abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 februari 2007 @ 13:24:26 #1
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46235302
Woensdag heeft mijn energieleverancier de aansluiting verzwaard van 1x25A naar 3x25A. Hierna lijkt onze elektrische scooter doorgebrand te zijn. Kan ik ze nu aansprakelijk stellen? En wat zijn mijn kansen?
pi_46235372
Er zal sprake moeten zijn van een causaal verband en dat zal ook aangetoond moeten worden. Waarom heb je het vermoeden dat er een causaal verband is?
  maandag 12 februari 2007 @ 13:31:35 #3
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46235489
- Het ding deed het tot de werkzaamheden gewoon
- De zekering waarop hij was aangesloten was doorgebrand
- Er stond rook in de ruimte waar hij stond
- De zekering van de CV ketel was ook doorgeslagen maar die deed het weer na een reset
- De scooter blijft de zekering eruit slaan als hij aangesloten wordt.

Ik zal naar de zaak gaan waar ik hem gekocht heb om hem te laten onderzoeken. Het gekke is dat hij nog wel kan rijden. Alleen het opladen lukt niet meer.
Ik kan de leverancier toch laten onderzoeken waar het aan ligt en wat de oorzaak is?
pi_46235600
let tevens op dat schade als deze vergoed word nooit meer bedraagt dan 1400¤ staat ergens in de kleine lettertjes dat ze nooit meer uitbetalen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden toen ze 600volt door mijn woning hadden gejaagt( fout van hun)

Laat je ook niet gelijk afwijzen laat je altijd door verbinden. nooit afhandelen met helpdeskmedewerker. zorg dat je de namen onthoud met wie je gesproken
  maandag 12 februari 2007 @ 13:37:47 #5
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46235653
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:35 schreef smashnl het volgende:
let tevens op dat schade als deze vergoed word nooit meer bedraagt dan 1400¤ staat ergens in de kleine lettertjes dat ze nooit meer uitbetalen.
Dit heb ik zelf ook ondervonden toen ze 600volt door mijn woning hadden gejaagt( fout van hun)

Laat je ook niet gelijk afwijzen laat je altijd door verbinden. nooit afhandelen met helpdeskmedewerker. zorg dat je de namen onthoud met wie je gesproken
Oh, dus dat gebeurt kennelijk vaker. Ik dacht al dat ik weer een uniek geval was. Was er bij jou veel kapot?
In ieder geval denk ik dat je met ¤1400 een eind komt in de reparatie.
pi_46236058
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:35 schreef smashnl het volgende:

Rare regel hoor, ik vraag me af of die blijft staan in een rechtzaak.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_46236667
Meet eens na of er wel 230 V op staat en geen 400 V.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  maandag 12 februari 2007 @ 14:41:17 #8
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46237645
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:13 schreef Adfundum het volgende:
Meet eens na of er wel 230 V op staat en geen 400 V.
Das een goeie maar ik heb dat meteen gedaan. Netjes 230V. Maarja, wat zegt dat. Het kan natuurlijk best zijn dat ze een gemaakt fout meteen gecorrigeerd hebben.
Je hoeft maar twee draden te verwisselen van de vier en je hebt dit probleem.
pi_46249099
als er 400 volt op je ketel gestaan zou hebben dan was die ook naar de knoppen geweest, zit tegenwoordig zoveel elektronica in die het dan al snel begeeft lijkt mij...

hoe oud is de scooter? zit de lader er in gebouwd?
  dinsdag 13 februari 2007 @ 07:29:50 #10
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46252420
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:48 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als er 400 volt op je ketel gestaan zou hebben dan was die ook naar de knoppen geweest, zit tegenwoordig zoveel elektronica in die het dan al snel begeeft lijkt mij...

hoe oud is de scooter? zit de lader er in gebouwd?
Er zit een hele lichte zekering in de ketel. Maar die was wel helemaal zwart geblakerd. Ik denk dat ik mazzel heb gehad dat die eruit klapte voordat er schade is aangericht.

De scooter is een half jaar oud en de lader zit ingebouwd.
pi_46252537
quote:
Op maandag 12 februari 2007 13:52 schreef Deetch het volgende:
Rare regel hoor, ik vraag me af of die blijft staan in een rechtzaak.
Inderdaad zeker met de gemiddelde apparatuur dat er tegenwoordig in een huiskamer hangt. Als ze even 400v door je huis jagen dan maak je al snel voor 10k aan schade en dan maar 1400,- willen terug betalen Ik zou het aanvechten iig

Verder idd causale verband bewijzen, foto's zijn handig.

[ Bericht 6% gewijzigd door FJD op 13-02-2007 08:09:22 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 08:16:05 #12
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_46252680
Ik denk niet dat het aan je bedrading ligt..
Het gebeurt namelijk redeijk vaak dat die scootertjes doorbranden.
Waarom: ingebouwde lader, lang op laten laden en geen afvoer van warmte.
Het is bij onze buren ook gebeurd zo'n 4 maanden geleden met een redelijk nieuw scoortertje.
Het ligt dan ook niet aan het scootertje, maar gewoon aan het scootertje te lang laten laden.

Controleer even wat er in je handleiding staat over laadtijd..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_46253929
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 07:29 schreef 525TDS het volgende:

[..]

Er zit een hele lichte zekering in de ketel. Maar die was wel helemaal zwart geblakerd. Ik denk dat ik mazzel heb gehad dat die eruit klapte voordat er schade is aangericht.

De scooter is een half jaar oud en de lader zit ingebouwd.
stom van die sukkels van energieleveranciers dat ze niet eerst alles uit gezet hebben van de afgaande groepen en daar onder eerst gemeten hebben... zo doe ik dat altijd... maar ja, ik werk dan ook niet bij een energieleverancier (gelukkig)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:21:25 #14
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46253969
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 08:16 schreef Tique3 het volgende:
Ik denk niet dat het aan je bedrading ligt..
Het gebeurt namelijk redeijk vaak dat die scootertjes doorbranden.
Waarom: ingebouwde lader, lang op laten laden en geen afvoer van warmte.
Het is bij onze buren ook gebeurd zo'n 4 maanden geleden met een redelijk nieuw scoortertje.
Het ligt dan ook niet aan het scootertje, maar gewoon aan het scootertje te lang laten laden.

Controleer even wat er in je handleiding staat over laadtijd..
Wel erg toevallig dan. Trouwens, de CV ketel deed het ook niet meer maar die is gered door een zekering van een paar centen.
En de handleiding is over het laden vrij duidelijk. Als hij vol is, stopt hij met laden. Er zit een enorme ventilator in dus met die warmteafvoer valt het wel mee.
Het is geen knullig ding uit China ofzo. Het is een scoot elec van Peugeot.
Maar goed. De dealer is inmiddels op de hoogte. Hij gaat kijken of het aan overspanning ligt. Mijn vraag is dan; als het aan overspanning ligt, is de energieleverancier dan aansprakelijk of niet?
pi_46253997
Lijkt me iig het proberen waard ja. Zij verhogen de spannings, bij jou slaan een paar zekeringen door en je scooter is kapot. Gewoon aansprakelijk stellen dus.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 13 februari 2007 @ 10:26:25 #16
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_46254025
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

stom van die sukkels van energieleveranciers dat ze niet eerst alles uit gezet hebben van de afgaande groepen en daar onder eerst gemeten hebben... zo doe ik dat altijd... maar ja, ik werk dan ook niet bij een energieleverancier (gelukkig)
Ik heb er zelf ook niet aan gedacht. Maarja, ben ik de expert of zijn zij het. Sterker nog, ze maakten nog een grapje over het feit dat de radio aan stond en dat die het toch niet bleef doen. Dus ze wisten gewoon dat er dingen op aangesloten waren.
Wat ik vreemd vond is dat ze alle andere groepen ook ingeschakeld hadden.
  woensdag 14 februari 2007 @ 23:38:41 #17
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_46317146
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 10:21 schreef 525TDS het volgende:

[..]

Wel erg toevallig dan. Trouwens, de CV ketel deed het ook niet meer maar die is gered door een zekering van een paar centen.
En de handleiding is over het laden vrij duidelijk. Als hij vol is, stopt hij met laden. Er zit een enorme ventilator in dus met die warmteafvoer valt het wel mee.
Het is geen knullig ding uit China ofzo. Het is een scoot elec van Peugeot.
Maar goed. De dealer is inmiddels op de hoogte. Hij gaat kijken of het aan overspanning ligt. Mijn vraag is dan; als het aan overspanning ligt, is de energieleverancier dan aansprakelijk of niet?
Ik bedoelde met geen afvoer eigenljik slechte afvoer van warmte.
En als je aan de bedrading denkt, controleer dan bij vorige bewoners of de bedrading door een gecertificeerd bedrijf is aangelegd. Als het dan aan de bedrading heeft gelegen kun je hun nog aansprakelijk stellen...
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')