abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46268948
Ik heb even een paar vraagjes.

Ik heb zelf nooi glaasje gedraaid en ben het zeker ook niet van plan om het te doen.
Maar klopt het dat je eigelijk geesten oproept als je er aan denkt of als je je gaat verdiepen in de geestenwereld zoals nu?

Kan een geest je zomaar aanvallen?
pi_46269058
Jammer dat jullie zo flauw doen, het is best een interessante vraag. Ik vraag me dat namelijk ook af.
pi_46269059
ja ze kunnen je aanvallen dat heb ik eens gehad
pi_46269110
serieus antwoord: als je geesten oproept maak je jezelf paranoia en denk je geesten te zien omdat je er dan al mee bezig bent. maar het is feitelijk niet zo.
pi_46269466
Nee, het is niet zo dat je geesten oproept als je er alleen al aan denkt of je je in het fenomeen verdiept. Zolang je in je omgeving geen rare (agressieve) onverklaarbare dingen hebt meegemaakt zullen die ook niet ineens uit het niets verschijnen. Maar zoals gezegd, ga niet achter elke piep of kraak iets zoeken. Zoek het gewoon niet op en je hebt niks te vrezen.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:41:20 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46269479
Ze kunnen wel onder je bed kloppen. Ze kunnen zo hard kloppen dat je bed helemaal gaat shaken.

Knock Knock!!!
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_46269570
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze kunnen wel onder je bed kloppen. Ze kunnen zo hard kloppen dat je bed helemaal gaat shaken.

Knock Knock!!!
Whehe, wel eens gehad ja.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 19:58:15 #8
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46270357
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Whehe, wel eens gehad ja.
Klop-geesten heb je dus ook ervaring mee zo te lezen ?

Ik dacht toen van..." Wie is in Godsnaam onder mijn bed aan het kloppen tegen het bed"

pi_46270672
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Klop-geesten heb je dus ook ervaring mee zo te lezen ?

Ik dacht toen van..." Wie is in Godsnaam onder mijn bed aan het kloppen tegen het bed"

Tis éénmaal gebeurd, ik lag in m'n bed tv te kijken, en ineens 3 flinke dreunen aan de onderkant van m'n bed. Daarna niet meer gebeurd. En ik zag er uiteraard niks vreemds .
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:07:21 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46270795
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:04 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Tis éénmaal gebeurd, ik lag in m'n bed tv te kijken, en ineens 3 flinke dreunen aan de onderkant van m'n bed. Daarna niet meer gebeurd. En ik zag er uiteraard niks vreemds .
Mij ook slechts 1 keer gebeurt, maar het waren verrekte harde kloppen. Ik voelde de druk onder het bed dus echt toenemen door het slaan onder tegen de latten-bodem. Alsof ik 10 cm in de lucht gelanceerd werd. Alsof ze wilden zeggen dat het licht uit gedaan moest worden of iets dergelijks. Die dreunen onder het bed kwamen ook onverwachts naar voren, onnatuurlijk onverwachts, normaal weet ik van te voren wanneer er iets gebeurt in huis qua geluiden maar die dreunen kwamen zomaar uit het niets.

Daarna was het weg. Ik lag dus rustig te lezen in een boek toen het gebeurde

In die tijd wel veel bezig geweest met geesten, wie weet lag het daaraan.

Niet zo ernstig om Mulder en Scully erbij te roepen

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-02-2007 20:17:17 ]
pi_46271220
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mij ook slechts 1 keer gebeurt, maar het waren verrekte harde kloppen. Ik voelde de druk onder het bed dus echt toenemen door het slaan onder tegen de latten-bodem. Alsof ik 10 cm in de lucht gelanceerd werd. Alsof ze wilden zeggen dat het licht uit gedaan moest worden of iets dergelijks.

Daarna was het weg. Ik lag dus rustig te lezen in een boek toen het gebeurde

In die tijd wel veel bezig geweest met geesten, wie weet lag het daaraan.
Ik had het tegen het omhoog geschoven hoofdeind (anders kijkt het zo ruk tv)
M'n hoofd kwam idd wel los van mn kussen bij de klappen . Bij de eerste klap dacht ik nog dat ik het me verbeelde, bij de tweede klap zat ik rechtop in mn bed, en na de derde klap keek ik toch even eronder. Niks. En toen hield het ook op. Tv programma gewoon af gekeken

Angstig of dreigend was het niet. T was niet meer dan een "Huh?!" moment. En ik was in die tijd niet meer met het fenomeen 'bezig' dan anders.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:19:23 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46271380
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:15 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ik had het tegen het omhoog geschoven hoofdeind (anders kijkt het zo ruk tv)
M'n hoofd kwam idd wel los van mn kussen bij de klappen . Bij de eerste klap dacht ik nog dat ik het me verbeelde, bij de tweede klap zat ik rechtop in mn bed, en na de derde klap keek ik toch even eronder. Niks. En toen hield het ook op. Tv programma gewoon af gekeken

Angstig of dreigend was het niet. T was niet meer dan een "Huh?!" moment. En ik was in die tijd niet meer met het fenomeen 'bezig' dan anders.
Angstig ook niet hier, misschien de hart-slag die even omhoog ging maar verder geen paniek De klappen kwamen bij mij in het midden van de matras, ik veerde dus met mijn midden-lijf omhoog even.

Ik was even terug aan het slaan op de matras van mijn bed, kijken of ze nog iets van zich lieten horen maar daarna was het dus weg. Onder het bed gekeken heb ik dus niet gedaan. Maar daar was denk ik ook niets te zien behalve wat boeken en de asbak.

Over bezig zijn met geesten, ik verdiepte me hier op fok! in het onderwerp en niet meer dan dat. Oproepen met een bord heb ik nog nooit gedaan.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:30:23 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46271916
Over dat van geesten die jou pijn doen. Ik denk niet dat een geest je bij de nek kan grijpen of slaan, een geest heeft immers geen lichaam. Kloppen op een muur, deur of tegen de onderkant van een bed is wat anders

Waarom het anders is dat geesten wel kunnen kloppen op een deur of muur weet ik even niet.

En dan lokt een bericht als deze natuurlijk..............

Reacties uit

Toch werd er onder mijn bed geklopt

Wie weet was het wel de energie van het dromen, dat mijn slaapkamer energie bevat van al die nachtmerries bij elkaar.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:39:49 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46272426
Tering, wat een trieste reacties zeg.

Anyway, zolang je ze niet opzoekt komen ze volgens mij ook niet op je af. Misschien dat ze in een bepaalde lokatie kunnen zitten oid maar dan had je het wel gemerkt lijkt me. Ik ben geen ervaringsexpert godzijdank . De kans is in ieder geval veel groter dat je een keer geraakt wordt door de bliksem en de loterij tegelijkertijd wint .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:45:08 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_46272672
En meteen even opgeschoond. Hou ONZ in ONZ.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_46273014
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Over dat van geesten die jou pijn doen. Ik denk niet dat een geest je bij de nek kan grijpen of slaan, een geest heeft immers geen lichaam.
Nou, ik heb ook eens een ervaring gehad dat ik voelde dat 'iets' me naar de nek greep. (Ja, ik zocht het op). Uiteindelijk maar een korte ervaring geweest, maar je schrikt toch even. . Volgens mij is er ook geen verschil tussen energie geprojecteerd op voorwerpen en energie geprojecteerd op levende wezens.
  dinsdag 13 februari 2007 @ 20:57:39 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46273322
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 20:51 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Nou, ik heb ook eens een ervaring gehad dat ik voelde dat 'iets' me naar de nek greep. (Ja, ik zocht het op). Uiteindelijk maar een korte ervaring geweest, maar je schrikt toch even. . Volgens mij is er ook geen verschil tussen energie geprojecteerd op voorwerpen en energie geprojecteerd op levende wezens.
Een X-files geval dus

Ik wil dat best eens meemaken. Een verschijning tegenkomen die mij bij de keel grijpt.

Ik heb teveel films gekeken maar een film als Ghostbusters bijvoorbeeld laat mij al stuiteren en de instelling aanmeten dat ik het wil meemaken een keer. Ik benader dit sub-forum dus ook vaak als X-files dossier omdat ik het okey vindt om zo ervaringen uit te wisselen. En zelfs al ga je spoken zien door hier vaak te komen, dat maakt het ook interessant

Wie weet deze lente of zomer Ik word actiever als het langer licht wordt. En met mij worden de geesten actiever Niet alle geesten maar mijn geesten die mij in de gaten houden

Over voorwerpen en levende wezens, wie weet zit er geen verschil achter. Of misschien toch wel in een aantal gevallen. Ik weet het niet. Ben nog nooit aangevallen. Behalve in dromen.

Knock Knock!!!!!
pi_46274587
Had het hier in huis al een tijdje niet gehad. Tot gisteravond. En nee, ik zoek het niet op.
Het was er ook niet om me de stuipen op het lijf te jagen en het duurde ook niet lang. Ik schrok alleen even omdat ik het niet verwachtte en het er ook zo lang niet was geweest.
Niet deze in ieder geval.

En het is ook niet iets dat ik kan zien zoals gewoon zien. het is meer als voelen dat er iemand naar je kijkt. Vervolgens zie je wel een soort omtrek maar je weet gewoon dat het niet tastbaar is.
Ik was daar ooit bang voor. Nu al een tijdje niet meer.

