abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 13:22:55 #241
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46592021
Ik vind Bialy de leukste en Rouge de beste. Met name bij de tweede kijkbeurt: fantastische thema's worden daar aangesneden. Ik had ook geen moeite met de personages, vond die wel intrigerend.
Sheridana +1
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:27:01 #242
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_46592161
Ik ben een Blue man. Bailey op 2. En Rouge op 3. Maar het zijn wel foto finishes.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 13:29:14 #243
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_46592244
Bij mij wint Bleu met een Ekimovje, dan volgt Rouge die de pelotonsprint van Bialy wint .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_46597119
12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957)
Ongelofelijk hoe letterlijk anderhalf uur gepraat in één kamer toch boeiend, confronterend en nagelbijtend spannend kan zijn. Fantastisch.
Graag op anoniem
  vrijdag 23 februari 2007 @ 16:21:12 #245
67089 Gillingham
The horror...
pi_46597491
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:29 schreef Falco het volgende:
Bij mij wint Bleu met een Ekimovje, dan volgt Rouge die de pelotonsprint van Bialy wint .

Binnenkort maar eens de sprinters bekijken dan.
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 17:39:37 #246
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46600164
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:22 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vind Bialy de leukste en Rouge de beste. Met name bij de tweede kijkbeurt: fantastische thema's worden daar aangesneden. Ik had ook geen moeite met de personages, vond die wel intrigerend.
Same. En Rouge een 6 gegeven terwijl de andere een 8 krijgen is natuurlijk schandalig, heb je ze allemaal vlak na elkaar gekeken?
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:08:17 #247
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46600890
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 17:39 schreef JelleS het volgende:

[..]

Same. En Rouge een 6 gegeven terwijl de andere een 8 krijgen is natuurlijk schandalig, heb je ze allemaal vlak na elkaar gekeken?
Minstens 3 dagen tussen elke film. Om de boel even te laten bezinken.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:09:49 #248
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46600918
Dat lieg ik, ik had gewoon geen tijd.
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:25:54 #249
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46601254
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 10:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Paltrow was ook aardig fucked up.. zou zij er zo uitzien zonder makeup?!. Die grap over Freud the Cat was goed fout.
Ze had wel 'n klein rolletje,in vergelijking met bijvoorbeeld Evan Rachel Wood.

Ik vond dat kleine kamertje van die shrink geweldig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 18:27:43 #250
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46601300
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Gisteren Alexander gezien, goeie film, mooie biopic, 8.
Je hebt 't toch over de Alexander van Oliver Stone of niet soms?Brrrrr
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
pi_46601511
Kicks
Nederlandse film in de trant van Shouf, shouf habibi! en Het Schnitzelparadijs. Ditmaal echter met een dramatische benadering en in mozaïekvorm. En buitengewoon slecht al zeg ik het zelf.

Network
Geweldige maatschappijkritiek van Lumet. Scherpe dialogen, een dragende cast en een thema dat nog steeds erg actueel is. Kan er kort over zijn: buitengewoon sterk.
  † In Memoriam † vrijdag 23 februari 2007 @ 18:44:42 #252
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_46601715
Zoals ik eerder al ergens schreef was ik van Man cheng jin dai huang jin jia niet zo onder de indruk. De kitscherige pracht en praal van de paleizen gaat nog wel, maar met name de kartonnen personages en de veel te overdreven massaliteit zijn behoorlijke minpunten. Ook toppers als Gong Li, die haar rol uit Yao a yao yao dao waipo qiao lijkt te herhalen, en Chow Yun-Fat, in een standaard keizerrol, kunnen het niet redden. Kan Zhang zijn tijd niet nuttiger besteden? Ja oké, hij gaat de openingsceremonie van de Olympische Spelen doen, maar daar hebben de filmliefhebbers niet zoveel aan. Ik hoop dat dit vehikel een boel geld in 't laatje brengt; zoveel dat 'ie gewoon weer lekker kan gaan doen waar 'ie goed in is. Veruit de minste van de twaalf Zhangs die ik zag, en ik zou 'm haast een onvoldoende geven, maar vooruit, een mager zes minnetje.

