abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 september 2007 @ 19:01:45 #176
108648 cattie
lieve moeder
pi_53224954
Wij hadden: "Lieve Ive, jij bent zó welkom!".
Naar aanleiding van een uitspraak van mijn man tijdens de zwangerschap.
pi_53225158
WIj hadden ook geen gedichtje. Wel een stukje tekst uit 'enjoy the silence' van Depeche Mode.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zondag 16 september 2007 @ 19:59:12 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53226508
Wij hebben wel een paar regeltjes, maar dat is puur omdat we die al hadden en omdat het dus ook echt iets voor ons betekent.
Ik zou niet geforceerd op zoek gegaan zijn naar iets, dan was het zonder geworden zeg maar.
***
pi_53226606
Ik wil wel een zinnetje of tekstje op het kaartje omdat anders ons kaartje een beetje kaal is, maar ik wil dan inderdaad wel een zinnetje of tekstje dat voor ons ook echt iets betekend en dat is lastig.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 16 september 2007 @ 20:27:31 #180
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53227181
ik vind het kaartjes gedoe helemaal zo lastig. Kaartje hier is wel uitgezocht proefdruk maakte het alleen maar leuker.
Maar nu de tekst we hebben een tekst uit naam van Mara erg schattig maar er moet of een binnen vel in (de voorkant is een beetje open en anders zie je de tekst er door heen wat ik niet mooi vind) of de tekst niet doen en alleen een korte krachtige zin aan de voorkant. En uit beide kan ik erg moeilijk kiezen op het moment.
Grrrrr maar ik heb nog wel ff om er over te twijfelen.
  zondag 16 september 2007 @ 20:37:37 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53227452
Er komt trouwens sowieso een los velletje in bij ons met daarop een nieuwjaarswens namens ons drietjes, want we gaan dus niet én een nieuwjaarskaart (ik doe meestal geen kerstkaart) én een geboortjekaartje doen. Dus afhankelijk van wanneer de baby geboren wordt krijgt men ook onze beste wensen.
***
pi_53228502
Wij hadden zelf een gedichtje gemaakt Michel is superdichter
Ik hou niet zo van die standaard gedichtjes die iedereen heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 16 september 2007 @ 22:29:57 #183
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53230599
Ik denk dat het deze keer bij een zinnetje blijft

Ik zag trouwens vorige keer bij de vk wel VIER van die muisjes-doosjes hangen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 17 september 2007 @ 11:21:58 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53239397
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:37 schreef Brighteyes het volgende:
Er komt trouwens sowieso een los velletje in bij ons met daarop een nieuwjaarswens namens ons drietjes, want we gaan dus niet én een nieuwjaarskaart (ik doe meestal geen kerstkaart) én een geboortjekaartje doen. Dus afhankelijk van wanneer de baby geboren wordt krijgt men ook onze beste wensen.
Zo krijgt je kind later ook zijn verjaardagsfelicitaties.

Prettige feestdagen!
En oh ja, Moonah gefeliciteerd!


Vond ik níet leuk. Gelukkig waren er ook attente mensen die mij speciaal een aparte kaart stuurden.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 september 2007 @ 11:23:54 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53239445
Oh ja... dat zal idd ook vast wel voorkomen...
Nou ja, daar doe je dus niks aan, hopen dat er idd ook mensen zijn die snappen dat het ook anders kan.
***
  maandag 17 september 2007 @ 11:24:01 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53239447
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:29 schreef E.T. het volgende:
Ik zag trouwens vorige keer bij de vk wel VIER van die muisjes-doosjes hangen
Oh ja, die muisjesdozen...

Gedichtjes vind ik bijna altijd niets. Veel te zoet en gezocht.

Wij hadden: Ons menneke is er!

Ik ben overigens nog steeds supertevreden over ons kaartje. Zit er nog wel eens bij te zwijmelen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 september 2007 @ 11:25:50 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53239505
Ik heb het bij het geboortekaartje van Katja ook laten doen. Ik was 17 december uitgerekend, maar ze kwam pas op 2 januari. Toen hebben we de drukker nog wel opdracht gegeven om in de drukproef een kleine aanpassing te doen. Op de linkerpagina hebben we toen de zin "Een heel gelukkig Nieuwjaar!" toe laten voegen. Als teken dat het voor ons een gelukkig Nieuwjaar was, maar ook meteen als nieuwjaarswens voor iedereen die het kaartje kreeg.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 september 2007 @ 11:27:11 #188
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53239533
Moonah dat meen je niet!

Ik zag hier bij de huisarts een filmposter hangen als geboortekaartje.
De namen weet ik niet meer, dus die verzin in even, maar de tekst was iets in deze trant:

Jan en Katrijn Klaassen Productions presenteren

*naam kindje*

De premiere vond plaats op *geboortedatum* om *geboortetijd* met een gewicht van *****gram.
Hoofdrol is voor *naam kindje*. Bijrollen voor *namen papa en mama*. Ook bijrollen voor de opa's en oma's.

Nou ja, meer van dat soort tekst, was echt erg leuk, terwijl ik meestel niet vand at soort dingen hou
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_53239547
Persoonlijk zou ik dat niet op het kaartje zelf laten zetten, maar net als Brighteyes op een apart velletje. Om zowat de reden die Moonah aangeeft
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  maandag 17 september 2007 @ 11:31:23 #190
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53239634
Wij hadden ook een gedichtje, maar dat was meer om te refereren aan het overleden zoontje van mijn vriend, maar dan weer op zo'n manier dat het alleen voor insiders/goede verstaander duidelijk was zeg maar.

