Als ik het gedachtegoed van vele moslims doortrek moet Amar El-Ajjouri dood.quote:Wilders onthoofd in theatervoorstelling
door Thijs Wartenbergh en Timoteus Waarsenburg
ALMERE, vrijdag
Fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid, Geert Wilders, voelt zich zwaar beledigd door de voorstelling ’Amar speelt Ali’ van cabaretier Amar El-Ajjouri. Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond. Een van de leraren van deze school was ontstemd over wat hij zag en stelde Wilders op de hoogte.
De twee docenten van De Meergronden die het programma hebben uitgekozen, Maaike Buis en Karin Söhngen, snappen niets over de ophef bij Wilders. „We zijn zorgvuldig te werk gegaan. We hebben de voorstelling vooraf bekeken en de mening gepeild bij een school in Laren, waar de cabaretier eerder was geweest. We werden daar bevestigd in onze mening: deze show kunnen we met een gerust hart aan onze leerlingen laten zien. Amar gaat naar ons idee niet over de schreef met zijn soms pittige grappen.”
Hun mening wordt gedeeld door Maarten Hamel, kunstcoordinator van het City College uit Den Haag, die al jaren met zijn leerlingen de shows van Amar El-Ajourri bezoekt. „Ik vind hem ontzettend goed en erg grappig”, aldus Hamel. „Met zijn grappen spaart hij niemand: Turken, Marokkanen, Nederlanders en ook Wilders, ze komen allemaal aan bod. Een cabaretier als Hans Teeuwen is beduidend grover dan
Buis en Söhngen: „De kinderen van tegenwoordig zijn wat ruwe teksten betreft wel wat gewend. Wat denk je dat ze op straat horen, op tv zien, op internet lezen? De humor van Amar is gesneden koek voor ze.”
Amar El-Ajourri was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: de papieren Telegraaf
Lekker verantwoorde culturele ontwikkeling.quote:Hierin wordt een pop die op Wilders lijkt met urine overgoten en wordt hij zogenaamd onthoofd. Ook wordt orale seks met hem bedreven.
Van het programma is een verkorte, 50 minuten durende versie voor scholieren gemaakt. De show werd deze week voor brugklassers van de Almeerse scholengemeenschap De Meergronden getoond.
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat Wilders voor jou een profeet is, he.....quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als ik het gedachtegoed van vele moslims doortrek moet Amar El-Ajjouri dood.
Nee hiermee zegt hij dat Wilders een pedofiel isquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat Wilders voor jou een profeet is, he.....
Dat jij in je rijke fantasie in profeten en andere sprookjesfiguren gelooft moet je zelf weten.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat Wilders voor jou een profeet is, he.....
Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak, er moeten meer van dit soort voorstellingen komen.
Ach, als mensen maar kunnen incasseren is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaanquote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:55 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, dat is dan ook onzin. Alles moet kunnen, theater is kunst en tja over kunst verschillen de smaken nog wel eens. Als je het niet leuk vind, bekijk je het niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:06 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Die waren er ook, maar alleen die over Mohammed gaan, zijn gestopt wegens serieus op te pakken bedreigingen. Da's het hele probleem en waarom deze ook het nieuws haalt. Niet alleen voorstellingen, maar ook cpulms, boeken, et cetera.
Uhm, dit snap ik even niet.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen om de vooroordelen die veel blanke hollanders hebben van jouw omgeving te ontkrachten met posts die wel ergens op slaan. En maar zeuren en zeiken dat wij zo rascistisch zijn
.
Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .quote:
Ow shit, moeten wij nu ook Fatwa's gaan uitroepen en ambassades in de fik gaan steken.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:13 schreef Richboy het volgende:
bal kaast, terug verwachten...
En dat geldt voor beide kanten.
Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:18 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Jij had geen moeite met de cartoons en die kerel die een over de islam grappen maakte? Dan neem ik mijn opmerking terug. Ik had even het idee dat je hier als moslim ff ging duidelijk maken dat je dit helemaal grappig en te tof vindt terwijl je wel kritiek hebt op die cartoons e.d. .
Neej okee, dan valt het weer meequote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het is mijnsinsziens niet grappig, net als die cartoons dat niet waren. Maar wat heeft de mate van "grappigheid" te maken met het wel of niet mogen uitvoeren van toneelstukken of publiceren van tekeningen. Zoals ik al eerder zei, kunst is nu eenmaal iets waar mensen erg over van smaak verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |