling laat zien waar een persoon wordt onder gezeken en onthoofd. Of is dat tegenwoordig gangbaar op de middelbare school?
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:14:29 #103
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_46363385
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja, dat is dan ook onzin. Alles moet kunnen, theater is kunst en tja over kunst verschillen de smaken nog wel eens. Als je het niet leuk vind, bekijk je het niet.
Help ik ben het eens met Mutant.. goede zaak overigens dat alles moet kunnen.
mai pen rai
pi_46363600
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

Niet alles kan. Onder druk van bedreigingen van beledigden treedt weleens zelfcensuur op wanneer de kunst facetten van de Islam of bepaalde moslimgroepen op de hak neemt.
Nu wens ik persoonlijk dit deze cabaratier niet toe vanwege de inhoud, maar wel vanwege zijn ogenschijnlijke doelgroep.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46363613
Grappen maken over Wilders is ok, dat is vaak zo met mensen die bekend zijn (of het nou een Gordon, Balkenende of Michael Schumacher is).

Ik heb het stuk zelf nog niet gezien, dus kan niets zeggen over het wel of niet grappig zijn. Zelf zou ik niet bepaald warm worden van een onthoofding en over iemand heen pissen. Ook hier maakt het dan niet uit of het een Wilders betreft of enig ander figuur. Ik kan mij wel voorstellen dat je Wilders portreteert die over zijn nek gaat door halal-vlees in een restaurant of iets dergelijks. Of Wilders die verliefd wordt op een Moslima, tegen alle verwachtingen in. Maar onthoofden en pissen, ik kan mij er weinig grappigs bij voorstellen.

Daarnaast had je dit natuurlijk heerlijk kunnen uitbuiten als Wilders zijnde. Hij had ook meteen aan kunnen geven een kaartje te kopen om zo'n voorstelling bij te wonen.
pi_46363641
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Niet alles kan. Onder druk van bedreigingen van beledigden treedt weleens zelfcensuur op wanneer de kunst facetten van de Islam of bepaalde moslimgroepen op de hak neemt.
Nu wens ik persoonlijk dit deze cabaratier niet toe vanwege de inhoud, maar wel vanwege zijn ogenschijnlijke doelgroep.
Je wenst deze cabaretier bedreigingen en zelfcensuur toe omdat hij voor brugklassers optreedt?
pi_46363820
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:12 schreef Super7fighter het volgende:
Ik lees nergens dat die cabaretier moslim is.
Waarom moslims zich nu moeten verantwoorden is al een raadsel op zich.
Met een naam als 'Amar El-Ajjouri' is de kans toch vrij groot dat de beste man moslim is. Maar dat zou jij natuurlijk ontkennen...
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:33:16 #108
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_46363933
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:28 schreef DaForZz het volgende:

[..]

Met een naam als 'Amar El-Ajjouri' is de kans toch vrij groot dat de beste man moslim is.
Dat dacht ik ook van Orhan Kaya. Bleek niet zo te zijn.

Bovendien rijmt het tonen van orale seks aan kinderen nou niet bepaald met een Islamitische overtuiging.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_46363987
Leuke "kunst" man . Een pop van een persoon maken (in dit geval Wilders) en die onthoofden, oral bevredigen en met urine overgieten. Veel diepzinniger kan het bijna niet, of snap ik dit nou niet en is dit typische "Moslim" humor

En om het helemaal leuk te maken gaan we dit soort diepzinnige kunst ook nog eens vertonen op scholen. Als we nou eens geld investeren in goede wiskundelessen, biologie en andere zinnige vakken in plaats van deze linkse hippieprojecten komt het misschien nog eens een keer goed met het onderwijs. Blijkbaar vinden sommigen indoctrinatie toch belangrijker dan fatsoenlijk onderwijs

Voor alle duidellijkheid ik heb niets tegen dit soort " theater" als dit zonder belastinggeld van hardwerkende burgers wordt geproduceerd, en niet aan leerlingen wordt opgedrongen, helaas is dit wel het geval
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  vrijdag 16 februari 2007 @ 12:36:43 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_46364026
Mjah, even grappig doen hoor: maar in welke context? Want dat maakt echt een WERELD van verschil...

Als meneer de cabaretier namelijk een persiflage op een hallal-errorist deed tijdens deze act, dan is het heel iets anders dan wanneer hij zijn persoonlijke mening stond te ventileren.

Even een detail erbij trouwens nog:
Een moslim zou Wilders niet mogen neuken. Om de simpele reden dat het een varken is.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_46364034
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je wenst deze cabaretier bedreigingen en zelfcensuur toe omdat hij voor brugklassers optreedt?
Ja, maar enkel niet-excessieve of ongevaarlijke bedreigingen van verontwaardige moeders die hun kroost proberen te beschermen, dat ten goede komt aan de introspectie van deze cabaretier.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_46364098
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:37 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, maar enkel niet-excessieve of ongevaarlijke bedreigingen van verontwaardige moeders die hun kroost proberen te beschermen, dat ten goede komt aan de introspectie van deze cabaretier.
Ongevaarlijke bedreigingen? Jaja. En wat is de bedoeling van die introspectie dan?
pi_46364106
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

nu ja, dat is sowieso al vaak de praktijk, dat hoef je iemand die voor pubers schooltheater maakt verder niet toe te wensen
pi_46364153
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:36 schreef Skull-splitter het volgende:

Een moslim zou Wilders niet mogen neuken. Om de simpele reden dat het een varken is.
ik krijg bij Wilders eerder het idee van een witharige geit: Béehée, en ik weet toevallig dat sommige moslims al glazige ogen krijgen als ze aan zo'n wit-wollige geiten-achterkant denken
pi_46364179
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:14 schreef niet_links het volgende:

[..]

afgezien van wie er onthoofd word denk ik niet dat het goed is om aan zulke jongen kinderen al dit soort dingen te laten zien.
volgensmij ontberen die echt relativiteitsvermogen en inzicht zoals je dat later ontwikkeld.
slechte school.
  Eindredactie Games vrijdag 16 februari 2007 @ 12:44:24 #116
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_46364222
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

wilders is een lichtend baken in een steeds duister wordende wereld
dat krijg je als je je haar teveel blondeerd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_46364237
Lichtend baken? Beetje onderwaarderend voor De Messias, niet?
pi_46364264
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:55 schreef KroJo het volgende:

[..]

Idomeneo is juist wél opgevoerd omdat het zo enorm belangrijk was 'niet toe te geven' (overigens, er was nooit ook maar één 'bedreiging' geuit....ook de hele grond het toneelstuk intieel van het programma te halen was een beslissing van de artistiek leider zelf die hijzelf weer in de pers bracht om veel media-andacht te halen) ...

kun je misschien zo vriendelijk zijn om toe te geven dat jij daar gewoon een foutje maakt als je beweert dat die opera _niet_ is opgevoerd en dat je opmerking als zou ik een 'plaat voor mn kop' hebben ietwat voorbarig was ...
Nee dus.

http://www.ft.com/cms/s/8e25081c-4d7b-11db-8704-0000779e2340.html
  Eindredactie Games vrijdag 16 februari 2007 @ 12:46:00 #119
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_46364273
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 12:42 schreef NietLullig het volgende:

[..]

afgezien van wie er onthoofd word denk ik niet dat het goed is om aan zulke jongen kinderen al dit soort dingen te laten zien.
volgensmij ontberen die echt relativiteitsvermogen en inzicht zoals je dat later ontwikkeld.
slechte school.
ja, krijg je straks een generatie die massaal poppen onthoofden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_46364288
Inderdaad. Ik denk dat dat onthoofden, hoe zich dat ook afspeelde, niet echt bijzonder schokkend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')