The Stranger is een leuke Welles, met mooi schaduwenspel en sterke rollen van hemzelf en EGR. Helaas een wat voorspelbaar verhaaltje over een nazi die de respectable citizen speelt in een Amerikaans dorpje. Zeven.

Babettes gæstebud won de foreign Oscar in 1988. Het begint wat moeizaam, met een uiteenzetting over het leven van twee oudere zussen in een kleine gemeenschap aan de kust van Jutland. Gaandeweg wordt het echter boeiender, en ontwikkelen zich thema's die mij enerzijds aan Dreyer en Bergman deden denken, en anderszijds aan Hallström en Ang Lee. Goed uitgewerkt ook, met veel oog voor detail. En mooie Deense luchten. Voorlopig een 7½, waarschijnlijk hoger bij herziening.

In de herkijk: Big Fish is een leuker dan ik me herinnerde. Heerlijk luchtig met grappige personages. Gaat van een magere 8 naar een ruime 8+. Psycho heeft steengoede muziek en, hoewel ik van die in de douche niet zo onder de indruk ben, een aantal zeer sterke scènes, maar leunt toch ook wel op de twist, waardoor ik 'm niet optimaal herkijkbaar vind. Gaat van een 9- naar een 8½. Tasogare seibei blijft wel op die 9- staan, met name door het fantastische titelpersonage. Maar natuurlijk ookdoor Tomoe, de kids, de humor, de gevechten... Helaas is Reconstruction een paar jaar geleden behoorlijk over het hoofd gezien. Fantastische debuutfilm van Christoffer Boe met een prachtige dubbelrol van Maria Bonnevie, hypnotiserende beelden, sfeervolle muziek en een Lyncherig verhaal. Aanrader voor alle FTR'ers. Blijft op een 8½ staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sokolsky op 24-02-2007 12:47:26 ]
Sheridana +1
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:14:00 #253
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46608061
Gisteren in de sneak:

Kicks
Van de makers van Shouf Shouf komt dit nieuwe multiculti drama waarin (op een niet geheel geslaagde wijze) gebruikt wordt gemaakt van de mozaiek structuur zoals we die kennen van Short Cuts, Magnolia en Crash.
Regisseur Ter Heerdt probeert het huidige Nederland en de manier waarop wij daarin met elkaar leven aan te kaarten. Daarbij maakt ie gebruik van dezelfde cast die we al kennen van de Shouf Shouf film en serie, aangevuld met wat bekende "autochtone" (wat een vreselijk woord is dat toch) acteurs. Voor een deel slaagt Ter Heerdt in z`n opzet en kaart ie dingen aan die ons allemaal bekend voorkomen. Dat doet ie met een mix drama en humor, waarbij dat laatste beter is dan het drama gedeelte. Een aantal van de verhaallijnen zijn interessant, maar de meeste zijn te traag, te vreemd of gewoonweg niet interessant. Daarbij wordt de boodschap zo enorm je strot in geduwd dat je er op een gegeven moment gewoon genoeg van hebt en het je strot weer uit komt. Ter Heerdt heeft blijkbaar nooit gehoord van "genoeg is genoeg". Een stuk minder had geen kwaad gekunt.
Het idee achter de film en de opzet is dus ok, maar de uitwerking laat veel te wensen over.

