abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46323654
Zo het heeft even geduurd maar ja dan "heb je ook wat". Afgelopen weekeind naar het WK Allround geweest in Heerenveen! Het was er echt top! Volgend jaar gaan we natuurlijk weer en dan hopen dat het weer zo een spektakel is. ( en hopen dat ik nieuwe apparatuur heb )

De foto's zijn genomen vanuit het supporters vak in de bocht, waar het echt heel gezellig was dus heb me prima vermaakt! !

Nou omdat dit natuurlijk een testcase topic is, is het ook wel makkelijk om er wat foto's neer te zetten dus bij deze. Het is een hele reeks foto’s en dit zijn de 1ste 5 die ik er uit gepikt.

De Foto:

De Camera
- Canon EOS 350D
- Canon EF 70-200mm F4 / L (o67mm)
- Canon Speedlight 430EX

EXIF (vrijwel overal)
- Iso 800
- Sluitertijd 1/640
- Diafragma 4/1
- Geflitst Ja

Ik hoop dat jullie het leuke foto's vinden en ben benieuwd naar jullie reacties!

De rest zal snel volgen!

[ Bericht 2% gewijzigd door Casemodders op 15-02-2007 10:29:26 ]
Canon*
  donderdag 15 februari 2007 @ 10:31:23 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46323869
Leuke foto's . Heb je er meer?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 10:58:09 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_46324606
Erg mooie foto's Klasse

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 15 februari 2007 @ 10:58:58 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_46324631
Vooral foto-4

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 15 februari 2007 @ 11:31:31 #5
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46325678
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46340813
bedankt voor jullie reactie's foto 4 even wat aangepast en hier onder weer 1 foto er bij

Update

Meer foto's volgen strax!

[ Bericht 13% gewijzigd door Casemodders op 15-02-2007 21:00:31 ]
Canon*
pi_46342318
Nummer 3 is het beste gelukt. Jammer dat je gedwongen was vanuit een hoog punt te schieten. Qua bewerking heb ik de indruk dat je teveel nagescherpt heb. Maar dat heb ik in een ander topic al gezegd.
pi_46345747
dankje, het is inderdaad jammer dat ik niet een pers kaart had want opzig had ik een top positie! het kan misschien wat te verscherpt overkomen heb niet bij elke foto verscherpt en probeer het altijd zo te houden dat je het bijna niet ziet als je terug gaat in bewerking en weer een om verschil te zien maar het kan goed zijn dat ik te ver ben gegaan!
Canon*
pi_46347797
Je hebt wel gelijk de lastigste wedstrijd uitgekozen om een goede plek te bemachtigen. Bij wedstrijden van iets minder kaliber heb je toch vaker toppers aan de start én kun je vrij je plek uitkiezen om te fotograferen.
pi_46349375
Nog even over de technische aangelegenheden
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:22 schreef Casemodders het volgende:
De Camera
- Canon EOS 350D
- Canon EF 70-200mm F4 / L (o67mm)
- Canon Speedlight 430EX

EXIF (vrijwel overal)
- Iso 800
- Sluitertijd 1/640
- Diafragma 4/1
- Geflitst Ja
Als het ff kan gebruik ik op de ijsbaan geen flitser. Die geeft vaak een onnatuurlijk beeld en reflecterende delen op het schaatspak geven een hoop ellende. Zeker als de TV er is dan is er genoeg licht op de baan. Eventueel kun je de ISO een stopje omhoog gooien
De sluitertijd mag zeker omlaag. 1/125 - 1/250 is genoeg om schaatsers goed vast te leggen. Goed pannen leer je dan vanzelf. Een klein beetje beweging in de hand of voet mag best.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 februari 2007 @ 07:43:37 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_46357371
Wil wel meer sportfoto's van je zien.Je hebt talent.

FOK!fotograaf vrijdag 16 februari 2007 @ 09:38:33 #12
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_46358811
Geweldige serie. Ik zou bij een aantal foto's toch de achtergrond iets meer vervagen. bijvoorbeeld bij foto #9, wat gewoon een mooie actie foto is van Davis, waarbij de aandacht wordt afgeleid door 2 gele gasten in de achtergrond. En waar je nog iets meer op moet letten in het samenstellen van een serie is het niet teveel van "dezelfde" foto (qua beeld) in de serie op te nemen. Bijvoorbeeld #6 en #8 bevatten hetzelfde beeld (ik vind #8 beter).

