abonnement Unibet Coolblue
pi_54798908
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:39 schreef Travelmonkey het volgende:
aargh!! Nog duurder :S
Ach, de mensen blijven toch wel komen. Ik heb ook een (toch best wel) astronomisch hoog bedrag betaald voor mijn trip, als dat 200 euro duurder was geweest had ik het wsch ook wel gedaan. Liever dit dan dat het goedkoper wordt en hele massa's toeristen de eilanden komen vertrappen.
pi_54799591
tja, het zou beter zijn dat er een limiet gesteld zou worden aan het aantal bezoekers per jaar, dit helpt niks
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:53:30 #153
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_54799887
lijkt mij eigenlijk ook (net als Machu Pichu toch?), maar dan wordt er natuurlijk niet zoveel meer mee verdiend.
pi_54800135
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:37 schreef fishbeer het volgende:
tja, het zou beter zijn dat er een limiet gesteld zou worden aan het aantal bezoekers per jaar, dit helpt niks
Het grootste gedeelte van de 100 dollar fee gaat naar het darwin station en dat andere station.
Maar een klein gedeelte is echt winst.

Is het doel wel om door de prijsverhoging minder mensen naar de Galápagos te laten gaan.
De bevolking daar boert goed met het tourisme hoor. Zelfs een beetje te goed als je het mij vraagt..
pi_54801198
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:05 schreef Werewolf het volgende:

Is het doel wel om door de prijsverhoging minder mensen naar de Galápagos te laten gaan.
Dat vraag ik me ook af. Zelfde vraag of accijnsverhogingen echt het doel hebben om mensen minder te laten roken. Het is een beetje een cirkelbeweging: door veel inkomsten kunnen de eilanden in oorspronkelijke staat gehouden worden, en kan er veel gedaan worden om niet-indigene dieren te bestrijden. Maar daardoor komen er ook weer meer toeristen met meer kans op import van dieren van buiten. De beste manier om de eilanden te bewaren is alle toerisme stoppen. Maar ja als diezelfde toeristen betalen om hun eigen schade ongedaan te maken...
quote:
De bevolking daar boert goed met het tourisme hoor. Zelfs een beetje te goed als je het mij vraagt..
Die bevolking heeft gewoon mazzel. Voorbeelden genoeg van prachtige plekken met veel toerisme waar de bevolking uitgebuit wordt door buitenlandse bedrijven en ze geen enkel graantje meepikt..
  maandag 17 december 2007 @ 14:37:11 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_55336532
quote:
Op donderdag 1 november 2007 15:15 schreef Hik het volgende:
Voor de liefhebbers: (waarschijnlijk) derde week van november is er een reportage over Ecuador bij RTL travel. Ik kwam gisteravond Chris Zeegers + crew tegen in een restaurantje op de Mariscal...
Ze hadden net een poging gedaan zonder enige voorbereiding de Cotopaxi te beklimmen. Was niet zo'n succes geweest...
Vast wel een leuke reportage dus!
Hij was gisteren op tv, eindelijk. De repo over de Cotopaxi was uiteindelijk helemaal niet zo boeiend (vond ik) vooral veel zwarte beelden van een (halve) nachtelijke beklimming, een zieke Chris en een nog ziekere cameraman. Wel goed dat ze duidelijk maakten dat het géén goed idee is om zoiets zonder voorbereiding te doen... duh.
Overigens waren de beelden van de omgeving wel mooi getroffen!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_55338373
Shit, gemist! Wordt het nog herhaald?
pi_55342064
ik heb het ook gezien, sowieso vind ik de nieuwe opzet van trl travel maar matig, je ziet maar weinig van het land. Vind 3 op reis met floortje leuker wat dat betreft.

Wij hebben het lekker gehouden bij de 4500 meter en toen lekker naar beneden gemountainbiked, misschien minder stoer maar in ieder geval stuk relaxter :-)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:38:30 #159
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_55768972
Ik wil in mei naar de galapagos gaan (ben dan toch in Zuid-Amerika) maar ben er nog niet geheel uit hoe het nu werkt met de maximale toeristenregel. Als ik nu hier in NL een vlucht boek (van Quito naar Galapagos) zit ik dan goed? Of word ik niet toegelaten omdat ik ergens een vergunning of iets dergelijks moet hebben (wil niet daar staan en op mijn neus kijken).
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
  vrijdag 4 januari 2008 @ 16:03:39 #160
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_55773809
Volgens mij moet je betalen voor het nationaal park. Dat is niet inbegrepen in je ticket.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:13:15 #161
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_55775344
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 16:03 schreef Hik het volgende:
Volgens mij moet je betalen voor het nationaal park. Dat is niet inbegrepen in je ticket.
Maar als ik dus een ticket heb ben ik erbij (dan val ik al in die 65000?)
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:17:39 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_55775423
Nee, dat lijkt me niet. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar het lijkt me dat die 65000 worden geteld vanuit de mensen die toegang hebben betaald voor het national park. Vliegtickets kunnen namelijk ook gekocht worden door mensen die daar wonen of die de eilanden bezoeken met andere motieven.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:50:43 #163
3970 Maf
is soms best wel serieus
pi_55778946
Maar die toegang kan je niet vantevoren kopen... dus dan sta je daar en word je teruggestuurd?
If someone comes at you with a knife, you take a gun, if someone puts one of your men in the hospital, you put one of his in the morgue. That's the chicago way.<P>
pi_55780649
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:50 schreef Maf het volgende:
Maar die toegang kan je niet vantevoren kopen... dus dan sta je daar en word je teruggestuurd?
Nee, dat entreebewijs kun je gewoon bij aankomst op het vliegveld op Baltra kopen.
pi_57558416
Ik heb niet het hele topic doorgelezen ( dat ga ik nog doen ), maar ik zit te denken aan een reis naar Equador.
Het is een rondreis, met de volgende route:
dag 1 Amsterdam - Quito
dag 2 Quito
dag 3 Quito - Otavalo
dag 4 Otavalo
dag 5 Otavalo - Puerto Quito
dag 6 Puerto Quito
dag 7 Puerto Quito - Lasso
dag 8 Lasso - Riobamba
dag 9 Riobamba
dag 10 Riobamba - Banos
dag 11 en 12 Banos
dag 13 Banos - Quito
dag 14 Quito - Amsterdam