IMDB Cijfer: -
Mijn Cijfer: 5,8/10
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:22:31 #254
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_46608338
Ter Heerdt zei dat die de constante vergelijking met Crash vervelend vond omdat Kicks heel anders zou zijn, maar als ik dingen lees als `de boodschap zo enorm je strot in geduwd` dan lijkt het inderdaad geen verkeerde vergelijking.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 22:38:50 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46608898
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:22 schreef JelleS het volgende:
Ter Heerdt zei dat die de constante vergelijking met Crash vervelend vond omdat Kicks heel anders zou zijn, maar als ik dingen lees als `de boodschap zo enorm je strot in geduwd` dan lijkt het inderdaad geen verkeerde vergelijking.
Qua thema en manier van verhaal vertellen heeft ie natuurlijk behoorlijk wat weg van Crash, dat kan ie niet ontkennen. Alleen vond ik in Kicks wat meer humor zitten. Dat verhaal van die reclame filmer vond ik behoorlijk raar en vaag
pi_46609162
The Illusionist
In het Wenen van rond 1900 wordt een magische straatkunstenaar verliefd op een vrouw van boven zijn stand en kunnen. De jonge vrouw gaat zich echter verloven met de Weense prins Leopold. De kunstenaar gebruikt vervolgens zijn duistere krachten om de prinses voor zich terug te winnen. Hij brengt daarmee de stabiliteit van het koningshuis in gevaar.

Echt een goeie film
"The night of the living dead is on it's way,
with a credit report for duty call"
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:18:08 #257
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_46610342
Hoe je t ook wendt of keer, volgens Ter Heerdt is het script al ouder dan dat van Crash, maar omdat het beloofde budget eerst naar Zwartboek ging heeft het project zoveel vertraging opgelopen. Vergelijkingen met Crash zijn dus puur toeval. Dat is iig wat ik in de Metro las.
pi_46610553
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 22:14 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Kicks

Mijn Cijfer: 5,8/10
Dat jij zoiets een voldoende geeft vind ik, ondanks jouw constante hoge waarderingen, toch op z'n minst opvallend. Ik vond Kicks écht bijzonder slecht.
  vrijdag 23 februari 2007 @ 23:30:15 #259
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_46610818
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:18 schreef cwk het volgende:
Hoe je t ook wendt of keer, volgens Ter Heerdt is het script al ouder dan dat van Crash, maar omdat het beloofde budget eerst naar Zwartboek ging heeft het project zoveel vertraging opgelopen. Vergelijkingen met Crash zijn dus puur toeval. Dat is iig wat ik in de Metro las.
Dat kan best, heb `t niet gelezen
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:22 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dat jij zoiets een voldoende geeft vind ik, ondanks jouw constante hoge waarderingen, toch op z'n minst opvallend. Ik vond Kicks écht bijzonder slecht.
Hoezo dat? Jij vindt `m bijzonder slecht. Ik vond `m echt niet super slecht, maar er had gewoon meer ingezeten dan dit. Heb me niet echt geirriteerd zoals bv. bij The Fast And The Furious 3.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 00:32:12 #260
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_46612738
Dagje Filmhuisfilms ingehaald (doe ik dat niet ieder weekend?)

Caché is een mooi, traag verhaal over een tv-presentator die op een bijzondere manier wordt gestalkt door een onbekende. Vooral het begin van de film vond ik opvallend mooi: vijf minuten lang hetzelfde tableau vivant, een truukje dat vaker in de film wordt opgevoerd.
Grbavica is weer zo'n juweeltje uit het voormalig Joegoslavië. Je zou zeggen dat het onderwerp "Bosnië na de oorlog" nu al wel zo'n beetje op zou zijn, maar telkens blijkt er weer een schitterend verhaal over de naweeën van de oorlog verfilmd te worden.
Het hoogtepunt van de avond was echter wel The Wind That Shakes The Barley. Krachtig, indringend en vooral ontluisterend verhaal van twee broers die zich in de Ierse Onafhankelijksoorlog en de daaropvolgende Ierse Burgeroorlog werpen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 08:41:14 #261
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_46617184
The Prestige viel me alles mee, en die vond ik dus ook gewoon goed. The Good Shepherd daarentegen was nogal beroerd.
pi_46618405
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 23:30 schreef Timo20 het volgende:
Hoezo dat? Jij vindt `m bijzonder slecht. Ik vond `m echt niet super slecht, maar er had gewoon meer ingezeten dan dit. Heb me niet echt geirriteerd zoals bv. bij The Fast And The Furious 3.
Ik had gewoon verwacht dat iedere filmliefhebber Kicks toch wel bagger van de onderste plank zou vinden. Zelfs jij (daar je over het algemeen altijd wel hoge punten aan films geeft).