Tips voor een volgende keer: zorg voor een lens met meer lichtsterkte, want een hogere iso waarde lijkt me niet wenselijk hier.

En ik ben het met Tong eens je hebt wel talent hiervoor, dus vooral doorgaan met oefenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Buurvrouw_Rietman op 16-02-2007 09:44:14 ]
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:33:21 #13
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_46360217
casemodders, ben zo vrij geweest een van je foto's naar het 'model' te sturen (marja vis) als ik me niet vergis staat zij op foto 4

als je het heel erg vind, dan hoor ik het wel

ik vind het lekker dat je foto's zo scherp zijn, pannen is mooi, maar vind deze wel lekker 'crispy' bovendien kijken ze rustiger.
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_46361832
@Astridj0h nee dat is geen probleem hoor alleen maar leuk dat mensen het waarderen, het is super leuk om je foto's terug te zien (zolang er geen misbruik van gemaakt word, en daar ga ik ook niet van uit). daarnaast zijn er nog wel meer foto's die ik heb van Mvr. Vis

P.S. Zou het leuk vinden als ik weet tegen de tijd of ze ook online of ergens anders worden neergezet zodat ik kan laten zien, en zelf kan zien wat er mee gebeurd:)

@Tong80: bedankt voor deze leuke reactie ik zal vanavond als het lukt weer verder gaan met de overige foto's die ik heb!

@Buurvrouw_Rietman: Bedankt voor je leuke reactie! lichtsterke lens + grotere zoom wil ik aanschaffen / huren bij volgende evenement als ik aan wezig kan zijn, ik had liever de iso ook op 200 of 400 willen zien:( ben nogal kieskeurig met de scherpte dus vaak schiet ik in 500/s of hoger.

zoals gedaan bij deze foto's :
http://www.casemodders.nl(...)llery.php?genre=anni
http://www.casemodders.nl(...)ery.php?genre=gianni

oefenen ga ik zeker doen en pannen ga ik ook zeker meenemen, het is leuk om te doen maar na mijn mening niet altijd mooi...

Op moment druk aan het sparen voor meer glaswerk (Canon EF 100-400/4.5-5.6L USM IS lijkt me super of een Prime lens 300á 400mm) Liefst natuurlijk zo licht sterk mogelijk maar ja... t moet ook een leuke hobbie blijven in verband met de ¤ .En aan het wachten op nieuwe Canon 40D? of wat de opvolger ook mag zin van de 30D! en dan eerst kijken wat ik ga kopen! Daarnaast 2de hanse lenzen altijd welkom zolang het maar L lenzen zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door Casemodders op 16-02-2007 11:32:53 ]
Canon*
pi_46372655
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:26 schreef Casemodders het volgende:
oefenen ga ik zeker doen en pannen ga ik ook zeker meenemen, het is leuk om te doen maar na mijn mening niet altijd mooi...
Bij pannen heb je een hogere uitval, maar als alles goed valt dan zijn deze foto's heel mooi.
Oefenen kun je genoeg in Nederland . Gewoon naar regionale wedstrijden gaan en daar veel schieten. Wel opletten dat je je aan de regels houdt, dus niet fitsen bij de start. Je kunt ook bewust op zoek naar wedstrijden waar er beter licht is. Met name de wedstrijdend ie er overdag zijn op open banen zijn dan handig. In Nederland Amsterdam en Geleen, in Duitsland Grefrath en Inzell (laatste wel wat ver weg voor een dagje). Je kunt bijvoorbeeld over een week naar Geleen komen voor de marathon op zondagmiddag. Met wat geluk hebben we een lekker zonnetje.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 21:55:44 #16
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_46382320
geen idee of ze de foto gebruikt, maar ze heeft wel een eigen site+supportersblad... misschien is het leuk daarvoor, maar daar houd ik je natuurlijk van op de hoogte!
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_46401202
Nogmaals Bedankt voor jullie reactie's. Zoals beloofd weer een paar foto's ! het is nog steeds niet alles liggen er nog veel te wachten op een mooie bewerking.

Update 2

#10 (wel of niet?)

#11 (wel of niet?)