Wat DV zegt... in dromen. Heb een keer meegemaakt dat een geest me in een droom aanviel. Heb ik ooit ooit in een van de dromentopics over geschreven toen. Ik zag mijn overleden zusje die huilde en me om hulp vroeg. Ik realiseerde me dat ze dood was en dat ik haar niet aan kon raken maar ze was zo verdrietig dat ik wel mijn arm om haar heen wilde leggen. Op dat moment veranderde het. Het was alsof er iets evils uit haar kwam en mij aanviel.
Die droom voel ik nog steeds bij tijden. Die bleef behoorlijk hangen.

En oproepen. Nah... een keer geprobeerd. Werkte niet. Maar zie ze al genoeg vliegen zonder dat ik het ook nog es oproep
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:28:47 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46274919
Over dat in de gaten houden Nokwanda

Als ik erop ga letten dan heb ik het idee dat er constant iemand meekijkt hier Als ik er geen aandacht aan doe schenken dan valt het niet op. Als ik heel erg doe opletten dan lijkt het alsof er constant iemand achter me staat

Ik zou bijna geruis gaan horen en gefluister

Volgens mij staat de lente voor de deur want ik heb dit alleen in de lente en zomer. Hooggevoelig voor de omgeving. Wie weet maak ik dan wel meer mee

Bang zijn ervoor is denk ik ook niet nodig, ik denk niet dat ze jou leven kunnen verpesten want dat kun je alleen maar zelf als je niet goed leeft.
pi_46275708
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Over dat in de gaten houden Nokwanda

Als ik erop ga letten dan heb ik het idee dat er constant iemand meekijkt hier Als ik er geen aandacht aan doe schenken dan valt het niet op. Als ik heel erg doe opletten dan lijkt het alsof er constant iemand achter me staat

Ik zou bijna geruis gaan horen en gefluister

Volgens mij staat de lente voor de deur want ik heb dit alleen in de lente en zomer. Hooggevoelig voor de omgeving. Wie weet maak ik dan wel meer mee

Bang zijn ervoor is denk ik ook niet nodig, ik denk niet dat ze jou leven kunnen verpesten want dat kun je alleen maar zelf als je niet goed leeft.
Ik let er ook niet op. Juist op die momenten dat ik er tegenaanloop (gisteravond letterlijk ) zijn de momenten dat het wel ongeveer het laatste on my mind is.

En hier hoort het een en ander ook gewoon bij het huis.
Ik zou nog kunnen denken dat ik gewoon gek ben (zal dat niet geheel onkennen) maar het kan onmogelijk alleen die reden hebben aangezien mijn buren aan beide kanten allemaal ervaringen hebben met geesten.
De huizen zijn hier ook oud. Dat zal het wel wezen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 13 februari 2007 @ 21:45:10 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_46275783
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:43 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik let er ook niet op. Juist op die momenten dat ik er tegenaanloop (gisteravond letterlijk ) zijn de momenten dat het wel ongeveer het laatste on my mind is.

En hier hoort het een en ander ook gewoon bij het huis.
Ik zou nog kunnen denken dat ik gewoon gek ben (zal dat niet geheel onkennen) maar het kan onmogelijk alleen die reden hebben aangezien mijn buren aan beide kanten allemaal ervaringen hebben met geesten.
De huizen zijn hier ook oud. Dat zal het wel wezen.
Wie weet zijn er mensen gestorven in je huis dus?

Of de energie van vorige bezoekers aanwezig?
pi_46278306
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 21:45 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wie weet zijn er mensen gestorven in je huis dus?

Of de energie van vorige bezoekers aanwezig?
Tuurlijk. Oud huis. Heeft ook wel bewoners met een lading gehad de laatste jaren.
Maar eigenlijk raar dat dat van invloed zou zijn. De hele wereld is oud. Ik denk niet dat er ook maar een plek is waar niemand is gestorven. Mij lijkt niet dat geesten overal blijven hangen.

Ken wel plekken op de wereld waar zoveel mensen ineens zijn gestorven dat je het blijft voelen, ook als je het niet weet op dat moment.

Maar ik ga niet eens op zoek naar rationele redenen voor iets dat niet tastbaar is. Het IS gewoon hier en ik ben niet de enige die het voelt/ziet.
Ik heb er niet echt last van. Alleen ben ik niet de enige persoon in huis.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_46283030
Ik heb als kind bepaalde ervaringen gehad, terwijl ik er helemaal niet naar op zoek was ofzo. Dus ik denk inderdaad dat het kan Of dat nou echt geesten zijn, of wat anders, da's dan weer een tweede vraag. Sowieso zijn kinderen wellicht gevoeliger voor dergelijke zaken.
pi_46284023
Draai geen glaasjes!!! Als het fout gaat, komen de geesten voor altijd bij je spoken...
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_46301121
Wat ik in A haunting zag is zeker een beetje overdreven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')