Je hebt me wel benieuwd gemaakt naar The Fast and the Furious 3 trouwens.
pi_46619488
Cet obscur objet du désir (1977)

De eerste film van Luis Buñuel voor mij, en deze viel zeker niet tegen. Geweldige film, boeiend verhaal tot het eind, de rol van Conchita wordt door 2 vrouwen vertolkt, dit geeft een wat vervreemd effect maar maakt de film wel uniek.

Cijfer: 8,3

The Night of the Iguana (1964)

Goede film van Huston, Richard Burton speelt z'n rol overtuigend, wat ook gezegd mag worden door de andere "3 vrouwen". De verhaallijn zit goed in elkaar en valt uiteindelijk mooi in elkaar op het eind.

Cijfer: 8
  Moderator zaterdag 24 februari 2007 @ 11:58:50 #264
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_46619512
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:57 schreef pascalheister het volgende:

Goede film van Huston, Richard Burton speelt z'n rol overtuigend, wat ook gezegd mag worden door de andere "3 vrouwen". De verhaallijn zit goed in elkaar en valt uiteindelijk mooi in elkaar op het eind.

Cijfer: 8
Wat was Gardner toch een mooie vrouw he?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 12:33:36 #265
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_46620315
quote:
Op vrijdag 23 februari 2007 18:44 schreef Sokolsky het volgende:
Helaas is Reconstruction een paar jaar geleden behoorlijk over het hoofd gezien. Fantastische debuutfilm van Christoffer Boe met een prachtige dubbelrol van Maria Bonnevie, hypnotiserende beelden, sfeervolle muziek en een Lyncherig verhaal. Aanrader voor alle FT'ers. Blijft op een 8½ staan.
Die heb ik nog steeds niet gezien
Volgende week toch maar eens proberen te kijken!
Mijn DVD's | RetroJunk
pi_46620333
Rat Race 3,5/5

Reservoir Dogs 3/5

Ice Age 2,5/5
pi_46620446
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 11:58 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat was Gardner toch een mooie vrouw he?
ja die ogen
  zaterdag 24 februari 2007 @ 13:51:48 #268
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46622248
Ik heb net Ghost Rider gekeken.
Als "fan" van Marvelfilms ( spiderman, elektra enz) was deze film ook weer erg geslaagd. Erg mooie special effects.
Het verhaal gaat over een jongen die om zijn vader te redden een deal met de Duivel sluit. Om van zijn vloek af te komen moet hij de zoon van de duivel doden. Natuurlijk komt er ook een vrouw (Raquel Allessi ) in voor waar de hoofdrolspeler, Nicolas Cage, een zwak voor heeft. Op het einde een beetje voorspelbaar als de zoon van de duivel haar meeneemt maar dat mag de pret niet drukken.

Erg leuke film die ik zeker nog een keertje ga kijken!

Cijfer Imdb : 5.7/10
Mijn cijfer : 8
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:00:13 #269
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_46624062
ghost rider lijkt me tof beatrix, waarom heb ik er nog nooit van gehoord?
nog niet in de bios ofzo?
And all the things you do with it
  zaterdag 24 februari 2007 @ 15:19:03 #270
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_46624563
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 15:00 schreef Houtspeer het volgende:
ghost rider lijkt me tof beatrix, waarom heb ik er nog nooit van gehoord?
nog niet in de bios ofzo?
is idd eind maart pas in de bioscoop..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')