Het lijkt mij een prachtig land, maar hoe zit het met het toerisme. Kom je overal hordes toeristen tegen (juli), of valt dat wel mee? Is de bevolking ook al ingespeeld op het toerisme, of zijn ze nog vrij "puur"?
En als we bijv. naar een indianenmarkt gaan, is dat dan niet meer een toeristenmarkt dan een indianenmarkt..?

Het lijkt me dus mooi, ik vind het niet erg om toeristen tegen te komen uiteraard (zeker niet bij bezienswaardigheden), maar ik wil ook gewoon rustig ergens kunnen rondkijken/praten met mensen zonder dat ze er geld aan willen verdienen, zeg maar. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb gemaakt

En mocht iemand nog tips, aanraders, etc. hebben hoor ik dat allemaal graag .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_57574621
Gaaf! En je hebt gelijk dat het een prachtig land is. Zowel het land als de mensen zijn erg fotogeniek

Ikzelf ben vorig jaar in Quito, Otavalo en Banos geweest, dus daar kan ik wel wat zinnigs over zeggen.

Quito is een grote, heel grote stad. Aan de ene kant erg druk en smerig, maar het historische centrum is echt heel mooi.
Je kunt naar ""mitad del mundo" even buiten Quito, maar meer dan een punt met een museumpje schijnt dat niet te zijn. Wij zijn er dan ook niet geweest.
Je kunt ook nog met de télépherique (kabelbaan) naar een gigantische hoogte voor een prachtig uitzicht. Doe dit wel op een ochtend zonder bewolking.
Let op! Quito ligt op 2000 meter hoogte. Je lichaam moet je daar even op aanpassen....
Ook is er in Quito wel een grote indianenmarkt, maar aangezien je in Otavalo waarschijnlijk ook gaat zou ik daar heen gaan.

Otavalo is wel vrij toeristisch. Wil je weinig toeristen, moet je volgens mij vroeg gaan. 's Middags waren er bij ons wel redelijk veel toeristen (verschrikkelijke Engelsen die volledig uitgedost in poncho en bijbehorende hoedjes écht de toerist uithingen ).
Wij zelf zaten 3 dagen net buiten Otavalo bij een gastgezin. Echt een plattelandsgezin met een landje, koeien, kippen etc. In dat dorpje heb ik geen toerist gezien. Het was echt een heel indrukwekkend.
Overdag werden we opgehaald voor excursies in de buurt en laat in de middag gingen we terug naar 'ons gezin' om daar mee te eten en te slapen.
Tuurlijk zijn deze mensen ook ingesteld op toeristen, maar ze gaan wel door met hun eigen leventje als je daar bent. Ik kan nog wel een adresje opzoeken als je dit leuk lijkt.

Banos tenslotte vonden wij een stuk minder interessant (kan ook komen dat wij er toen al twee weken op hadden zitten en moe waren). Erg toeristisch; Quad- en fietsverhuur om de meter, jungletochten, maar wel lekker restaurantjes. De 'beroemde' baden zagen er wat ons betreft ook niet echt uitnodigend uit.

Ik weet niet hoe 'georganiseerd' je reis is, maar als je 'contact met locals' leuk vindt, kan ik je aanraden met het openbaar vervoer te gaan. Dit is goed te doen en op de rit naar Banos na vrijwel geen toeristen.
Ik en ongeveer een half uur met open ogen door een jongetje aangestaard omdat ie volgens mij nog nooit blonde mensen had gezien . Maar toen ik hem een snoepje gaf was het alweer goed

Ik heb veel gehad aan de informatie uit de twee topics, hier zitten de ervaringsdeskundigen, dus vraag maar raak
pi_57587427
quote:
Op maandag 24 maart 2008 10:17 schreef Werewolf het volgende:
Gaaf! En je hebt gelijk dat het een prachtig land is. Zowel het land als de mensen zijn erg fotogeniek

Ikzelf ben vorig jaar in Quito, Otavalo en Banos geweest, dus daar kan ik wel wat zinnigs over zeggen.

Quito is een grote, heel grote stad. Aan de ene kant erg druk en smerig, maar het historische centrum is echt heel mooi.
Je kunt naar ""mitad del mundo" even buiten Quito, maar meer dan een punt met een museumpje schijnt dat niet te zijn. Wij zijn er dan ook niet geweest.
Je kunt ook nog met de télépherique (kabelbaan) naar een gigantische hoogte voor een prachtig uitzicht. Doe dit wel op een ochtend zonder bewolking.
Let op! Quito ligt op 2000 meter hoogte. Je lichaam moet je daar even op aanpassen....
Ook is er in Quito wel een grote indianenmarkt, maar aangezien je in Otavalo waarschijnlijk ook gaat zou ik daar heen gaan.

Otavalo is wel vrij toeristisch. Wil je weinig toeristen, moet je volgens mij vroeg gaan. 's Middags waren er bij ons wel redelijk veel toeristen (verschrikkelijke Engelsen die volledig uitgedost in poncho en bijbehorende hoedjes écht de toerist uithingen ).
Wij zelf zaten 3 dagen net buiten Otavalo bij een gastgezin. Echt een plattelandsgezin met een landje, koeien, kippen etc. In dat dorpje heb ik geen toerist gezien. Het was echt een heel indrukwekkend.
Overdag werden we opgehaald voor excursies in de buurt en laat in de middag gingen we terug naar 'ons gezin' om daar mee te eten en te slapen.
Tuurlijk zijn deze mensen ook ingesteld op toeristen, maar ze gaan wel door met hun eigen leventje als je daar bent. Ik kan nog wel een adresje opzoeken als je dit leuk lijkt.

Banos tenslotte vonden wij een stuk minder interessant (kan ook komen dat wij er toen al twee weken op hadden zitten en moe waren). Erg toeristisch; Quad- en fietsverhuur om de meter, jungletochten, maar wel lekker restaurantjes. De 'beroemde' baden zagen er wat ons betreft ook niet echt uitnodigend uit.

Ik weet niet hoe 'georganiseerd' je reis is, maar als je 'contact met locals' leuk vindt, kan ik je aanraden met het openbaar vervoer te gaan. Dit is goed te doen en op de rit naar Banos na vrijwel geen toeristen.
Ik en ongeveer een half uur met open ogen door een jongetje aangestaard omdat ie volgens mij nog nooit blonde mensen had gezien . Maar toen ik hem een snoepje gaf was het alweer goed

Ik heb veel gehad aan de informatie uit de twee topics, hier zitten de ervaringsdeskundigen, dus vraag maar raak
Tnx voor de info! Het is een georganiseerde rondreis, dat vinden we op dit moment de fijnste optie.
Was de reis die jij hebt gemaakt ook georganiseerd? Of op eigen houtje?

En hoe zit het met dure spullen, aangezien ik graag fotografeer.. Beter een tas die helemaal niet op een cameratas lijkt (rugzak o.i.d.), of is het gewoon net als in elk ander land goed opletten?

Meer verhalen zijn altijd welkom .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 11:26:30 #168
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_57596131
Als je wat meer voor de pure optie wilt gaan zou je ook kunnen denken aan zelf een vlucht regelen en ter plaatse deel te nemen aan community tourism projecten: in dorpen logeren en bijvoorbeeld met mensen van daar paardrijden, deelnemen aan de visvangst of een dag mee het land op. Het leuke aan Ecuador is dat dat soort dingen relatief eenvoudig is te regelen.
Ik kom vrij geregeld in Ecuador en vind het een prachtig land, zeer de moeite waard. Het is wel vrij toeristisch, maar dat heeft ook als voordeel dat het er, ook als je geen spaans spreekt, relatief eenvoudig rond te reizen is.
Otavalo is wel érg toersitisch en volgens mij ook niet de moeite waard als je het doet voor het "marktgevoel". Otavalo is in eerste instantie een artesanias markt (handwerk, souvenirs), iets dat voor de locals nu eenmaal niet zo aantrekkelijk is (en ik moet zeggen dat ze er vrijwel niets verkopen dat je niet ook in Quito kunt krijgen). Heel vroeg 's ochtends worden er ook wel dieren en eten verkocht, maar dat is echt verwaarloosbaar vergeleken bij de veel mooiere markten in omliggende plaatsen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_57597816
quote:
Op maandag 24 maart 2008 21:29 schreef Elefes het volgende:

[..]

Tnx voor de info! Het is een georganiseerde rondreis, dat vinden we op dit moment de fijnste optie.
Was de reis die jij hebt gemaakt ook georganiseerd? Of op eigen houtje?

En hoe zit het met dure spullen, aangezien ik graag fotografeer.. Beter een tas die helemaal niet op een cameratas lijkt (rugzak o.i.d.), of is het gewoon net als in elk ander land goed opletten?

Meer verhalen zijn altijd welkom .
Wij hebben ook een georganiseerde reis gedaan, maar geen groepsreis.
Van te voren hebben wij aangegeven wat we wilden doen en zien en hoe we wilden reizen.

Ik heb me altijd erg veilig gevoeld, maar zoals je zegt moet je altijd uitkijken wat je doet.
In de bus werd ik door de bestuurder erop gewezen goed op mijn tassen te letten.
Op drukke plaatsen gewoon goed opletten dus.
pi_58378756
Hallo allemaal,

Superleuk om hier te lezen/fotos te zien van Ecuador!

Ook ik ben van plan naar Ecuador te gaan, maar ik vroeg me af of jullie nog goede ideeen hebben voor enigzins betaalbare vluchten? De periode waarin ik kan (rond 20 juli-10 aug) zal zowieso niet goedkoop worden, maar zit nu op vluchten van rond de 1400 euro. Das toch best duur! Iemand een hele goede tip?

Alvast bedankt!
  dinsdag 29 april 2008 @ 13:46:17 #171
34210 Eyeopener
Crespinaticism!
pi_58379698
Vanuit Nederland zijn de KLM (rechtstreeks), Iberia (via Madrid) en Amerikaanse maatschappijen (via Houston of Miami eventueel) volgens mij de meest logische opties. 1400 euro is inderdaad wel vrij veel... Misschien dat je nog via Lima of Bogota kunnen kijken (KLM/Air France...)
pi_58380153
Wij vlogen via Brussel.
Met de trein naar Brussel + overnachting was nog 200 euro pp goedkoper dan via Amsterdam.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 09:31:01 #173
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58430730
De meeste mensen die ik ken vliegen naar Lima (aanzienlijk goedkoper) en dan met een binnenlandse vlucht van Lima naar Tumbes (in het Noorden van Peru, dit vooral omdat over de grens vliegen in Zuid-Amerika meestal ook niet echt goedkoop is). Vanaf Tumbes reis je in de bus naar Quito, met stops in bijvoorbeeld Loja, Cuenca en Baños.
Overigens is dit natuurlijk wel de optie: veel tijd, weinig geld...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58478941
Ik ga in de zomer ook naar Ecuador en ben van plan eerst een cursus Spaans in Quito te volgen. Via een vrijwilligerssite in Ecuador kwam ik bij deze organisatie uit http://www.ecuadorspanish.com/ . Heeft iemand hier ervaring mee of met een andere school in Quito?
pi_58488442
Hee, bedankt allemaal!

Ik had al naar vluchten vanuit Brussel gekeken, maar die waren eerder duurder dan goedkoper helaas. Maar naar vluchten naar Lima heb ik nog niet gekeken, ga ik die opties eens even uitzoeken..!
  woensdag 2 juli 2008 @ 00:35:28 #176
43887 riskymark
hand in hand
pi_59832053
Komende zomer verblijf ik in Ecuador. Ik zal ruwweg in Quito, Tena, Banos, Cuenca, Montanita en Quayaquil zitten. Nu ben ik eigenlijk een beetje benieuwd naar de prijzen. Dus wat je betaalt voor een goede maaltijd 's avonds en wat voor een biertje in een kroeg/discotheek. Of moet ik aan de baco's? ;-) Ben benieuwd!
pi_59832405
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 00:35 schreef riskymark het volgende:
Komende zomer verblijf ik in Ecuador. Ik zal ruwweg in Quito, Tena, Banos, Cuenca, Montanita en Quayaquil zitten. Nu ben ik eigenlijk een beetje benieuwd naar de prijzen. Dus wat je betaalt voor een goede maaltijd 's avonds en wat voor een biertje in een kroeg/discotheek. Of moet ik aan de baco's? ;-) Ben benieuwd!

Je kan voor een paar dollar een prima maaltijd krijgen in locale simpele restaurantjes. Dan moet je wel genoegen nemen met het dagmenu, maar dat is eigenlijk altijd wel ok. Lunch is wat uitgebreider dan avondeten - tip: ga tussen de middag voor de "almuerzo" - het dagmenu (soep, hoofdmaaltijd, soms klein dessert) plus meestal een flink glas vruchtensap. Kost je soms maar 2 dollar. Als je a la carte bestelt betaal je meer maar nog steeds goedkoop.
Qua bier is er niet zo veel keus, maar het "pilsner" bier is prima - hoogstens een paar dollar voor een 65 cl fles. Je hebt ook "club" bier, wat zwaarder en ook duurder. In een discotheek is bier natuurlijk wel wat duurder dan in een barretje maar nog steeds vrij goedkoop.
In guyaquil (nare rotstad) kun je om de een of andere vage reden bijna alleen "brahma" bier krijgen, en dat is niet te zuipen.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 08:06:03 #178
178718 Travelmonkey
online reisgids
pi_59904360
Ben ook geen fan van Brahma!! (volgens mij is het Braziliaans bier of niet?)
pi_59911340
Ik was van plan om met mijn reispartner naar deze plaatsen te gaan deze zomervakantie... Volgend jaar wellicht.

Verkapte TVP dus.
  zaterdag 5 juli 2008 @ 18:25:15 #180
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_59911868
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 17:49 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Ik was van plan om met mijn reispartner naar deze plaatsen te gaan deze zomervakantie... Volgend jaar wellicht.

Verkapte TVP dus.

Ga dan iedergeval naar Puerto Lopez. In onze zomervakantie kan je er walvissen zien en je hebt er een leuke eilandje, isla de la plata, waar je dieren hebt die er ook op de galapagos eialnden zijn. Als je een echte bioloog bent heb je er ook vogels die muteren naar een ander soort. Dit soort is dan alleen op dit eilandje te zien. en er zijn nog meer dingen te doen daar.
ook een aanrader is om naar Mompiche te gaan. ik vond het er erg relax.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:41:35 #181
43887 riskymark
hand in hand
pi_60003355
Deze zomer zal ik twee dagen in Quito verblijven met een groep vrienden. De eerste dag zullen invullen met een rondleiding door oud/nieuw Quito. De volgende dag moeten we nog invullen. Zelf zat ik te denken aan een bezoek aan La mitad del mundo icm een bezoek aan de vulkaankrater Pululahua. Nu hoor ik wisselende verhalen over Mitad del Mundo. Dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om een dag hier aan op te offeren of dat iemand misschien een leuk alternatief weet. (Papallacta gaan we al heen).
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:43:17 #182
43887 riskymark
hand in hand
pi_60003387
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 18:25 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ga dan iedergeval naar Puerto Lopez. In onze zomervakantie kan je er walvissen zien en je hebt er een leuke eilandje, isla de la plata, waar je dieren hebt die er ook op de galapagos eialnden zijn. Als je een echte bioloog bent heb je er ook vogels die muteren naar een ander soort. Dit soort is dan alleen op dit eilandje te zien. en er zijn nog meer dingen te doen daar.
ook een aanrader is om naar Mompiche te gaan. ik vond het er erg relax.
Is de kans groot dat je begin augustus walvissen ziet?
En wat zijn de kosten ongeveer voor een tochtje naar Isla La Plata. Tocht erheen + entrance fee neem ik aan?
  woensdag 9 juli 2008 @ 19:56:23 #183
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60003726
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:41 schreef riskymark het volgende:
Deze zomer zal ik twee dagen in Quito verblijven met een groep vrienden. De eerste dag zullen invullen met een rondleiding door oud/nieuw Quito. De volgende dag moeten we nog invullen. Zelf zat ik te denken aan een bezoek aan La mitad del mundo icm een bezoek aan de vulkaankrater Pululahua. Nu hoor ik wisselende verhalen over Mitad del Mundo. Dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om een dag hier aan op te offeren of dat iemand misschien een leuk alternatief weet. (Papallacta gaan we al heen).
Ga dan niet alleen naar de foute evenaar, maar ook het museum om de hoek, wat wel op de evenaar ligt. Daar kan je aardige proefjes doen.
Nog een tip in Quito zelf. Ga naar het Musea de la ciudad. Verreweg het leukste stadsmuseum waar ik ooit ben geweest. Al weet ik nog of het steeds hetzelfde is. maar waarschijnlijk wel. Neem een gids dan. Kan in het engels en kost nauwelijk wat en is echt de moiete waard. Je ziet er de explosieve groei van Quito de laatste tientalle jaren. De vulkanen door het land, de cultuur. Wat de cavia allemaal inhoud. Zeker voor een vakantie geeft het een grote hoeveelheid info over het land. Is te combineren met de rest van de oude stad.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 9 juli 2008 @ 20:06:18 #184
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60003952
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:43 schreef riskymark het volgende:

[..]

Is de kans groot dat je begin augustus walvissen ziet?
En wat zijn de kosten ongeveer voor een tochtje naar Isla La Plata. Tocht erheen + entrance fee neem ik aan?
Ik meen dat juni,july en augustus de beste maanden zijn om ze te spotten. Mijn ouders zijn er ook in augustus geweest en hebben ze gezien.

Toen ik er was waren er geen walvissen meer. Ik dacht dat je namelijk het kon combineren. walvissen en het eiland. Ik heb het eiland gedaan en toen snorkelen. Met een best grote haai! De walvissen zijn vroeg in de ochtend. 30 - 40 dollar voor alles. Entree, lunch, transport enzo. Is wel echt de moeite waard. De piquero de pata azules zijn echt leuk. Plus dat er nog genoeg in de omgeving te doen is.

Ik weet niet of je nog naar andere plekken aan de kust gaat bezoeken. Maar je zult zien dat de mensen en sfeer behoorlijk verschillen van plek. Mompiche, Puerto Lopez of het zuiden zit toch wel een verschil tussen. Typisch ecuador.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 9 juli 2008 @ 22:22:54 #185
43887 riskymark
hand in hand
pi_60007159
Dank voor al je goede tips!

Ik zal 4 dagen in Montanita verblijven. Ben van plan om daar een beetje te relaxen en wat te surfen. Maar gezien de prijs + budget icm de Galapagos-eilanden (helaas) leek Isla la Plata me een leuk alternatief!
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:36:15 #186
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60015492
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 19:41 schreef riskymark het volgende:
Deze zomer zal ik twee dagen in Quito verblijven met een groep vrienden. De eerste dag zullen invullen met een rondleiding door oud/nieuw Quito. De volgende dag moeten we nog invullen. Zelf zat ik te denken aan een bezoek aan La mitad del mundo icm een bezoek aan de vulkaankrater Pululahua. Nu hoor ik wisselende verhalen over Mitad del Mundo. Dus ik vroeg me af of het de moeite waard is om een dag hier aan op te offeren of dat iemand misschien een leuk alternatief weet. (Papallacta gaan we al heen).
Mitad del Mundo is wel leuk (inderdaad alleen het stuk waar je proefjes kunt doen), maar als je maar twee dagen hebt in quito en één dag met een rondleiding mee moet, zou ik die andere dag echt zelf daar besteden. Een hele dag besteden aan Mitad del Mundo is echt zonde. Quito is een heerlijke stad om gewoon lekker rond te slenteren; ook buiten de oude stad. Neem de Teleferico voor een geweldig uitzicht over de stad, loop JL Mera af en duik wat grappige winkeltjes in, wandel een beetje door Parque el Elejido, ga naar het Guayasamín museum en naar het Mindalae museum ; lekker lunchen, dineren en daarna stappen. Superstad!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 10 juli 2008 @ 20:54:43 #187
43887 riskymark
hand in hand
pi_60027886
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:36 schreef Hik het volgende:

[..]

Mitad del Mundo is wel leuk (inderdaad alleen het stuk waar je proefjes kunt doen), maar als je maar twee dagen hebt in quito en één dag met een rondleiding mee moet, zou ik die andere dag echt zelf daar besteden. Een hele dag besteden aan Mitad del Mundo is echt zonde. Quito is een heerlijke stad om gewoon lekker rond te slenteren; ook buiten de oude stad. Neem de Teleferico voor een geweldig uitzicht over de stad, loop JL Mera af en duik wat grappige winkeltjes in, wandel een beetje door Parque el Elejido, ga naar het Guayasamín museum en naar het Mindalae museum ; lekker lunchen, dineren en daarna stappen. Superstad!
Ik laat het denk ik even afhangen wat er allemaal bekeken wordt met de rondleiding. De Teleferico leek me inderdaad ook egr leuk, maar grote kans dat die ook in de rondleiding zit leek mij...
Maar dat stappen gaan we zeker doen. Nog tips wat betreft de beste/hipste clubs in Quito?
  donderdag 10 juli 2008 @ 23:28:36 #188
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60031592
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef riskymark het volgende:

[..]

Ik laat het denk ik even afhangen wat er allemaal bekeken wordt met de rondleiding. De Teleferico leek me inderdaad ook egr leuk, maar grote kans dat die ook in de rondleiding zit leek mij...
Maar dat stappen gaan we zeker doen. Nog tips wat betreft de beste/hipste clubs in Quito?
Ik zou een keer naar een salsabar gaan. Mayo 68 is leuk. Heb er zelf nog gewoond, 3 huizen verder, ook onder een bar. Wat op dat moment leuk is moet je eigenlijk daar bekijken. Ik weet niet wat op dit moment nog leuk is. Dingen veranderen en zeker per avond is de ene bar wel leuk en de ander een andere dag. Vraag je gids of anders jongeren op straat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 11 juli 2008 @ 10:20:36 #189
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60036402
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 20:54 schreef riskymark het volgende:

Maar dat stappen gaan we zeker doen. Nog tips wat betreft de beste/hipste clubs in Quito?
Mayo is inderdaad zooo leuk!
Geen superhippe club, maar één van de leukste plekken,misschien wel ter wereld, die ik ken om salsa te dansen (en mensen te kijken). Verder vind je in de Mariscal massa's leuke restaurants en barretjes en een paar leuke tenten om te dansen die meer een mix van salsa en pop/rock hebben. Het leuke van de Mariscal vind ik wel dat er zoveel verschillende mensen komen. In veel moderne delen van veel Latijnsamerikaanse steden is het óf alleen gringo's, óf alleen poepchique upperclassers. De Marescal heeft gringo's, maar ook veel redelijk "gewone" jonge Quiteños en costeños. Qua eten/cocktails vind ik Boca de Lobo altijd geweldig (overigens wel een beetje upper, maar wel leuk).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_60036801
@riskymark
Houd er wel rekening mee dat Quito al op 2000 meter hoogte ligt en dat je lichaam daar waarschijnlijk wel even aan moet wennen.
Ik moest na aankomst gelijk met twee grote backpacks 4 etages traplopen in ons hotel.
Ondanks mijn redelijk goede conditie was ik echt buiten adem toen ik boven was...
Niet al te actieve dingen doen dus
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:16:23 #191
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60038527
Quito ligt zelfs op bijna 2900 meter. Van 2000 heb je weinig last hoor.
Maar inderdaad: een beetje rustigaan is geen overbodige luxe. Ik lig altijd de eerste twee avonden als ik ga dansen daar na één dans op apegapen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 18:07:03 #192
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_60046034
Quito; heerlijke stad!

Ik heb er echter ook andere herinneringen aan;
Mijn plan om de Cotopaxi (6300 m) te beklimmen bleek namelijk iets te opportunistisch. In de refuge, die op 5000 meter ligt (daar zouden wij de avond en een halve nacht doorbrengen, waarna we ons gezamenlijk een weg naar de top zouden worstelen), kreeg ik last van altitude sickness. Ik heb me zelden in mijn leven zó ellendig gevoeld als toen. Vijftig man vertrokken, maar ik bleef achter. Alleen. In een enorme hut met 50 stapelbedden, maar zonder elektriciteit of verwarming. Het drukverschil op deze hoogte sloeg niet alleen op mijn ademhaling, maar ook op mijn kies, die blijkbaar verkeerd behandeld was door de tandarts. Ik dacht dat ik dood ging. Acht helse uren duurde het, voor de eerste versteende mensen terugkeerden. Trots en blij dat ze de beproeving hadden doorstaan. Vervolgens terug naar mijn hostel gebracht, waar de kiespijn erger en erger werd. Een hel, een verschrikking! Alles (lees; ALLES) heb ik geprobeerd om er vanaf te komen. Pijnstillers en verdovende middelen van velerlei aard (handig wel, dat alles in Quito voorhanden was ). Maar niets hielp. Om een gegeven moment was ik zó ver heen ,dat ik opgekruld als een katje op bed lag te wachten tot er iets zou gebeuren. Niet meer de tegenwoordigheid van geest hebben, dat je zo ziek bent dat je écht een dokter moet opzoeken, zei genoeg denk ik. Door hostelgenoten dus op mijn benen gezet en naar een pharmacia geëscorteerd. Daar kreeg ik zonder pardon en voor ik het in de gaten had, een dikke spuit in mijn bil. Flying high! Ik kon bijna niet meer lopen. Het moet een soort morfine geweest zijn. Maar de pijn was weg! Hoe heerlijk, een leven zonder pijn!!! Twee dagen later vloog ik, onder invloed van een aantal zeer pittige slaapmiddelen, terug naar Nederland. Ik ben de hele reis onder zeil geweest . Werd alleen af en toe lichtelijk geïrriteerd wakker als een stewardesje mij een dienblad met eten onder de neus schoof. Opzouten, doorslapen. Vriendlief lachte zich een buil toen hij dat kleine hoopje mens met een wang zo dik als een hamstertje, op kwam halen van Schiphol.

Ook dat was Quito voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door renzell op 11-07-2008 19:17:32 ]
  donderdag 17 juli 2008 @ 22:20:09 #193
43887 riskymark
hand in hand
pi_60176145
Ik las dat je, nadat je met de Teleferiqo omhoog bent gegaan, nog verder kunt wandelen naar de top van de Rucu Pichincha. 3 uur omgoog wandelen en een uurtje naar beneden. Geen lastige wandeling op de hoogte na dan. Nu lees ik echter in de reisgids dat deze wandeling na de bouw van de Teleferiqo juist veilig is geworden mbt tot overvallen ed en op de site van buitenlandse zaken juist dat de wandeling hierdoor weer onveiliger is geworden en dat het afgeraden wordt om uberhaupt met de Teleferiqo omhoog te gaan. Iemand ervaring met de wandeling? Is ie mooi en goed te doen? En hoe zit het met de veiligheid?
  donderdag 17 juli 2008 @ 23:01:50 #194
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_60177156
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 22:20 schreef riskymark het volgende:
Ik las dat je, nadat je met de Teleferiqo omhoog bent gegaan, nog verder kunt wandelen naar de top van de Rucu Pichincha. 3 uur omgoog wandelen en een uurtje naar beneden. Geen lastige wandeling op de hoogte na dan. Nu lees ik echter in de reisgids dat deze wandeling na de bouw van de Teleferiqo juist veilig is geworden mbt tot overvallen ed en op de site van buitenlandse zaken juist dat de wandeling hierdoor weer onveiliger is geworden en dat het afgeraden wordt om uberhaupt met de Teleferiqo omhoog te gaan. Iemand ervaring met de wandeling? Is ie mooi en goed te doen? En hoe zit het met de veiligheid?
Volgens sommigen kan je de bus tot onderaan de heuvel nemen en dan lopend naar de kabelbaan. Dat is niet echt aan te raden en redelijk onveilig. Al zeggen ze dat de 3 grote buslijnen ook onveilig zijn, maar dat valt mee. het is maar hoe je er mee omgaat.
Het beste is om met meerderen een taxi te nemen naar waar de kabelbaan begint. Bovenaan heb ik me totaal niet onveilig gevoeld. Niet dar er veel politie is, maar er het standaard publiek bovenop een berg is er. Ik heb er een eind gewandeld, maar had geen tijd meer om naar de top te gaan. andere afspraken die dag waren er ook. Ga iedergeval niet alleen, maar dat lijkt me logisch alleen al vanuit het lichamelijke veiligheids aspect.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60183182
Over het veiligheidsaspect: Ik heb me persoonlijk nergens in Ecuador echt onveilig gevoeld.

