Goed topic
Ik ga sinds het begin van dit schooljaar iedere dag vanaf capelle naar amersfoort, hier een aantal dingen die tot dusver gebeurd zijn:
- 3e dag dat ik naar school ging (was nog introweek) stond ik op de terugweg rond half 11 op gouda te wachten op de sprinter, maar op hetzelfde spoor kwam de intercity naar rotterdam nog aan. Dus die trein vermindert vaart, en opeens zie ik 2 jongens door de trein heen rennen, en er komt over het perron ineens allemaal politie aangerend. De trein stopt, deuren gaan open, politie trekt die 2 jongens uit de trein en arresteert ze, terwijl ze allebei roepen: "Ik heb het niet gedaan!" En ik keek recht voor me de trein in, en ik zie een jongen liggen met een messteek in zijn bovenlichaam. (Voor de mensen die denken dat dit verzonnen is, zie
dit nieuwsbericht - Ik sta 's ochtends op capelle op de sprinter te wachten, ik zie hem al aankomen, en ik denk: die gaat behoorlijk hard.... die gaat wel erg hard... VROEM, dat ding rijdt straal langs ons station

en al die mensen kijken echt zo van:
- We kwamen op utrecht aan met de intercity, dat ding blijft daar altijd wel ff staan. Maar hij bleef nu wel erg lang staan, en na een aantal minuten kregen we het bericht: "Dames en heren, we moeten hier nog even blijven staan, want we hebben geen machinist meer. We dachten dat hij bleef zitten tot amersfoort, maar hij is er nu al uitgegaan. A.u.b. nog even geduld terwijl wij een nieuwe machinist zoeken". Dus wij rustig wachten, maar er stonden ook allemaal mensen buiten te wachten die niet naar binnen konden. Nog een minuutje later het bericht: "Dames en heren, de machinist die weg is gegaan heeft ook de deuren vergrendeld, dus het is tijdelijk niet mogelijk om de trein in of uit te stappen. A.u.b. nog even geduld" Hilariteit alom

- Ook in de intercity naar amersfoort, we waren vlakbij utrecht, daar kregen we te horen dat het stuk tussen utrecht en amersfoort plat lag door een aanrijding. Dus ik ging in de trein naar hilversum zitten, om vanaf daar met de trein naar amersfoort te gaan. Helaas werd die suggestie ook omgeroepen vlak voordat de trein naar hilversum weg ging, waardoor de minder slimme mensen ook de kans kregen om nog mee te gaan, met als gevolg dat de trein stampvol zat. Eenmaal op hilversum aangekomen kwamen we erachter dat het station in verbouwing was, en dat de enige mogelijkheid om naar het andere perron te komen (degene waarop de trein naar amersfoort aankwam), was door een smalle bouwtrap te nemen. Met 300 mensen gaat dat niet zo goed, met als gevolg dat het ene perron nog helemaal vol stond met mensen, terwijl de trein naar amersfoort op het andere perron al aankwam. Een aantal josti's kwamen toen op het briljante idee om over het spoor heen te lopen om de trein naar amersfoort nog te kunnen halen. En toen kon ik het echt niet laten om te roepen: "Kijk uit, een trein!!!" Die mensen wisten niet wat ze overkwam

Uiteindelijk met anderhalf uur vertraging toch nog op amersfoort aangekomen

- eergisteren moest ik nog van ermelo naar capelle rijden, maar het bleek dat tussen zwolle en amersfoort alles plat lag. Ik werd toen met de auto naar amersfoort gereden, omdat voor de rest wel alles reed. Maar op amersfoort aangekomen bleek dat alles plat lag, inclusief de treinen richting utrecht. Uiteindelijk heb ik de bus naar hilversum moeten nemen, toen de trein naar utrecht, daarvanuit de trein naar gouda, en ten slotte de bus naar capelle, omdat tussen gouda en rotterdam ook geen treinen reden. Uiteindelijk 4.5 uur gedaan over die reis

Tot zover mijn bijdrage, als er nog andere dingen bijkomen, horen jullie het als eerste