abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46358639
quote:
Wilders onthoofd in theatervoorstelling

door Thijs Wartenbergh en Timoteus Waarsenburg

ALMERE, vrijdag
Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”
Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan

Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”
Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: de papieren Telegraaf
Als ik het gedachtegoed van vele moslims doortrek moet Amar El-Ajjouri dood.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:32:41 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_46358700
Natuurlijk is dit geen probleem . Het gaat immers over een kaaskop. Dan is alles geoorlooft.
Wmb. moet dit wel kunnen. Mits er geen cabaretiers geboycot worden die afgeven op de Islam .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:36:12 #3
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_46358758
Prima dit allemaal maar dan moeten ze niet moelijk doen als een ander een keer geintje maakt over de moslims.

Het moet wel van twee kanten komen...
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:36:15 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46358759
What else is new? Keihard uitdelen en niks incasseren
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:37:08 #5
36431 bleiblei
pi_46358773
Als Wilders het slim speelt kaatst ie de cabaretbal terug op dat andere incident.
Maar Wilders en slim.... Neh .
pi_46358803
quote:
Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond.
Lekker verantwoorde culturele ontwikkeling. .
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:38:47 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46358819
Wilders moet eerst de helft van z'n partijprogramma verscheuren voor-ie verder mag lullen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 16 februari 2007 @ 09:38:52 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_46358823
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als ik het gedachtegoed van vele moslims doortrek moet Amar El-Ajjouri dood.
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat Wilders voor jou een profeet is, he.....
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:41:06 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_46358869
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

Nee hiermee zegt hij dat Wilders een pedofiel is
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_46358957
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat jij in je rijke fantasie in profeten en andere sprookjesfiguren gelooft moet je zelf weten.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 09:54:59 #11
3542 Gia
User under construction
pi_46359165
Dit moet dan humor zijn? Maar een spotprentje over mohammed leidt tot brandende ambassades?

Ik stel voor dat we de (is het een marokkaan?) marokkaanse ambassade aan gaan vallen!!
pi_46359185
Goede zaak, er moeten meer van dit soort voorstellingen komen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:06:58 #13
15869 gr8w8
Better by design.
pi_46359419
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.
Welkom bij de V&D der webfora.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:07:42 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_46359438
quote:
Ach, als mensen maar kunnen incasseren is er niets aan de hand.
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:08:39 #15
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_46359457
Je stelt dus eigenlijk dat de wildersen moeten laten zien dat ze niet allen maar een grote bek hebben, maar dat ze ook moeten waarmaken wat ze bleren?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:09:01 #16
36431 bleiblei
pi_46359462
quote:
Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaan . En maar zeuren en zeiken dat wij zo rascistisch zijn .
pi_46359513
Ik kan me niet herinneren dat cabartet-voorstellingen met onthoofdingen en orale seks op het programma stonden toen ik op de middelbare school zat.

Dat het een marokkaan is zal wel weer zwaarder meespelen dan de humor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46359576
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.
Tja, dat is dan ook onzin. Alles moet kunnen, theater is kunst en tja over kunst verschillen de smaken nog wel eens. Als je het niet leuk vind, bekijk je het niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46359589
bal kaast, terug verwachten...

En dat geldt voor beide kanten.
Werken is voor arbeiders
pi_46359614
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:09 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaan . En maar zeuren en zeiken dat wij zo rascistisch zijn .
Uhm, dit snap ik even niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:18:34 #21
36431 bleiblei
pi_46359731
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm, dit snap ik even niet.
Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .
pi_46359764
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef Richboy het volgende:
bal kaast, terug verwachten...

En dat geldt voor beide kanten.
Ow shit, moeten wij nu ook Fatwa's gaan uitroepen en ambassades in de fik gaan steken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_46359800
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .
Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_46359848
Wilders moet niet zeiken, het onthoofden is wel een beetje ongepast maar gezien de rest van de act lijkt het me wel grappig. Maar ik ben het ook eens met anderen hier dat veel moslims zelf ook eens moeten leren spot te incasseren.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:22:57 #25
36431 bleiblei
pi_46359865
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.
Neej okee, dan valt het weer mee .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')