quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef Ahura het volgende:[..]
Ik heb er wel veel raakvlakken mee ja
Je kan eigenlijk vrijwel niks echt uitleggen. Het is nou eenmaal wat je doorkrijgt. Ik heb er nooit wat mee gedaan. Tot nu toe ervaarde ik dingen waar ik niet om vroeg. Enkele voorbeelden;
- zomaar uit het niets janken als mijn 2lingbroer verteld dat ie strijkers voor oud&nieuw gaat komen. En dat ik hem vertel dat ie dat niet moet doen omdat ik simpelweg weet dat het niet goed zal gaan. Uiteindelijk heeft ie de strijkers ook niet gekocht.. (niet te controleren)
Ik geloof dat we wel met elkaar in verbinding staan met een collectief bewustzijn (zeker als het gaat om bekenden waarmee je een band hebt). Ik geloof zelfs dat ons bewustzijn niet eens door onze hersenen worden opgewekt. Ik geloof eerder dat het bewustzijn buiten ons afspeelt. Onze hersenen vormen dan ahw een ontvanger van je bewustzijn......Ik hoop hiermee een aanzetje te kunnen geven om telepatische verschijnselen als deze te kunnen verklaren...
Ben je een 1eiiege tweeling, als ik dat vragen mag? Het is namelijk een vrij bekend fenomeen dat tweelingen, en de 1eiige in het bijzonder, dingen van elkaar aanvoelen. Ik vind het dus niet gek dat je er hiermee aankomt, zeker als je aangeeft raakvlakken te hebben met het hoogsensitieve. Anderen noemen dit misschien wel paranormaal, volgens mij gaat het redelijk over hetzelfde. De KRO spreekt over een Zesde Zintuig. Ach, tis maar hoe je het noemt...
Ik denk dat het voorbeeldje zeker niet op toeval berust. Je hebt idd hoogwaarschijnlijk aangevoeld dat je broer strijkers wilde gaan kopen. Mogelijk heb je aangevoeld dat er ongelukken zouden gebeuren als je broer dat had doorgezet. Waarschijnlijk had je broer dit haarfijn van jou aangevoeld....
Heb je broer nooit gevraagd, waarom hij uiteindelijk afzag van het kopen van die strijkers? Dat is weer wel controleerbaar. Ik bedoel hij kan er ook vanaf hebben gezien, omdat hij geen geld had etc...
quote:
- toen ik nog scooter reed en een krantenwijk deed kreeg ik letterlijk door dat ik goed moest opletten anders werd ik aangereden door een auto (met een vreemde sfeer om me heen en schaduws van vogels op de grond terwijl ik geen vogels zag) 20 min later was ik het alweer vergeten en knalde ik op weg naar huis tegen een bestelbusje die mij geen voorrang verleende
Komt vaker voor idd dat mensen idd een gevoel of beelden doorkrijgen van ongelukken. Mensen krijgen door dat ze een ongeluk gaan krijgen. Toeval of synchroniciteit? Waarschijnlijk het laatste dus. Ik dwaal misschien af, maar ik geef je het volgende ter overdenking: Einstein: het verschil tussen verleden, heden en toekomst berust op een illusie. Zeker in de spirituele wereld: energieen. Energie heeft alles met lichtsnelheid te maken. Als je steeds sneller gaat en je bereikt de lichsnelheid, dan zullen verleden, heden toekomst naar elkaar convergeren....(en daarom wist je dus wat er ging gebeuren)
quote:
- toen ik nog thuis woonde was er altijd een stukje vanuit een woonwijk op een doorgaande weg waar ik ALTIJD een stukje stoep meenam met de fiets. Dat loopt om een hoekje waar een huis staat. Een keer wist ik dat niet daar moest fietsen. Eerste keer dat ik dat niet deed. Om de hoek zag ik een vrouw lopen met kinderwagen op die stoep
- Een vriend had ik op msn en we kennen samen een meidje. Alleen die zie en spreek ik niet vaak. En hij moest me wat vertellen en ik zei "Joyce is zwanger.." Hij zo: uh... hoe weet je dat? en hoe wist je dat ik het over haar zou hebben??"
- De man van mijn moeder belde een keertje naar huis (doet ie wel vaker). Hij moest mijn moeder spreken. Ik gaf de foon aan mijn moeder en ik zei "Nico heeft een ongeluk gehad..." En ja hoor, hij had mijn moeders auto in de prak gereden...
- Ik was gek op een jongen en hij op mij. Ik zat met koptelefoon hard naar muziek te luisteren. Uit het niets deed ik de koptelefoon af, liep naar mijn mobiele foon en hij belde op dat moment.. ik had niks gehoord of gezien
Prachtige voorbeelden. Je hebt inderdaad een sterk ontwikkeld zesde zintuig. Op de site Van het Zesde zintuig staat een online Zenertest. Heb je die eens gedaan. Ik wel, maar scoorde niet...
quote:
Dit zijn voor mij iig de ervaringen die het sterkst waren. En ik hoor niet een stem ofzo. Ik WEET het gewoon. Alsof je het van te voren al wist. Een feit dat al in je kop zit. Het zit overigens in mijn familie. Mijn moeder heeft bv ook dromen die uit komen (bv over de aanslagen van 9/11). Ik heb tot nu toe nooit dingen opgevraagd. Het komt bij mij als het komt. Behalve dan bij die namen die ik 'even voor de gein' ging proberen
Communicatie bij gedachten en niet met woorden, ja...Of het erfelijk is, durf ik niet te zeggen. Het aardige is dat mensen die een zg bijna dood ervaring hebben gehad ook hebben gecommuniceerd met gedachten. Of liever gezegd "het weten". Het leuke is dat ze allemaal zeggen dat ze een hele andere tijd-ruimte hebben ervaren....Tja, Einstein heeft denk ik echt gelijk op dit punt.
quote:
Waarom je de naam niet geheel doorkrijgt? Goeie vraag. Daar kan ik echt geen antwoord op geven. Je krijgt door wat je doorkrijgt..
Tja, misschien zijjn het hele zwakken energieen en wordt het gemakkelijk vertroebeld door gedachten..Als je gaat denken gaat het mis, het gaat steeds weer om het raadplegen van gevoelens. Bij het onder gedachten brengen gaat het misschien een beetje fout of mis je iets....
[ Bericht 1% gewijzigd door Camphusius op 03-04-2007 17:56:06 ]