Om de naam van dat jongetje op het kaartje te zetten vond ik ook weer niet gepast omdat het niet mijn kind is (was, is, was), en omdat het natuurlijk het geboortekaartje is van Dean, en geen rouwkaartje voor zijn halfbroertje, maar ik vind het ook wel weer mooi om hem er op deze manier toch "bij te betrekken" als het ware.

We hebben er ook positieve reacties op gekregen van de mensen die wisten wat er er speelde.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53240199
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:35 schreef Pruk het volgende:
Bij de gynacoloog hing een heel leuk kaartje, daar moest je op de voorkant de puntjes volgen die genummerd waren en kwam daar de naam uit

Erg leuk idee, maar uiteraard heb ik geen fabrikant kunnen vinden
Volgens mij kun je bij dafont.com ook wel wat vinden, bijv. : http://www.dafont.com/maternellecolor-tra.font
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 17 september 2007 @ 12:16:34 #192
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53240658
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:27 schreef LadyS het volgende:
Moonah dat meen je niet!

Ik zag hier bij de huisarts een filmposter hangen als geboortekaartje.
De namen weet ik niet meer, dus die verzin in even, maar de tekst was iets in deze trant:

Jan en Katrijn Klaassen Productions presenteren

*naam kindje*

De premiere vond plaats op *geboortedatum* om *geboortetijd* met een gewicht van *****gram.
Hoofdrol is voor *naam kindje*. Bijrollen voor *namen papa en mama*. Ook bijrollen voor de opa's en oma's.

Nou ja, meer van dat soort tekst, was echt erg leuk, terwijl ik meestel niet vand at soort dingen hou
Net zoiets als wij voor Noah hadden dus. Grappig

Ik ben nog steeds heel tevreden over het kaartje, en breek nu al regelmatig mijn hoofd over wat we in hemelsnaam als kaartje voor een 2e moeten doen wat toch anders en origneel is, maar wel ook in dezelfde stijl past...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53240711
Dank je mel!

Inmiddels hebben we de knoop doorgehakt en zijn we echt het kaartje zelf aan het ontwerpen en op een paar kleine dingen na ben ik al supertevreden.
  maandag 17 september 2007 @ 12:19:05 #194
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53240726
Oh en Vivi ik word nu wel heel nieuwsgierig naar jullie gedichtje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_53240749
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:16 schreef texelonia het volgende:

[..]

Net zoiets als wij voor Noah hadden dus. Grappig

Ik ben nog steeds heel tevreden over het kaartje, en breek nu al regelmatig mijn hoofd over wat we in hemelsnaam als kaartje voor een 2e moeten doen wat toch anders en origneel is, maar wel ook in dezelfde stijl past...
Bij de gyn hier hangt een menukaart Is dat wellicht iets?

Voorgerecht: zoveel jaar liefde
Hoofdgerecht: naam van het kindje
Nagerecht: weet ik niet precies meer, maar er werd ook wijn aangeprezen en weet ik veel wat
pi_53244413
Het ligt er een beetje aan wanneer ons kindje geboren wordt (12 december uitgerekend) of wij er een kerstwens bij doen, de kerstwens doen we dan op een los klein kaartje erbij
We zijn er verder nog niet overuit of we nu wel of geen gedichtje zullen doen, want de meeste gedichtjes die we tegenkomen zijn zo standaard en ongepast bij ons (maar bijvoorbeeld zulke tekstjes als Sugar op de geboortekaartjes van haar kinderen heeft, vind ik dan wel weer geweldig ).
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 17 september 2007 @ 15:06:12 #197
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53244670
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:20 schreef Pruk het volgende:

[..]

Bij de gyn hier hangt een menukaart Is dat wellicht iets?

Voorgerecht: zoveel jaar liefde
Hoofdgerecht: naam van het kindje
Nagerecht: weet ik niet precies meer, maar er werd ook wijn aangeprezen en weet ik veel wat
Mijn hemel!

Hebben die mensen wel door dat het om de geboorteaankondiging van een kind gaat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Moonah op 17-09-2007 15:19:51 ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 17 september 2007 @ 15:10:19 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53244770
Arwen was ik 27 december uitgerekend, ik heb dat jaar gewoon geen kerstkaarten gestuurd
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 17 september 2007 @ 15:23:24 #199
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53245066
Ik was 21 december uitgerekend en wij hebben ook geen kerstkaarten verstuurd dat jaar. Ook geen klachten over gehad, iedereen begreep dat uiteraard wel
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 17 september 2007 @ 15:26:08 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53245122
Hmmm... ik bedenk me ineens dat de hele achterkant van het kaartje nog helemaal leeg is, daar kan natuurlijk ook altijd nog iets op. Scheelt getrut met een inlegvelletje en als je het typografisch een beetje aardig aanpakt hoeft het niet storend te zijn.

Ik kan overigens nu wel al volschieten bij het idee van bijvoorbeeld
quote:
Een fantastisch 2008 toegewenst

stinkie, BE en BEebie
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')