Meer foto's volgen strax!

edit: kan me poste's niet aanpassen dus hier alles nog een keer op volgorde gezet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Casemodders op 19-02-2007 13:49:52 ]
Canon*
pi_46401644
15 heeft het mooiste effect. Geen last van storende achtergronden, goed krap gesneden. En een schaatster die snelheid en inzet uitstraalt. Heb je aan de onderkant veel weggecropt? Met iets meer ijs voor de linkerschaats zou ie wat beter uitkomen.
Bij 10 en 14 heb ik de indruk dat de AF zich vastgezet heeft op de boarding en niet op de schaatser. Je zou eens kunnen experimenteren met MF en dan pre-focussen op een bepaald punt in de bocht. Scheelt ook een stukje in de werksnelheid van je camera.
  FOK!fotograaf zondag 18 februari 2007 @ 08:59:45 #19
73911 ultra_ivo
pi_46418458
Nog even over de keuze van locatie's evenementen waar je meer kans hebt een goede plek te krijgen én het licht acceptabel tot goed is. Dan moet je vooral kijken naar de evenementen waar geen massa's publiek op afkomen maar de TV wel aanwezig is. Daarvan zijn er een aantal per seizoen. Allereerst natuurlijk de Skate-offs. Daar mag je meestal gratis naar binnen. Omdat ze door de week zijn is het publiek meestal niet te talrijk. Verder een aantal wedstrijden van traditie op de nationale kalender. Daarbij denk ik aan de Kraantje Lektrofee in Haarlem, de Eindhoventrofee in Eindhoven, de VPZ/Grunobokaal die dit weekend in Groningen gehouden wordt en de landelijke ploegenachtervolging in Deventer. Verder alle marathons om de Topcompetitie. Het NK marathon wordt altijd overdag gehouden, zeker op een (half) open baan een garantie voor goed licht en een aansprekend deelnemersveld. Jij woont in het midden van het land, dus het is allemaal te behappen qua reistijd.
Als je over een week wil profiteren van een marathon op de buitenbaan van Geleen, geef dan ff een seintje. Ik ben er officiëel fotograaf van de organisatie.
  FOK!fotograaf zondag 18 februari 2007 @ 09:00:08 #20
73911 ultra_ivo
pi_46418461
quote:
Op zondag 18 februari 2007 08:59 schreef ultra_ivo het volgende:
Nog even over de keuze van locaties en evenementen waar je meer kans hebt een goede plek te krijgen én het licht acceptabel tot goed is. Dan moet je vooral kijken naar de evenementen waar geen massa's publiek op afkomen maar de TV wel aanwezig is. Daarvan zijn er een aantal per seizoen. Allereerst natuurlijk de Skate-offs. Daar mag je meestal gratis naar binnen. Omdat ze door de week zijn is het publiek meestal niet te talrijk. Verder een aantal wedstrijden van traditie op de nationale kalender. Daarbij denk ik aan de Kraantje Lektrofee in Haarlem, de Eindhoventrofee in Eindhoven, de VPZ/Grunobokaal die dit weekend in Groningen gehouden wordt en de landelijke ploegenachtervolging in Deventer. Verder alle marathons om de Topcompetitie. Het NK marathon wordt altijd overdag gehouden, zeker op een (half) open baan een garantie voor goed licht en een aansprekend deelnemersveld. Jij woont in het midden van het land, dus het is allemaal te behappen qua reistijd.
Als je over een week wil profiteren van een marathon op de buitenbaan van Geleen, geef dan ff een seintje. Ik ben er officiëel fotograaf van de organisatie.
pi_46431979
super leuk dat je hier mee komt! Het lijkt mij super leuk om een keer op zo een manier aanwezig te kunnen zijn. Ik zag dat het komende zondag is op de KNSB kalender. Moet zelf alleen nog kijken hoe ik zit in de tijd.
Canon*
pi_46451628
Het tijdschema volgens de uitnodiginsbrief:

kassa/toegang 11u45
start dames (60 ronden) 13u00
start heren A (100 ronden) 14u00
start heren B (100 ronden) 15u30

Het geheel is zo voor half vijf afgerond, een dikke flitser zal dan ook niet nodig zijn
  FOK!fotograaf maandag 19 februari 2007 @ 13:53:32 #23
36170 Buurvrouw_Rietman
Papa van Sara en Merel!
pi_46456135
Nou succes allebei en ik ben benieuwd naar de resultaten.
Joe Hoe Hoei Hoei
B-Seen Fotografie.nl
pi_46473816
Update 3

[ Bericht 17% gewijzigd door Casemodders op 19-02-2007 22:18:11 ]
Canon*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')