Logisch blijven nadenken met de dingen die je doet helpen volgens mij een hoop ellende voorkomen.
In elke grote stad komt criminaliteit voor, je moet gewoon wat beter opletten.

Een aantal dingen die ik wel/niet doe om diefstal/beroving te voorkomen:
- Ga niet alleen de straat op. Zeker niet in het donker. Begeef je het liefts onder de mensen.
- Ga altijd met zijn tweeën pinnen en let op bij drukte rond een pinautomaat.
- Ik draag een speciale portemonnee onder mijn shirt.
- Draag overige dure spullen ook op je lichaam of in ieder geval uit het zicht.
- Loop niet met dikke pakken biljetten te koop. Als je een buskaartje moet kopen, zorg dan dat je wat kleingeld apart hebt zodat men je grote geld niet hoeft te zien.
- Let op je spullen! Vooral bij gebruik van openbaar vervoer. Er was zelf een buschauffeur die mij daarop attendeerde (erg netjes trouwens). Ikzelf zorg ervoor dat mijn rugzak op een of andere manier aan mijzelf vast zit, zodat ze hem niet onder de stoel weg kunnen trekken.
- Bij echte drukte (op marktjes etc.) draag ik soms mijn rugtas voor me. Vooral als ik er veel waardevols in heb zitten.
- Ook houd ik 'verdachte mensen' in de gaten. Het valt mij altijd op dat bij marktjes etc. vaak figuren "rondhangen" waarvan je denkt "wat hebben die hier te zoeken?". Ik vind het altijd fijn als deze mensen zien dat ik ze gezien heb.

Zo klinkt misschien een beetje paranoia, maar het gaat bij mij inmiddels allemaal wel automatisch en ik heb echt nog nooit wat meegemaakt wat betreft criminaliteit op vakantie. En ben toch wel in wat grote steden geweest.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 10:26:52 #196
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60183403
Quito is een rare stad. Voor een heel groot deel hartstikke veilig, maar er gebeuren wel steeds meer overvallen en sommige zeer onverwachte delen zijn toch ineens een stuk minder. Het stuk rond de (onderkant van de) Teleferico zie ik zelf niet echt als buitengewoon onveilig, maar de loop er naartoe is wel rustig, dus in dat opzicht kan ik me voorstellen dat er iets zou kunnen gebeuren. Tegen de avond of op een zondag zou ik het inderdaad in taxi doen (desnoods ook nog wel alleen hoor; met taxi's heb ik echt nooit een probleem gehad daar!), op andere dagen zou ik denk ik rustig een bus nemen of het laatste stuk lopen, zeker als je met meer mensen bent.
Als je de gewone maatregelen neemt (zoals hierboven) is de kans erg klein dat er iets gebeurt. Vraag vooral ook even in je hotel of hostel hoe veilig het er overdag en met name 's avonds is. In het historisch centrum zijn veel delen 's avonds echt off limits (behalve met een taxi), maar in de Mariscal loop ik in veel delen ook tot diep in de nacht alleen over straat (maar daar is echt zoveel volk dan, dat je het nauwelijks alleen kunt noemen).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 18 juli 2008 @ 11:39:46 #197
43887 riskymark
hand in hand
pi_60185223
Als ik het zo lees geen rare dingen in vergelijking tot andere steden in wat minder wel varende landen. Ben zelf wel redelijk vaak in grote steden van minder welvarende landen geweest, maar ga met een aantal maatjes die wat minder bereisd zijn, dus vandaar.
Dan ga ik sommige er maar op attenderen dat ze hard moeten gaan trainen voor de beklimming naar Rucu Pichincha. ;-)
  zondag 23 november 2008 @ 00:04:43 #198
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63440313
Ik ga volgende week een paar daagjes de jungle in. Heb wat gereserveerd in Misahualli. Iemand daar wel eens geweest? Leuk?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 23 november 2008 @ 00:10:31 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_63440381
ah ja, dit topic bestaat ook nog.
Ik ben er nooit geweest en ken er eigenlijk geen verhalen over waarmee jij iets kan.
Veel plezier ieder geval Hik.
Zuid Amerika blijft toch vet. Azie was cool, maar zuid amerika heeft mijn voorkeur.

Voor wat soort bedrijf werk je eigenlijk?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 23 november 2008 @ 00:16:00 #200
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_63440445
Werk in de ontwikkelingssamenwerking.

En dat plezier gaat vast lukken, omdat Zuid-Amerika inderdaad vét is!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')