Ik denk wel dat dat helpt. Zolang je een dubbele nationaliteit hebt blijf je altijd het gevoel houden dat je nog een tweede optie hebt. Zodra die tweede optie vervalt zul je sneller geneigd zijn je volledig te richten op de eerste.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
En op de minuut dat ze het inlevert komt er een mentaliteitsverandering in haar hoofd, denk je?
Zegquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is er zo problematisch aan een dubbele staatsburgerschap? De kinderen van mijn zus hebben er zelfs 3.
Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen verbieden?
Heb je ook maar enige aanwijzingen voor deze kul? Heb je het idee dat Arnold Schwarzennegger vanuit Californie, toch de vijfde economie van de wereld, Oostenrijkse belangen voortrekt?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat helpt. Zolang je een dubbele nationaliteit hebt blijf je altijd het gevoel houden dat je nog een tweede optie hebt. Zodra die tweede optie vervalt zul je sneller geneigd zijn je volledig te richten op de eerste.
Mooi. Ik ben blij dat we er uit zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, nou, ik ben overtuigd, wat een rhetorisch talent.
Van die kant had ik het nog niet bekeken, zeg.![]()
Je bent als bewindspersoon en volksvertegenwoordiger altijd bezig met méér dan je eigen toko promoten, hoor. Kijk naar Wilders en Israel.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
De Griekse spelwijze. Ik kom rechtstreeks uit de jaren dertig.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Mooi. Ik ben blij dat we er uit zijn.![]()
ps. Wat is een rhetoriek
Ook zonder dubbele nationaliteit heb je altijd een 2e optie hoorquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dat helpt. Zolang je een dubbele nationaliteit hebt blijf je altijd het gevoel houden dat je nog een tweede optie hebt. Zodra die tweede optie vervalt zul je sneller geneigd zijn je volledig te richten op de eerste.
Van welke eeuwquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
De Griekse spelwijze. Ik kom rechtstreeks uit de jaren dertig.
Dat zijn gewoon mijn opvattingen. Als je één nationaliteit hebt ben je sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen. Hoe het bij Schwarzenegger zit weet ik niet en interesseert me ook niet aangezien die niet actief is in de Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je ook maar enige aanwijzingen voor deze kul? Heb je het idee dat Arnold Schwarzennegger vanuit Californie, toch de vijfde economie van de wereld, Oostenrijkse belangen voortrekt?
En je laat je opvattingen niet afhangen van zulke onzin als de realiteit, de waarheid of de feiten?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon mijn opvattingen. Als je één nationaliteit hebt ben je sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen. Hoe het bij Schwarzenegger zit weet ik niet en interesseert me ook niet aangezien die niet actief is in de Nederlandse politiek.
Jawel hoor. Ik heb de overtuiging dat mijn opvattingen de realiteit en de waarheid is. Als jij goede argumenten hebt zou je mij mogelijk kunnen overtuigen maar tot nu toe heb ik die niet gehoord.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
En je laat je opvattingen niet afhangen van zulke onzin als de realiteit, de waarheid of de feiten?
Een opvatting is een mening en een mening kan niet zijn "Als je één nationaliteit hebt ben je sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen"quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon mijn opvattingen. Als je één nationaliteit hebt ben je sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen
Inderdaad, Albayrak gaat over het asielbeleid, hoe kan die nu objectief oordelen over Turkse, Armeense of Koerdische asielzoekers?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:17 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Je hoort als bewindspersoon altijd uit te gaan van de vraag wat is het beste voor mijn land. Bij Albayrak kan dat zowel Turkije als Nederland zijn. Voor Turkije kan het het beste zijn om zoveel mogelijk mensen in Nederland te legaliseren i.v.m. geldstromen die familieleden terug sturen. Voor bijvoorbeeld de veiligheid in de steden en de druk op het sociale stelsel kan het voor Nederland juist beter zijn de migratie zoveel mogelijk te beperken. Kortom, belangenverstrengeling ligt op de loer.
Waar baseer je dat in godsnaam op, behalve op het idee dat mensen met 'een kleurtje' niet te vertrouwen zijnquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Inderdaad, Albayrak gaat over het asielbeleid, hoe kan die nu objectief oordelen over Turkse, Armeense of Koerdische asielzoekers?
En bij Aboutaleb is de kans levensgroot dat hij mensen met z'n eigen nationaliteit bevoordeelt.
Wat onze rechtse mannelijke e-Albayrak zegt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een opvatting is een mening en een mening kan niet zijn "Als je één nationaliteit hebt ben je sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen"
Dan zou het moeten zijn: "Als je één nationaliteit hebt ben je, volgens mij/imo/naar mijn mening, sneller geneigd je loyaliteit volledig bij één land te leggen dan wanneer je onderdaan bent van twee landen"
Anders zou ik je graag om een bron willen verzoeken waarin dit wordt bevestigd. Volgens mij is het namelijk je reinste kolder uit de grootste duim.
Alles om de enge moslims buiten te houdenquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je het willen verbieden?
Maar hij is toch ook politiek verantwoordelijk? Als hij het niet goed doet is er toch nog een 2e kamer e.d?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Inderdaad, Albayrak gaat over het asielbeleid, hoe kan die nu objectief oordelen over Turkse, Armeense of Koerdische asielzoekers?
En bij Aboutaleb is de kans levensgroot dat hij mensen van z'n eigen, niet-Nederlandse, nationaliteit bevoordeelt.
Ten eerste gaat ze helemaal niet over indiviuele gevallen. Ten tweede vraagt niemand van een minister om objectief te zijn.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Oh ja? Die man zit al jaren in de politiek. Heeft hij Marokkanen anders behandeld dan Turken, Antillianen of Algerijnen?quote:En bij Aboutaleb is de kans levensgroot dat hij mensen van z'n eigen, niet-Nederlandse, nationaliteit bevoordeelt.
Zoals de koningin? Of de prinses (of toekomstige koningin)?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:34 schreef Leef het volgende:
Ben ik nou gek?
Ik heb me ontzettend geirriteerd aan de vanzelfsprekendheid waarmee de kamervoorzitter en een aantal grote partijen vielen over het voorstel van de PVV
Ik vind dat de PVV een heel goed punt heeft. Mensen met een dubbele loyaliteit een plek geven in onze regering is op z'n minst iets waarover we ons even aan ons hoofd moeten krabben (ik zeg niet dat het gelijk verboden moet worden.)
Een heel terechte vraag.
Ja, en als ze haar paspoort inlevert dan kan ze opeens wel 'objectief' oordelen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
En bij Aboutaleb is de kans levensgroot dat hij mensen van z'n eigen, niet-Nederlandse, nationaliteit bevoordeelt.
Wilders heeft dus een goed punt.
Als hij zou bevoordelen staat dat wat mij betreft los van zijn achtergrond, dan is hij dus politiekquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:37 schreef Floripas het volgende:
Oh ja? Die man zit al jaren in de politiek. Heeft hij Marokkanen anders behandeld dan Turken, Antillianen of Algerijnen?
Wat is er goed aan het punt?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:38 schreef Lemmeb het volgende:
Tuurlijk heeft Wilders een goed punt. Een punt dat vorig jaar al heel duidelijk aan het licht kwam met dat gezeik over de Armeense genocide. Maar de PvdA wil dit gewoon niet weten. Die wacht liever af totdat het misgaat, om dan weer gezichtsverlies te lijden.
Albayrak vond het bv. nodig om de Armeense genocide in twijfel te trekken, zo iemand heeft al bewezen dat ze gevoelig is voor de mening van de Turkse overheid. Niet iemand om de asielportefeuille aan toe te vertrouwen.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:34 schreef MrJones het volgende:
[..]
Waar baseer je dat in godsnaam op, behalve op het idee dat mensen met 'een kleurtje' niet te vertrouwen zijn![]()
Wat een verschrikkelijke onzin.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:33 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Wilders heeft dus een goed punt.
En nu is de hamvraag: wat verandert er aan je mening als ze hun tweede paspoort inleveren...quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:41 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Albayrak vond het bv. nodig om de Armeense genocide in twijfel te trekken, zo iemand heeft al bewezen dat ze gevoelig is voor de mening van de Turkse overheid. Niet iemand om de asielportefeuille aan toe te vertrouwen.
En Aboutaleb kan nooit objectief beoordelen of allerlei Marokkaanse welzijnsorganisaties wel subsidie moeten krijgen, lijkt me logisch.
Dat lijkt me zóóó duidelijk, aan de hand van m'n gegeven voorbeeld, dat ga ik niet eens meer uitleggen. Als je dat uit jezelf niet snapt, dan ben je gewoon niet waardig om mee in discussie te gaan.quote:
Trouwquote:PVV zal niet dwarsliggen bij benoeming Aboutaleb
DEN HAAG (ANP) - De Partij voor de Vrijheid (PVV) staakt haar pogingen de benoeming van de staatssecretarissen Ahmed Aboutaleb en Nebahat Albayrak te blokkeren. Onder grote druk van de Tweede Kamer heeft de partij donderdag toegezegd een voorstel hiertoe in te trekken.
Wel blijft de PVV bij het principe dat bewindslieden geen dubbele nationaliteit mogen hebben. Een motie van deze strekking van PVV-Kamerlid Sietse Fritsma stuitte donderdag op groot verzet in de Kamer. Na inmenging van Kamervoorzitter Gerdi Verbeet heeft Fritsma toegezegd de passage te schrappen waarin staat dat vooruitlopend op de door hem voorgestelde wetswijziging Aboutaleb en Albayrak niet mogen worden benoemd als staatssecretaris.
De PvdA'er Aboutaleb, die staatssecretaris van Sociale Zaken wordt, is van Marokkaanse afkomst. Zijn partijgenoot Albayrak is van Turkse afkomst en gaat Justitie doen.
Verontwaardigde reacties
Leden van de Eerste en Tweede Kamer moeten volgens de wet Nederlander zijn, maar ze mogen daarnaast nog een andere nationaliteit hebben. Voor kabinetsleden is volgens Wilders op dit punt niets geregeld. De PVV vindt dat de voorwaarde voor Kamerleden ook voor hen moet gaan gelden. De partij meent bovendien dat zowel Kamerleden als bewindspersonen in de toekomst geen dubbele nationaliteit meer mogen hebben.
