Een tijdje terug waren er een aantal pistolen gestolen bij defensie. Was binnen no time in het nieuws. En 500 kilo ontbrekende explosieven lijkt me ook niet iets dat je makkelijk verborgen kunt houden.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vind kamikazes enger dan die 500kg maar hoe weet jij dat die diefstal niet opgemerkt is?
Waarom niet?quote:Je kan niet zo maar een verhaaltje ophangen bij die meld misdaad anoniem
Dat mag je wel aannemen maar of het zo is is een tweede.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zo anoniem zijn die niet. Ik mag toch aannemen dat de AIVD op de hoogte is.
Waar, maar het werkt ook de andere kant op. Als Wilders er zelf achter zou zitten dan zou de aivd ook voor schut staan.quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat mag je wel aannemen maar of het zo is is een tweede.
Ik beweer nergens dat het waar is, in mijn posting die je eerder had gequote staat zelfs 2 keer dat als....quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:59 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Een tijdje terug waren er een aantal pistolen gestolen bij defensie. Was binnen no time in het nieuws. En 500 kilo ontbrekende explosieven lijkt me ook niet iets dat je makkelijk verborgen kunt houden.
[..]
Waarom niet?
jij gaat er al vanuit dat iemand in staat is een dergelijke aanslag te plegen. Ik vraag me dat af. Ten tijde van de poederbrieven was er ook veel dreiging. Maar niks echt ergs.
Wilders zelf geloof ik persoonlijk niet maar een aanhanger hou ik best voor mogelijk.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Waar, maar het werkt ook de andere kant op. Als Wilders er zelf achter zou zitten dan zou de aivd ook voor schut staan.
Nou, ik wel. Ieder publiek geschakeld netwerk kan getapt worden en gegevens zijn altijd op te vragen.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wilders zelf geloof ik persoonlijk niet maar een aanhanger hou ik best voor mogelijk.
Iemand belt naar die tiplijn en doet een verhaal. En dat kan iedereen zijn.
Hoe anoniem dat is, of de AIVD toch stiekem wel iets kan achterhalen, ik zou er geen uitspraken over durven doen.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:05 schreef opgebaarde het volgende:
Bel jij maar meld-misdaad-anoniem, je kan niet zo maar even iets verzinnen. Of beter gezegd, kan wel maar ze doen er niks mee als je echt verder niks kwijt wil.
Als je met een prepaid mobiel belt, lijkt het me lastig te achterhalen. Of misschien niet zo zeer lastig te achterhalen, maar vrij eenvoudig ervoor te zorgen dat men je niet kan achterhalen (je loopt naar de winkel, koopt een prepaid, geeft evt. een valse naam en adres op als ze ernaar vragen, belt en mikt daarna de mobiel in de sloot).quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wilders zelf geloof ik persoonlijk niet maar een aanhanger hou ik best voor mogelijk.
Iemand belt naar die tiplijn en doet een verhaal. En dat kan iedereen zijn.
Hoe anoniem dat is, of de AIVD toch stiekem wel iets kan achterhalen, ik zou er geen uitspraken over durven doen.
Wat ik begrepen heb van iemand die het een keer wilde gebruiken, je moet wel NAW gegeven achterlaten en details. Ze zijn gelukkig niet helemaal gekquote:
Die vind ik sterk. Meld misdaad anoniem, maar wel NAW achterlaten. Hoe anoniem is dat dan?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ik begrepen heb van iemand die het een keer wilde gebruiken, je moet wel NAW gegeven achterlaten en details. Ze zijn gelukkig niet helemaal gek![]()
Ik heb geen idee hoe het precies werkt. Maar ik denk niet dat als je een uitgebreid verhaal ophangt, dat ze al in kunnen zien of het waar of niet is.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:05 schreef opgebaarde het volgende:
Bel jij maar meld-misdaad-anoniem, je kan niet zo maar even iets verzinnen. Of beter gezegd, kan wel maar ze doen er niks mee als je echt verder niks kwijt wil.
Eerst doodschieten en dan de boel daar opblazen met zoveel explosieven om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, telegraafverhaal. Niet dat ik veel ervaring heb met aanslagen maar eerst iemand neerschieten en dan daar de boel opblazen, mij lijkt dat de meeste potentiële slachtoffers al pleite zijn na het eerste schotquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is 500 kg trouwens niet een beetje overdreven veel om 1 persoon op te blazen?
Daar geloof ik niks van.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:12 schreef opgebaarde het volgende:
je moet wel NAW gegeven achterlaten
Als het gebruikt wordt is het anoniemquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die vind ik sterk. Meld misdaad anoniem, maar wel NAW achterlaten. Hoe anoniem is dat dan?![]()
Hm, lijkt me eerder dat ik fout zit dan toch vind ik het wel een extreme policyquote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
Anonimiteit
Als je naar M. belt blijf je anoniem.
Anonimiteit is bij ons gewaarborgd, want:
* Het nummer van de afzender is niet te zien
* Wij noteren geen naam, adres en andere persoonlijke gegevens
* Als iemand toch zijn identiteit prijs geeft, noteren wij die informatie niet
* Wij sturen de melding alleen door naar organisaties waar wij afspraken mee hebben
* Wij bewaren geen telefoongesprekken op tape
* Nadat de melding is doorgestuurd, wordt alles vernietigd
* Ons telefoonnummer wordt niet vermeld op de telefoonrekening
Dus:
M. kan geen gegevens verstrekken over de beller. Het belang van de anonimiteit van de melder weegt voor ons altijd zwaarder dan de kwaliteit van de melding.
http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=26
Maar dat is dus eigenlijk kul wat ze hier beweren?
Ja, al zullen zij zelf het nummer inderdaad niet zien, de operator weet het wel en die is verplicht zijn gegevens te bewaren en tapmogelijkheden te bieden aan justitie en de aivd.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:14 schreef NorthernStar het volgende:
Anonimiteit
Als je naar M. belt blijf je anoniem.
Anonimiteit is bij ons gewaarborgd, want:
* Het nummer van de afzender is niet te zien
* Wij noteren geen naam, adres en andere persoonlijke gegevens
* Als iemand toch zijn identiteit prijs geeft, noteren wij die informatie niet
* Wij sturen de melding alleen door naar organisaties waar wij afspraken mee hebben
* Wij bewaren geen telefoongesprekken op tape
* Nadat de melding is doorgestuurd, wordt alles vernietigd
* Ons telefoonnummer wordt niet vermeld op de telefoonrekening
Dus:
M. kan geen gegevens verstrekken over de beller. Het belang van de anonimiteit van de melder weegt voor ons altijd zwaarder dan de kwaliteit van de melding.
http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=26
Maar dat is dus eigenlijk kul wat ze hier beweren?
Je hoeft helemaal niks achter te laten! Je vertelt gewoon anoniem je verhaal aan die blauwe aan de andere kant van de lijn en je hangt op.quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die vind ik sterk. Meld misdaad anoniem, maar wel NAW achterlaten. Hoe anoniem is dat dan?![]()
Bron?quote:Op woensdag 14 februari 2007 13:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ja, al zullen zij zelf het nummer inderdaad niet zien, de operator weet het wel en die is verplicht zijn gegevens te bewaren en tapmogelijkheden te bieden aan justitie en de aivd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |