abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46274970
Ik ben best wel gek op een dame die al een viertal maanden los is van een relatie van 5+ jaren. Nu zijn wij rustig aan het daten en ik doe mijn best haar alle ruimte te geven. Er is al sprake geweest van enkele ' actie' en vooralsnog loopt alles eigenlijk prima. Zelf heb ik het idee dat er meer inzit wat betreft mijn eigen gevoel. Zij heeft gezegd nog niet te weten of ze aan relatie toe is, het zit echter heel erg (verrassend)goed volgens haar. Ik voel echter ook dat zij enigzins terughoudt.

Mijn vraag is nu wat een wenselijke 'tactiek' is? Moet ik op deze manier doorgaan met 'daten' en haar alle ruimte geven of moet ik mezelf toch een tijdsperiode voorhouden waarin een besluit moet vallen? Ikzelf ben bezig mijn gevoelens enigzins te onderdrukken en heb het idee dat dat op een gegeven moment niet meer gaat lukken. Zijn er hier wellicht mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten of mensen die mij advies kunnen geven op een andere manier?
Verbaal terrorist
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:08 #2
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_46275782
ga zo door het lijkt alsof het je gaat lukken!! toppiee
Cocktail? Anyone?
pi_46276253
Ik zit zelf in ongeveer dezelfde situatie als de dame in kwestie

Na zo'n lange relatie is de kans groot dat ze zich niet opnieuw direct vast wil leggen, erg begrijpelijk ook. Als je haar een tijdsperiode op gaat geven zal ze zich alleen maar gedwongen voelen, ik denk dat dat alleen maar averechts gaat werken.

Wel fijn om te lezen dat je zoveel rekening met haar houdt. Deden alle mannen dat maar
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:24:03 #4
11102 knep
Mountainfreak
pi_46278161
Geef haar de ruimte en zorg dat je zelf niet hartstikke verliefd wordt, dan zit er een kans in.
Reken je vooral niet te rijk.

Ja ik heb die fouten wel gemaakt
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:27:42 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46278378
Een beetje duwen mag wel trouwens, om maar even te laten weten dat het allemaal nog gewenst is. Maar dan weer niet pushen . Laat je in ieder geval niet aan een lijntje houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2007 @ 22:29:45 #6
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_46278499
Geef haar de ruimte maar zorg wel dat er wat 'actie' blijft om te voorkomen dat je in de 'friends' zone terechtkomt
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_46278635
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:24 schreef knep het volgende:
Geef haar de ruimte en zorg dat je zelf niet hartstikke verliefd wordt, dan zit er een kans in.
Reken je vooral niet te rijk.

Ja ik heb die fouten wel gemaakt
Nou ja, ik reken me op zich niet rijk. Nou moet ik zeggen dat een 'relatie' voor mij niet veel verschilt van wat wij doen. Ik zie haar nu eens per week en we spreken elkaar gemiddeld om de dag, in een 'relatie' is dat eigenlijk niet veel anders.

Het lastige natuurlijk is enerzijds ruimte geven, maar ook weer niet teveel (waardoor je aan een lijntje zou komen)....

@ Barbaaf: Met die actie zit het wel goed hoor. Ik ben sowieso geen type voor de friends-zone.
Verbaal terrorist
  dinsdag 13 februari 2007 @ 22:34:09 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46278752
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:32 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het lastige natuurlijk is enerzijds ruimte geven, maar ook weer niet teveel (waardoor je aan een lijntje zou komen)....
Hehe, is best lastig ja .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 13 februari 2007 @ 23:11:18 #9
11102 knep
Mountainfreak
pi_46280696
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 22:32 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Nou ja, ik reken me op zich niet rijk. Nou moet ik zeggen dat een 'relatie' voor mij niet veel verschilt van wat wij doen. Ik zie haar nu eens per week en we spreken elkaar gemiddeld om de dag, in een 'relatie' is dat eigenlijk niet veel anders.

@ Barbaaf: Met die actie zit het wel goed hoor. Ik ben sowieso geen type voor de friends-zone.
Been there done that, zag haar zelfs gemiddeld 3 keer per week. En ja er was ook actie en we zijn zelfs weekendjes weg geweest . Toch is het misgegaan, ze wilde zelf ook graag maar had (veel) meer tijd nodig.
Daarop heb ik zelf de stekker eruit getrokken .

Ben voorzichtig kerel!
pi_46288518

[ Bericht 100% gewijzigd door Verloren_onschuld op 14-02-2007 23:04:36 ]
Verbaal terrorist
pi_46315343
*schopje*

Kleine update: er is min of meer over gesproken en ik heb aangegeven het gewoon heel rustig aan te willen doen. Zij wist niet of ze uiteindelijk wel meer wilde dan dit, ikzelf wil het eigenlijk gewoon leuk zo houden. Mocht het uiteindelijk meer worden, dan zien we dat vanzelf wel!

Ze zegt bij vlagen verliefd te zijn, ik zie dat niet als iets negatiefs. Zoals al gezegd kennen we elkaar nog niet zo lang. Ik geloof alleen dat zij het zichzelf nogal moeilijk maakt, terwijl het zo moeilijk niet is. Ik weet niet, ik heb het idee dat er van de andere kant al meer verwachtingen en ideeen zijn dan van mijn kant.

Het wordt er zo ook niet echt leuker op...

[ Bericht 14% gewijzigd door Verloren_onschuld op 14-02-2007 23:08:17 ]
Verbaal terrorist
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:05:34 #12
11102 knep
Mountainfreak
pi_46315757
Dat is precies wat ik bedoel, dat kreeg ik ook te horen.
Lijkt wel een kopie .
pi_46315837
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:05 schreef knep het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel, dat kreeg ik ook te horen.
Lijkt wel een kopie .
Wat hoorde je nog meer?

Do tell...
Verbaal terrorist
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:13:22 #14
11102 knep
Mountainfreak
pi_46316099
Dat ze tijd nodig had, dat we elkaar niet te vaak moesten zien.
Uiteindelijk liep het dus spaak omdat ik toch meer wilde en zij dit ook wel wilde maar niet kon.

Ben er nu overheen na haar 5 maanden niet gezien te hebben (wel mail) .

Maar goed zo hoeft het bij jou niet te lopen, verwacht niet teveel en geef haar ruimte .
pi_46316303
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:13 schreef knep het volgende:
Dat ze tijd nodig had, dat we elkaar niet te vaak moesten zien.
Uiteindelijk liep het dus spaak omdat ik toch meer wilde en zij dit ook wel wilde maar niet kon.

Ben er nu overheen na haar 5 maanden niet gezien te hebben (wel mail) .

Maar goed zo hoeft het bij jou niet te lopen, verwacht niet teveel en geef haar ruimte .
Hmm dat tijd nodig hebben en elkaar teveel zien herken ik niet, integendeel! Zij wil juist snel weer afspreken en houdt dat helemaal niet vaag of af. Ach ik ga er zelf gewoon ook niet te diep in, ik heb zelf een beetje smetvrees voor de stront van het exen-verleden moet ik zeggen!

Het is allemaal mijn probleem niet wat er in het verleden is gebeurd en daar ben ik ook niet van plan mijn probleem van te maken. Het enige dat ik vervelend vind, is dat ik er wel indirect mee te maken hebt. Ik snap niet waar ze zich druk om maakt, liefde is een gevoelskwestie en blijkbaar is er alweer gevoel. Dan ben je er dus aan toe, vrij simpel. Als dan vervolgens iemand je de ruimte geeft (want meer dan tijd heb je ruimte nodig) om het verleden een plekje te geven en alles rustig aan wil doen, snap IK niet waar je over moet zeiken...

Maar goed, als ik er gezeik mee krijg anders dan het 'normale' ... kap ik er sowieso mee!

Ik hoop sowieso dat het allemaal goedloopt hoor, maar goedkomen doet het sowieso (met of zonder haar)...
Verbaal terrorist
pi_46316414
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:52 schreef gathering_storm het volgende:
Misschien is zij het wel
Lambo of Rekt
pi_46316555
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Misschien is zij het wel
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nee...

Doch suggesties van haar zijde blijven welkom.
Verbaal terrorist
pi_46316658
Maar OT.

Ik zou voor jezelf een deadline stellen, deze niet tegen haar zeggen (dan krijg je het krampachtige "moeten", dit werkt averechts), niet eens aangeven dat je een deadline hebt. Houd deze voor jezelf en als het tegen die tijd niet verbeterd is, weet je wat je te doen staat.
Lambo of Rekt
pi_46316728
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:27 schreef EggsTC het volgende:
Maar OT.

Ik zou voor jezelf een deadline stellen, deze niet tegen haar zeggen (dan krijg je het krampachtige "moeten", dit werkt averechts), niet eens aangeven dat je een deadline hebt. Houd deze voor jezelf en als het tegen die tijd niet verbeterd is, weet je wat je te doen staat.
Ik zat daar zelf ook aan te denken, maar in het geval van veel van dit soort ongein kap ik er al eerder mee. Thanx.
Verbaal terrorist
pi_46317840
mijn ervaring is dat als een dame zegt 'nog niet te weten of ze toe zijn aan een relatie' dat het ook nee wordt. ik snap dat meestal niet echt. je kan toch wel bij je zelf nagaan of je wel toe bent aan iemand om je heen
volgens mij is zo'n uitspraak meer van 'ik moet eerst weten of je wel leuk genoeg bent' zeg dat dan gewoon, dan is het duidelijk. daarom date je toch? of ben ik nou gek? of ben ik een vogel?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 februari 2007 @ 00:01:18 #21
11102 knep
Mountainfreak
pi_46317979
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:56 schreef Red_85 het volgende:
mijn ervaring is dat als een dame zegt 'nog niet te weten of ze toe zijn aan een relatie' dat het ook nee wordt. ik snap dat meestal niet echt. je kan toch wel bij je zelf nagaan of je wel toe bent aan iemand om je heen
volgens mij is zo'n uitspraak meer van 'ik moet eerst weten of je wel leuk genoeg bent' zeg dat dan gewoon, dan is het duidelijk. daarom date je toch? of ben ik nou gek? of ben ik een vogel?
Ach misschien wil ze eerst uitvogelen of hij vriend-vriend of vriend moet worden .
pi_46324817
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:56 schreef Red_85 het volgende:
Nou, ze is nu nog niet toe aan een vriend (als in een vriend uit dr vorige relatie). Ze wil vooral met niemand zijn. Dat maakt ook eigenlijk weinig uit, ik hoef ook geen relatie voorlopig. Ik vind het prima zo

Je date om elkaar te leren kennen ja, daarom is er ook helemaal geen probleem. Problemen maken die er niet zijn is ook een kunst blijkbaar.

Je bent een vogel.
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 00:01 schreef knep het volgende:

[..]

Ach misschien wil ze eerst uitvogelen of hij vriend-vriend of vriend moet worden .
Ik ben bepaald niet het broertjes-type en het lijkt me sterk dat ze, na alle actie, dat er opeens in gaat zien.
Verbaal terrorist
  donderdag 15 februari 2007 @ 11:40:24 #23
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_46325945
quote:
Dat maakt ook eigenlijk weinig uit, ik hoef ook geen relatie voorlopig. Ik vind het prima zo
Vind je dat echt? Of vind je dat omdat het balletje nu bij haar ligt en jij hoop hebt?

Ik krijg nogal dubbele signalen van je. Je zegt meer te willen maar dat zij niet zeker is hierover. En dus vind jij het ook wel prima zo...

Mijn gok is dat je het zo ook prima vind als er op de langere termijn iets leuks uitrolt. Krijg je de deksel op je neus dan voel je je alsnog kut...

Een hele menselijke gedachtegang hoor, maar pas op dat jejezelf niet wegcijfert
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_46327391
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:40 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Vind je dat echt? Of vind je dat omdat het balletje nu bij haar ligt en jij hoop hebt?

Ik krijg nogal dubbele signalen van je. Je zegt meer te willen maar dat zij niet zeker is hierover. En dus vind jij het ook wel prima zo...

Mijn gok is dat je het zo ook prima vind als er op de langere termijn iets leuks uitrolt. Krijg je de deksel op je neus dan voel je je alsnog kut...

Een hele menselijke gedachtegang hoor, maar pas op dat jejezelf niet wegcijfert
Hmm hoe ik erinsta? Op het moment vind ik het meer dan prima zoals het nu gaat, gewoon eens per week/2 weken zien en leuke dingen doen. Ik vind het niet prima omdat zij het prima vindt, ik vind het goed omdat IK dat vind.

Uiteindelijk ga je als het echt klikt natuurlijk wel richting meer, dat valt moeilijk te ontkennen. Echter, ik vind het een beetje overdreven daar nu al problemen over te maken en me druk te maken. Dat zien we dan wel weer. Mocht ik dan de spreekwoordelijke deksel nog op de neus krijgen, valt dat onder 'risico van het vak'.

Ik denk niet dat het balletje bij haar ligt, zoals ik al gezegd heb wil ik niet meer gezeik en geetter. Als ik dat wel heb/krijg dan kan ik er beter uitstappen.
Verbaal terrorist
  donderdag 15 februari 2007 @ 12:59:37 #25
11102 knep
Mountainfreak
pi_46328353
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik ben bepaald niet het broertjes-type en het lijkt me sterk dat ze, na alle actie, dat er opeens in gaat zien.
Tot ze iemand tegenkomt voor wie ze als een blok valt.
pi_46328594
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 12:59 schreef knep het volgende:

[..]

Tot ze iemand tegenkomt voor wie ze als een blok valt.
Iemand zoals ik.

Nee, even zonder dollen, dat risico loop je altijd. Dat risico loop je na een aantal jaren nog.
Vooralsnog ben ik degene met goede papieren en zoniet dan vind ik weer iemand met betere papieren, zo werkt dat nu eenmaal.
Verbaal terrorist
pi_46329113
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 11:05 schreef Verloren_onschuld het volgende:

Nou, ze is nu nog niet toe aan een vriend (als in een vriend uit dr vorige relatie). Ze wil vooral met niemand zijn. Dat maakt ook eigenlijk weinig uit, ik hoef ook geen relatie voorlopig. Ik vind het prima zo
Een vrouw die weet waar ze aan toe is, de hemel helpe ons.
quote:
Goed punt, van die actie. Anders is het risico wel aanwezig dat je je zó begripvol opstelt dat je vanzelf het broertje wordt.

Ik zou zeggen: Noem het geen relatie, bespreek geen relatie, analyseer niet samen wat jullie hebben; m.a.w. praat vooral niet over vastleggen en dat soort dingen.
Maar ga er vooral achteraan; en dat ze er over 6 maanden achterkomt dat ze niemand anders ziet en dat dit best op een relatie lijkt; prima.
pi_46331799
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 23:25 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar nee...

Doch suggesties van haar zijde blijven welkom.
Heh
Als me iets te binnen schiet dan ben je de eerste die het hoort
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
pi_46411758
Kleine update:

Mevrouw begon weer te piepen of het nu wel verstandig was weer af te spreken en dat ze twijfelde. Ik heb er daarmee een eind aan gebreien, de afgelopen dagen nam mijn gevoel toch al exponentieel af. Helaasch...

Slotje.
Verbaal terrorist
  † In Memoriam † zaterdag 17 februari 2007 @ 22:27:04 #30
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_46411905
Wel toch nog genueckt?

Trouwens, een linkje om je eraan te herinneren wat je allemaal hebt misgelopen: Klassieke vrouwenzaken.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_46411975
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:27 schreef Barbaaf het volgende:
Wel toch nog genueckt?

Trouwens, een linkje om je eraan te herinneren wat je allemaal hebt misgelopen: Klassieke vrouwenzaken.

Verbaal terrorist
pi_46412147
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:21 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Kleine update:

Mevrouw begon weer te piepen of het nu wel verstandig was weer af te spreken en dat ze twijfelde. Ik heb er daarmee een eind aan gebreien, de afgelopen dagen nam mijn gevoel toch al exponentieel af. Helaasch...

Slotje.
Oe. Dan houdt het inderdaad op.

Slotje op verzoek.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')