quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 14:23 schreef Helo het volgende:Wat ik me wel afvraag is waar nu die 2 land kernkoppen naar toe zijn die werden gelanceerd een tijd terug
want die kunnen niet echt vliegen naar rusland en kernbommen gebruik je alleen als je echt groten gebieden wilt afmaken en niet een stel terroristen
Ja hoor, ICBMs kunnen in theorie de gehele aardbol bestrijken. De VS heeft nog maar een paar raketbasissen over momenteel, maar de raketten die daarvan gelanceerd worden kunnen Rusland makkelijk bereiken.
Wat mij meer bezighoud is WAAR de raketten vandaan kwamen. Ze zeiden in de serie al "the nearest missile base is over a 100 miles away in montana", en die raketten veroorzaakten trillingen in het dorp. Dat zou betekenen dat ze binnen 5 kilometer ofzo zijn afgeschoten, en dat is ook te zien aan de afstand. Om trillingen te veroorzaken zoals ze in de bar waarneemden, moet de raket toch vlakbij het dorp zijn gelanceerd.
Nu zou het kunnen zijn dat er zo'n geval is gebruikt:
http://www.nationalmuseum.af.mil/factsheets/factsheet.asp?id=541Alleen zijn deze in de VS nooit geproduceerd, met uitzondering van een paar testmodellen. Rusland heeft wel mobiele lanceerders, maar het lijkt me sterk dat deze naar de VS zijn verscheept.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin