abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46551395
/ .
  donderdag 22 februari 2007 @ 13:36:55 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_46556937
Sow!

Vanmiddag waren de drijfpoepjes weer gesignaleerd en met dezelfde oplossing als vanochtend was het nu twee keer doortrekken voordat alles verdwenen was. Ik zal maandag kijken of het nu aan het papiertje ligt of aan het extra water
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46557632
quote:
Op maandag 19 februari 2007 12:39 schreef Repeat het volgende:
had je niet beter gewoon kunnen gaan dieten + sporten. Heb je dit soort problemen niet en heb je al dat loodgieterswerk in je lichaam niet nodig...
Dit kwam eerlijk gezegd ook in mijn hoofd op

quote]Op maandag 19 februari 2007 12:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Been there, done that, en dat hielp niet. Als je verder niets zinnigs te melden hebt, maak dan gewoon een topic aan om je mening te uiten over weight loss surgery wil je.
[/quote]

en met die vraag wil ik je heus niet kwetsen en ja, ik zal wel ontwetend zijn.
Kan je niet kort daarop dan antwoord geven? Ik ben serieus naar het antwoord.
Waarom niet met sporten en eten en wel met een operatie?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 februari 2007 @ 14:11:06 #105
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46557924
Als je echt heel veel overgewicht hebt, en dan heb ik het over tientallen kilo's, dan krijg je dat er met sporten niet meer af. Met heel veel moeite zou je er misschien 20 of 30 kilo af krijgen. Maar dat is dan nog altijd veel te weinig, en bovendien is het risico groot dat het er na verloop van tijd weer aan zit met wat extra bonuskilo's.

Een operatie is in zo'n geval een te overwegen optie. Je komt daarvoor ook niet zomaar in aanmerking. Je moet een BMI hebben die potentieel gevaarlijk is en je moet ook goed gemotiveerd zijn. Want het is wel zo dat je je hele leven aan de consequenties vast zit (supplementen slikken, kans op tekorten en ondervoeding). En de operatie is ook niet zonder risico. Dat moet je afzetten tegen het risico dat je door het grote overgewicht zelf loopt.

De voordelen zijn wat mij betreft groter dan de nadelen Ik ben dan ook heel blij met mijn keuze. Ik kan weer van alles doen wat ik met 150 kilo niet meer kon. Het leven is een stuk leuker, ondanks nadelen als drijfpoep
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 februari 2007 @ 14:22:08 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_46558240
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 14:00 schreef ellos het volgende:

[..]

Dit kwam eerlijk gezegd ook in mijn hoofd op
en met die vraag wil ik je heus niet kwetsen en ja, ik zal wel ontwetend zijn.
Kan je niet kort daarop dan antwoord geven? Ik ben serieus naar het antwoord.
Waarom niet met sporten en eten en wel met een operatie?
Ik vond het zelf niet zozeer kwetsend hoor, maar de manier waarop de vraag gesteld wordt is natuurlijk een beetje van de zotte.

Ik denk dat Rewimo eigenlijk al superduidelijk heeft uitgeleegd waarom wel de operatie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_46560277
Ok helderder, dank je
als die operatie weer onherstelbaar werd gemaakt, gaat het qua gedrag dan weer naar het oude denkje, qua eten en hongergevoel en vol zitten?
Heb je nu ook een ander soort honger? of is het zo dat je gewoon direct vol zit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 februari 2007 @ 15:37:27 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_46560601
De operatie kan maar gedeeltelijk hersteld worden. Je maag is verkleind, dat blijft zo (al wordt ie wel weer wat groter dan vlak na de operatie). De dunne darm kan eventueel nog wel verlengd of juist verkleind worden.

Ik zit nu veel sneller vol dan voorheen, en ik heb ook veel minder de neiging tot dooreten, dus niet meer het hele pak koek
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 22 februari 2007 @ 15:44:49 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_46560871
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:28 schreef ellos het volgende:
Ok helderder, dank je
als die operatie weer onherstelbaar werd gemaakt, gaat het qua gedrag dan weer naar het oude denkje, qua eten en hongergevoel en vol zitten?
Heb je nu ook een ander soort honger? of is het zo dat je gewoon direct vol zit?
Oja, ik heb zeker op een andere manier honger. Als mijn maag leeg is dan doet het gewoon pijn. Ik geloof niet dat voorheen mijn maag ooit leeg geweest is

Op een of andere manier heb ik door de operatie ook een knop omgedraaid. Je kunt natuurlijk nog steeds wel de hele dag dooreten, maar ik doe het niet meer. Ik heb nu geen moeite om niet nog iets te pakken en het bij 3 keer eten een een aantal tussendoortjes te houden (en in eerste instantie waren drie tussendoortjes echt nodig, tegenwoordig sla ik vaak over).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')