Ik hou me afzijdig als ik het zie gebeuren en reageer er niet op als het mij overkomt. "Volwassen" mensen die pesten (ik werk op kantoor) hebben vaak allerlei psychische problemen, vaak gewoon aandachtstekort. Negatieve aandacht is ook aandacht en reageer je er niet op dan gaat het vanzelf voorbij. Ik hou me bij mijn werk, daar kom ik voor. Vaak zie je dat mensen die treiteren zelf niet erg goed werken (ze zijn immers bezig met treiteren, niet werken) da's eigenlijk het enige waar ik me wel 's aan kan irriteren.
Sommige pesterijen zijn grappig,andere totaal niet. Als ik zie dat een collega er moeite mee heeft zou ik zorgen dat ik die even apart kan spreken, soort hart onder de riem. Maar neem je het voor ze op dan leren ze nooit voor zichzelf op komen helaas. Hard maar waar.
Ga je tegen een treiteraar in dan speel je het spelletje van de treiteraar mee en meestal is het de domste persoon die wint (de treiteraar). Je kunt het beste gewoon meedoen met de treiteraar, doe er nog een schepje bovenop dan is er ook vaak de lol vanaf.
Ga je naar een leidinggevende dan gaat het misschien achter je rug gewoon door, hoedanook word de werksfeer negatief beinvloed en zal niet in je voordeel werken. Een echte treiteraar zal zich weinig aantrekken van een gesprek met de leidinggevende (zie eerder punt dat ze vaak niet al te intelligent zijn
![]()
). Daarnaast, een goede leidinggevende heeft feeling met wat er op de werkvloer gebeurt en heeft het zelf allang gezien en de treiteraar erop aangesproken.
[ Bericht 3% gewijzigd door The_Shining op 14-02-2007 01:32:09 ]