Het plan leidde tot verontwaardigde reacties in de Kamer. Jeroen Dijsselbloem van de PvdA drong er bij Fritsma op aan ,,dit schandalige, kwestieuze voorstel'' niet in te dienen. Naïma Azough van GroenLinks, die een dubbele nationaliteit (Marokkaanse) heeft, noemde de motie ,,onkies en een parlement onwaardig''.
Dat is zo, maar waarom zou je het risico nemen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:37 schreef nonzz het volgende:
[..]
Maar hij is toch ook politiek verantwoordelijk? Als hij het niet goed doet is er toch nog een 2e kamer e.d?
Nee ik snap er niks van. Ik zie geen enkele grond voor het punt. En je voorbeeld is ruk en heeft niks met die paspoorten te maken.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat lijkt me zóóó duidelijk, aan de hand van m'n gegeven voorbeeld, dat ga ik niet eens meer uitleggen. Als je dat uit jezelf niet snapt, dan ben je gewoon niet waardig om mee in discussie te gaan.
Oh ja? Denk je dat het de overheid is die haar dat heeft verteld?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:41 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Albayrak vond het bv. nodig om de Armeense genocide in twijfel te trekken, zo iemand heeft al bewezen dat ze gevoelig is voor de mening van de Turkse overheid. Niet iemand om de asielportefeuille aan toe te vertrouwen.
Dus boeren mogen niet over boeren beslissen, Friezen niet over Friezen, vrouwen niet over vrouwen, Cohen niet over joden?quote:En Aboutaleb kan nooit objectief beoordelen of allerlei Marokkaanse welzijnsorganisaties wel subsidie moeten krijgen, lijkt me logisch.
Mijn bloed is Aziatisch. Mijn paspoort is Nederlands. Geboren ben ik Nederland. Vertrouw jij mij dan wel als kabinetslid? Of is het gewoon al een natuurlijke wantrouwen tegen allochtonen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:44 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar waarom zou je het risico nemen?
Je gaat een hobbyjager toch ook niet op Staatsbosbeheer zetten en dan naief erop vertrouwen dat hij objectief gaat oordelen over wel/geen jaagverbod?
Als-ie du moment dat-ie over de schreef gaat wordt afgezet, prima.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:44 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar waarom zou je het risico nemen?
Je gaat een hobbyjager toch ook niet op Staatsbosbeheer zetten en dan naief erop vertrouwen dat hij objectief gaat oordelen over wel/geen jaagverbod?
Nogmaals, wat heb jij tegen mannen?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat onze rechtse mannelijke e-Albayrak zegt.
Je vraagt me niet wat ik tegen rechtsen heb, e-Albayrak?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nogmaals, wat heb jij tegen mannen?![]()
Als Albayrak geen Turks paspoort zou hebben en niet had gedraaid over de Armeense genocide onder druk van haar moederland was er wat mij betreft geen probleem.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ja, en als ze haar paspoort inlevert dan kan ze opeens wel 'objectief' oordelen?![]()
Ik heb er best begrip voor als mensen af en toe dom zijn, maar halsstarrig dom zijn doet mij erg pijn. Maar het is wel vermakelijk.
Nee, me dunkt, dan vàlt er ook helemaal geen probleem te hebben. Overigens is het hier niet verboden om de Armeense genocide te ontkennen, het zou toch.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als Albayrak geen Turks paspoort zou hebben en niet had gedraaid over de Armeense genocide onder druk van haar moederland was er wat mij betreft geen probleem.
Nee, dat lees je toch?quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je vraagt me niet wat ik tegen rechtsen heb, e-Albayrak?
*mompelt iets over een verdronken kalf en een put die niet gedempt wordt.quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als-ie du moment dat-ie over de schreef gaat wordt afgezet, prima.
quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als Albayrak geen Turks paspoort zou hebben en niet had gedraaid over de Armeense genocide onder druk van haar moederland was er wat mij betreft geen probleem.
Helaas willen de meeste partijen niet objectief naar het probleem kijken, maar veroordelen ze de boodschapper.
Zolang je geen dubbel paspoort hebt mag je van mij minister worden!quote:Op donderdag 15 februari 2007 13:48 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Mijn bloed is Aziatisch. Mijn paspoort is Nederlands. Geboren ben ik Nederland. Vertrouw jij mij dan wel als kabinetslid? Of is het gewoon al een natuurlijke wantrouwen tegen allochtonen?![]()
Ow, het is dus omdat ze Turks isquote:Op donderdag 15 februari 2007 13:51 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Als Albayrak geen Turks paspoort zou hebben
Er is niets mis mee om een eigen mening te hebben over een zeer twijfelachtige vermeende gebeurtenis.quote:en niet had gedraaid over de Armeense genocide onder druk van haar moederland was er wat mij betreft geen probleem.
Jij komt aanzetten over objectiviteit?quote:Helaas willen de meeste partijen niet objectief naar het probleem kijken, maar veroordelen ze de boodschapper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |