Nee, zo'n mogelijkheid is er niet omdat via de kabel een groot aantal zenders wordt doorgegeven die samen een heel breed frequentiespectrum beslaan. Je zult het met een kabel moeten doen. Je bekabeling van beneden naar boven of de aansluiting op de versterker beneden zal niet in orde zijn, anders had je boven ook goed beeld. De versterker moet zo dicht mogelijk bij het punt waar de kabel je huis binnenkomt, bijv. in de meterkast.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 02:20 schreef hierissiedan het volgende:
Wie weet of er een mogelijkheid is om draadloos een analoge coax tv signaal door te sturen is. Het probleem is namelijk dat ik op de zolder is. beneden is er goed beeld en zit er een versterker en we gebruiken goede kabels/stekkers. Maar boven is het beeld dus niet goed, veel onscherpte en half-sneeuw beeld. De ideale oplossing zou dus zijn om dit signaal draadloos te versturen zodat er minder beeldverlies is....
dat staat hij ook, die versterker, meteen bij binnenkomst word hij de versterker ingegooid. Op mijn broers kamer(1ste op de lijn naar boven) is het beeld oke het beeld op de kamer van mijn moeder word slechter, maar is nog redelijk. Het beeld op de logeer kamer is al slecht en bij mij op de zolder, het eindpunt is miserabel...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 02:47 schreef Riparius het volgende:
[..]
Nee, zo'n mogelijkheid is er niet omdat via de kabel een groot aantal zenders wordt doorgegeven die samen een heel breed frequentiespectrum beslaan. Je zult het met een kabel moeten doen. Je bekabeling van beneden naar boven of de aansluiting op de versterker beneden zal niet in orde zijn, anders had je boven ook goed beeld. De versterker moet zo dicht mogelijk bij het punt waar de kabel je huis binnenkomt, bijv. in de meterkast.
Aha, dat verklaart al een hoop. Je hebt dus als het ware de verschillende TV's achter elkaar doorgelust en dat is niet de juiste manier van aansluiten, omdat je dan iedere keer demping introduceert. Je zult dit wel niet leuk vinden, maar je moet in principe zo dicht mogelijk ná de versterker een meerwegsplitter plaatsen en van daaruit aparte kabels trekken naar elke aan te sluiten TV, dan werkt het goed (vroeger vaak zo aangelegd in studentenhuizen).quote:Op dinsdag 13 februari 2007 02:55 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
dat staat hij ook, die versterker, meteen bij binnenkomst word hij de versterker ingegooid. Op mijn broers kamer(1ste op de lijn naar boven) is het beeld oke het beeld op de kamer van mijn moeder word slechter, maar is nog redelijk. Het beeld op de logeer kamer is al slecht en bij mij op de zolder, het eindpunt is miserabel...
He probleem is dat het super kolere werk is omdat te doen. Dit ivm dubbele plavonds waardoor een draaite lekker lullig net onder het nep plavonnedje gaat zitten enzo... Erg frustrend...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 03:04 schreef Riparius het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart al een hoop. Je hebt dus als het ware de verschillende TV's achter elkaar doorgelust en dat is niet de juiste manier van aansluiten, omdat je dan iedere keer demping introduceert. Je zult dit wel niet leuk vinden, maar je moet in principe zo dicht mogelijk ná de versterker een meerwegsplitter plaatsen en van daaruit aparte kabels trekken naar elke aan te sluiten TV, dan werkt het goed (vroeger vaak zo aangelegd in studentenhuizen).
Is ook een prijzige oplossing (300 tot 500 euro all in plus minimaal enkele tientjes per jaar voor een smartcard waarmee je alleen het nederlandse basispakket en de Free to Air zenders krijgt) en dan kun je nog maar op één TV naar één zender tegelijk kijken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 03:11 schreef hierissiedan het volgende:
[..]
He probleem is dat het super kolere werk is omdat te doen. Dit ivm dubbele plavonds waardoor een draaite lekker lullig net onder het nep plavonnedje gaat zitten enzo... Erg frustrend...
Maar goed andere oplossing? Satelliet schotel?? Wat kost dat nou??
Bedoel je met doorlussen dus ook splitten?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 03:04 schreef Riparius het volgende:
[..]
Aha, dat verklaart al een hoop. Je hebt dus als het ware de verschillende TV's achter elkaar doorgelust en dat is niet de juiste manier van aansluiten, omdat je dan iedere keer demping introduceert. Je zult dit wel niet leuk vinden, maar je moet in principe zo dicht mogelijk ná de versterker een meerwegsplitter plaatsen en van daaruit aparte kabels trekken naar elke aan te sluiten TV, dan werkt het goed (vroeger vaak zo aangelegd in studentenhuizen).
Net zo belangrijk als een goede kabel, dus niet die lekkere makkelijke dunne kabel, maar die vervelende dikke stugge kabel.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Bedoel je met doorlussen dus ook splitten?
If so, ik heb in elke kamer een kabelaansluiting zowel boven als beneden en toch een erg goed signaal. De kabel wordt hier en daar geplitst maar ik heb gekozen voor een goede kwaliteit splitters. Heb ondervonden dat dat een enorm verschil kan.
Ik heb toevallig nog 60 meter 4mm² groene CAI kabel liggen, kun je die eigenlijk ook gebruiken?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 06:50 schreef Sakura het volgende:
[..]
Net zo belangrijk als een goede kabel, dus niet die lekkere makkelijke dunne kabel, maar die vervelende dikke stugge kabel.
Ik heb hier in huis zelfs die groene grondkabel neergelegd, heb 75 meter verdeeld over 4 aansluitingen, zonder versterker, en overal perfect ontvangst.
Als het de originele 75 Ohm grondkabel is, is die perfect geschikt (doorsnede rond de 8mm gok ik zo)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 07:02 schreef Boschkabouter het volgende:
[..]
Ik heb toevallig nog 60 meter 4mm² groene CAI kabel liggen, kun je die eigenlijk ook gebruiken?
Aangezien die 4 keer zo dik is als de normale (consumenten) groene grondkabel, of geeft dat minder resultaat vanwege andere weerstand van de kabel?
Ja, de mogelijkheid bestaat, maar is niet Nederland alleen toegestaan te gebruiken als je er een vergunning voor hebt...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 02:20 schreef hierissiedan het volgende:
Wie weet of er een mogelijkheid is om draadloos een analoge coax tv signaal door te sturen is. Het probleem is namelijk dat ik op de zolder is. beneden is er goed beeld en zit er een versterker en we gebruiken goede kabels/stekkers. Maar boven is het beeld dus niet goed, veel onscherpte en half-sneeuw beeld. De ideale oplossing zou dus zijn om dit signaal draadloos te versturen zodat er minder beeldverlies is....
Zeker, die apparaatjes zijn toegestaan, maar hiermee is niet mogelijk wat TS wil, nl. alle kanalen die de kabel biedt gelijktijdig en draadloos doorsturen naar verschillende TV's verspreid over het huis.quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:07 schreef mariovandevelde het volgende:
staan deze week in de gammakrant ,dus zal volgens mij toch wel mogen dan
Hiervan is de ader 4mm dik, meen ik.quote:Op woensdag 14 februari 2007 22:52 schreef Sakura het volgende:
[..]
Als het de originele 75 Ohm grondkabel is, is die perfect geschikt (doorsnede rond de 8mm gok ik zo)
correctie, naar 1 tv in het huis...quote:Op donderdag 15 februari 2007 14:38 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zeker, die apparaatjes zijn toegestaan, maar hiermee is niet mogelijk wat TS wil, nl. alle kanalen die de kabel biedt gelijktijdig en draadloos doorsturen naar verschillende TV's verspreid over het huis.
dat word dan schotel, want digitenne hebben wij hier niet(gaat tot amersfoort/barneveld en ede dus niet) als je ook de comerciele zenders wilt. En de draatloze optie waarbij ik een andere tv nodig heb is ook niet hele maal mijn bedoelin/oplossing...quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:51 schreef helldeskr het volgende:
Die apparatuur is er gewoon standaard .
Gewoon even zoeken op draadloos tv.
heb zelf een tijd zo'n ding gehad.
heeft wat nadelen.
Je koppelt dat ding op je scart uitgang beneden en op je scart boven.
Werkt met radio ontvanger.
Zappen alles doettie..
Alleen je tv beneden moet je aanlaten staan.
Wat er beneden op is zie je boven.
Zitten infra red oogjes op voor het zappen.
je zapt op de tv beneden.
http://www.intellihome.be/nederlands/store.asp?pag=cat&menu=7
Maar je kan natuurlijk ook gewoon digitenne nemen....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |