abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:16:31 #1
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_46289017
Het voorjaar komt er weer aan en een mooie gelegenheid om met de kleine meid te gaan fietsen.
Alleen zelf kan/wil ze dit nog niet, dus zijn wij nu aan het kijken naar een fietsstoeltje.
Een goede uiteraard en daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
Heb je een stoeltje welke je geweldig vind, of 1 die een miskoop bleek.
Heb je een voorstoeltje? En hoelang heb je die gebruikt?

kortom, post erop los!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:22:44 #2
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_46289174
Ik heb een voorstoeltje en een achterstoeltje voor Amber. Haar vader neemt haar nog wel eens in het voorstoeltje mee. Daar mag ze tot 15 kilo in, en dat is ze nog niet. Amber is nu ruim 2,5, dus dat voorstoeltje heeft zijn geld inmiddels dus wel opgebracht. Nu gaat iris (7,5 maand) er in.
Voor Amber hadden we ook al een achterstoeltje. Beiden van Bobike en beide van Marktplaats gehaald.

Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_46289860
Ik had voor mijn meiden eerst een voorstoeltje en later een achterstoeltje.Tja....en hoe lang ze erin zaten.....tot ze niet meer pasten Ik heb alleen een hekel aan die bobike-dingen,dus ik had die andere,met zo'n beugel eromheen en voet- en handsteuntjes en een windscherm,ook lekker.Heb van die bobike-dingen altijd het idee,dat ze er zo uitglijden.Er zit wel een tuigje in,maar verder niks.Ik heb er liever zo'n beugel omheen.
Voor de nieuwe spruit moet ik weer een nieuwe voorstoel kopen,die heb ik jaren geleden al verkocht.Achterzitje heb ik gelukkig nog,ze zijn toch best wel prijzig.
Oh en ik kocht ze altijd bij Halfords,vaak de laagste prijs.

Groetjes,Minoes
pi_46289907
Hier een bobike voorstoeltje en zo eentje waar ze helemaal in zitten, maar dat vond ik een gehannis, dus ik ga voor bobike, vond Thijs toen ook stukken leuker en gemakkelijker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 14 februari 2007 @ 10:56:16 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46290015
Hier ook zowel voor als achter een Bobike
Het voordeel (tenminste, in mijn ogen lijkt t een voordeel) van ons voorzitje is dat er geen beugels oid aan t stoeltje zitten waar je je kind tussen moet 'proppen'. Zeker als ze wat groter worden komen ze bij bijv. eem GMG snel tegen de voorbeugel aan, bij een Bobike komen ze hoogstens tegen het stuur aan. (en dan kan je je stuur hoger zetten of t blok van t stoeltje lager).

Er zijn ook fietszitjes voor achter die je in een slaapstand kunt zetten en die erg veilig uit een of andere test kwamen, alleen heb ik ze nergens gezien. (zijn niet voor de allerkleinsten geschikt btw)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 februari 2007 @ 11:00:17 #6
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_46290104
Toch veel ervaringen met de bobike (volgens mij heeft de overbuurvrouw deze ook).
Ik ga eens kijken of ik online een test kan vinden...
Blijf ondertussen gewoon posten...
pi_46290919
Hier ook allebei Bobike.
En via internet zijn ze voordeliger te kopen dan in de winkel, zoals bijna alles.

Zie ook Fietsstoeltjes
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:26:25 #8
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46292406
ik heb voor en achter een gmg. het leek ons qua veiligheid wat beter. (geloof ik, voorstoeltje is alweer een tijdje geleden dat we die gekocht hadden)

het voorstoeltje heeft Maxim tot vd winter in gezeten, maar hij is al de 15 kg gepasseerd, plus dat hij lange benen heeft die er echt niet meer fatsoenlijk in passen, voor hem was echt een achterstoeltje nodig.en Romijn is al ruim 8 maanden, die kan ook al mee op de fiets.

het achterstoeltje heb ik vorige week gekocht, en ik vond deze erg solide en makkelijk,. plus dat het superveilig vastzit aan mijn fiets (eurofix zit er tegenwoordig bij), was voor mij de keus snel gemaakt.

je moet denk gewoon zelf even gaan kijken in een winkel wat je het fijnste en beste lijkt.
  woensdag 14 februari 2007 @ 12:34:28 #9
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_46292616
Hier een gmg stoeltje.
Ben er erg tevrede over ik vond ze er idd veiliger uit zien ivm de beugel die nog rond het stoeltje zit.
Mara is nu 3 jaar en 3 maanden en zit er nog met gemak in. De voetsteuntjes kunnen nog een standje lager. Op zich geen gehannes om haar er in te krijgen ze weet dat ze haar benen recht moet houden en dan glijd ze er zo in.

