abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46293400
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

Ik vind kamikazes enger dan die 500kg maar hoe weet jij dat die diefstal niet opgemerkt is?
Een tijdje terug waren er een aantal pistolen gestolen bij defensie. Was binnen no time in het nieuws. En 500 kilo ontbrekende explosieven lijkt me ook niet iets dat je makkelijk verborgen kunt houden.
quote:
Je kan niet zo maar een verhaaltje ophangen bij die meld misdaad anoniem
Waarom niet?

jij gaat er al vanuit dat iemand in staat is een dergelijke aanslag te plegen. Ik vraag me dat af. Ten tijde van de poederbrieven was er ook veel dreiging. Maar niks echt ergs.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 12:59:25 #127
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46293401
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zo anoniem zijn die niet. Ik mag toch aannemen dat de AIVD op de hoogte is.
Dat mag je wel aannemen maar of het zo is is een tweede.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:00:45 #128
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46293456
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat mag je wel aannemen maar of het zo is is een tweede.
Waar, maar het werkt ook de andere kant op. Als Wilders er zelf achter zou zitten dan zou de aivd ook voor schut staan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_46293465
Is het al 1 april?
  Donald Duck held woensdag 14 februari 2007 @ 13:03:02 #130
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46293535
-Dit mag voortaan in de NWS-FB-

[ Bericht 91% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 15-02-2007 00:14:23 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46293612
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een tijdje terug waren er een aantal pistolen gestolen bij defensie. Was binnen no time in het nieuws. En 500 kilo ontbrekende explosieven lijkt me ook niet iets dat je makkelijk verborgen kunt houden.
[..]

Waarom niet?

jij gaat er al vanuit dat iemand in staat is een dergelijke aanslag te plegen. Ik vraag me dat af. Ten tijde van de poederbrieven was er ook veel dreiging. Maar niks echt ergs.
Ik beweer nergens dat het waar is, in mijn posting die je eerder had gequote staat zelfs 2 keer dat als....

Bel jij maar meld-misdaad-anoniem, je kan niet zo maar even iets verzinnen. Of beter gezegd, kan wel maar ze doen er niks mee als je echt verder niks kwijt wil.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:06:40 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46293661
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waar, maar het werkt ook de andere kant op. Als Wilders er zelf achter zou zitten dan zou de aivd ook voor schut staan.
Wilders zelf geloof ik persoonlijk niet maar een aanhanger hou ik best voor mogelijk.

Iemand belt naar die tiplijn en doet een verhaal. En dat kan iedereen zijn.

Hoe anoniem dat is, of de AIVD toch stiekem wel iets kan achterhalen, ik zou er geen uitspraken over durven doen.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:09:02 #133
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46293751
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Wilders zelf geloof ik persoonlijk niet maar een aanhanger hou ik best voor mogelijk.

Hoe anoniem dat is, of de AIVD toch stiekem wel iets kan achterhalen, ik zou er geen uitspraken over durven doen.
Nou, ik wel. Ieder publiek geschakeld netwerk kan getapt worden en gegevens zijn altijd op te vragen.
Zolang er geen arrestaties verricht zijn, is men nog met onderzoek bezig of is het een hoax.
pi_46293762
In ieder geval heeft het leger zich nog niet gemeld dat ze 500 kg explosieven kwijt zijn, en nu dit verhaal naar buiten komt zouden ze dat toch moeten melden mocht het waar zijn.
pi_46293777
Is 500 kg trouwens niet een beetje overdreven veel om 1 persoon op te blazen?
pi_46293784
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:05 schreef opgebaarde het volgende:

Bel jij maar meld-misdaad-anoniem, je kan niet zo maar even iets verzinnen. Of beter gezegd, kan wel maar ze doen er niks mee als je echt verder niks kwijt wil.
Hoe weet je dat zo zeker?
pi_46293788
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je met een prepaid mobiel belt, lijkt het me lastig te achterhalen. Of misschien niet zo zeer lastig te achterhalen, maar vrij eenvoudig ervoor te zorgen dat men je niet kan achterhalen (je loopt naar de winkel, koopt een prepaid, geeft evt. een valse naam en adres op als ze ernaar vragen, belt en mikt daarna de mobiel in de sloot).
pi_46293847
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker?
Wat ik begrepen heb van iemand die het een keer wilde gebruiken, je moet wel NAW gegeven achterlaten en details. Ze zijn gelukkig niet helemaal gek
pi_46293890
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb van iemand die het een keer wilde gebruiken, je moet wel NAW gegeven achterlaten en details. Ze zijn gelukkig niet helemaal gek
Die vind ik sterk. Meld misdaad anoniem, maar wel NAW achterlaten. Hoe anoniem is dat dan?
pi_46293902
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:05 schreef opgebaarde het volgende:

Ik heb geen idee hoe het precies werkt. Maar ik denk niet dat als je een uitgebreid verhaal ophangt, dat ze al in kunnen zien of het waar of niet is.
Als je een 'goed' verhaal hebt en wat details verzint (zoals "ze zijn bij de Gamma geweest"), dat ze dan meteen denken dat het onzin is. Die lijn heeft geen opsporings bevoegdheid om die verhalen meteen te controleren.
pi_46293910
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is 500 kg trouwens niet een beetje overdreven veel om 1 persoon op te blazen?
Eerst doodschieten en dan de boel daar opblazen met zoveel explosieven om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, telegraafverhaal. Niet dat ik veel ervaring heb met aanslagen maar eerst iemand neerschieten en dan daar de boel opblazen, mij lijkt dat de meeste potentiële slachtoffers al pleite zijn na het eerste schot
pi_46293921
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
je moet wel NAW gegeven achterlaten
Daar geloof ik niks van.
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:14:53 #143
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_46293949
Anonimiteit
Als je naar M. belt blijf je anoniem.
Anonimiteit is bij ons gewaarborgd, want:

* Het nummer van de afzender is niet te zien
* Wij noteren geen naam, adres en andere persoonlijke gegevens
* Als iemand toch zijn identiteit prijs geeft, noteren wij die informatie niet
* Wij sturen de melding alleen door naar organisaties waar wij afspraken mee hebben
* Wij bewaren geen telefoongesprekken op tape
* Nadat de melding is doorgestuurd, wordt alles vernietigd
* Ons telefoonnummer wordt niet vermeld op de telefoonrekening

Dus:
M. kan geen gegevens verstrekken over de beller. Het belang van de anonimiteit van de melder weegt voor ons altijd zwaarder dan de kwaliteit van de melding.

http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=26

Maar dat is dus eigenlijk kul wat ze hier beweren?
pi_46293952
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die vind ik sterk. Meld misdaad anoniem, maar wel NAW achterlaten. Hoe anoniem is dat dan?
Als het gebruikt wordt is het anoniem

Anders kan mijn 5 jaar oude zoontje nu even een bommel-ding doorgeven.....
Eehh, hoeveel bommel-dingen waren er ook alweer per week? Best veul had ik ooit ergens gelezen
pi_46294000
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
Anonimiteit

* Wij sturen de melding alleen door naar organisaties waar wij afspraken mee hebben

Dus:
M. kan geen gegevens verstrekken over de beller. Het belang van de anonimiteit van de melder weegt voor ons altijd zwaarder dan de kwaliteit van de melding.

Hm, lijkt me eerder dat ik fout zit dan toch vind ik het wel een extreme policy

Zal ik gaan bellen, dat SCH met een Ddos aanval dreigt op fok!
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:18:32 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46294063
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
Anonimiteit

Dus:

Ja, al zullen zij zelf het nummer inderdaad niet zien, de operator weet het wel en die is verplicht zijn gegevens te bewaren en tapmogelijkheden te bieden aan justitie en de aivd.
pi_46294075
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niks achter te laten! Je vertelt gewoon anoniem je verhaal aan die blauwe aan de andere kant van de lijn en je hangt op.

Als je een beetje intelligentie hebt, dan kan je ook wel op je vingers natellen wie je verraden heeft, zonder dat je daarvoor een telefonist van M aan zijn oren moet gaan hangen, maar dat ter zijde....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  † In Memoriam † woensdag 14 februari 2007 @ 13:20:56 #148
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_46294138
pssst, er komt straks een busje met 501 kg aan dynamiet. We gaan eerst Wilders afknallen en dan boem doen. Comprende? Tuut tuut tuut....
pi_46294195
Stemvervorming is ook geen overbodige luxe trouwens wanneer je M belt. Die blauwen zullen vast ook alle gesprekken opnemen......
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46294198
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 13:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Ja, al zullen zij zelf het nummer inderdaad niet zien, de operator weet het wel en die is verplicht zijn gegevens te bewaren en tapmogelijkheden te bieden aan justitie en de aivd.
Bron?

Maar goed, het lijkt me duidelijk dat iedereen naar MMA kan bellen en als die een goed verhaal heeft, dat dat niet zomaar in twijfel zal worden getrokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')