Ze weegt trouwens 13 kilo dus kan met gewicht nog makkelijk in het stoeltje.

groetjes joyce
pi_46292848
In ieder geval even opletten of het stoeltje voldoet aan de nieuwe europese norm: Europese Norm (EN 14344)
quote:
  • Fietszitjes moeten voorzien zijn van een spaakafscherming. Indien deze afscherming ontoereikend is moet een jasbeschermer bij het fietszitje worden geleverd.
  • Fietszitjes aan het stuur mogen alleen tussen de berijder en het stuur worden bevestigd en niet meer aan de voorkant van het stuur boven de koplamp.
  • Fietszitjes aan het stuur mogen niet enkel aan het stuur worden gehangen maar alleen in combinatie met een extra bevestiging aan het frame.
  • Fietszitjes achter op de fiets moeten beschikken over een hoge rugleuning en fietszitjes op de bagagedrager moeten een extra bevestiging aan de fiets hebben.
  • Gebruik van schoudergordels in het fietszitje is verplicht, evenals een kruisgordel of een zitverhoging tussen de beentjes van het kind
  • van: fietsstoel.nl
    pi_46298329
    Wij hebben ook een Bobike voorop. Via marktplaats gekocht met een windscherm. Bevalt goed.
    Alleen is er een voetensteuntje af gevallen, dus als je het 2e hands koopt, zou ik er nog even goed op letten.
    pi_46317889
    Ik heb vandaag op de 9 maanden beurs de nieuwe kleurtjes BoBike gezien.. en die zijn
    Had al besloten om voor BoBike te gaan, maar vond de oude kleuren een beetje saai en totaal niet mijn smaak. Leuk te lezen dat er zoveel goede ervaringen mee zijn!

Nu zag ik dat ze vanaf 9 kilo ook een stoeltje hebben voor achterop, maar ik dénk dat ze het voorop de fiets leuker vinden. Wat is jullier ervaring daarin?
    ♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
    pi_46318626
    Ik heb een BoBike stoeltje, maar ik vind het een onding.

ik ben eigenlijk iets te klein om goed het clipje (met een veiligheidssluiting) erin te krijgen, dat is echt gehannes, en eruit helemaal want dan moet ik 2 dingen inknijpen en dat lukt me vaak gewoon echt niet.
    heb geen ervaringen met een gmg zitje, maar als i ker nog een zou moeten kopen

Icicle, de achterstoeltjes vanaf 9 kilo zijn niet bedoeld om al gelijk te gebruiken, maar er zijn kindjes van 2 jaar die nog 9 kilo wegen, vandaar. de achterstoeltjes zijn ook iets groter voor merlijn eerst nog een voorstoeltje kopen hoor!

ik heb trouwens gewoon een zwart stoeltje, ik vond juist al die kleuren en motiefjes stom
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      donderdag 15 februari 2007 @ 09:03:07 #14
    33169 Magneet
    Magnetic Enhanced
    pi_46322079
    Hier ook een bobike voorstoeltje Zwart plastic met oranje bekleding als ik het me goe dherinner ( staat al weer ff in de schuur )
      Licht Ontvlambaar donderdag 15 februari 2007 @ 09:45:37 #15
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_46322829
    Hier ook een Bobikestoeltje, mooie groene bekleding die bij mij fiets kleurt We hadden eerst zo'n andere te leen, maar die vond ik voor Isa echt oncomfortabel. In het Bobike stoeltje zit ze in een heel relaxte stand, terwijl ze in dat andere stoeltje helemaal rechtop zat en naar mijn idee nauwelijks steun had. Plus dat het bobike stoeltje vrij gemakkelijk van de ene op de andere fiets te zetten is, omdat we allebei zo'n steun erop hebben nu.
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      zaterdag 17 februari 2007 @ 22:39:46 #16
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_46412286
    quote:
    Op woensdag 14 februari 2007 11:30 schreef poemojn het volgende:
    Zie ook Fietsstoeltjes
    Bedankt voor deze link.
    Ik heb nog eens uitgebreid de bobike mini en maxi van de overbuurvrouw bekeken, en we hebben besloten er zo 1 te nemen...
    Nu nog een kleurtje uitzoeken.
    pi_46412655
    wij hebben ook die bobike stoeltjes en ik vind ze wel fijn, maar de maximale voetensteunstand is me wel wat kort. mijn kinderen zijn vrij groot en door die beperking aan de voetsteuntjes zitten ze al gauw zo opgepropt met hoge knieën, en passen ze er minder lang in dan ik zou willen. ook vind ik dat ze wel wat al te makkelijk hun voetjes onder die elastieken bindertjes uit kunnen wrikken.

misschien moet 't eigenlijk in V&A maar ik doe 't toch snel even hier: ik heb nog in de aanbieding van die voetenzak/regenjas combinaties van www.deryan.nl. zowel de mini als de maxi. niet veel gebruikt hier, omdat we eigenlijk gewoon mooiweerfietsers blijken te zijn.
    pi_46415093
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:52 schreef bixister het volgende:
    wij hebben ook die bobike stoeltjes en ik vind ze wel fijn, maar de maximale voetensteunstand is me wel wat kort. mijn kinderen zijn vrij groot en door die beperking aan de voetsteuntjes zitten ze al gauw zo opgepropt met hoge knieën, en passen ze er minder lang in dan ik zou willen. ook vind ik dat ze wel wat al te makkelijk hun voetjes onder die elastieken bindertjes uit kunnen wrikken.

misschien moet 't eigenlijk in V&A maar ik doe 't toch snel even hier: ik heb nog in de aanbieding van die voetenzak/regenjas combinaties van www.deryan.nl. zowel de mini als de maxi. niet veel gebruikt hier, omdat we eigenlijk gewoon mooiweerfietsers blijken te zijn.
    Ik pm je even, heb wel interesse.
      zondag 18 februari 2007 @ 09:24:57 #19
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_46418592
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 22:52 schreef bixister het volgende:

Zijn die dingen wel handig? Een regenpakje aantrekken is volgens mij veel makkelijker .
    Overigens ben ik ook een mooi-weer fietser, ik fiets echt NOOIT als het regent .

Wij zoeken een tweede kinderzitje achterop. We hebben er één van Bobike en die bevalt prima. Ikzelf fiets bijna nooit met mijn dochter, mijn vriend des te meer. Hij krijgt dus de Bobike achterop en ik zoek een goedkope. (voor bijna niet fietsen vind ik een Bobike vrij prijzig .
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
    pi_46418824
    het vergde hier wel enige oefening. vooral de eerste keer moet je echt even tijd nemen om te kijken hoe die dingen om het stoeltje heen moeten zodat je je kind er zo in kunt zetten. het voordeel boven een gewoon regenpak is vooral dat de benen en voeten niet zo koud worden, ze zijn heerlijk gevoerd.
      maandag 19 februari 2007 @ 10:28:34 #21
    1394 Tazz
    Vakmanschap is... *hips*
    pi_46451204
    Inmiddels een Bobike met windscherm besteld.

een redelijk neutrale kleur geworden.
    pi_46502712
    quote:
    Op donderdag 15 februari 2007 00:23 schreef pinquit het volgende:
    Icicle, de achterstoeltjes vanaf 9 kilo zijn niet bedoeld om al gelijk te gebruiken, maar er zijn kindjes van 2 jaar die nog 9 kilo wegen, vandaar. de achterstoeltjes zijn ook iets groter voor merlijn eerst nog een voorstoeltje kopen hoor!
    Dank voor de tip Pinquit!!

Ik heb vandaag een BoBike mini+ gekocht, helemaal zwart, met grijze armsteuntjes. Lekker simpel En ik houd van zwart
    Heb in de winkel al gekeken of het stoeltje praktisch was op een omafiets.. viel een beetje tegen. Maar misschien dat ik op mijn fiets het zadel nog wat naar achteren kan zetten, en anders moet het lukken als je het stuur schuin houdt bij het opstappen.

Zo niet, dan moet ik tóch aan de mama-fiets nah..
    ♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
    pi_46506867
    Icicle, er bestaan speciale zadelpennen die je zadel wat meer naar achteren plaatsen. En anders, ik ben helemaal blij met mijn mamafiets al kan ik er lang niet zo hard mee fietsen als op een gewone fiets.
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_46511368
    het kan wel op een omafiets, gewoon even 'handigheid' in krijgen. ik step nu bijv. voor het opstappen met rechts en ga eerst staan voordat ik mijn been tussen stoeltje en zadel pers
    met afstappen net zo, maar dan andersom dus.

maar een mamafiets is misschien wel makkelijker
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_46512236
    Een bobike stoeltje kan goed met een omafiets hoor, gewoon je zadel wat lager zetten. Je stapt dan wat makkelijker op en af.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')